Niemand bij interpolis?
Ben wel benieuwd eigenlijk :oops:
En ook niemand bij FBTO?? Ik ben ook érg nieuwsgierig…
Ander vraagje. Vriendlief zit bij VGZ. Mag hÃj óók een kraampakket aanvragen ipv ik?
Ik heb nl niet de module in het pakket waar 't kraampakket in zit, en vriend heeft uitgebreide verzekering…
@yinyang73 wrote:
En ook niemand bij FBTO?? Ik ben ook érg nieuwsgierig…
Ander vraagje. Vriendlief zit bij VGZ. Mag hÃj óók een kraampakket aanvragen ipv ik?
Ik heb nl niet de module in het pakket waar 't kraampakket in zit, en vriend heeft uitgebreide verzekering…
als je vriend ook zwanger is zal het wel mogen denk ik :mrgreen:
En ook niemand bij FBTO?? Ik ben ook érg nieuwsgierig....
Ik heb nl niet de module in het pakket waar 't kraampakket in zit, en vriend heeft uitgebreide verzekering...
Helaas... zo werkt het weer net niet.
Trouwens, denk je er wel aan om het binnenkort te gaan regelen? Je bent al 16 weken, en sommige verzekeraars gaan erg moeilijk doen vanaf een week of 20. Ze hebben bij voorkeur dat je het al meldt zodra e.e.a. zeker is.
Ik ben verzekerd bij delta Lloyd en kreeg een blauwe luiertas met delta lloyd ritsjes kado, heb m dus ook nooit gebruikt. Hoop dat er deze keer wat bruikbaarders, leukers bij zit. Zat bij ons wel een briefje bij wat je met de ongeopende restjes van je kraampakket kon doen (mensen in nood).
Ik geloof ook niet dat er verschillende kraampakketten zijn voor thuisbevallingen en ziekenhuisbevallingen. Het kost waarschijnlijk meer om 2 soorten bevalpakketten te maken dan om degene die in het zkh bevallen ook een navelklemmetje en schortje erbij te doen. Handschoenen kan de kraamverzorger ook gebruiken om je wonden van knip/inscheuren te verzorgen.
Ik had er bij mn jongste een met een lelijke ohra luiertas, en verder alleen het noodzakelijk kwaad. Dat stomme ding kon ook meteen mee voor het goede doel, haha.
Bij mn oudste heb ik volgens mij nooit een pakket gehad? Kan me er niets van herinneren!
@Ici wrote:
Trouwens, denk je er wel aan om het binnenkort te gaan regelen? Je bent al 16 weken, en sommige verzekeraars gaan erg moeilijk doen vanaf een week of 20. Ze hebben bij voorkeur dat je het al meldt zodra e.e.a. zeker is.
Wát moet ik regelen bij de FBTO dan? Ik heb geen recht op een kraampakket, dus die haal ik wel bij de thuiszorgwinkel. En kraamzorg heb ik al geregeld…
De meeste zorg m.b.t. zwangerschap en bevalling zit in je basispakket, dus daar heb jij ook gewoon recht op. Als je een echo laat maken rond 20 weken, wordt dit vergoed door je verzekering. Als je door medsiche omstandigheden in het ziekenhuis moet bevallen, zullen zij dit ook vergoeden.
Hieronder informatie van de volgende site:
http://www.moneymagazine.nl/zwangerschap-en-zorgverzekering.html
Met de invoering van het nieuwe zorgstelsel in 2006 is elke Nederlander verplicht om een basis ziektekostenverzekering te hebben. Hiermee ben je verzekerd voor ‘noodzakelijke’ zorg. In het basispakket van je zorgverzekering zijn een aantal zaken omtrent zwanger worden / zwangerschap meegenomen. Maar niet alles wordt (volledig) vergoed.
Zwangerschap en basiszorgverzekering
- Echoscopie tijdens de 12de en de 20ste week van de zwangerschap
- Thuis bevalling en bijbehorende verloskundige zorg
- Poliklinische bevalling - medisch noodzakelijk
- Kraamzorg thuis (let op er is een eigen bijdrage)
- Kraamzorg in kraamzorghotel (let op er is een eigen bijdrage)
- Kraamzorg in ziekenhuis (let op er is een eigen bijdrage tenzij medisch noodzakelijk)
Wie zich aanvullend verzekert zal geen of minder eigen bijdrage moeten betalen. Dit is natuurlijk afhankelijk van de gekozen aanvullende verzekering. Daarnaast kun je nog andere zaken aanvullend verzekeren. Zo kun je meerdere echo’s laten maken, een kraampakket nemen of kiezen.
