krrrrrrrrrrramp

Oeeehh… wat kan die kramp in mijn kuit toch soms gemeen pijn doen!

Ik werd vannacht wakker van de pijn, gelukkig zakte het na een tijdje weer weg.

Maar ik kon vanmorgen haast niet op mijn been steunen, het deed echt pijn. Gelukkig is het wel wat gezakt, kan gewoon lopen… maar ik voel het nog steeds!!!

Pfff… gelukkig is het voor een goed doel :wink:

net als al die andere irritante kwaaltjes… maagzuur, kortademigheid…

Ik heb eens gehoord dat een stuk zeep onder het voeteneinde helpt tegen kramp. Maar of het waar is :think:

herkenbaar!

Ik werd vannacht op tijd wakker… voelde het net vanuit mijn tenen door mijn voet omhoog trekken.

Kon dus manlief even een por geven om mijn voet tegen te duwen en ‘erger’ te voorkomen :lol:

En idd… we nemen het allemaal voor lief :inlove:

@mamaMarije wrote:

Kon dus manlief even een por geven om mijn voet tegen te duwen en ‘erger’ te voorkomen :lol:

Ja, bij ‘gewone’ kramp (een enorme tinteling zeg maar, een slapend gevoel) doe ik dat ook altijd… maar die kramp in mijn kuit is echt anders.

Dan wordt heel mijn kuit snoei-hard en dan moet er dus écht niemand aankomen he, want dan schreeuw ik het hele huis wakker denk ik :wink:

De pijn wegpuffen (alvast ff oefenen :mrgreen: ) tot het wegzakt is eigenlijk het enige wat helpt… duurt meestal een minuutje of 1-2…

alhoewel het er 10 lijken te duren :?

bij mij trekt dat anders dus idd wel door naar mijn kuit en dat tintelt dus eerst in mijn teen en voet en dan klapt het ineens door in mijn kuit…

Als dat gebeurt is het idd te laat en kan en mag er niks met dat been.

Maar als ik het voor kan zijn zoals gister dan schiet het vaak niet meer door EN dus ook geen pijn de volgende ochtend… want dat herken ik ook wel, dat je er dan nog best even last van hebt.

Als je kramp in je kuit heb moet je met je tenen naar je gezicht gaan wijzen, omhoog dus.

Dan trekt de kramp uit je kuit.

Ik ben niet zwanger maar dit kwaaltje is na 3 zs helaas een blijvend kwaaltje bij mij geworden.

Ik loop dus eigenlijk constant met een spierpijn in mijn kuit, het gekke is dat het enkel mijn standbeen is.

Oooh maak me gek! Das het enige stukje in een zwangerschap waar ik NIET naar uitkijk… :angel:

Het enige wat hier hielp was op blote voeten, op de koude badkamervloer lopen en een goeie dosis calcium magnesium gebruiken zodat het sneller wegtrekt. :shifty:

*herinnert zich nog een zeker krampendansje bij een tuincentrum op blote voeten :oops: *

Bananen, magnesium, en idd het stukje zeep onder je voeteneind…verder een wandeling maken voor je gaat slapen…hier helpt het om voor het slapengaan een paar minuten in kleermakerszit te gaan zitten, ontspant ook nog lekker je bekken!

aaaaah, dat is waar ik de hele zwangerschap al een beetje tegenop zie, dat die kwaal weer terug komt. Tot zover doe ik het nog zonder kramp, maar de herinneringen aan de kramp vorige zwangerschap staan nog vers in mijn geheugen gegrift…wat een hel.

sterkte ermee! :-*

Bananen, magnesium, en idd het stukje zeep onder je voeteneind…verder een wandeling maken voor je gaat slapen…hier helpt het om voor het slapengaan een paar minuten in kleermakerszit te gaan zitten, ontspant ook nog lekker je bekken!

ai…herken het. niks hielp; strekken ook niet. ik kreeg er gewoon spierpijn van.

wat bij mij hielp: elke dag yoghurt met banaan eten. Calcium helpt de magnesium op te nemen.

oooh en een warme kruik bij je voeten.

@Kroes wrote:

oooh en een warme kruik bij je voeten.

Wat een straf :wink:

Ik slaap iedere avond met een lekker kruikje omdat ik het echt heel koud heb :silenced: :oops:

Ik had het ook echt heel erg op het eind: ben toen magnesiumtabletten gaan slikken. Kan geen kwaad, en hielp mij heel goed! :slight_smile:

bij mij werd het minder toen ik onder het voeteneind een kussen legde zodat mijn benen omhoog lagen. scheelde echt stukken!

@maantje wrote:

bij mij werd het minder toen ik onder het voeteneind een kussen legde zodat mijn benen omhoog lagen. scheelde echt stukken!

gezellig die zwangere nachten: hoofd omhoog tegen het maagzuur, voeten omhoog tegen de kramp… :angel:

@fiep klophout wrote:

@maantje wrote:

gezellig die zwangere nachten: hoofd omhoog tegen het maagzuur, voeten omhoog tegen de kramp… :angel:

En dan benauwd van het liggen op je rug ook nog :lol:

@mamaMarije wrote:

@fiep klophout wrote:
@maantje wrote:

ja, dan moet je een kussen onder je rug doen, dat scheelt :angel: Of je legt gewoon een heel extra matras op je matras :mrgreen:

@fiep klophout wrote:

@mamaMarije wrote:
@fiep klophout wrote:
@maantje wrote:

ja, dan moet je een kussen onder je rug doen, dat scheelt :angel: Of je legt gewoon een heel extra matras op je matras :mrgreen:
hihi ii ben dan ook erg blij bevallen te zijn :mrgreen:

@fiep klophout wrote:

@mamaMarije wrote:
@fiep klophout wrote:
@maantje wrote:

hihi ik ben dan ook erg blij bevallen te zijn :mrgreen: