knipoogje: vind dat toch wel beetje onbeschoft, ik pak de kado’s lekker meteen uit dan wacht de rest maar even
Wij zijn van plan om het ukkie er gewoon bij te laten zijn, desnoods slapend in de wandelwagen. Als hij/zij echt gaat krijsen dan is het anders, dan kunnen we de baby altijd nog bij mijn oom en tante binnen in huis neerleggen ipv in de schuur/kroeg.
Rhiannon: daar had ik nog niet aan gedacht, geen visite voor en na. Maar dat zal zo wel lopen, want wij slapen dan ook een nacht bij mijn moeder. En rijden de zondag erna mooi weer rustig naar huis.
De dag ervoor idd dan maar geen visite :thumbup: Bedankt voor de tip.
En niet vergeten te genieten van de voorpret. :inlove: Mij lijkt het wel leuk een kraamfeest maar denk dat het er ook ditmaal niet van komt. Wel als goed voornemen om de eerste dag na de bevalling iedereen te laten komen die wil komen (opa en oma’s ed komen toch wel gelijk na de bevalling hoe laat of vroeg dat ook is) en dan telkens een dag ertussen te laten tijdens de kraamweek zonder bezoek. Vorige kraamweek was niet echt lekker met elke dag visite. :oops:
@Zeemeermin wrote:
@knipoogje1983 wrote:
ook een nadeel vond ik dat je de kleine maar heeel kort ziet. Heb zelfs eens meegemaakt dat de kleine gewoon in bed lag, en we die dus helemaal niet gezien hebben. geef dan geen kraamfeest denk ik dan…
Er kan ook een reden zitten aan het niet zien he? Sommige kindjes zijn de eerste weken zo van de leg en gevoelig voor prikkels dat het wel eens teveel kan worden. Wij hebben Lars er ook geen 3 uur bij gehad en ook niet van schoot tot schoot laten gaan. Lars was ontzettend snel overprikkeld en uit zijn doen dat we hem zijn rust hebben gegund. Hij heeft in de wandelwagen geslapen in een andere ruimte en toen hij wakker was heeft iedereen hem kunnen bekijken op mijn schoot. Ik vond dat ik die keuze wel in belang van Lars mocht maken!
maar dan was lars er in elk geval bij… bij ons laatste kraamfeest, wat in een zaaltje van een kroeg werd gehouden, was de baby thuis bij een oppas…
tja, misschien heel stom, maar als ik naar een kraamfeest ga, hoop ik toch wel een glimp van de baby op te vangen
Dat is wel gek idd, kindje thuis laten en zelf een kraamfeest geven ergens anders :eh: :think:
Nou wij zijn er wel uit denk ik :lol:
Van 13:30-16:00 uur (compromis 8) )
Bij binnenkomst liggen er kleine kaartjes waar mensen hun wens op kunnen zetten. En een vaas met takken waar ze het aankunnen hangen.
Voor bij de koffie:
Ik wil nog gaan informeren bij de bakker daar of hun petit fours kunnen leveren.
Zo ja dan wat petit fours, wat cupcakes, wat mini foto tompuces van de hema, gewone normale plakjes cake met slagroom en muisjes. Zo van alles wat, kan iedereen kiezen en ik kan een gedeelte zelf maken.
Voor de kids: negerzoenen met muisjes
Als activiteit: eierkoek versieren en bellenblaasdingen. En verder geen bijzonderheden. Mijn oom en tante hebben ook veel speelgelegenheid.
Na de koffie een drankje met wat chips/nootjes op tafel.
Als de gasten weer gaan een foto’tje van ons mupke mee als bedankje.
Nu alleen nog even kijken naar iets leuks voor op tafel en eventueel gekleurde tafellakens. En de versiering voor in het hok zelf. :thumbup:
Ik wacht nog op de mail van het ijsco karretje. Ook al is het maart, ijs gaat er bij onze familie altijd wel in Had de prijs aangevraagd en of ze al wel in maart open zijn.
Springkussen vanaf gezien ivm de kosten en het eventuele slechte weer in maart.
Wat ik mij afvroeg,
Pas je dan ook het geboortekaartje aan? Dan twee versies? een voor de directe fam die toch direct komt kijken en eentje voor de mensen voor het kraamfeest?
Nee, doen gewoon 1 soort geboortekaartje.
en doe er een gekleurd papiertje (blauw of roze) bij met daarop de uitnodiging voor het kraamfeest.
Krijg je dan niet dat mensen 2x komen?
Alleen mijn schoonouders en mijn moeder/broer/schoonzus.
De rest niet, die wonen allemaal echt te ver weg (min 100 km) om zo maar even langs te komen.
