kruiken nodig in de zomer?

Ik ben eind augustus uitgerekend en ik vraag mij af of ik kruiken nodig heb voor de eerste periode na de geboorte?



Pete is van 9 oktober en volgens mij was het toen nog aardig weer en ik kan me herinneren dat hij op het eind van de kraamweek al geen kruiken meer nodig had.



Luc en Stan zijn winterkindjes en voor hun heb ik wel een paar weken kruiken gebruikt.



Heb ik kruiken nodig voor augustus of begin september? Zoja, beter 2 kruiken aanschaffen of is 1 kruik al voldoende?

Kun je ze van niemand lenen ?

En het weer kun je helaas niet op vertrouwen dus kan je niet echt raad geven

Volgens mij staan kruiken los van het weer. Het gaat er meer om of een kindje zichzelf op temperatuur kan houden. Daarom moet je wel een kruik in huis hebben. Eentje lijkt me genoeg, of staan er twee op de kraamlijst?

Je hebt ze waarschijnlijk wel nodig, ligt inderdaad niet aan het weer maar aan je kindje. Als hij / zij zich niet warm kan houden, moet het binnen 37 graden zijn voordat hij / zij op temperatuur is :wink:



Woon jij in Almere? Want je mag ze eventueel wel van mij lenen hoor.

Elynn lag met 27 graden en 2 kruiken en een muts op in bed. :mrgreen:

Hier wel nodig gehad dus haha.

En R.uben is maar een paar dagen jonger als Elynn van Lala87, maar hij heeft helemaal geen kruik gehad…:wink: Dus het ligt inderdaad niet aan het weer, maar aan het kindje zelf…Dus zou zorgen dat je ze wel in huis hebt, als je ze dan wel moet gebruiken heb je ze in elk geval in huis…

Tygo is ook van augustus en heeft in het begin het wel kruiken nodig gehad

Ik had er 2 in juli, we hebben hem wel gebruikt eerste dag(en). Nu is er 1 lek, vraag me af of we er nog 1 moeten bijkopen? :think: of dat 1 voldoende is.

@Marlous79 wrote:



Woon jij in Almere? Want je mag ze eventueel wel van mij lenen hoor.
Lief van je, maar ik woon bij Alphen a/d Rijn in de buurt.



Ik ga eens even informeren in mijn omgeving of ik er ergens 2 kan lenen en anders even op MP rondkijken.

@Sennapen wrote:

Ik had er 2 in juli, we hebben hem wel gebruikt eerste dag(en). Nu is er 1 lek, vraag me af of we er nog 1 moeten bijkopen? :think: of dat 1 voldoende is.




grote kans dat het alleen het rubber ringetje is dat lekt, die kan je nieuw kopen :thumbup:

Mijn oudste heeft geen kruiken nodig gehad (eind juli geboren in een hittegolf)

Mijn jongste is eind september geboren en daar hebben we 1 kruik bij gebruikt. Niet zozeer dat hij zichzelf niet kon warm houden, maar meer lekker voor het verwarmen van het bedje :smiley: .

Eén kruik ivm wiegje en twee kruiken gewoonweg niet past.

@mamaMarije wrote:

@Sennapen wrote:
Ik had er 2 in juli, we hebben hem wel gebruikt eerste dag(en). Nu is er 1 lek, vraag me af of we er nog 1 moeten bijkopen? :think: of dat 1 voldoende is.




grote kans dat het alleen het rubber ringetje is dat lekt, die kan je nieuw kopen :thumbup:




Ooow dat zou mooi zijn, ga dat eens bekijken :thumbup:

@Sennapen wrote:

@mamaMarije wrote:
@Sennapen wrote:
Ik had er 2 in juli, we hebben hem wel gebruikt eerste dag(en). Nu is er 1 lek, vraag me af of we er nog 1 moeten bijkopen? :think: of dat 1 voldoende is.




grote kans dat het alleen het rubber ringetje is dat lekt, die kan je nieuw kopen :thumbup:




Ooow dat zou mooi zijn, ga dat eens bekijken :thumbup:




Even gekeken snel op de site van prenatal voor je… daar kan je losse doppen kopen.

