kramp

Ik word nu elke nacht wakker van de kramp in mijn kuiten , waardoor ik nu soort van spierpijn in mijn kuit heb (weet niet of dat kan hoor)

iemand een goede tip ertegen?

heb ik ook. Het is minder nu ik een kussen onder mijn matras ehb gelegd. Mijn voeten liggen dus iets hoger…

Als je toch kramp hebt helpt bij mij om mijn hiel uit te strekken dan gaat de kramp het snelst over en heb ik daarna de minste speirpijn!

heb ik ook. Het is minder nu ik een kussen onder mijn matras ehb gelegd. Mijn voeten liggen dus iets hoger…

Als je toch kramp hebt helpt bij mij om mijn hiel uit te strekken dan gaat de kramp het snelst over en heb ik daarna de minste speirpijn!

lieve Karin,

heb het elke zwangerschap gehad !!! :thumbdown:

helemaal niet leuk hé.

Volgens de gyn was het een gebrek aan magnesium… mss best effe extra tabletjes gaan halen en innemen…

hopelijk gaat het snel voorbij…

:-*

Gerda

Vervelend hé!!

Hier al voor de 3e keer last van.

En je kan er idd heel de dag spierpijn van hebben!

Hier ook het bed al hoger, maar dat haalt wel wat uit, maar niet zoveel.

Ik kreeg idd van de week ook de tip om magnesium te gebruiken.

Dus een potje gehaald en neem er 's avonds voor het slapen gaan 1 in (omdat ik overdag eigenlijk bijna nooit last heb).

Het is nog niet echt weg, maar al wel wat minder heb ik het idee.

Ik drink een glas melk voor het slapen gaan en dat helpt. Doe het namelijk alleen in de periode dat ik last van kramp heb.

yep, hier ook.

Voldoende water drinken.

Kussen onder matras bij het voeteneind helpt ook.

Magnesium heb ik ook gehoord ja.

Ik heb daar ook vreselijk veel last van, kramp blijft er maar inschieten tot 5 x toe. Verga echt van de pijn :frowning:

Maar ik slik nu elke dag magnesium potje bij de kruidvat gehaald, mag je gewoon slikken tijdens de zwangerschap.

En ik smeer elke avond voordat ik ga slapen mijn kuiten in met BionalCréme.

Ook heb ik een kussen onder mijn matras liggen zodat mijn voeten hoger liggen.

En moet zeggen dat het helpt :thumbup:

Owja en als je kramp hebt dan je been proberen te strekken en je tenen naar je toetrekken, en je mannetje laten wrijven !!

hier ook vreselijke kramp… T lijkt wel of het na mate de zwangeschap vorderd erger wordt.

Mijn opa heeft de tip, over koude tegels oid lopen. Dus in de douche of over de lmainaat, alleen met deze temp is snachts alles nog lauw, dus heb ik een koelbox met twee blokken naast mijn bed, zodra de kramp erin schiet, ff op de blokken staan en dan trekt het er zo weer uit!

Zelf heb ik er minder last van als ik overdadig melk dink, maar dan nog, schiet het er mij nog in snachts.

dankjullie wel meiden, ik drink best veel melk. dan toch maar magnesium tabletten slikken.

En voeteneind wat hoger doen, dit is de 1e x dat ik er last van heb tijdens de zwangerschap…

@Karin1981 wrote:

Ik word nu elke nacht wakker van de kramp in mijn kuiten , waardoor ik nu soort van spierpijn in mijn kuit heb (weet niet of dat kan hoor)

iemand een goede tip ertegen?

Ook ik heb dat gehad, god wat wordt je dan raar wakker.Ik schreeuwde het bijna uit en heb het 2 dagen gevoeld.

helaas geen tips. :hug:

Een stuk zeep onder je matras bij het voeteneind leggen…

Die tip kreeg ik destijds en het hielp perfect!

Stterkte ermee, kramp kan erg veel pijn doen.

@Sophia wrote:

Een stuk zeep onder je matras bij het voeteneind leggen…

En dan wel sunlight zeep

Wat doet die zeep dan? :think:

Ik had zelf het idee dat de kramp komt omdat ik overdag wat vocht vasthoud bij mijn voeten. En dat komt 's nachts “los” zeg maar. Maar jullie geven als tip om de voeten juist hoger te leggen. En dan voer je het vocht juist beter af. Dus dan zal mijn theorie niet kloppen, dat dat juist kramp veroorzaakt.

Geen idee wat die zeep doet. Het hielp wel, want tijdens een weekendje weg kreeg ik meteen weer kramp (nooit aan gedacht om dat stuk zeep mee te nemen natuurlijk).

Ik gebruikte trouwens gewoon zeep van Dove.

Schijnt idd (meestal) te komen door een gebrek aan magnesium. Werd er bij de 1e ook door verrast, maar met magnesiumtabletjes er daarna geen last meer van gehad. :thumbup:

Bij nr. 2 dus al gelijk bij de 1e krampen zelf van die tabletjes gehaald en deze keer zelfs al gelijk preventief begonnen. :slight_smile:

Lijkt alleen wel of de krampen elke zwangerschap erger worden: heb de dosis deze keer al een keer wat opgevoerd, omdat ik tòch weer last van krampen kreeg, daarna leek het beter, maar geloof dat ik toch maar weer moet gaan opvoeren (zit nu regelmatig (weer) tegen bijna-krampen aan)… :think:

Heb het idd ook eigenlijk alleen maar 's nachts/'s ochtends vroeg.

owwwww vreselijk he die krampen bij mij werkt het ook wel om te zorgen dat je warme voeten hou (met dit weer neit zo moeilijk) dus evt met sokken slapen en idd je matras omhoog wil ook helpen. ik had het bij mijn eertse ook tot aan de bevalling was die kleine eruit lag ik nog met mijn benen wijd met aan beide kanten iemend die de kramp uit mijn beide kuiten aan het masseren was hahahaha

iemand tips voor na de kramp? heb het regelmatig, alels al geprobeerd maar niks helpt, zelfs zeep niet,

heb eht nu drie nachten terug zo erg gehad, dat mijn been al twee dagen buiten bedrijf is. De eerste dag had ik een sort van klapperbeen, moest nadenken bij mijn lopen en nu is het nog zoooo pijnlijk en dik :shock: nog nooit gehad.

hub zegt hier dat miss mijn spier is ingescheurd? lijkt me sterk… maar pijnlijk is het zeer zeker wel! traplopen en gewoon lopen is een verschirkking, ook met de benen over elkaar zitten :frowning: