Kosten traktatie

Wat besteden jullie aan een traktatie op school.



Deze week toevallig 4 jarige kindje in de klas van de ousdste, maar ik kijk mijn ogen uit.



Vandaag kwam ze thuis met iets waarvan ik zeker weet dat het 28 euro heeft gekost ( voor heel de klas)



Nu ben ik even aan het rekenen gegaan wat ik heb uitgeven aan de traktatie van mijn oudste en ik kom uit op 3 euro voor heel de klas

30 papieren bekers met een leuke afbeelding 1,05 euro

3 zakken popcorn 1,59

En wat folie, elastiekjes en wat inkt en papier voor een afbeelding met foto en naam van mijn dochter.



Ben ik nou echt zo gierig?

Ik vind dat ik dit jaar ook wel goedkoop uit ben, maar zo tussen de 5 en 10 euro vind ik eigenlijk wel normaal…



Ik ben benieuwd naar wat jullie normaal vinden.

Daniël gaat volgende week op cakejes trakteren, die gaan we maandag bakken.

Geen idee nog wat het gaat kosten, 23 stuks, zal niet zo duur zijn.

Leuk versieren en klaar, meer doen we er niet bij.

Hier valt het ook nog wel mee met de grootte van tractaties, prima!

30 euro voor een traktatie :shock: .

Daar kan ik bijna een thuisfeestje voor organiseren. Dus dat vind ik ook veel geld :wink: .



Nummer 2 wil fruitspiezen trakteren, wat zal dat kosten per kind aan fruit? Geen kapitaal in elk geval… en ik wilde graag van die lange prikkers met een waaier aan het eind, maar die vind ik gewoon te duur… 6 stuks voor 1 euro en dat 5 keer… :oops: .



Dus behalve als ik nog een goedkoop adresje vind worden het sateprikkers met een zelf gefröbeld iets op het eind. Iets met zijn leeftijd zal het dan waarschijnlijk worden.

MamaMarije, je kan ze toch ook zelf maken? die vrolijke prikkers. Bloemen uitknippen en dan bovenaan de prikker plakken? Of een stukje papier inknippen en dan om de bovenkant rollen?



Ik weet niet precies wat ik uitgeef maar het ligt vaak rond de 10 euro.

@Madre wrote:

MamaMarije, je kan ze toch ook zelf maken? die vrolijke prikkers. Bloemen uitknippen en dan bovenaan de prikker plakken? Of een stukje papier inknippen en dan om de bovenkant rollen?




Bloemen kom ik niet mee weg bij mijn heren… das voor meisjes :roll: . Maar heb inmiddels al aardig wat ideetjes voor met zijn leeftijd opgedaan, dus komt helemaal goed met een stukje huisvlijt :thumbup: .

Bij mij varieert het enorm. De ene keer ben ik voor rond de 10 euro klaar (klas en leerkrachten) en de andere keer (vaker) besteed ik er meer geld aan. Is toch aan iedereen zelf. Ik reken een ander niet op haar budget af en hoop dat een ander dat bij mij ook niet doet. Maar ik vind het leuk om iets creatiefs neer te zetten.

En wie weet hoe die moeder aan haar spullen komt. Foliepapier bijv heb ik standaard in huis, milkshakebekers heb ik een keer gratis mee gekregen bij de snackbar toen ik vroeg ik of ik er een aantal mocht kopen. Popcorn kun je zelf ook maken en bovendien liggen hier zakken in de supermarkt voor 59 ct.



Ik heb maar bij 1 moeder de ervaring dat zij volledig buitensporige traktaties had (in mijn ogen); een hele grote snoepzak, knuffel, beker (aardewerk) en een disneyrietje met groot figuur erop. Haar oudste was op zijn vorige school enorm gepest en zij probeerde vooral met grootste dingen voor traktaties haar kinderen goed voor de dag te laten komen bij hun klasgenootjes.

juul gaatn u afscheid nemen, dus mandarijtnjes voor in de tas, leuk in folie met een berichtje eraan, en rozijntjes, koekjes of liga voor tijdens het feestje, dus ik kom uit op denk ik vier euro…

Ik zit denk ik meestal ook rond/max 5 euro. Ik hou het eenvoudig altijd.

Ik lee shier vaak dat jullie in folie inpakken, maar vind dat zooo vervuilend… het beland toch direct in de prullenbak en een lintje met een kaartje eraan kan toch ook?

alleen aan een mandarijntje een kaartje bevestigen gaat wat lastig. Ben het idd met je eens. Gelukkig hebben we hier plastic afval!



Heb ngo gekeken of ik een alternatief kon vinden, maar het wordt het toch wel.

Hier alleen nog ervaring met traktaties op de psz en die vind ik soms al over de top. Sommigen doen een heel pakket met allerlei soorten snoep en speeltjes. Er zit regelmatig snoep bij wat helemaal niet geschikt is voor zulke kleine kindjes en ze heeft ook wel eens gummetjes gekregen, die ze voor snoep aanzag. Dus vaak haal ik er ook nog spullen bij weg. Ik heb soms het idee dat het een wedstrijd is wie het meest creatief is, wie het meeste geeft en er het meeste geld aan besteedt.



Ik ga naar de Action en koop één klein speeltje/dingetje voor een paar duppies per stuk. Eén snoep/fruit/koek-dingetje erbij en klaar. Meer vind ik echt niet nodig. Vorig jaar had ik leuke houten lineaaltjes met daarbij een doosje smarties. Donderdag wordt het een klein kladblokje met misschien een koekje of een pakje drinken.



Ik kan me voorstellen dat het er op de basisschool nog extremer aan toegaat. Maar het is je eigen keus om daarin mee te gaan.

Ik vind het bij Nena op KDV eerder over de top dan bij Lasse op school.



Precies zoals Jippie zegt, soms zakjes met weet ik wat erin en niet eens geschikt voor die kleintjes :?



Maar lasse komt ook nooit met een speeltje of een zakje met weet ik wat thuis (zover ik me nu even kan herinneren). Die krijgen wat op school, vaak iets te eten en dat gaat daar dan op.

Ik heb alleen nog ervaring met traktaties op het KDV en ook daar is het soms erg over de top. Teveel of niet geschikt voor baby’s/peuters.



Zelf probeer ik wel altijd iets creatiefs te maken, want dat was/is nou net datgene wat ik (ook vroeger al) altijd zo leuk vond/vind aan traktaties. Het gaat dan dus niet om veel of duur, maar wel om iets wat er leuk uit ziet. En dat kan ook een prikker met kaas en worst zijn. Als ik kies voor een cadeautje, dan liefst wel iets waar de kindjes zelf echt wat aan hebben. Dus dan zal het ondanks dat het afgezaagd is, toch al snel een badeendje of bellenblaas worden.



Hoeveel ik uitgeef aan een traktatie staat niet vast. Ik bekijk per keer wat het wordt. Nu kijk ik zelf nog naar wat ze lekker en leuk vindt en straks (denk als ze 3 wordt ook al) mag ze daar zelf in mee beslissen.

ik heb geen idee hoe “duur” wij trakteren :shifty: even rekenen hoeveel het ongeveer zou kunnen zijn…



dit keer had ik bekers gehaald bij makro en wat van die grote snoep silo’s (met 100-150 snoepjes per bak maar die kosten al gauw 3-6 euro per silo in de reklame en daar eten wij nu nog van hahahahaha) en dan van die potloden met een gumbeestje erop bij hema oh en zakken spek om de beker nog wat verder op te vullen :lol:

maar goed hoeveel ik dan echt kwijt ben aan het trakteren :think:

denk richting de 18-24 euro



en een andere keer onder de 10 euro of zelfs onder de 5 euro (had een keer varkentjes gemaakt met een soort van danoontje maar pffff als ik kijk wat een werk ik daaraan heb gehad :wink: :lol:)

Dat is toch ieder voor zich?



Ik houd rekening met maximaal 1 euro per persoon.

De ene keer is het een stuk goedkoper dan de andere keer. Ligt ook aan het aantal kinderen in de klas/groep.

Ik varieer tussen de 5 en 15 euro denk ik,maar groot en veel is het nooit. De kosten vorig jaar waren wat hoger,omdat ik versierspul moest aanschaffen voor de mini-cakjes. Maar aan de andere kant, met dezelfde stiften, hebben beide jongens kunnen trakteren,dus dat scheelt weer.

Anders zou het aan kosten wel tussen de 5 en 10 euro kunnen liggen voor de gehele klas.



Ik heb zelf (waar ze mee thuis kwamen) al hele vreemde dingen voorbij zien komen. Grappig, moeten ze vooral doen. Ik trek mijn eigen plan.



Het eerste jaar heb ik bij gebrek aan kennis (kindjes met allergie,wat is gewenst, Jo was meteen in zijn eerste week jarig), 25 bellenblazen gekocht a 0,25 cent per stuk, kost geen drol dus.



De jaren erop enkel iets eetbaars, kleins…soms wel met iets kleins grappigs er aan,maar nooit duur.

hier maak ik dit jaar ook cake’jes.

einde van de maand heeft ie afscheid op de psz en in zijn oefenweek wordt hij 4 jaar en dan alweer trakteren…het moet idd leuk blijven, gaat om het gebaar he.

Hier doen de kindjes niets als ze vier worden, iig niet op school. Wel op psz of kdv.



Ik heb het destijds bij lasse aan de juf gevraagd, wat gebruikelijk was ( wilde ook niet dat hij buiten de boot viel) maar zij raadde het af. Dus hier pas trakteren en feestje als ze vijf zijn.



Nena neemt afscheid op kdv en heeft na haar verjaardag een week vakantie dus gelijk mooi opgelost.

Hier was het voor Niek afgelopen jaar 25 grabbelton oogringen (ala sesamstraat (4,60 in totaal) met een mini mentos rolletje er tussen geklemd… (2 zakken a 2, nog wat…) minder dan 10 euro dus. Wat ik prima vind.



Voor Peet waren het haribo uitdeelzakjes met goudberen en een stuiterbal eraan geniet, voor hem was het dus ook zoiets.



Mies heeft vorige week vrijdag door omstandigheden afscheid genomen van de psz (hoop gedoe, niet goed voor Mies, dus nu thuis) en we hadden met een vlinderkoekvorm, vlinders gestanst uit eierkoeken, besmeerd met halvajam aardbei en er 1 zacht ruitspekje opgeplakt… t was schoon opgegaan en viel erg in de smaak.



Ik ben niet van kaartjes eraan en hoeraatjes enzo… dat is het eerste wat in de prullenbak belandt en ze weten echt wel wie er jarig is en hoe oud (staat groot op t digibord)



In september wil niek ook eierkoek met aardbeienjam en spek trakteren, net als haar broer dus en daarvoor ga ik dan nog op snor naar een gave uitsteekvorm.

Gelukkig is er vanuit de MR een bericht gekomen dat het de spuigaten uitloopt met tractaties. Veel te veel en te veel snoep. Het voorstel is nu om iets kleins te geven of een gezamenlijk cadeau (boek voor de klas).

Ik geef nu een sleutelhanger met lichtje en een snoepsleutel eraan. Kost me in totaal 25 euro of zo en dat voor 29 kinderen.

Mijn dochter trakteerde laatst op druifrupsjes met wat plakjes kaas en komkommer met gaten er in (want de rupsjes hadden honger) en een handje vol tomaatjes waar de kinderen er 1 van mochten bij pakken.

Het kostte mij 2 bakken druiven, 1 komkommer, een half blok kaas en een half bakje snoeptomaatjes.