Bij de HEMA volgens mij ook trouwens. 3 euro (bij Prenatal)

@mamaMarije wrote:

@Sennapen wrote:
@mamaMarije wrote:
@Sennapen wrote:
Ik had er 2 in juli, we hebben hem wel gebruikt eerste dag(en). Nu is er 1 lek, vraag me af of we er nog 1 moeten bijkopen? :think: of dat 1 voldoende is.




grote kans dat het alleen het rubber ringetje is dat lekt, die kan je nieuw kopen :thumbup:




Ooow dat zou mooi zijn, ga dat eens bekijken :thumbup:




Even gekeken snel op de site van prenatal voor je… daar kan je losse doppen kopen.

Bij de HEMA volgens mij ook trouwens. 3 euro (bij Prenatal)




Nou wat lief dat je dat ff voor me hebt uigezocht :mrgreen: :-*

@sassie1980 wrote:

@Marlous79 wrote:


Woon jij in Almere? Want je mag ze eventueel wel van mij lenen hoor.
Lief van je, maar ik woon bij Alphen a/d Rijn in de buurt.



Ik ga eens even informeren in mijn omgeving of ik er ergens 2 kan lenen en anders even op MP rondkijken.




Ik heb er wel 2 voor je…liggen hier te ‘verstoffen’ :wink: Laat maar weten dan stuur ik ze naar je op!

Oh dan had ik dat verkeerd gelezen ergens :oops:



Sennapen, wat je nog kunt proberen is een bruistablet voor kunstgebitten. Dat bruist de kalk weg, misschien is dat het.

Hier een april kindje dat heel wisselend kruiken nodig had. Net na de geboorte zeker, terwijl het prachtig weer was. Een tijdje niet en later weer wel.

@Mandala wrote:

@sassie1980 wrote:
@Marlous79 wrote:


Woon jij in Almere? Want je mag ze eventueel wel van mij lenen hoor.
Lief van je, maar ik woon bij Alphen a/d Rijn in de buurt.



Ik ga eens even informeren in mijn omgeving of ik er ergens 2 kan lenen en anders even op MP rondkijken.




Ik heb er wel 2 voor je…liggen hier te ‘verstoffen’ :wink: Laat maar weten dan stuur ik ze naar je op!
Dat zou ik erg lief vinden :-*

ik heb er ook 1 ga er niet nog 1 bij kopen mocht het nodig zijn kan ik er wel 1 lenen van schoonzusje



me kleine meid is van maart die heeft maar 1 dag kruikje bij haar gehad, ben benieuwd hoe het nu zal gaan

@mamaMarije wrote:

@Sennapen wrote:
@mamaMarije wrote:
@Sennapen wrote:
Ik had er 2 in juli, we hebben hem wel gebruikt eerste dag(en). Nu is er 1 lek, vraag me af of we er nog 1 moeten bijkopen? :think: of dat 1 voldoende is.




grote kans dat het alleen het rubber ringetje is dat lekt, die kan je nieuw kopen :thumbup:




Ooow dat zou mooi zijn, ga dat eens bekijken :thumbup:




Even gekeken snel op de site van prenatal voor je… daar kan je losse doppen kopen.

Bij de HEMA volgens mij ook trouwens. 3 euro (bij Prenatal)




Voor mijn prenatal kruik een nieuwe prenatal dop gekocht en die paste dus niet en lekte nog steeds. De oude dop was langer (dieper, groter, iig meer schroefdraad) :thumbdown:



Ik heb het de vorige keer (maart) dus met 1 kruik gedaan en had nog wel 1 pittenzak die ik in het bedje legde als ik aan het voeden was zodat het bedje lekker warm bleef. En anders zou ik idd kijken of je m ergens kan lenen, je hebt ze maar zo kort nodig.