Kun je pinnen bij benzinestations in Duitsland en Oostenrijk

Of heb je dan een creditcard nodig of cash??

Ik heb een eurocard van de Rabo… en omdat ik alleen ga reizen wil ik ietsje beter voorbereid zijn… :mrgreen:

paar jaar geleden nog niet in ieder geval.

We moesten met creditcard betalen. Ik zou die sowieso meenemen,

altijd handig

Das nou net het probleem…ik heb geen creditcard…

Dan zou ik dus cash mee moeten nemen…en dat wil ik liever niet…

Op veel plaatsen in Duitsland (Oostenrijk weet ik niet) kan je tegenwoordig met je Nederlandse betaalpas terecht. Maar niet overal. In supermarkten en kledingwinkels in centra van grote steden werkt het eigenlijk altijd. Dat geldt ook voor België trouwens. Tanken doen wij altijd met de creditcard, maar het zou mij niet verbazen dat het bij de grote tankstations op de doorgaande routes ook kan met een gewone betaalpas. IK zou er niet vanuitgaan dat het overal zomaar kan. Een creditcard lijkt me geen overbodige luxe. Dat werkt in het buitenland dan vaak ook met de pincode van de creditcard en niet met de handtekening zoals hier. Dus zorg er dan voor dat je die pincode weet. Bij de Rabobank kan je die gelijk zetten met de pincode van je betaalpas. Dat is erg handig!

Goede reis! 8)

Je kan in het buitenland ook makkelijk pinnen bij een geldautomaat, dat werkt zeker wel. Dus dan hoef je in ieder geval niet voor de hele vakantie cash mee te nemen maar kan je bijvoorbeeld per dag pinnen ofzo. Dan heb je nooit teveel op zak voor de veiligheid.

O ja… haha lekker bezig zo… je moet wel een maestro logo op je betaalpas hebben staan… anders kan het weer niet in het buitenland pinnen.

Die heb ik op mijn pasje staan… :thumbup:

Pinnen bij automaten wist ik…En in Belgie kun je bij de meeste (ook kleinere) benzinestations pinnen…ook sinds een paar jaar pas…

Maar het gaat me echt over Duitsland en Oostenrijk…

Zou de ANWB dat weten??

@miekske wrote:

Zou de ANWB dat weten??

Je kan het altijd vragen… denk wel dat ze daar informatie over hebben.

En een creditcard… :think: Ik ga volgende week…dan zou ik hem, als ik dat maandag aanvraag, niet binnen hebben…en om vast te zitten aan zo’n kaart voor 1 week…

ik kom net uit duitsland weg wij hebben ook een eurovcard maar soms weigerden ze die gewoon daar! :evil: in heel veel winkels maar ook tankstations weet niet of het overal zo is maar wij hadden dit probleem wel

wij kunnen ook niet pinnen bij een tankstation in duitsland

erg irritant en nemen het voor de tank dus altijd cash mee

wij konden in duitsland 2 jr terug gewoon pinnen met de nederlandse pas … maar ik denk dat je wijs bent gewoon cash mee te nemen meis :-

enne waar ga je op af :mrgreen: :-

Giropas werkt vaak alleen in winkels in Duitsland en Oostenrijk… Kaart van SNS/Regiobank werkt vaker… Benzinestations is vaak een probleem…

@miekske wrote:

En een creditcard… :think: Ik ga volgende week…dan zou ik hem, als ik dat maandag aanvraag, niet binnen hebben…en om vast te zitten aan zo’n kaart voor 1 week…

Wat is het probleem? Je hoeft 'm verder toch niet te gebruiken?

Wij hebben altijd kunnen pinnen op de snelwegen bij tankstations, zowel in Duitsland als in Oostenrijk.

@Sis wrote:

@miekske wrote:

Wat is het probleem? Je hoeft 'm verder toch niet te gebruiken?

:mrgreen: Klopt…maar je betaalt er wel voor… :wink:

Okee…de een kan dus wel pinnen…de ander niet… Er is dus niet 1 lijn… :think:

Ik neem wel cash mee…

Dank!! :-*

Heel verstandig want je kunt niet overal met de pin betalen. Ik heb het zelf in een winkel gehad in Dld. en mijn neef had getankt en kon ook niet pinnen, gelukkig hadden ze per toeval nog wat cash. Sommige tankstations hebben wel een pinapparaat (net als AH en Shell tegenwoordig) waar je dan geld moet halen en dan cash kunt betalen.

Op zich staat het buiten bij de tankstations vaak wel goed aangegeven op je er kunt pinnen ja of nee en met welke passen…

ik kom net uit zuidduitsland en heb gewoon kunnen pinnen hoor bij winkels/benzinestations et, met mijn rabobankpas

misschien spuit 11… maar met een pinpas met een speciale chip, zoals de ABN amro heeft, kun je overal pinnen in Europa