Ik deed wat rek en strek oefeningen voor ik naat bed ging en dat hielp ook.
Hier nu ook spierpijn en harde kuiten vanwege de kramp. Mijn gyn zegt dat magnesium niet bewezen is maar bij sommigen wel helpt. Ik slik multivitaminen en dat zou voldoende moeten zijn. Hij zegt dat het gewoon een kwaaltje is…
Ik ga dus maar eens dat rekken en strekken proberen.
Slik hier magnesiumtabletjes tegen de rusteloze benen. Had in mijn vorige 2 zwangerschappen ook enorme last van nachtelijke kramp en nu nog niet gehad :thumbup:
@Noor82 wrote:
Hier nu ook spierpijn en harde kuiten vanwege de kramp. Mijn gyn zegt dat magnesium niet bewezen is maar bij sommigen wel helpt. Ik slik multivitaminen en dat zou voldoende moeten zijn. Hij zegt dat het gewoon een kwaaltje is…
Het kà n een gebrek aan magnesium zijn en is het meestal ook, maar hoeft dus idd niet altìjd het geval te zijn.
Of het ‘gewoon een kwaaltje is’ twijfel ik toch aan. Toen ik bij de oudste in het ziekenhuis lag (achteraf gezien vlak voor de bevalling), is mij herhaaldelijk dringend gevraagd of ik nog last had gehad van kuitkramp - zò ‘onschuldig’ lijkt het mij dan dus toch ook weer niet, als zouden ze in het ziekenhuis er niet herhaaldelijk naar vragen, denk ik…
Al denk ik ook weer niet dat het iets heel ergs is, hoor, anders zouden ha/vk/gyn. er denk ik ook weer niet zò ‘laks’ in zijn ;).
Mijn gyn zei dat hij met alle liefde magnesium wilde prikken, maar dat dat niet zoveel zegt. Pilletjes zouden bij sommige mensen helpen maar bij anderen niet. Hij is prof in het UMCG, dus zal het wel weten… :think:
Toen ik pre eclampsie had heb ik wel aan een infuus met magnesium gelegen tegen stuipen. Wat een rotspul zeg!!
Ik heb het tijdens mijn tweede zwangerschap gehad. En toen een stuk zeep in het bed gelegd en het was over. Mijn zwangerschapsyogalerares adviseerde een ijzeren vijl onder je matras te leggen.