Kosten TSO

Onze dochter gaat binnenkort naar school en ook (waarschijnlijk) naar de TSO (Tussen Schoolse Opvang).



Die duurt hier 1uur en 15 minuten (11.45-13.00uur).



Nu wordt dit gedaan door de KDV/BSO hier in de omgeving die verreweg het duurste is, maar je hebt geen andere optie, aangezien de school het aan hen uitbesteed.



Nu vraag ik me af of 2,10euro per keer voor vaste TSO een reele prijs is als de opvang door een KDV/BSO geregeld wordt? Een hele brutale vraag, maar wat betalen jullie?

hier is het ook 1 uur en 1 kwartier (12 - 13.15) en ook uitbesteed aan opvangorganisatie waar je dus aan vast zit voor overblijven.



Incidenteel/ losse overblijf is 3 euro per keer, bij vast/contract is het omgerekend 2,50 per keer .



€ 2,10 zou hier dus al vooruitgang zijn :shifty: .

Hier wordt het oor ouders gedaan…

Een losse keer is 3 euro, een vaste dag is 1,50 per keer.( voor 1 uur)



Ik vindt 2,10 voor 5 kwartier door een prof. Organisatie dus erg schappelijk

Hier is het 2 euro per keer, vorig jaar 1.75.



Aan vaste dagen of af en toe een dag wordt geen onderscheid gemaakt. Vind dat ook een beetje belachelijk eerlijk gezegd, maar dat terzijde…

Hier kost het € 2,- per keer, of je koopt een 10’ritten’kaart voor € 15,-



De TSO wordt door de school zelf geregeld, een ruimte in het naastgelegen dorpshuis en overblijfmoeders.

@Madre wrote:

Hier is het 2 euro per keer, vorig jaar 1.75.



Aan vaste dagen of af en toe een dag wordt geen onderscheid gemaakt. Vind dat ook een beetje belachelijk eerlijk gezegd, maar dat terzijde…




Vind ik ook dikke onzin… onze jongens blijven 1 vaste dag over dus 2,50 per keer… maar laatst 1x extra… en voor die keer moet je dan dus 3,00 euro afrekenen :think: .



En het is wel uitbesteed aan een organisatie, maar het enige verschil met voorheen is dat er nu 1 leidster van die organisatie is en verder nog altijd gewoon moeders die het doen… en daar zijn de tarieven dus wel van omhoog gegaan en de mogelijkheid tot het afnemen van een ‘strippenkaart’ verdween daarmee ook.

Hier is incidenteel 2,40euro, dus zo te lezen is TSO dus wel een nette prijs :wink:

Hier kost een 10-rittenkaart 25,- dus 2,50 per keer. :slight_smile:

bij ons kost het 1,50 per keer.En een strippenkaart voor 10 keer, kost 13 euro.Wordt door school geregeld dmv overblijfmoeders.

:shock:



Oke… ik heb tso overwogen voor mijn jongste schoolgaande… omdat ik om 13u voor haar op school moet zijn en vervolgens om 14.45 voor de anderen. 7 kwartier dus, voor 45 euro per maand (voor 1x in de week!).

Dat vond ik wel wat heen en weer fietsen waard dus ze gaat nu niet.

Hier betaal je geloof ik 1,75 euro, maar zeker weten doe ik dat niet.

hier 1,80 en ook wel een kaart maar 10x kost dan 18,00 dus geen verschil alleen makkelijker…

hier betaal je 1,50.

krijgen ze drinken van school (water,thee, melk, ranja of yogho) en voor het buiten spelen een snoepje.

Is van 12.00-13.20 uur.

een rittenkaart, vaste dag, maakt allemaal geen verschil met de prijs.

wordt door mamas en papas gbegeleid

@Lune wrote:

:shock:



Oke… ik heb tso overwogen voor mijn jongste schoolgaande… omdat ik om 13u voor haar op school moet zijn en vervolgens om 14.45 voor de anderen. 7 kwartier dus, voor 45 euro per maand (voor 1x in de week!).

Dat vond ik wel wat heen en weer fietsen waard dus ze gaat nu niet.




maar dat is dan ook wel iets anders dan het reguliere overblijven denk ik toch? Is meer een naschoolse opvang voor je dochter? Denk dat je met 45 euro tenminste aardig in de buurt komt van de ‘reguliere’ opvangtarieven.



Voor dat bedrag ging ik trouwens ook maar een keertje extra op en neer.

3,15 per keer en dan is het van 12.00 tot 13.30.



Ze gaat hier dus alleen als het echt niet anders kan.

Marije; klopt het is eigenlijk naschools, maarze noemen het wel tso (reguliere kimderopvangorganisatie) en hebben er een apart tarief voor. Tot een tijdje terug betaalde je dan gewoon voor de hele middag, dus het is wel verbeterd, maarvik vind het nog steeds erg duur en zeker als ikdan hier lees wat anderen betalen.

Ik heb nu twee dagen goed geregeld, 1 dag fietst zij met iemand uit de wijk mee, en nee, ik hun oudste mee om 14.45 en de andere dag wissel ik af met een vriendinnetje (ene week neemt haar moeder de meiden mee, andere week ik). Blijft er een dag over die ik standaard heen en weerfiets over overbrug in de bieb.

hier zelf een overblijf moeder.

Hier is het van 11:45 tot 13:00 en het kost los geloof ik 1,75 en een overblijfkaart van 10x kost 12,50.

Hier krijgen ze als ze willen ook drinken en een snoepje als ze klaar zijn met eten.

We gaan voor opa&oma en incidenteel TSO, maar bedenk me idd dat ze wel zelf hun brood en drinken mee moeten nemen als ze natuurlijk overblijven 8)

hier zit het in het schoolgeld. wij betalen 190 euro per jaar aan schoolgeld. hier zit alles in schoolreis, materialen en dus ook tso. onze school is wel een volcontinue school dus misschien heeft het daar mee te maken.

hier is het gewoon overblijven op school en dan zijn het moeders van kindjes van school die dat doen



losse overblijf is 1,25 en een strippenkaart van 10x is 11 euro