Als ons kleintje er is, willen we voor mijn familie een kraamfeest organiseren.
Ik ben ver weg gaan wonen en dit lijkt ons het leukste idee om ons kindje te introduceren.
(en dan voorkomen we maandenlang elke zaterdag visite )
Maar ik heb nog maar 1 keer een kraamfeest meegemaakt en ben benieuwd of jullie nog ideeen hebben.
Wat ik al bedacht heb:
petit fours of kleine foto tompoucen van de hema voor bij de koffie.
Slingers natuurlijk
Nichtje wil ik vragen om te fotograferen
Kaartjes bij het begin neerleggen zodat de gasten een wens voor de kleine kunnen opschrijven. En dit in takken hangen.
Misschien een ijsco karretje, maar weet nog niet of zij al werken eind maart.
Maar ben nog op zoek naar hapjes (geen worst of kaas oid, feest duurt niet de hele middag) of andere leuke dingen voor op een kraamfeest.
Er komen ook 16 kinderen, heeft hiervoor iemand een idee of ik iets speciaals voor hen kan doen?
Had al gekeken naar een springkussen, maar dat valt af, vond ik erg prijzig.
Heb je ook op MP gekeken voor een springkussen?
Ik zie daar echt mooie prijzen tussen saan hoorā¦
@Madre wrote:
Heb je ook op MP gekeken voor een springkussen?
Ik zie daar echt mooie prijzen tussen saan hoorā¦
Nee dat heb ik niet gedaan, had alleen gekeken bij bedrijven in de buurt van het feest. Zal eens even kijken, dank je wel voor de tip!
Je zou de kinderen een cupcake of een eierkoek kunnen laten versieren. Dan zet je een kinderpicknicktafeltje neer en dan kunnen ze daar lekker zelf aan de slag. Wat kannen limo er bij zetten dan heb je daar geen omkijken naar.
Springkussen is leuk, maar wel jammer van de centjes als het slecht weer is. Heb je niet een paar leuke meiden van een jaar of 15,16 in je omgeving die de kids een beetje kunnen vermaken? Geef ze een tientje, 15 euro p.p. en laat ze iets van een poppenkast doen of een speurtocht lopen met de kids (als het weer het toelaat natuurlijkā¦)
Je vergeet de beschuit met muisjes :mrgreen:
Marion: dat is een leuk idee, iets lekkers versieren met de kids.
Heb 1 groot nichtje maar die gaat dan de foto;s maken, voor de rest allemaal wel zelfde leeftijd (tussen 2 en 10)
Dus een speurtocht zie ik niet zo zitten zonder echte begeleiding.
Nu zullen de kids zich an sich wel vermaken hoor, is bij een oom en tante met een groot terrein. Maar toch
Cees: Beschuit met muisjes doen we al voor de visite die hier thuis komt. Dat kun je niet echt zo van te voren maken.
petit fours of foto tompoucen haal je uit de koelkast en zet je neer en je hebt er verder geen omkijken naar :mrgreen:
Bizar eigenlijk dat een springkussen huren bij jullie in de buurt zo duur is. Hier kost het tussen de 50 en 75 euro voor 1 dag.
ey Muts,
Ik hou je kraamfeest topic ff in de gatenā¦ ook wij willen een kraamfeest doen maar dan voor alle kennissen en familieleden, naasten komen toch wel gelijk.
Hoeveel tijd na de geboorte willen jullie het kraamfeest doen?
En wat hadden jullie voor tijd bedacht?
Wij dachten zelf aan een tijd van 14.00-16.00
En zoān 6wk na de geboorte(uitgerekende datum)
Wij doen gewoon beschuit met muisjes en zetten wat nootjes en chips op de tafels.
Bij binnenkomst krijgen de gasten koffie en thee. En tussendoor alleen fris, vind alcohol niet nodig of is dat niet eerlijk gedacht? :think:
Tegen half 4/kwart voor 4 wil ik iedereen als laatste ronde weer koffie/thee aanbieden zodat het ook duidelijk is dat we dan āklaarā zijn met het feestje.
We willen het in een zaaltje doen of in een ruimte die we kunnen huren en zelf de drank en toebehoren kunnen aanschaffen. Maar daar zijn we nog hard naar op zoek hier in de buurt.
