Koud hebben tijdens de zwangerschap

Ben ik de enige die het zo koud heeft tijdens de zwangerschap :think:

Ik zou het juist warm moeten hebben volgens de VK.



Nou mooi niet dus. Ik heb het koud, en niet een beetje ook!

Ik plas nog net geen ijsblokjes, maar pffff ik heb het koud.

24/7. En dat al 3 maanden lang. Ik word er zelf gek van.



Tja, het is niet echt een wereldschokkende kwaal, maar toch vreselijk lastig hoor :oops: :mrgreen:



Meer dames last van? Gaat het nog over?

Bij Max had ik het alleen maar bloedheet de hele zwangerschap. Nu ook bijna altijd koud. Misschien komt er nog verandering in… :smiley:

Ohhhh jij bent al 25 weken :doh:



Tja, dan zal het wel niet meer veranderen vrees ik :lol:



Dat wordt een winterjas dragen in het voorjaar :shifty:

Nee, ik heb het juist warm… maar dat is niet zo gek, we hebben pas sinds een week CV en daarvoor altijd op hout gestookt, dus dat is een behoorlijke omslag…



Tips uit de tijd dat bij ons dus alleen de huiskamer verwarmd was:

  • lekker dik inpakken: laagjes! Bij de Zeeman kun je thermo-ondergoed kopen. Dus lekker een legging onder je broek en een thermo-truitje onder een warme wollen trui…
  • zorg dat je voeten goed warm zijn (sokken plus sloffen!)
  • eet voldoende, gedurende de dag kleine porties om je kacheltje goed aan te houden
  • theedrinken (liefst Rooibos of Honingbos itt ‘zwarte thee’; je kunt een klein! beetje Gember of Kaneel toevoegen om de doorbloeding te stimuleren); geen koffie want dat zorgt voor minder doorbloeding in je huid> koud gevoel
  • vooral het stuk rond je bekken/onder aan je rug goed warmhouden, evenals je schouders.

Ik had het ook de hele zwangerschap (ja sorrie het is echt niet eerder overgegaan…) koud…Het voordeel was dat ik in de zomer voor het eerst prima tegen de hete dagen kon, zelfs dan had ik het nog niet echt warm en zocht echt de zon op (normaal kruip ik tijdens de hitte het liefst onder een steen). Eigenlijk is er niet veel aan te doen, behalve idd zorgen dat je warm gekleed blijft.

Ik hoop dat je gauw weer wat warmte voelt!

GroeneVrouw, bedankt voor de tips. Daar heb ik wat aan :thumbup:



Is het niet gewoon heel vreemd dat ik het koud heb tijdens de zwangerschap ? ( extreem koud dus hé :shifty: )



Nou bedenk ik dat ik overdag ook best regelmatiger mag eten inderdaad :think:



Thermo ondergoed Zeeman staat genoteerd.

Nou ja, ik ben geen VK… maar je bent pas 13 weken zwanger; misschien nog een beetje de ‘in de piepzak’-periode? Had ik wel in elk geval… ik ben nooit misselijk geweest bijvoorbeeld, maar ik was wel heeeeeel moe en ook kouwelijk… bij mij is het dus wel weer over gegaan, die kou.

Ik vind het in elk geval niet direct zorgwekkend klinken; ieder mens reageert weer anders, toch? En anders had de VK vast ook wel alarm geslagen, als het echt ‘erg’ was geweest… dus waarschijnlijk is het gewoon alleen maar vervelend maar niet ernstig. Heb je het over je hele lijf koud of vooral bepaalde delen?



Verder inderdaad, regelmatig eten ook al heb je misschien niet zo’n honger; om de twee uur bijvoorbeeld en leiver geen producten die te rijk zijn aan suiker.

Nee ik heb het overal koud.



Het valt te vergelijken met koorts. Je kent het wel, zo rillerig :shifty:



Ik maak me geen zorgen hoor, en de VK ook niet maar ik wil het gewoon warm hebben. Tijdens mijn andere zwangerschappen had ik het ook warm, en dat beviel véél beter :mrgreen:



Ik heb gewoon een hekel aan kou. Ik ga je tips toepassen in ieder geval.



Bedankt!

hier vooral WARM, terwijl ik normaal een koukleum ben…



als het zoals nu buiten koud is, dan heb ik wel enorme zere (.)(.)…

maar daar is al een topic over geweest…

@mayo28 wrote:

hier vooral WARM, terwijl ik normaal een koukleum ben…



als het zoals nu buiten koud is, dan heb ik wel enorme zere (.)(.)…

maar daar is al een topic over geweest…




Hihi klopt, gelukkig heb i DAAR geen last van. Ik geef nog steeds BV, dus de tepels zijn gehard :mrgreen:

Je zou misschien je hb nog kunnen laten checken? Het koud hebben kan een symptoom zijn van bloedarmoede.

Dat heb ik Yvonne, die is heel laag. ( 5.2 )

De vk wil me geen medijnen voorschrijven, maar wachten tot 25 weken. Daarom drink ik Roosvicee Ferro en slik extra vitaminen preparaten voor zwangeren.



Ik had geen idee dat het daarmee te maken kon hebben.

Ik had het de 1e 12 weken ook constant koud, zat te rillen op de bank met een dikke trui aan. Nu heb ik het heel snel warm :smiley:

@Isabel wrote:

Ik had het de 1e 12 weken ook constant koud, zat te rillen op de bank met een dikke trui aan. Nu heb ik het heel snel warm :smiley:




Ohhhhhh er is nog hoop :o :smiley:

Bij Sebastiaan had ik het alleen maar warm, al vanaf het begin. Maar deze keer had ik het ook steeds koud. Net als jij, rillerig. Zeker in het begin werd ik gewoon echt niet warm. Gelukkig is dat nu voorbij. Heeft denk ik tot 20 weken ofzo geduurd. Er is dus hoop :smiley:

Misschien komt het wel doordat het nu een meisje wordt :mrgreen:



Groetjes,

Heleen

@Heleentje wrote:



Misschien komt het wel doordat het nu een meisje wordt :mrgreen:




:shock: :shock: :shock: Toevallig, ben ik in de heilige overtuiging dat het inderdaad een meisje wordt 8) :lol:

Hmmm Anita ik denk niet dat het aan het hb ligt want dat van mij is erg hoog voor een zwangere maar ik heb het ook zooooooooooooo achterlijk koud… :wall:



Ik drink de hele dag hete thee zodat mijn vingers in ieder geval soepel blijven want ik kan er zoooooo slecht tegen als ze koud en stijf zijn… :shifty: en ja, de verwarming loeit de hele dag, ik heb erg veel kleding aan en eet minimaal elke twee uur iets (boterham, halve avocado, stuk kaas etc.).



Hmmm waar ligt het dan aan… Krijg ik dan ook een meisje? :think: Echt een jongetjes-voorgevoel hierzo hoor! :think:

"Oktober krijgt een meisje :mrgreen: "



Ik vind het gewoon irritant :evil:



Ik heb nu 3 truien aan EN een vest :silenced: :doh:



Weet je hoeveel was dat iedere keer is :lol:

ik dacht dus dat het aan mij lag ik heb het normaal gesproken snel warm en nu al twee weken of zo heb ik het telkens koud! ookal staat de verwarming op 22 graden :oops: :oops: heb dan ook al het advies gekregen om sokken in de ziekenhuiskoffer te heb meteen van die lekkere huissokken gekocht lekker warm!!!

Tsja, dan is er nog maar 1 oplossing…



Insmeren met walvisvet! :mrgreen: :sick: :mrgreen: