KPN GRRRRRR!!! ---> snap de KPN niet! Wat moet ik doen?

Ik ben woest!!! :evil:



Zie hieronder.

Verstuurd via kpn.com mailformulier en verder via e-mail!



26 februari 2007

Vraag:

Ik heb begin/midden januari InternetPlusBellen besteld via de Primafoon in Hengelo. Dit zou worden aangesloten per 1 maart 2007. Al die tijd heb ik geen correspondentie gehad en afgelopen zaterdag 24 februari 2007 kreeg ik een brief in huis over een verklaring die ik nog niet had ingevuld en ondertekend en zonder deze verklaring zal het hele feest niet doorgaan. Nu is het maandag 26 februari, en ik zal de brief vandaag op de bus doen, maar ik heb een enorme bittere smaak gekregen van deze aanvraag! Ik ben nog niet eens abonnee en ik heb nu al problemen…! Ik kan ook haast niet geloven dat mijn abonnement per 1 maart in zal gaan. Omdat er nog van alles verstuurd moet worden, de monteur moet nog besteld worden, enz, enz…



Ik wil heel graag bij de kpn abonnee worden, maar ik hoop wel dat dit heel snel opgelost wordt.


Antwoord: 5 maart 2007
Geachte mevrouw P.,

Naar aanleiding van uw vraag over de status van uw bestelling kunnen wij u als volgt informeren:

Uit controle van uw gegevens is gebleken dat uw aanvraag door ons verwerkt is op 24 januari 2007. Uw aanvraag is in goede orde ontvangen en is op dit moment in behandeling. Normaliter is de levertijd van InternetPlusBellen van KPN ongeveer vier weken. Zodra de technische aanpassingen van uw aansluiting voltooid zijn zult u een Installatie pakket thuisgestuurd krijgen. Na installatie van dit modempakket kunt u gebruik gaan maken van InternetPlusBellen van KPN.

Hiervoor verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met de telefonische ingang van onze Klantenservice via 0800-0505 (gratis nummer, dagelijks geopend van 08.00 uur tot 22.00 uur).

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

I. P.
KPN

===============================================
12 maart 2007 (8 uur)
1.)Bedankt voor uw antwoord. Alleen jammer dat u helemaal niet reageert op mijn klacht. Gaat u hier nog iets aan doen?

Het is ondertussen al 12 maart en ik heb afgelopen vrijdag gebeld met de KPN over de status van mijn bestelling. Nu blijkt dat in de tussentijd mijn order is geannuleerd en weer opnieuw ingevoerd. Hoe kan dit? Hoe lang gaat het nog duren? Volgens mij word het tijd om weer een consumentenprogramma in te schakelen..... Ben het best wel zat. U verwacht wel van mij dat ik alle rekeningen op tijd betaal, maar ik kan niet van u verwachten dat ik de
installatie op tijd thuis krijg? Vind het echt niet kloppen!!!!!

12 maart 2007 (14 uur)
2.) Aanvulling: er is net telefonisch contact met mij opgenomen over de annulering van mijn order. Blijkt dat bij de aanvraag iets verkeerds is ingevuld wat betekende dat die order in die staat niet behandeld kan worden en dus is de order opnieuw ingevoerd. De aanvraag van InternetPlusBellen is gedaan in een vestiging van Primafoon te Hengelo. Dus al met al wacht ik al zoooooooo lang doordat één persoon van Primafoon iets verkeerds heeft ingevuld. En nu is het dus mijn probleem??????? (Dit werd net aan de telefoon gezegd!!!!!) Ben erg benieuwd wat hieraan gedaan wordt.....
En een beetje respect is niet misplaatst denk ik!

Antwoord: 14 maart 2007 !!!!!
Geachte mevrouw P.,

Naar aanleiding van uw vraag over uw bestelling kunnen wij u als volgt informeren:

Onze telefonische klantenservice kan direct reageren op uw vragen en opmerkingen. Mochten er problemen ontstaan, dan kunnen zij er direct op inspringen.

Hiervoor verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met de telefonische ingang van onze Klantenservice via 0800-0505 (gratis nummer, dagelijks geopend van 08.00 uur tot 22.00 uur).

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

S. vd M.
KPN

===============================================

VERVOLG: = vandaag!