Voor de kids die komen wil ik een ballonnenclown vragen die we kennen en mn nichtje en wat andere familieleden vragen beetje bij de kindertafel te blijven.
Verder willen we de gasten zelf drinken laten halen en daar ook wat familieleden bij zetten om de drankjes in te schenken.
En natuurlijk slingers en ballonnen voor ons meisje :inlove:
@cees77 wrote:
Bizar eigenlijk dat een springkussen huren bij jullie in de buurt zo duur is. Hier kost het tussen de 50 en 75 euro voor 1 dag.
Er komen dan nog kosten bij. Voorrijkosten etc, en dan heb je nog een hele kleine springkussen ook.
Heb via marktplaats gekeken maar dan zit je weer met dat ze ongeveer 40 cent per kilometer rekenen.
Dan vind ik om en nabij de 100 euro prijzig voor iets waar niet eens iedereen plezier van heeft.
Dus dat weeg ik dan af, wat vind ik belangrijker. Dan valt een springkussen af en besteed ik dat geld liever aan versiering en hapjes etc.
Maar: Wij zitten ook te denken aan 6 weken na de bevalling. En de tijd zijn wij het niet over eens 8) Ik vind twee uur ook lang zat, hub vind 3 uur mooi. Ik heb zoiets: als ze op kraamvisite komen zitten ze ook geen 3 uur hier :lol: .
Ik vind van 2 tot 4 ook een mooie tijd.
Wij zitten in een kroeg dus ik denk dat we niet onder alcohol uitkomen. Ik zei eerst ook, waarom alcohol? Maar goed de tap staat er en dat is voor het grijpen. Dus dan pakken ze zelf wel :think:
Ik lees al hele leuke ideeen!
Ik zag ook nog iets leuks voorbij schieten op het internet. Negerzoenen gedoopt in de juiste kleur muisjes. Vond ik wel een leuk idee voor de kids.
Ik weet uiteraard niet hoeveel mensen je precies gaat uitnodigen. Maar ik hoor wel van veel mensen die naar zoān feest zijn gegaan dat ze papa mama en kindje 1 keer vorobij zien flitsen en verder niet.
Het eerste uur ben je denk ik vooral bezig om iedereen te begroeten. Dan is de resterende tijd wel kort :shifty:
En kraamvisite ziet er inderdaad geen 2 uur maar die krijgen wel 1 op 1 aandacht
wat een verschrikkelijk goed idee zoān feest!
Ik ga dit topic ook volgen! :mrgreen:
Lijkt me ideaal voor vooral verre familie en al die hordes collegaās. Mensen die ik regelmatig zie komen sowieso ook eerder.
6 weken na ud is ook mooi denk ik, en meteen een mooie afsluiting vd de kraamperiode. Heb me vorige x zo ge-ergerd aan al die mensen die nog op ākraambezoekā kwamen toen liv al bijna 3 maanden was.
Het enige bezwaar nog vind ik dat het wel wat onpersoonlijk is. Maar goed, is meer voor de mensen die wat verder van ons af staan.
I? vind kraamfeesten ook nooit leuk en altijd gezegd dat we het niet doen, maar bij Tristan was het zo versnipperd en waren sommige mensen zo laat dat i? het nu eigenlijk wel overweeg.
Wij hebben het ook overwogen, om kraamvisite tijdens de kraamdagen te laten komen, of op het kraamfeest, zodat we niet lang in de visite zitten. Maar het paste niet meer op het kaartje En achteraf waren we blij dat we het niet hebben gedaan, bij een tweede komen er toch minder mensen, en vonden we het juist enorm gezellig, al dat bezoek.
Maar dat was je vraag niet Wat wij wel eens kregen bij een kraamfeest was een foto van de baby met de naam en geboortedatum erbij. Erg leuk aandenken.
Marlous: daar heb je gelijk in, kraamvisite krijgt wel 1 op 1 aandacht.
Kraamfeest vind ik zelf ook nooit zo leuk, maar goed dit is voor ons de beste oplossing.
Familie en vrienden hier in de buurt mogen gewoon op kraamvisite komen dus we hebben van beide wat 8)
wat ik zelf wel altijd storend vind aan de kraamfeesten die ik heb meegemaakt, is dat het cadeautje op een tafel op de grote hoop wordt neergelegdā¦
vond dat als gast nooit zo leukā¦ doe je moeite om een leuk cadeautje uit te kiezen, en dan maken ze het nog niet eens openā¦
@knipoogje1983 wrote:
wat ik zelf wel altijd storend vind aan de kraamfeesten die ik heb meegemaakt, is dat het cadeautje op een tafel op de grote hoop wordt neergelegdā¦
vond dat als gast nooit zo leukā¦ doe je moeite om een leuk cadeautje uit te kiezen, en dan maken ze het nog niet eens openā¦
Waarom maakten die mensen de kadoās niet meteen open dan? Dat wil ik wel gaan doen, maar ben dan ook gewoon nieuwsgierig hoor. Maar dat deden we met onze bruiloftkadoās ook en met een verjaardag doe je dat toch ook.
@Mutsie86 wrote:
@knipoogje1983 wrote:wat ik zelf wel altijd storend vind aan de kraamfeesten die ik heb meegemaakt, is dat het cadeautje op een tafel op de grote hoop wordt neergelegdā¦
Waarom maakten die mensen de kadoās niet meteen open dan? Dat wil ik wel gaan doen, maar ben dan ook gewoon nieuwsgierig hoor. Maar dat deden we met onze bruiloftkadoās ook en met een verjaardag doe je dat toch ook.
omdat het feest bijvoorbeeld om 14.00 uur begon, en dus iedereen tegelijk binnen kwam. Dus vonden ze het te druk om ook nog eerst al die cadeaus open te makenā¦
ook een nadeel vond ik dat je de kleine maar heeel kort ziet. Heb zelfs eens meegemaakt dat de kleine gewoon in bed lag, en we die dus helemaal niet gezien hebben. geef dan geen kraamfeest denk ik danā¦
Mutsie heb je er ook aan gedacht omdat je dus mixt zeg maar met thuis bezoek en een feest dat je de dag voorafgaand aan het kraamfeest vrijhoudt voor voorbereidingen en de dag erna dus geen visite om bij te komen?
Wat Ellen aangeeft mbt geen baby zien kun je ook voorkomen door jullie dochter/zoon lekker in de kinderwagenbak te leggen als hij/zij daar in slaap valt. En ja sommige beebs vinden een feestje reuze gezellig en slapen er dwars doorheen en andere beebs niet. Daarom ook de volgende dag even geen extra visite.
Qua traktatie voor grotere kids kun je ook nog denken aan grote spekken versieren. Is tegelijk voor alle leeftijden want meestal mogen de kids die over de 1 jaar zijn al wel een spek(je). Versieren kun je met van die schrijfstiften, spikkels ed je zit in de cupcakes dus je weet zelf ook wel een en ander. Kleinere spekjes kun je rijgen aan een draad, en oud Hollandse spelletjes als speenpoepen, spekhappen (roze of blauwe mashmallows uiteraard :inlove: ), speentje prik op een bord in een baby, kleurplaten van babies maar ook iets voor jongens ed. sommige bezoekers zullen het ws ook niet kunnen weerstaan. 8) Voor mee naar huis zou je zelfs het spekjesthema kunnen doorvoeren met een netje (stof) met spek erin en een kaartje met bedankt, naam eraan evt met foto erop en speentje (miniversies zijn ook te koop) eraan. Dit bedankje kun je natuurlijk ook voor het thuisbezoek klaarhebben. Leg ook een fotoalbum klaar waarin je de eerste fotoās al plakt of laat afdrukken zodat mensen lekker kunnen neuzen.
Behalve kaartjes op de tafels voor mensen om op te schrijven kun je ook standaard kraamvisiteboeken kopen dan hoef je daarna niets meer in te plakken als je daar de puf niet voor hebt.
Aangezien het bij familie is kun je met manlief samen niet de optie open houden mbt de tijd? Of is er echt geen mogelijkheid het evt een uurtje te laten āuitlopenā wanneer het echt heel gezellig is en jullie het volhouden?
Overigens geen drank, tja das dan grotendeels de verantwoording van je bezoekers zelf natuurlijk. Hier krijgt ieder kraambezoek van ons altijd een borreltje aangeboden genaamd Kraamtranen. Smaakt naar anijs uiteraard en is wel een beetje regiogebonden qua traditie. En er is niemand dronken naar huis gegaan.