Maar misschien dat de FBTO je beter kan vertellen hoe het precies bij jou zit.[/i]
Hier AnderZorg verzekerd (ook aanvullend) maar niet eens een kraampakket en dus al helemaal geen cadeautje… jammer!!
Hier krijg ik een aangebroken kraampakket van mijn vriendin, die ik zelf weer kan aanvullen.
Ik heb alleen een basisverzekering en daar zit geen kraampakket bij in en moet ik dus zelf betalen.
Ook de kraamhulp is een hogere eigen bijdrage… wat mij heeft doen besluiten om zo min mogelijk uren te nemen, enkel wat noodzakelijk is.
Mijn man neemt de eerste tijd vrij om hier in huis te kunnen zijn en ook mijn moeder zal me regelmatig komen helpen.
Dat wil zeggen… als de bevalling goed verloopt natuurlijk
Als het een hel van een bevalling wordt… zal ik de uren en mijn man ook zeker wel nodig hebben.
Kraampakket (interpolis) is gister binnen gekomen dus met bijna 28 weken. Netjes op tijd vind ik!
Ze hadden alles heel netjes aangepast voor tweeling. Ik dacht dat ze dat vast zouden vergeten maar dat waren ze niet!
Er zaten 2 hondjes kunffels in en de spullen zaten in een box die je kan afsluiten. Er er zit nog een boekje bij met tips voor ouders en hygienische handzeep. Die zat bij mij niet in het zelf gekochte pakket vorig jaar tijdens de zwangerschap van mijn dochter. Toen kreeg ik nlk geen pakket.
hier ben ik verzekerd bij Trias, 3 jaar geleden kreeg ik een box met luiertas, blauwe girafje, opblaas ding om bekent te maken als sharon geboren was. heb k niet gebruikt! alleen de spullen voor kraamtijd en de box zelf!
nu ook benieuwd wat ik dit keer krijg!
@kevertje83 wrote:
Ikzelf ben bij IZZ verzekerd en heb de vorige keer (november 2008 bevallen) een luiertas/rugzak erbij gekregen,Ik ben ook verzekerd bij IZZ en kreeg beide vorige keren zo’n oerlelijke luiertas (althans, ik vind 'm erg lelijk. De laatste zit nog steeds in de plastic verpakking :lol: ).
maar ben ook benieuwd of die er nu ook inzit of dat ze iets anders hebben!
Deze keer kreeg ik een foldertje waarmee de indruk gewekt werd dat je nu een TummyTub krijgt. Ik ben benieuwd. Vorige twee keer hadden we een handige bewaardoos. Ik vraag me af wat ze nu doen als ze een TummyTub cadeau gaan doen… :think:
Ach ja, het duurt nog even voordat ik mijn kraampakket krijg.
@inkiepinkie80 wrote:
hier ben ik verzekerd bij Trias, 3 jaar geleden kreeg ik een box met luiertas, blauwe girafje, opblaas ding om bekent te maken als sharon geboren was. heb k niet gebruikt! alleen de spullen voor kraamtijd en de box zelf!
nu ook benieuwd wat ik dit keer krijg!
Die kreeg ik ook bij mijn oudste…dat opblaasding was echt spuuglelijk :mrgreen:
Gisteren mijn nieuwe Trias pakket gekregen, het is een tummy tub gevuld met verband :lol: …
LadyC, volgens mij hoort IZZ en Trias bij elkaar :think:
Ik verwacht dus dat je ook een tummy tub krijgt :mrgreen:
(al vind ik het geen prettig ding, dus bij ons wordt ie gebruikt om het badje mee te vullen 8) )
Ach ja, de TummyTub hebben we al, dus maar eens zien wie we er blij mee kunnen maken… Kraamcadeau voor iemand anders of desnoods MP
bij mijn zorgverzekeraar zit er een kraampakket bij vanaf twee sterren. En ik heb basis en 1 ster. Dus geen recht op een kraampakket.
Iemand bij Ohra toevallig?? Ik ben wel benieuwd… Bij de 1e was het een blauwe rode luiertas. Die heb ik ookheel snel weggegeven… :lol:
Ik zit bij CZ, ben benieuwd wanneer mijn pakket komt en wat erin zit !
Heb al wel een leuk fotolijstje gekregen toen ik mijn kraamzorg ging regelen bij ze…