Koude douche voor Agis!

Aaaargh wat ben ik kwaad en verdrietig!



Mijn dochtertje is verleden week geopereerd aan haar heupje. Nu zit ze van middel tot teen/knie in het gips met een stang ertussen. Ze is al bijna een half jaar zindelijk maar nu kan ze dus niet op de wc. Ook kan ze niet op een pot plassen want dan is het gips nat en ze kan ook niet in een urinaal plassen omdat die stang in de weg zit. We hebben van de arts dus een machtiging gekregen om tena’s te halen. Die kunnen we zo’n beetje tussen het gips proppen en dan kan ze daar in plassen. Die tena’s kosten minimaal 25 euro in de week en nu kregen we dus te horen van de agis dat we het niet vergoed gaan krijgen want volgens hun zouden we normaal ook luiers moeten kopen (wat dus onzin is omdat ze zindelijk is en bovendien betaal ik daar geen 25 euro in de week voor). Het stomme was dat ze zeiden dat als ze 5 was geweest we het dus wel vergoed zouden krijgen en dus moeten we met de volgende operatie (aan haar andere heup) dus maar wachten tot ze 5 is. Ik vind het echt heel belachelijk en ben echt teleurgesteld in de agis! Als ik dit had geweten hadden we misschien inderdaad wel gewacht met opereren.



Van mij dus enorme koude douche voor agis! :thumbdown: :thumbdown:

Wat belachelijk :evil: allemaal effe klagen naar Agis



Dikke knuf voor jullie en je meisje :hug: :hug:

wat een onzin lekker beslissen zo achter het bureau.



ik hoop dat jullie een oplossing vinden misschien via de klachtencommisie of de arts er achteraan laten bellen



een dikke :hug:

marlies

Ik kan me voorstellen, dat het erg onvriendelijk overkomt…



Ik moet echter zeggen dat ik me kan voorstellen dat ee verzekraar zo zijn "regels"heeft, en dat daar niet snel van zal woren afgeweken. Dit neemt niet weg dat jij met een vervelende kostenpost zit zeg!



Ik vroeg me nog af… Zouden luiers maat 6 niet voordeliger zijn, nu het toch niet vergoed wordt??



Sterkte voor je meisje! laat je maar niet teveel uit het veld slaan door de verzekeringswereld!

Konden ze dan geen ander alternatief geven ?



eerste wat in mij opkwam is ohhh lief meisje toch, tis allemaal al zo vervelend, en nu dit nog…



Ik hoop dat jullie snel een oplossing vinden, zodat jullie prinsesje lekker kan plassen :thumbup:

@Fietje wrote:



Ik vroeg me nog af… Zouden luiers maat 6 niet voordeliger zijn, nu het toch niet vergoed wordt??




Ja wel voordeliger alleen kunnen deze niet tussen het gips. De tena’s kunnen we er tussen proppen en deze blijven er perfect tussen zitten. Luiers zou een uitkomst zijn als we deze bijvoorbeeld onder het gips door zouden kunnen steken maar dat kan helaas niet en als we ze er alleen tegenaan zouden drukken dan loopt het er langs. (ik kan het niet zo goed uitleggen, eigenlijk zou je moeten zien hoe ik het bedoel :lol: )

Gab,

Nee ze gaven ook geen alternatief behalve dan dat we het dus gewoon zelf betalen.

@purpled82 wrote:

@Fietje wrote:


Ik vroeg me nog af… Zouden luiers maat 6 niet voordeliger zijn, nu het toch niet vergoed wordt??




Ja wel voordeliger alleen kunnen deze niet tussen het gips. De tena’s kunnen we er tussen proppen en deze blijven er perfect tussen zitten. Luiers zou een uitkomst zijn als we deze bijvoorbeeld onder het gips door zouden kunnen steken maar dat kan helaas niet en als we ze er alleen tegenaan zouden drukken dan loopt het er langs. (ik kan het niet zo goed uitleggen, eigenlijk zou je moeten zien hoe ik het bedoel :lol: )




ik begrijp het… denk ik.

is er dan niet een voordeligere inconitentiemat?

van een eigen merk of zo??

want 25 euro per week is best een hoop!

zie hier een foto:







Onder die luier zit dus een tena, die past precies in de opening in het gips…



Zucht… En daar betaal je dan even 208 euro per maand voor… :thumbdown: :thumbdown:

ooh mss overdat voor een soort van ‘plas tuitje’ zorgen? dan hoeft de tena aleen snachts nog…





ermm ik zal ff opzoeken wat ik bedoel,



brb

kijk hier zo iets… kost 5,95 euro…











hier kan je er vinden …





http://www.camacare.nl/index.php?id=winkel&categorie=ADL&soort=Toilethulpmiddel

Je kunt nu de stang tussen haar benen niet zien, maar daardoor past zo een plastuit dus helaas niet…



Maar bedankt voor het mee denken!

Wat een achterlijke redenatie van Agis, zeg! :wall: Er zijn toch ook incontinente vrouwen die Tena vergoed krijgen, wat is het verschil?

Jullie hebben toch ook een medisch probleem?! Dikke knuf!

Ow, ik kan me hier zo over opwinden!



Die eeuwige misselijke regeltjes altijd!



Als ik jullie was (dat is dan even mijn mening hoor), dan zou ik het er niet bij laten zitten.

Ik zou opbellen, zeggen dat je dochter geen luiers gebruikt omdat ze zindelijk is en ze nú gaan betalen en anders verzinnen ze zelf maar een oplossing.



Jullie dochter is geopereerd, zij heeft die Tena’s nodig, dus kom maar op met dat geld. Met minder zou ik echt geen genoegen nemen.



:thumbdown:

:thumbdown: :hug:



kan je het niet later gewoon aftrekken via de belasting?

He wat rottig zeg. Maar ze hebben toch niet serieus gezegd dat je maar moet wachten met een 2e operatie tot ze 5 is ? :shock:



Verder wil ik je adviseren om de aanvraag voor Tena’s schriftelijk in te dienen met een kopie van de machtiging. Als je dan een schriftelijke afwijzing krijgt, kun je in ieder geval bezwaar aantekenen welke alsnog positief beoordeeld kan worden.

@Karin2 wrote:

He wat rottig zeg. Maar ze hebben toch niet serieus gezegd dat je maar moet wachten met een 2e operatie tot ze 5 is ? :shock:



Verder wil ik je adviseren om de aanvraag voor Tena’s schriftelijk in te dienen met een kopie van de machtiging. Als je dan een schriftelijke afwijzing krijgt, kun je in ieder geval bezwaar aantekenen welke alsnog positief beoordeeld kan worden.




Ja dat advies gaf de apotheker ook al dus dat gaan we ook zeker nog doen maar vooralsnog ligt er nu eerst een klacht bij de agis.



En nee ze hebben natuurlijk niet gezegd dat ik moest wachten tot ze 5 was met opereren. Maar wel dat als ze 5 was geweest dat ze het dan wel vergoed zou krijgen. Dus ik had echt zoiets van: nou joh dan wachten we toch gewoon tot ze 5 is :wall: Haha nee als ze dat zo op die manier hadden gezegd dan had ik ze echt helemaal door die telefoon getrokken :lol:

Mijn moeder kreeg in eerste instantie haar incontinentie materiaal ook niet vergoed.

Ik bleef volhouden (zwaar ontstoken darm, ze was zooo ziek :? ) en uiteindelijk heeft ze alles vergoed gekregen. Die troela van de verzekering had tegen mama gezegd dat ze maar 2 luiers op een dag vergoed kreeg :roll:



Hebben ze in het ziekenhuis geen tips? (of alleen Tena’s optie?)

Misschien helpt het als iemand van het ziekenhuis een briefje maakt voor de verzekering. Heeft bij mijn moeder nl geholpen met andere dingen.



Succes en beterschap :hug:

welke maat heb je? Enne waar woon je ?

Ron en purpled!! :shock: :shock:



ik heb ws door mijn vakantie het hele gebeuren gemist. Ik hoop dat prinsesje rap beter wordt. :hug:



en jullie kennende zal de verzekeraar het nog wel even benauwd krijgen. :wink: