Kosten TSO

@Jeremy wrote:

hier zit het in het schoolgeld. wij betalen 190 euro per jaar aan schoolgeld. hier zit alles in schoolreis, materialen en dus ook tso. onze school is wel een volcontinue school dus misschien heeft het daar mee te maken.




Daar heeft het inderdaad mee te maken, lijkt me. Op een school met continurooster is er geen optie voor TSO, je ‘moet’ wel (daar kies je voor als je voor die school kiest) dus de kosten zitten standaard in het schoolgeld. Verklaart ook wel deels waarom het schoolgeld op een continue school een stuk duurder is (hier is dat over de 200,- per jaar bij continu, tegenover 40,- per jaar op de ‘gewone’ scholen).

@D. wrote:

@Jeremy wrote:
hier zit het in het schoolgeld. wij betalen 190 euro per jaar aan schoolgeld. hier zit alles in schoolreis, materialen en dus ook tso. onze school is wel een volcontinue school dus misschien heeft het daar mee te maken.




Daar heeft het inderdaad mee te maken, lijkt me. Op een school met continurooster is er geen optie voor TSO, je ‘moet’ wel (daar kies je voor als je voor die school kiest) dus de kosten zitten standaard in het schoolgeld. Verklaart ook wel deels waarom het schoolgeld op een continue school een stuk duurder is (hier is dat over de 200,- per jaar bij continu, tegenover 40,- per jaar op de ‘gewone’ scholen).




Toch is dat niet standaard. Hier ook een school met continurooster, en de ouderbijdrage ligt toch op slechts 50 euro (en geen extra overblijfkosten daarnaast of zo).

hier is het 75 euro voor een heel schooljaar (ongeacht het aantal dagen) of je loopt ook af en toe pleinwacht (wordt een rooster gemaakt en dat komt dan neer op ong 10 keer per jaar) en dan kost het niets

1,35 per keer. Opvang is van kwart voor 12 tot tien voor 1. Ze krijgen drinken als ze niks bij zich hebben. Voor de rest is het alleen samen eten, samen spelen.

Hier wordt het door de school zelf geregeld met 1 coordinator en de rest hulpouders die ene kleine vergoeding krijgen. Het kost hier 2 euro per keer van 12-13uur. Ze krijgen niks van school de kinderen, dus eten en drinken zelf meenemen en ze morgen geen snoep of koek meenemen

(Dat laatste ben ik het niet zo mee eens. Toen Anne in groep 1 zat kregen ze drinken en een snoepje van de overblijf, nu moeten we meer betalen en krijgen ze niks en mogen ze dus ook niks extra s meenemen).

Die 2.10euro vind ik dus niet zo slecht.

geloof dat het hier dan wel erg duur is als ik het zo lees

hier is het een tarief van €2,65 voor 5 kwartier

Wij betalen 1.90 per keer van 11.45 tot 13.00 en dan moet hij zelf eten en drinken meenemen.

wij betalen 1,75 per keer. de opvang is dan van 12.00 tot 13.15 uur. Brood geven we mee, maar drinken krijgt hij bij de tso. De opvang wordt gecoordineerd door een stichting die ook kdv en bso heeft.

we kopen een strippenkaart die onbeperkt geldig blijft, je kan kiezen uit 5, 10 of 20 strippen.

:shock: :shock: :shock:



ik betaal zometeen 3,75 euro per keer, incl eten/drinken, maar dat zal standaard zijn. Jayden moet alleen 3 keer per week overblijven. een strippenkaart is e. 22,75, voor 6 keer. dus ben straks 45 euro per maand kwijt voor overblijven…



is voor ik geloof 1,5 uur per dag TSO. of nee, 1 uur en een kwartier

@mamaMarije wrote:

hier is het ook 1 uur en 1 kwartier (12 - 13.15) en ook uitbesteed aan opvangorganisatie waar je dus aan vast zit voor overblijven.



Incidenteel/ losse overblijf is 3 euro per keer, bij vast/contract is het omgerekend 2,50 per keer .



€ 2,10 zou hier dus al vooruitgang zijn :shifty: .




wij betalen ook 2.50

@Amy82 wrote:

:shock: :shock: :shock:



ik betaal zometeen 3,75 euro per keer, incl eten/drinken, maar dat zal standaard zijn. Jayden moet alleen 3 keer per week overblijven. een strippenkaart is e. 22,75, voor 6 keer. dus ben straks 45 euro per maand kwijt voor overblijven…



is voor ik geloof 1,5 uur per dag TSO. of nee, 1 uur en een kwartier




Jeetje, wat een bedragen joh. :shock:

@D. wrote:

@Amy82 wrote:
:shock: :shock: :shock:



ik betaal zometeen 3,75 euro per keer, incl eten/drinken, maar dat zal standaard zijn. Jayden moet alleen 3 keer per week overblijven. een strippenkaart is e. 22,75, voor 6 keer. dus ben straks 45 euro per maand kwijt voor overblijven…



is voor ik geloof 1,5 uur per dag TSO. of nee, 1 uur en een kwartier




Jeetje, wat een bedragen joh. :shock:




ja he… en tja, ik zal wel moeten, want wij werken allebei buiten onze woonplaats… en wil ook so niet verplichten om elke keer naar de ander kant van S te laten komen om hem van school te halen. Dus tja, dan kan ik niet anders… wellicht als hij wat ouder is kan hij af en toe eens bij een vriendje tussen de middag eten… ach, dat zien we dan wel…

hier op school gaat het veranderen. je hoefde eerst niks te betalen, wel moest je dan 1 keer in de zoveel tijd pleinwacht zijn (dit kon je afkopen voor 100 euro per schooljaar) …



nu komt er een systeem met vaste vrijwilligers en betaal je 30 euro per jaar per gezin (dus ongeacht hoeveel kinderen je op school hebt en hoe vaak ze op school eten (tenzij het 0 keer is dan hoef je niet te betalen)) ! en dan hoef je dus ook geen pleinwacht meer te lopen :thumbup:

@klavertje4 wrote:

hier op school gaat het veranderen. je hoefde eerst niks te betalen, wel moest je dan 1 keer in de zoveel tijd pleinwacht zijn (dit kon je afkopen voor 100 euro per schooljaar) …



nu komt er een systeem met vaste vrijwilligers en betaal je 30 euro per jaar per gezin (dus ongeacht hoeveel kinderen je op school hebt en hoe vaak ze op school eten (tenzij het 0 keer is dan hoef je niet te betalen)) ! en dan hoef je dus ook geen pleinwacht meer te lopen :thumbup:




Aparte regeling, vooral de eerste…dus als je het geld niet hebt (100 euro vind ik nogal wat, zal niet voor iedereen haalbaar zijn.) zal je wel plein wacht moeten zijn of je nu kunt of niet.



Hier gelukkig heel anders geregeld , vaste ouders die de TSO doen. De kosten zijn 1,50 per keer. Zelf eten en drinken meenemen.

100 euro voor een jaar tso is niet duur lijkt mij! bij de meeste scholen betaal je wel 2-3 euro per keer!



bij jou is het ook 1,50 per keer… stel dat ze 2 keer per week op school eten… dan is 3 euro per week * 40 schoolweken… is 120 euro…

of 3 keer op school eten… 4,50 per week * 40 is 180 euro…



in ons geval zou het voor matteo dan 120 euro zijn en milan 180 euro… is samen toch 300 euro!



dan is die 100 euro toch erg voordelig :wink: en sowieso ben je ook niet verplicht je kinderen op school te laten eten

ligt er weer aan, als je kind maar zelden overblijft, ik was afgelopen half jaar maar 20 euro kwijt! de rest was het neit nodig, dan is het wel weer duur.



Maar in hoeverre ouders pleinwacht moeten lopen… ipv leerkrachten vind ik wel weer een erg bijzondere constructie… Ik word niet zo blij van ouders die zich gaan ‘bemoeien’ met zaken van andere leerlingen. ivm de wet op privacy

als je kind maar af en toe overblijft hoefde je maar 2 euro per keer te betalen en dan hoefde je ook niet pleinwacht te lopen

Hier word de tso ook geregeld door een organisatie die o… bestaat uit ouders hoor… Dit jaar nog dan, volgend jaar gaan we naar 5 gelijke schooldagen met continu rooster. Dan word het 2,50 per week voor kleuters en vanaf groep 3 niets meer. School is dan vanaf 8:15-14:00

leerkrachten moeten toch ook even pauze hebben? hoezo gaan ze zich bemoeien met zaken van andere leerlingen? ze letten even op als de kinderen buiten spelen

@klavertje4 wrote:

leerkrachten moeten toch ook even pauze hebben? hoezo gaan ze zich bemoeien met zaken van andere leerlingen? ze letten even op als de kinderen buiten spelen




leraren pauze? die hebben ze toch wel genoeg? de mensen van de overblijf zijn toch ook de pleinwacht? Ze mogen max 10 kindjes per gecertificeerd overblijfmedewerkster. Of is het nu acht? nou jah, doet er niet toe.



De leerkrachten hebben dan toch pauze? tot de tijd dat de andere thuis etende kinderen ook op school komen, kwartier voor schooltijd en dan loopt de pleinwacht er.



Nou jah… kwa bemoeienis… niet alle overblijfmedewerksters zijn zo tactisch en realiseren zich niet dat je toch wel even een beetje je mond moet houden hoe brutaal pietje is, of hoe slecht jantje eet of hoe agressief dirkje is. Dat bedoel ik met bemoeienis!