Kosten tussen de middag-opvang/overblijven

Ik ben benieuwd wat de gemiddelde kosten zijn voor het lunchen op school. Wat betalen jullie voor die 1,5-2 uurtjes en hoe is het dan geregeld (overblijfmoeders/‘echte’ begeleiding)?



Ik heb het idee dat de kosten bij ons vrij hoog zijn, vergeleken met andere scholen, vandaar de vraag :slight_smile:



Hier kost het 3,20 per keer (16,- per 5 strippenkaart), de dames die de groepen begeleiden hebben een opleiding ervoor gevolgd. Hoeveel kids er per begeleider zijn, dat weet ik eigenlijk niet. De kinderen eten allemaal samen in 1 grote ruimte (aula), dus niet per leeftijdsgroep in een klaslokaal (wat ook wel gebeurt op andere scholen in deze stad) De onderbouw en bovenbouw eten wel apart van elkaar qua tijden, de ene helft speelt buiten, zodat de andere helft rustiger kan eten, maar ze zijn de rest van de tijd allemaal samen binnen, 4-12 jaar.



Ik ben benieuwd naar de antwoorden :slight_smile:

hier kost een losse keer of sporadisch overblijven 3 euro per keer, als je kind vaste dagen heeft elke week, het hele jaar lang dan is het 2,50 euro per keer.



Vind 3 euro per keer dus echt bizar voor 1.15 uur :oops:

Onze oudste wil wel voor de leuk overblijven… tja voor 3 euro per keer vind ik het niet leuk schat, helemaal niet omdat ik thuis ben :wink:

Hier kost het 1.86 per uur (6,20 per dag per maand).

Het is 1 uurtje, in het klaslokaal en begeleiding door de juffen/meester van de naastgelegen BSO



Ruim 3 euro is best prijzig, maar bij jullie is de pauze langer?

De pauze is voor de onderbouw van 11.30 tot 13.30, de bovenbouw schuift om 12.00 pas aan.



Ik ben ook thuis, dat is het hele ‘probleem’, ik vind het zo duur, zeker als ik thuis ben. Maar omdat ik Tris nog thuis heb, ik door chronische ziekte minder belastbaar ben (dat zei ik netjes he :mrgreen: ), en de school een eindje uit de buurt ligt, overweeg ik overblijven. Ik zie mezelf momenteel niet 4 keer per week heen en weer rijden voor die 2 uurtjes pauze, waarbij de reistijd dan bijna de halve pauze opslokt. Zeker niet met een dreumes/peuter (met bijbehorende slaapjes en eigen peuterschooltijden) op sleeptouw. En tegen de tijd dat Tris begint op de kleuterschool, zal Nouk net doorschuiven naar de bovenbouw. Dan kan ik om 11.30 30 minuten, soms in weer en wind, op het schoolplein wachten tot zij ook uit is om 12.00… Alleen naar huis komen is tegen die tijd nog geen optie, omdat de school een eindje bij ons vandaan ligt, in een drukke stad. Dus ben ik aangewezen op brengen en halen, met de auto (ook nog eens parkeerdrama’s daar), en als ze overblijft, heb ik dagelijks al 80 minuten rij- en in- en uitlaadtijd, met dreumes/peuter op sleeptouw in het begin… Dat zou zonder overblijven dus het dubbele worden.

Dat overblijven lijkt meer rust te bieden voor ons allemaal, maar t is volgens mij behoorlijk aan de prijs, en dus twijfel ik wat ik daar nu mee moet…

Voor twee uur is het dus goedkoper dan bij ons :wink:



Lastig hoor. Ik ben op maandag ook thuis, maar heb mijn zoontje slechts twee keer tussen de middag (huilend achterop de fiets) naar huis gehaald. 90% van zijn klas blijft over en het is nu met drie kindjes ook eigenlijk niet te doen.

als ik het per uur reken is het hier 2,40 euro per uur.

Is hier trouwens sinds begin dit jaar door dezelfde organisatie die ook met een bso in het schoolgebouw zit.

Voorheen was het een andere organisatie, maar het is hier geloof ik nooit met overblijfouders/vrijwilligers geweest.

bij incidenteel betalen wij 2 euro per keer (1 uur en 1 kwartier)

Bij vaker gebruik gebruiken wij een strippenkaart en hoe meer strippen je afneemt hoe goedkoper, ik geloof dat het goedkoopste een 50 strippen kaart is voor 60 euro



Ik vind dat jullie dus best veel moeten betalen

Als je het per uur omrekent, kom je bij onderbouw uit op 1,60 per uur, bovenbouw 2,13 per uur.



Ik vraag me nu af of ik mijn topic hier goed heb neergezet, ik keek niet verder dan mijn neus lang was, zie nu dat er ook een scholenhoekje is :shifty:

Hoi Niek!

ik zal je inderdaad verplaatsen naar de schoolvragen, algemeen…



groetjes

Gerda

@gerda wrote:

Hoi Niek!

ik zal je inderdaad verplaatsen naar de schoolvragen, algemeen…



groetjes

Gerda




Thanks! :slight_smile:

Hier is het 1,50 per kind.

Wij betalen 1.5 per kind, pauze is hier 1 uur

Hier los 3 euro per keer

Met abbonement 1,50 per keer



Het gaat om een uur, en het zijn ouders van school die de overblijf coordineren (op vrijwillige basis)

Manlief doet dat een keer per week, en op die dag is Anna gratis, en mogen de andere kids evt ook mee

Bij ons kun je een 10 beurtenkaart kopen voor 10 euro. Anders is het 50 euro per schooljaar. Ze pauze is van 12-13u en het overblijven wordt door ouders gedaan.

hier blijft mn meisje niet over maar weet dat het op haar school 3 euro is en een oppaskindje van mij blijft op donderdag over en hoeft maar 1 euro te betalen (andere school hoor) . Vind het een erg groot verschil hoor…

Mik blijft 2x in de week over, ik betaal 50 euro voor een strippenkaart en hiervoor mag hij 40 keer overblijven. Dit komt dus neer op €1.25 per keer overblijven.



Overblijf is hier van 12.00-13.00 en word gedaan door overblijfmoeders.

Hier ga ik €1,90 per keer betalen voor 1,15uur.

Strippenkaarten hebben ze ook, maar dat is gewoon een veelvoud van die €1,90.



Het Kinderdagverblijf om de hoek regelt trouwens de VSO, overblijven (TSO) en NSO.

Die halen de kinderen op en brengen ze ook weer terug.



Puur en alleen overblijven (TSO) is niet op te geven als opvanguur voor de belasting, maar de rest wel.

Op woensdag en vrijdag is het vanaf 12,00uur dus wel gewoon NSO, omdat de kinderen dan niet terug hoeven!

echt grote verschillen… vind 1 euro of 3 euro per keer nogal wat uitmaken.

Voor die euro per keer had onze oudste bij wijze van elke week wel een keer voor de lol over mogen blijven als zijn vriendjes dan ook gaan… (en de middelste er bij, anders moet ik nog lopen :wink: :lol: )

Op Sarah dr school heb je meerdere strippenkaarten.

Ik weet dat 10 keer overblijven 17 euro kost, en ik geloof dat 50 keer overblijven 50 euro is.

Dit is dan van 12.00 - 13.00 uur.

Ik betaal voor een strippenkaart met 16 strippen 24 euro.

Stein heeft pauze van 11.45 tot 12.00