05 april 2007:

Vandaag zou ik de aansluiting krijgen voor mijn internetplusbellen abonnement. Dus ik denk, laat ik maar eens bellen. Nou gelukkig maar,
want ik krijg te horen dat mijn order voor de tweede keer is geannuleerd!
Hoezo geannuleerd? "Ja, dat weet ik niet mevrouw!"
En nu.....? "Ja, u kunt een gewone lijn aanvragen mevrouw!" Maar ik zou
vandaag internetplusbellen krijgen. "Ja, maar die is geannuleerd!" Maar ik ben afgelopen maandag nog gebeld, hoe ik de orderverloop vind gaan. En of ik wel een bepaald systeem op de computer heb! "Ja, dat weet ik niet mevrouw!"
Nou, ik hoef helemaal niets meer van jullie! Daag!


Wordt er überhaupt wel gecommuniceerd tussen de verschillende afdelingen?
De persoon die mij maandag (2 april) heeft gebeld, had toch ook in het systeem kunnen zien dat de order geannuleerd was? (per 29 maart!) Hoe kunnen jullie zo met mensen omgaan?
Nou KPN, bedankt! Als u zo al met nieuwe klanten omgaat, U MOEST U SCHAMEN!

Ik bedank ervoor. Dat hele KPN!
En dit is nog niet het laatste wat jullie ervan horen!

*************************************************************


Vanaf 30 maart zit ik nu al zonder telefoon. Is ondertussen opgezegd bij mijn oude aanbieder. En ik heb nu ergens anders wat afgesloten en dat duurt nog tot 7 mei :shock: voordat ik weer telefoon/internet thuis heb!

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!



Pfffff, moest even! :wink:

Poeh, rot situatie zeg :?

Ben ook blij dat ik alweer een jaar van dat hele (en dure) KPN af bent ! :thumbup:

Hoi Noortje,



Begin aub niet over KPN en InternetPlusBellen!!! :wall: :wink:



Wij hebben dat al sinds juni vorig jaar en nooit geen problemen mee gehad, totdat we eind september gingen verhuizen. Op tijd de verhuisopdracht doorgegeven. Maar dat schijnt heeeeeeel moeilijk te regelen zijn! Wij werden dus ook van het kastje naar de muur gestuurd, we zouden het niet aangevraagd hebben, KPN wist van niks en Planet ook niet, dus maar weer een nieuwe verhuisopdracht ingevoerd, wat later ook ineens weer geannuleerd was, enz. Er gebeurde gewoon helemaal niks. Het lijkt inderdaad alsof de verschillende afdelingen totaal niet van elkaar weten waar ze mee bezig zijn! Uiteindelijk hebben we bijna elke week naar de helpdesk gebeld, en elke week wisten ze weer van niks. Nou ja, om een lang verhaal kort te maken: Het heeft ontzettend veel bloed, zweet en tranen gekost. Uiteindelijk hebben we bijna 4 maanden zonder telefoon en internet gezeten en werden we pas in januari weer aangesloten! Maar nu liggen we nog in de clinch met ze omdat we wel die 4 maanden ons abonnement hebben betaald, en de verhuiskosten hebben ze ook dubbel van onze rekening afgehaald, we moeten nog €250,- terugkrijgen. En dat duurt dus ook tijden! :snooty:



Heel veel succes en ik hoop dat je snel weer aangesloten wordt!



Groetjes,

Jippie

Oh zo bekend dit verhaal!



Mijn broer kan een boek schrijven hierover, na ook mailen, telefoneren en schriftelijke correspondentie en geen oplossing is hij meteen overgestapt naar een ander en dat bevalt prima.



Succes!

hier ook bijna een half jaar zonder internet gezeten doordat de order iedere keer weer geannuleerd werd.

heb toen een klacht ingediend via hun site met als gevolg dat 1 persoon gelijk alles in orde is gaan maken en dat ik een half jaar abonnementskosten vergoed kreeg.



ik zou als ik jou was echt een klacht indienen.

Hoi Jeanwi,



Ik weet niet precies of je in je berichtje nou Noortje of mij aansprak, dus toch maar even een reactie.



We hebben inderdaad een officiële klacht bij KPN/Planet neergelegd en ook alle abonnementskosten + belkosten gedeclareerd. Dit is inmiddels doorgestuurd naar de afdeling die daarover gaat. Het geld zal worden terugbetaald, maar het zou wel een paar weken kunnen duren. Dit hebben ze begin februari toegezegd, maar inmiddels zijn we april en hebben we het geld nog steeds niet terug gekregen. Dus er maar weer eens achteraan, anders duurt het nog langer. Het gaat wel om €250,-! Afgelopen maand hadden ze opnieuw verhuiskosten in rekening gebracht, terwijl we die eerder al betaald hadden. Die heb ik nog eens apart gedeclareerd.



Hoe snel heb jij je geld weer terug gekregen?



Groetjes,

Jippie

Ik weet precies hoe je je voelt, wij hebben bijna 4 maanden lang moeten zeuren en bellen voordat ze ons aansloten. Om maar te zwijgen van de ANDERHALF jaar bij Tele2!

We moesten maar een mail sturen naar de KPN…

Leg mij dan maar es uit HOE ik een mail stuur als ik geen internet heb??



Pff slapeloze nachten heb ik er van gehad, maar uiteindelijk is het dan gelukt.

Wij hebben het vermoeden dat ze zeggen binnen bepaalde tijd internet ( en telefoon) te kunnen leverne maar dat er teveel aanvragen zijn voor die paar mensen die er werken. En dus houden ze de klanten aan het lijntje met elke keer nieuwe smoesjes om tijd te rekken.

Veel sterkte. :hug:

jippie,



reactie was algemeen eigenlijk. ik kreeg mijn geld tegelijk met de levering van de experiabox.

Ik heb er ook al een officiele klacht heen gestuurd en ik heb ook al gedreigd met consumentenhulpdiensten…



Kreeg ik gisterenmiddag weer een mailtje (op het werk!) dat mijn order opnieuw is ingevoerd… :shock: Wie heeft er nu een bord voor de kop???

Ik weer terugmailen dat ik NIET meer met KPN in zee ga en dat de klacht al is verstuurd.



Kreeg ik weer een reactie op: Mijn klacht is naar de betreffende afdeling verzonden en binnen 4 weken :shock: :shock: :shock: krijg ik daar een reactie op!



Mijn nekharen staan recht overeind. En ik ben echt woest.



En het internet vind ik nog niet eens het ergst. Maar ik heb ook geen telefoon meer. En moet ik nu een mobiel abonnement afsluiten, omdat deze mensen zo achterlijk zijn??? Dacht het niet!



Maar ik hou alle kosten bij die ik MOET maken met de telefoon e.d. en die stuur ik wel door naar de KPN. Ben benieuwd wat ze daarmee gaan doen, maar ik kan het proberen.



En ondertussen heb ik mij al bij een andere leverancier aangemeld hoor. Voor mij geen KPN meer, ook niet het infonummer 1888… ( dit is ook van de KPN, doe mij 1850 maar! )





Groet,

Noortje

@Bagheera wrote:

We moesten maar een mail sturen naar de KPN…

Leg mij dan maar es uit HOE ik een mail stuur als ik geen internet heb??





Komt me ook bekend voor!
Ik moet maar bellen als er nog iets is....... :wall: :wall: :wall: Bellen? Met een leeg blikje en een touwtje?????

Oooohhh, wat herkenbaar! Wat ze bij ons ook nog deden: mailtje sturen dat de order niet was door was gekomen! Terwijl we dus helemaal geen internet en telefoon hadden! :wall: Of een mail sturen dat we naar de helpdesk moesten bellen.



Noortje: Inderdaad alle kosten bijhouden, alle telefoontjes opschrijven, mails bewaren, facturen, enz! Tijdstip en datum erbij. Wij moesten dus ook 4 maanden bij mijn schoonouders bellen (ga dus echt niet mobiel naar de helpdesk bellen!) en we waren verplicht om onze mobiele telefoons te gebruiken. We hebben beide een prepaid toestelletje voor noodgevallen, dus in 4 maanden tijd hebben we wel voor €100,- opgewaardeerd. Vanwege de verhuizing bel je al meer omdat je een hoop moet regelen, maar mobiel en prepaid bellen is ook nog erg duur. Al die kosten hebben we ook gedeclareerd. Plus we hebben alle belkosten naar de helpdesk ook gedeclareerd. Vorig jaar kostte dat nog 10 ct per minuut, begin dit jaar is mede door Tros Radar bellen naar de helpdesk gratis geworden, maar dat was het toen nog niet. Dus dat hebben we er ook nog bij opgeteld. Maar goed, het geld hebben we tot nu toe nog niet terug gezien…



Succes & ik zou de order bij KPN maar blijven annuleren! Als je met ze in zee gaat zit je nog wel een tijdje zonder, ben ik bang…



Groetjes,

Jippie

Update nr…zoveel!



Ik werd afgelopen vrijdag weer gebeld door iemand van de KPN.



“Of ik nu wel of niet klant wilde worden bij de KPN” :shock: :shock: :shock:

Ik (met nogal luide stem): Nu wordt het helemaal fraai. Zijn jullie wel goed wijs daar bij de KPN? Ik heb gisteren al twee mailtjes gestuurd dat ik geen klant meer wil zijn van de KPN en dat heb ik ook al in de klacht omschreven en dan nog gaan jullie mij op mijn mobiel bellen om te vragen of ik nog klant wil zijn!!! Nee dus!

“Nou mevrouw, dan is het duidelijk.”

Ik: Ja het is heel duidelijk. Het is ontzettend duidelijk dat ik nooit meer iets met de KPN te maken wil hebben! Je hebt geen idee wat er allemaal speelt en nu kom je weer vragen of ik klant wil worden. Waar is jullie communicatie? Kunnen jullie mij vertellen waarom mijn order alweer is geannuleerd?

“Nee mevrouw, dat doet het systeem!” Dan moet je je systeem eens laten nakijken. De kosten declareer ik nog wel. Daaaag!








En dus kreeg ik zaterdag voor de derde keer een brief van de KPN in de bus, waarin ik mijn gegevens in moet vullen en dan op moet sturen met kopie van mijn paspoort.

Ik heb er een grote kras doorheen gezet en retour gestuurd.

Laat ze de hik krijgen… Bah…






En nu zit ik dus weer bij mijn ouders. En moest ik even KOK-ken…! :wink:



Liefs,

Noortje

Op nog enkele poststukken na van de KPN, heb ik niets meer van ze gehoord.



Ondertussen kan ik al heel lang internetten/emailen en vanaf afgelopen maandag doet ook mijn telefoon het weer.

Dit allemaal dankzij @HOME… En het bevalt me prima moet ik zeggen!





Maar nu het volgende.

Gisteren kregen wij een pakket binnen. En wat denk je?

Het was de gratis telefoon van KPN die je zou krijgen als je een bepaald abonnement van de KPN zou afsluiten. In maart heb ik daar een bon voor gekregen en die heb ik toen direct opgestuurd. En zo snel als de KPN is, heb ik dus nu de telefoon binnen gekregen. (Ruim 2 maanden later…!)



Na alle opzeggingen, annuleringen, mailtjes, telefoontjes. En nog dringt het niet bij ze door dat ik dus helemaal geen klant meer ben bij de KPN en sturen ze alsnog de telefoon! :shock: :shock: :shock:



Mijn hub zegt: “Terugsturen, ik wil niets meer hebben van de KPN!”



Zouden jullie dat ook doen? (of zouden jullie de telefoon houden?)

Ze hebben echt hele mooie bossen bloemen en daar zou ik zeker even om vragen bij de KPN!!!



Ik was, door een fout bij de overschrijving, afgesloten!



En probeer ze dan maar eens te pakken te krijgen, dat lukt dus niet!



Na 1 1/2 dag eindelijk iemand aan de telefoon gekregen (in een KPN winkel…met alle kinderen erbij) die me wel begreep en mij echt te woord stond en het probleem aanpakte en verhielp!



Zij bood mij dus een bos bloemen aan, die ik in eerste instantie afwees, maar op aandringen van de medewerker toch accepteerde. Het was echt een superbos en dat maakte voor mij wel een klein beetje het leed goed…

asociaal :evil: [/b]

Heb je bij levering van de telefoon moeten tekenen?



Zo niet dan zou ik zeggen nooit ontvangen :snooty:

Heeft iemand van jullie weleens een escalatiemelding gedaan bij de KPN?

:oops: :oops: :oops:

Tan, wat is dat?

Heb de telefoon toch maar teruggebracht naar het postkantoor: “Retour afzender.”



Anders krijg ik helemaal het idee dat ik zit te jatten… Brrrr…!

Na vele telefoontjes was er iemand van KPN die zei: er gaat nu zoveel mis bij u ik zal er een escalatie van maken (dus bij een speciale afdeling melden dat er grote problemen zijn). Niet dat dit geholpen heeft want die ei*els bellen gewoon niet terug :twisted:

Tot 2x toe een escalatiemelding gedaan en uiteindelijk zaterdag een aangetekende brief gestuurd. Helaas heb ik net gehoord dat die ook onder op de stapel komen te liggen…