Het is echt alleen voor mijn familie en vrienden daar. Al gok ik wel dat mijn beste vriendin wel eerder op de stoep staat.
Familie van mijn man, vrienden hier, buren, collega’s etc komen gewoon hier op kraamvisite. Wij geven thuis geen kraamfeest. Die krijgen dan ook geen briefje bij de kaart.
wij geven ook een kraamfeest. Ik las iets over kado’s. wij hebben op het kaartje (los bij de geboortekaart in) gezet, dat ze geen kado’s hoeven mee te nemen. ze mogen wel een donatie voor het goede doel meenemen. we zetten een grote doos oid neer, waar ze geld in kunnen gooien. En dat goede doel is niet onze spaarrekening , maar ‘stichting doe een wens’.
Ik ben uitgerekend 6 weken voordat m’n dochter 2 jaar wordt.
Wij denken erover om het kraamfeest te combineren met haar verjaardag… Wat vinden jullie? Bij ons woont iedereen ook ver weg dus om ze 2 weekenden achter elkaar te laten komen voor een kraamfeest en verjaardag lijkt een beetje teveel van het goeie!
Ben benieuwd naar jullie reacties!
Ik zou het niet doen want dan wordt het hoogstwaarschijnlijk alleen een kraamfeest en geen verjaardagsfeestje. Ik zou het kraamfeestje dan met 8 of 9 weken geven.
Ik zou het juist wel doen, je dochter word twee en dan hebben ze an sich niet zo hun verjaardag door. Als je dochter ouder was zou ik het niet doen, dan beseffen ze maar al te goed dat zij jarig zijn en dan graag alleen hun verjaardag wil vieren.
Vooral als je familie ver weg hebt wonen, die komen twee weken later echt niet nog een keer, op enkele na dan.
ik zou een verjaardag en kraamfeest ook niet combineren… ik zou eerst de verjaardag vieren en evt daarna een kraamfeest
Met 2 jaar zijn ze nog niet bezig met hun verjaardag, maar ik zou het zelf niet leuk vinden dat de tweede verjaardag van mijn dochter ondergesneeuwd zou worden door een kraamfeest want 10 tegen 1 gaat alle aandacht naar de baby uit en o ja hier heb je een kadotje voor je verjaardag. Ik zou het kraamfeest dan met 10 weken doen, heb je zelf nog 4 weken extra om te herstellen en zit het niet te dicht op elkaar.
Wij hebben ook een kraamfeest gegeven. Lars was toen 7 weken. Ideaal! Wij hadden een zaaltje zonder kosten (kantine van mijn werk).
Bij binnenkomst kon iedereen cake versieren met slagroom en muisjes (grote hit voor kids, want die hebben dat gedaan voor de volwassenen), koffie, thee, fris, bier en wijn.
Later hebben we ook bakjes chips en nootjes op de tafels gezet en zijn we rond gegaan met hapjes (kaas, worst etc).
Voor de kinderen hadden we pakjes drinken, zakjes chips en een snoepzakje bij vertrek. In een andere ruimte hadden we spelletjes, kleurboeken en stiften neergelegd. En er stond een radio met diverse cd’s. De kids hebben zich super vermaakt met weinig middelen :thumbup: !
Voor de volwassen gasten hadden we een zakje met 5 paaseitjes en een mooi kaartje eraan met: namens Lars bedankt voor uw komst!
Wij hadden op alle tafels gekleurde babygezichtjes liggen waarop mensen een persoonlijke boodschap voor Lars konden schrijven. Was een groot succes! Heel verrassend ook.
Iemand die foto’s maakt is natuurlijk ook een must.
Succes met organiseren en veel plezier straks als de kleine uk er is!
@knipoogje1983 wrote:
ook een nadeel vond ik dat je de kleine maar heeel kort ziet. Heb zelfs eens meegemaakt dat de kleine gewoon in bed lag, en we die dus helemaal niet gezien hebben. geef dan geen kraamfeest denk ik dan…
Er kan ook een reden zitten aan het niet zien he? Sommige kindjes zijn de eerste weken zo van de leg en gevoelig voor prikkels dat het wel eens teveel kan worden. Wij hebben Lars er ook geen 3 uur bij gehad en ook niet van schoot tot schoot laten gaan. Lars was ontzettend snel overprikkeld en uit zijn doen dat we hem zijn rust hebben gegund. Hij heeft in de wandelwagen geslapen in een andere ruimte en toen hij wakker was heeft iedereen hem kunnen bekijken op mijn schoot. Ik vond dat ik die keuze wel in belang van Lars mocht maken!
Ja, dat is dan wel een aparte keuze! Ik kan me voorstellen dat je de baby op z’n minst wil zien. Andersom wil je je baby toch ook graag aan anderen showen? Wilden wij wel graag!