Koud zoetwater-aquarium, welke vissen??

We hebben gisteren een aquarium gekocht voor de verjaardag van M.ateo. Volgende week ga ik vissen ervoor kopen maar welke vissen kunnen allemaal in een koud zoetwater-aquarium??



Of kan ik er beter een verwarmingselement bij kopen??



Dus 2 vragen, welke vissen bij koud water en welke bij warm water?

Wij hebben 2 goudvissen in een koud zoet water aquarium. Hartstikke makkelijk in onderhoud :mrgreen: 2 keer per dag een klein beetje voer en eens in de 2 a 3 weken een schoon aquarium.

guppen

Maar denk als je een verwarming erin hangt, dat je meer keus hebt.

Zoals een algeneter en maanvissen.

Loes? waarom vissen? Doe eens gek en doe met de nieuwste rage mee…



Siergarnalen kunnen vanaf 16 graden watertemperatuur dus verwarmen hoeft niet persé als de bak in de woonkamer staat…











Ja zag het Ruud…2 voor 32,50 :roll:



Ik ga eens met mijn man overleggen hoe en wat, maar voor mij is een vis een vis 8)



Goudvissen zijn ook leuk :angel:

De vissen zijn ipv de cavia’s?

@faizaa wrote:

De vissen zijn ipv de cavia’s?




ja…Mat.eo wilde of vissen of een cavia…Niet dat hij alles krijgt wat hij wil, maar een huisdier vinden wij wel leuk…



Maar heb je nog een nuttig antwoord als bijdrage voor dit topic??



Ga eens behangen als je je verveelt…

Ok, even denken… een zinvolle bijdrage…



Vissen… ten opzichte van cavia’s…



Vissen… cavia’s…



euhm…



Jaaaaaaaa doe maar vissen, daar kun je zo lekker mee knuffelen… :angel:



Kan niks zinvols bedenken…



:hand:

Wij hebben een tropisch zoetwater aquarium en dan is de keus heel ruim.



Ik las dat iemand maanvissen noemde, maar die kun je niet in een klein aquariumpje houden hoor, die beesten worden namelijk huge!

Maanvissen zijn heel erg gave vissen (ik wil ze zelf ook), maar die hebben enorm veel ruimte (= een heel groot aquarium nodig).



Oké, wat hebben wij in onze bak (gehad): neontetra’s (leuk in een hele school), wat algeneters, zebravisjes, black molly’s, hoogvinkarpers, zuigvissen (ben de echte naam even kwijt, maar die zuigen zich dus vast aan je aquariumruit, zo leuk! En momenteel hebben we veel slakken 8) .



Een aquarium is echt leuk en ik wens je/jullie er heel veel plezier mee!

Wij hebben een tropisch aquarium…(met verwarminselement dus)

Wij hebben: Black molly’s, plaatjes, zwaarddrager, neon tetra en nog wat andere tetra’s. En een stofzuig vis (soort algeneter)



Ons aquarium heeft een standaard temperatuur van 25 a 26 graden/ Reden waarom wij hiervoor gekozen hebben is omdat we het mooi vinden als we schoolvisjes hebben en ze zijn erg beweegelijk.



En nog eens rustgevend ook en we vinden goudvissen maar saai :silenced:



De vissen zijn ook niet duur, je hebt ze vanaf 80ct per stuk of 6 voor 2.50 (hier in ieder geval)



Succes! :thumbup:

@Madre wrote:

Ja zag het Ruud…2 voor 32,50 :roll:



Ik ga eens met mijn man overleggen hoe en wat, maar voor mij is een vis een vis 8)



Goudvissen zijn ook leuk :angel:




Lous ze zijn er van 2 euro p/st tot 20.000 euro per stuk. Eten bijna niks en leven een jaar of 2.

Ik heb een koudwater aquarium met sluierstaartgoudvissen gehad, echt prachtig. Met de juiste verzorging kan je echt een prachtig aquarium met goudvissen hebben. Bij ons vonden ze het zo fijn dat we zelfs heel veel eitjes en dus ook jonkies hebben gehad. Veel plezier met vissies kiezen.

@ruud wrote:

Loes? waarom vissen? Doe eens gek en doe met de nieuwste rage mee…



Siergarnalen kunnen vanaf 16 graden watertemperatuur dus verwarmen hoeft niet persé als de bak in de woonkamer staat…















wij hebben sinds een maand van die garnalen en ze zijn echt super, gaan door de hele bak heen met van die grote handen vanen ze al het eten op of vroeten ze op de bodem. ze zijn echt geweldig.



daarnaast hebben wij goerami’s , coridora’s, roodkopzalmpjes, zwaarddragers, en nog van alles :lol:

oh garnalen zijn zo ontzettend leuk of wat dacht je van kikkers :inlove: :inlove:

dwergklauwkikkers leven alleen in water kunnen wel ontsnappen maar dan vind je ze dood terug :frowning: dus je aquarium moet goed afgesloten zijn

en ze eten levend voer of diepvries voer (dus als jullie een tuin hebben kan je zoon in de zomer ook nog wormen zoeken voor z’n kikkers :wink: )



Kunnen die garnalen ook in koudwater?



En kunnen ze samen met goudvissen??



Maar ik vraag mij af welke vissen er nu in een KOUD aquarium kunnen hahaha

Bacalhau :thumbup:

ligt aan de garnaal en de goudvis

als de goudvis groot is en je zet er een vuurgarnaal of bijen grnaal bij denk ik dat de goudvissen ze opeten :thumbdown:



een garnaal van een cm of 4 moet erbij kunnen

Goudvissen zijn leuk hoor.

Iemand uit AS haar klas zei dat goudvissen saai zijn, AS zegt zelf dat ze er “heel veel mee kan”.

Ze geeft kusjes op het raam en dan zwemmen ze naar haar toe, ze volgen haar als ze om de kom heen loopt, echt heel leuk.



Garnalen begin ik niet aan. AS is er dol op qua eten :wink: en ik ben bang dat als die dingen in haar kom rond zwemmen dat ze die voortaan weigert te eten :mrgreen:

@Madre wrote:

Kunnen die garnalen ook in koudwater?



En kunnen ze samen met goudvissen??



Maar ik vraag mij af welke vissen er nu in een KOUD aquarium kunnen hahaha




Water mag vanaf 16 - 18 graden zijn. dus eigenlijk redelijk op kamertemperatuur.