kunstkerstboom

wij moeten dit jaar een nieuwe kerstboom. maar er zijn zoveel verschillende, dus wat voor kunstkerstboom hebben jullie?

Wij hebben er een gekocht bij een tuincentrum. Was niet echt goedkoop. Ik geloof dat hij straks al voor de 6e of 7e keer staat.

Is van afstand niet van echt te onderscheiden.

Zag er zondag idd één bij INTRATUIN, daar heb ik echt 3 keer aan moeten voelen, zo mooi was die…

Kostte ook dik 150 euro, maar als ik het gehad had, had ik hem gekocht… Zo mooi…



Hier komt dit jaar weer een ECHTE!!! :inlove:

Na jaren met een mini kerstboompje op de flat, komt er in deze grote woonkamer weer een echte…

geen verstand van kunstkerstbomen… wij hebben elk jaar een echte en daar blijven we bij.

Alleen in geval mocht er ooit nog iemand per ongeluk allergisch voor blijken te zijn komt er hier een neppert in huis.



En tja ze zijn duur… maar als ik een nepboom in huis zou hebben, dan moest het wel een goeie nepboom zijn. En dan moet je gewoon kijken wat een echte boom van diezelfde maat kost… en dat x het aantal jaren dat je een kunstboom gebruikt en valt het wel mee denk ik.



Ooit had ik zoiets: oké vanuit milieu oogpunt misschien toch een kunstboom, maar het schijnt dat je een kunstboom wel heel lang moet gebruiken voor die minder milieu belastend is als elk jaar een boom uit een (herplantings)bos.

Euhm ik weet niet hoe ie heet…weet alleen dat het niet goedkoop was maar dat we vooral overal gekeken hebben eerst voor een mooie volle nepper. Ik ben zoooo verzot op die heerlijke geur in huis van een echte boom…dit was op dat vlak zeker een stapje terug. En dat compenseer ik ieder jaar met een dure geurkaars van Yankee Candle (Pine Mountain heet ie geloof ik en ruikt heerlijk naar kerstboom :mrgreen: ) om dat gevoel toch ook te hebben. Maar ja we hadden 2 katten en een klein kind dus nep incl een aantal nepballen was een beetje een soort must geworden. :shifty:

Maar ga maar na wanneer je 4 jaar geen boom hoeft te kopen dan heb je al 100 euro bespaart! De gemiddelde grote (1,80m) boom hier kost 25 euro. :?

ik zou ook het liefst een echte willen hoor, maar ivm allergieen van manlief en dochterlief blijven wij lekker bij een neppert.

maar goed idd van die geurkaars rhi!



ik wil eigenlijk niet meer dan 130 euro uitgeven, maar hier in het dorp heeft de boerenbond geen mooie kerstbomen (ja wel eentje, maar die was maar 1,50 meter en dat vind ik te klein, en de andere winkel is een kwal van een eigenaar dus daar koop ik niet :mrgreen: :mrgreen:

nu ben ik op dit moment ook in het foldertje van de gamma aan het bladeren, en daar staan wel een paar mooie in, voor nog minder dan mijn budget, dus hoop dat die in het echt net zo mooi is :inlove:

Kun je bij de Makro naar binnen? Die hebben ook een behoorlijke collectie en daar komt de onze ook vandaan.

Enneuh ook even ‘schudden’ aan de neppert soms vallen daar ook de naaldjes van af… :hand:

En ook vast nadenken of je een boom wilt waar de lampjes al vast inzitten of niet (wij hebben gekozen voor niet wanneer er dan iets aan stuk is qua lampjes kopen we een nieuwe serie lampjes en hoeven we geen nieuwe boom :wink: ). Daarbij hoort het volgens mij ook bij de klassieke kerststress al die lampjes ontrafelen en erin hangen. :mrgreen:

het liefst wilde ik een boom met lampjes, (als er een lampje kapot is kan je dat betreffende lampje gtewoon vervangen en hoef je geen nieuwe boom :wink: )

maar toen ik zag hoe de snoeren weggewerkt waren in de boom, ben ik afgeknapt…

de lampjes zelf zitten wel mooi, vooral omdat ze mooi voorin de punt van de takken zitten, maar die snoeren… nee…



schudden aan de boom is een goede! had ik niet aan gedacht en ben niet van plan om over 2 jaar alwer een nieuwe te kopen namelijk…



bij de macro kunnen we neit binnen

Ja das net zo ellendig als de draden van fietsverlichting die DOOR een frame lopen. Vandaar dus dat wij de lampjes los hebben. :thumbup:

Sjips zeg…met ons postcode, huisnummer en bedrijfsnaam kun je als het goed is bij ieder Makro in NL een dagpas aanvragen…mocht je er naar binnen willen dan geef je maar een gil dan PB ik je die. :-*

ow das lief van je meis!

maar denk dat we zaterdag gewoon eerst even naar de gamma gaan kijken, want dat is handiger :slight_smile:

@Rhiannon wrote:

Daarbij hoort het volgens mij ook bij de klassieke kerststress al die lampjes ontrafelen en erin hangen. :mrgreen:




Kom je mijn lampjes dan ook doen Rhi?

Zie mezelf afgelopen kerst met dikke pokkel nog voor die boom huffen en puffen en toen die helemaal stond en alle ballen erin… dag erna ofzo… 1 snoer helemaal uit :wall: .

Zat ik daar op de pianokruk en maar lampjes draaien en verwisselen met het enige reservelampje dat ik nog had. Gelukkig bleek lampje 8 ofzo toen de boosdoener, maar pffff. Nee lampjes in de knoop zijn niet mijn hobby.

Maar het is idd wel een klassieker, want ik zie mijn moeder ook nog zo zitten toen wij kind waren :wink: .

Whahaha Marije zei ik dat ik gek ben op kerststress? :angel: Hier wel al lampjes die dus paralel geschakeld zijn en niet meer in serie zoals vroegah…dus als er een lampje stuk is gaat alleen dat ene lampje uit. :mrgreen: Scheelt wel in de stress! Maar hier mag ik dit jaar ook met buik boom bouwen… :inlove: :dance: al klinkt het vast leuker dan het is. 8) In de knoop wil ik ze ook niet meer hebben dus heb vandaag voor een euro 2 haspeltjes gekocht om de draad omheen te winden. :lol: Ze lagen nog vol op bij de trekpleister.



Ellen eerst lekker neuzen bij de Gamma dan en als het nodig is en je wilt bij de Makro neuzen weet je me te vinden. :-* :thumbup:

ik hou meestal niet zo van kunstkerstbomen, maar bij de Life&Garden zag ik mooie versies laatst :thumbup:



hier zou het vooral ook zijn om geen astma-aanval uitlokkende geuren en hars in huis te krijgen.

geurkaarsen en spray komen er hier dus niet in. brrr.

@Rhiannon wrote:

Maar hier mag ik dit jaar ook met buik boom bouwen… :inlove: :dance: al klinkt het vast leuker dan het is. 8)




Heb het 2x mogen doen met buik (en 1x 3 week na de geboorte van nummer 3) en elke keer had ik daar idd een wat romantische voorstelling van en nee die kwamen niet helemaal uit :angel: .

Wel heb ik bij als die boom goed en wel stond er enorm van genoten. Dat kneuteren met buik (en bij nummer 3 met onze eigen kerstkindje :lol: ) vond ik dan weer echt geweldig.



En toen kwam het moment dat je die boom ook weer leeg moest halen :roll: .



Oh ja en verpest ik je humeur heel erg als ik je vertel dat zelfs met die haspels geen garantie is dat er geen knopen in je lampjes komen? :silenced:

Een echte boom je huis inbrengen geen probleem, heerlijk als hij staat. Maar eruit is een ander probleem. Nadat ons laatste exemplaar niet meer terug door de deuropening paste en dus aan de ene kant alle naalden en aan de andere kant de boom met kale takken belandde hebben we een nepboom gekocht. Nog altijd blij mee.

Marije ben gek op kneuterig maar heb ook nog een stukje realisme in mijn lijf gni gni. Haspeltjes zullen vast niet helemaal helpen maar ach het is iig netjes opgeborgen denk ik dan maar. :stuck_out_tongue: Leeghalen bewaar ik echt tot 6 januari… 8)



Oh Kittycat dat herken ik! Wat een ellende al die naalden die je 3 jaar later nog terugvind in hoekjes en gaatjes… :silenced: of erger nog in je sokken omdat je erin bent gaan staan. :shifty: En ja ik stofzuig dus echt wel vaker dan eens per 3 jaar. Al moet ik eerlijk zeggen ze schijnen daar dus tegenwoordig wel prachtige speciale grote vuilniszakken voor te hebben… :think:

Wij hebben dit jaar voor het eerst een kunstkerstboom. Voor 50% afgeprijst na de feestperiode. Dus vandaag staat hij voor het eerst. Het was iig niet een goedkope, hij was nu rond de 70 dus normale prijs 140.



We hebben hem nog wel ff opgezet om te kijken hoe hij was en we waren er erg blij mee.



Hebben dus erg veel zin in de kerstperiode dit jaar. Is voor het eerst in 4 jaar dat we het weer helemaal goed vieren. :slight_smile:

ik heb ook een kunstboom,

hier gaat het met ballen en lichtjes zo de doos weer in :mrgreen:



van echte naalden sta ik ook meteen onder de rode bultjes…



Die van mij kwam ook van de praxis af,

heb hem al 3 jaar, en is nog super intact.



Moet hem alleen afstoffen…

Wij hebben een 1.80 hoge boom van de Hema… hij past precies in de kamer, ik heb hem 3 jaar geleden gekocht, het is een losse takken constructie (dat wilde ik graag) en mooi… ach, ik vind hem mooi zat, hang hem namelijk zoooo bomvol, dat amper opvalt dat hij nep is, al verraad elke neppert zichzelf omdat ze gewoon te perfect van 3 hoek vorm zijn…

Dat is een echte boom nooit.



Ik heb er in de aanbieding 59.95 voor betaald :thumbup:

Hier staat onze kunstboom inmiddels al weer…ehm… 11 jaar :smiley:

Ben in 2000 gaan samenwonen met manlief en toen hebben we deze gekregen van mijn schoonouders. Een heel goed merk, inderdaad een losse takken structuur, met kleurcodes op te hangen in de ‘boomstam’.

Kost even tijd met opzetten want je moet iedere tak een beetje mooi uitvouwen maar dan heb je ook een mooie volle boom.



Nu hebben we ons oog laten vallen om een boom met ingebouwde lichtjes :oops: Warm led licht dus geen kleurverschil maar wel minder verbruik. En wij zijn nogal pietjes precies :shifty: en op deze manier heb je altijd de lichtjes mooi verspreid in de boom. En minder snoeren. Maar ja die prijs he.

Dit jaar zal het hem niet worden, met een verbouwde tuin en een nieuwe schuur / schommel / zandbak maar misschien vinden we een mooie in januari in de uitverkoop :pray:



Ik had er in het begin nogal moeite mee, ben opgegroeid met echte bomen maar dat was ook niet ieder jaar een succes :roll: En nu ben ik wel blij met mijn mooie nepper :smiley: