Koud zoetwater-aquarium, welke vissen??

maar in principe kunnen alle visjes die in de dierenwinkel worden verkocht in “koud” water



guppy’s, platy’s, zwaardragers, blackmolly’s (alleen zou ik daar niet aan beginnen zijn zwakke vissen die heel snel witte stip krijgen) neon tetra’s





maar een verwarming kost ook nog geen 10 euro geloof ik :wink:

Gaat mij niet om de aanschafprijs maar het energiegebruik eigenlijk :think:

@Angel & Luna wrote:

maar in principe kunnen alle visjes die in de dierenwinkel worden verkocht in “koud” water



guppy’s, platy’s, zwaardragers, blackmolly’s (alleen zou ik daar niet aan beginnen zijn zwakke vissen die heel snel witte stip krijgen) neon tetra’s





maar een verwarming kost ook nog geen 10 euro geloof ik :wink:




Witte stip is niet soort gebonden maar komt 99 vd 100 keer te snel schommelende watertemperaturen. :wink:

@ruud wrote:

@Angel & Luna wrote:
maar in principe kunnen alle visjes die in de dierenwinkel worden verkocht in “koud” water



guppy’s, platy’s, zwaardragers, blackmolly’s (alleen zou ik daar niet aan beginnen zijn zwakke vissen die heel snel witte stip krijgen) neon tetra’s





maar een verwarming kost ook nog geen 10 euro geloof ik :wink:




Witte stip is niet soort gebonden maar komt 99 vd 100 keer te snel schommelende watertemperaturen. :wink:




wth is een witte stip en waarom is dat erG

Witte stip is een parasiet (protozo of oerdiertje) waar vissen ziek van worden. Kleine visjes gaan er dood aan als je niet snel behandeld.



Witte stip kun je met het blote oog zien als… witte stipjes. :wink:

Wij hebben guppen en plaatjes (neon-tetra’s) , maar ik vind het idee van die garnalen ook :thumbup: Ze zien er wel leuk uit en als je ze beu bent gooi je ze op de bakplaat met een teentje knoflook

Vraag me alleen af of ze die hier verkopen in het durp… :think:

We hebben besloten guppen te nemen. Ik was net bij een dierenwinkel bij ons in de buurt (ik wilde ze eigenlijk ergens anders kopen) en toen zag ik die guppies en die hadden zulke mooie kleuren :thumbup:



Dus die ga ik halen… :smiley:

Nou en spuit 11 wilde net zeggen doe guppen als je iets leuks wil voor M.!!

Ik heb van alles gehad…maar uppen zijn da bomb hierzo…die beesten fokken maar door heb ze in alle soorten en maten…laat het natuurlijke verloop lekker zijn gang gaan…soms als ik een babyvis zie die het vol heeft gehouden red ik hem en zet ik hem een paar weken in een bakje in de bak voor ik hem loslaat…zo krijg je alle soorten en maten,vind dat erg leuk om te zien!! :inlove:

Op elke man moet je wel een vrouw of 3 doen hoor…anders zijn ze vervelend :shifty:

Oh, die vrouw van de winkel zei 2 mannen en 2 vrouwen, maar ik kan dus beter 1 man en 3 vrouwen doen?

Ja!

Bij mij zeiden ze dat ook…en die vissen ne*ken graag…en dan plaagt die man die vrouw dood :shifty: dan blijft hij haar volgen… 8)

Ik heb altijd 1 man en 3 vrouwen gedaan…je hebt ook vrouwtjes die wel sierstaarten hebben en je hebt hele grijze…mannen zijn het mooiste die hebben over het hele lijfje kleuren :inlove:

@renzosmam wrote:

Ja!

Bij mij zeiden ze dat ook…en die vissen ne*ken graag…en dan plaagt die man die vrouw dood :shifty: dan blijft hij haar volgen… 8)

Ik heb altijd 1 man en 3 vrouwen gedaan…je hebt ook vrouwtjes die wel sierstaarten hebben en je hebt hele grijze…mannen zijn het mooiste die hebben over het hele lijfje kleuren :inlove:




ok, dank, ga ik doen… :smiley:

@ruud wrote:

@Angel & Luna wrote:
maar in principe kunnen alle visjes die in de dierenwinkel worden verkocht in “koud” water



guppy’s, platy’s, zwaardragers, blackmolly’s (alleen zou ik daar niet aan beginnen zijn zwakke vissen die heel snel witte stip krijgen) neon tetra’s





maar een verwarming kost ook nog geen 10 euro geloof ik :wink:




Witte stip is niet soort gebonden maar komt 99 vd 100 keer te snel schommelende watertemperaturen. :wink:




:think: toen ik black molly’s had hadden de visjes om de have klap witte stip en toen die beestjes eindelijk weg waren was het ook gedaan met de witte stip

dus volgens mij zijn die toch een heel stuk gevoeliger ervoor dan de rest…

Wij hadden altijd 2 goudvissen, en die waren echt TOP!

Als ik kwam ontbijten dan kwamen ze altijd naar me kijken (stonden op de keukentafel), en ze leefden lang! Die gingen maar door! Echt leuk. Wij gaan van de week eens kijken voor wat goudvissen. Lente vind het ook erg leuk. :thumbup:

Hier sinds 3 maanden sluierstaart goudvissen in koud zoet water. Eigenlijk aan begonnen door de allergie van de jongste harige beesten. Nooit gedacht dat ik ze zo geinig zou vinden :mrgreen: De kinderen vinden het ook geweldig. We hebben een zwarte en een gouden (Jasmine en Eliza gedoopt door onze mutsendametjes :lol: ). De zwarte is heel gezellig (voor zover je over gezellig kunt spreken bij vissen :wink: ). Die komt naar je toe zwemmen en krijgt kusjes op het glas. De gouden was in het begin heel erg schuw maar begint nu ook te ontdooien. Verder lekker makkelijk. 1x per dag voer, af en toe krijgen ze een doperwt in hele kleine stukjes. Gaan ze helemaal uit hun dak. 1x in de 2-3 weken verschoon ik de bak voor de 3/4. Nog even een foto ter illustratie :smiley:

hier hebben we 2 aquariums 1 koud en 1 verwarmd





in het koude zitten 2 goudvissen, heb ze gekocht toen waren ze +/- 4 cm en nu zijn ze al over de 10 cm heen en hebben ze nu al 2 jaar :mrgreen:

Dat ziet er gezellig uit Gaia! :thumbup:



Kimmiejj, die van ons groeide ook als kool joh! Die waren echt HUGE op het einde.

Vroeger toen ik en mijn broers nog kleine kindjes waren, hadden wij ook visjes.

Mijn ene broer ging op een ochtend voor de vissenkom staan en keek naar de visjes.

1 van de visjes keek een beetje richting naar mijn broer en ging met zijn bekje open en dicht.

Mijn broer (toen 3 jaar) heeft daarop de vis uit de kom gepakt, hem op de grond gesmeten en hem toen met zijn peuterpootje geplet.

Daarna is hij mijn moeder gaan vertellen dat de vis hem wilde bijten.





Ik zou ook guppen doen.

Leuk hoor vissen.

Wat een leuk cadeau! :thumbup:

@joseetje wrote:

Vroeger toen ik en mijn broers nog kleine kindjes waren, hadden wij ook visjes.

Mijn ene broer ging op een ochtend voor de vissenkom staan en keek naar de visjes.

1 van de visjes keek een beetje richting naar mijn broer en ging met zijn bekje open en dicht.

Mijn broer (toen 3 jaar) heeft daarop de vis uit de kom gepakt, hem op de grond gesmeten en hem toen met zijn peuterpootje geplet.

Daarna is hij mijn moeder gaan vertellen dat de vis hem wilde bijten.





Ik zou ook guppen doen.

Leuk hoor vissen.

Wat een leuk cadeau! :thumbup:




hahahahaha eerst zo’n triest verhaal en dan zo’n gezellige einde… :lol:

Kan je bij guppies ook garnalen doen?

Of moeten die in warm water??

8)



Ik heb mij al aangemeld bij een vissenforum :lol: