kunstkerstboom

we hebben nu een aantal jaar een nepperd, en die begint toch wel minder te worden. Volgend jaar maar een nieuwe nepperd halen.

Wij hebben gekozen voor gemak, dus de lampjes zitten er al in :slight_smile:

Gewoon de 3 delen in elkaar zetten, takjes weer mooi uitbuigen, stekkers in de contactdoos, slingers en ballen erin en klaar!

Wij hebben sinds een jaar of drie een kunstkerstboom. Elk jaar ergerden we ons dood aan de echte kerstboom. Uren zoeken om een mooie, dacht je dat je een mooie had en dan viel het elk jaar weer tegen als 'ie eenmaal stond. Plus al dat gedoe met die naalden. Toen onze meid begon te kruipen, hebben we een nepperd gekocht.



Sindsdien wel weer eens een echte gehad, het is maar net waar we zin in hebben. Dit jaar de kunstboom weer, omdat de voorspelling is dat de echte kerstbomen een stuk duurder zullen zijn. En ik heb echt niet minimaal €40,- over voor een echte boom (wij willen altijd een grote).



Onze kunstboom komt bij een tuincentrum vandaan. Hij kostte rond de €100,-, geloof ik. Hij is 180-200 cm hoog. Ik vind een kunstboom alleen mooi als hij niet van echt te onderscheiden is. Je hebt ook hele lelijke nepperds.

Wij hebben hem ooit bij de bouwmarkt gekocht voor 40 euro dacht ik zo…

wij hebben een nep-kerstboom! hoe duur ie was weet ik niet, want we hebben em gewonnen :lol:

Wij hebben vorige week een kunstkerstboom gekocht. Was 110 euro. Zonder lichtjes trouwens, vonden de snoeren ook niet zo mooi weg gewerkt, en kleur van de lampjes vond ik bij de mooie bomen tegen vallen.

@Madre wrote:

Wij hebben dit jaar voor het eerst een kunstkerstboom. Voor 50% afgeprijst na de feestperiode. Dus vandaag staat hij voor het eerst. Het was iig niet een goedkope, hij was nu rond de 70 dus normale prijs 140.



We hebben hem nog wel ff opgezet om te kijken hoe hij was en we waren er erg blij mee.



Hebben dus erg veel zin in de kerstperiode dit jaar. Is voor het eerst in 4 jaar dat we het weer helemaal goed vieren. :slight_smile:




IDEM! Hier ook vorig jaar er 1 gekocht de dag ná de kerst. En dit jaar mag ie voor het eerst staan in de woonkamer. Dat scheelde echt heel veel geld. Dus nu hebben we een echt mooie neppert voor weinig!

Okee, het haalt het niet bij de uitstraling en geur van een echte, maar het is nu wel makkelijk met 3 kleintjes.



De tip is overigens wel om de dag na kerst vroeg op de stoep te staan bij het tuincentrum ed, want je bent niet de enige op zoek naar een mooie neppert. De bomen zijn rond lunchtijd al bijna allemaal verkocht :shock:

Wij hier ook al jaren dezelfde kunstboom.

Reden voor mij is allergisch reageren op echte maar ook omdat de naalden van een echte giftig zijn voor huisdieren bij inslikken (en dan denk ik zelf altijd aan kleine kruipende kindjes die dat zouden doen, moet er niet aan denken)

Na ooit een hondje over de vloer te hebben gehad die er een paar echte naalden opat en 3 weken ziek is geweest voor mij geen echte boom meer!

Jaren geleden hebben we een goedkoop exemplaar gekocht, maar dit jaar kopen we een nieuwe. Je ziet bijna niet dat ze niet echt zijn.



Ik ben wel blij dat er kunstbomen zijn; echte komen er niet meer in hier. Met mijn astma werkt dat niet.

Wij hebben een kunstboom. Gekocht in 1999. Die was toen 50 gulden bij de Kwantum. Doet het nog steeds, alleen de voet hebben we met een extra schroef moeten reviseren.



Een kunstboom is na zes jaar gebruik beter voor het milieu dan een echte boom die je weg gooit (of zoals mijn ouders deden opstoken in de open haard op oudjaarsdag, dat ruikt lekker) en na acht jaar milieuvriendelijker dan een huurboom die je dus met kluit en al neemt en die terug geplant wordt.



Mijn man is allergisch voor bomen, dus vandaar een kunstboom. Hij wordt bij ons wel wat minder mooi maar ik hang hem elk jaar zo vol dat er niets van terug te zien is.



Qua lampjes hebben we drie strengen met stervormige lampjes, die hoef je niet vast te maken, zijn niet zo lang dat ze echt in de knoop gaan en doen het prima. Ik kan ze gewoon los in de boom hangen. Deze zijn gekocht nadat manlief een streng van 200 lampjes in de boom had gehangen, vast gemaakt dus na uren uit elkaar peuteren en toen ontdekte dat de lampjes het niet meer deden.