Kosten traktatie

Precieze bedragen weet ik niet, maar ik denk dat ik bij alle traktaties tot nu toe onder de 10 euro ben gebleven. Ik let daar niet heel precies op, maar ik hou ook niet van die over de top tractaties. Ik vraag altijd aan de meiden waarop ze willen trakteren. Ik ben in het bezit van een hele creatieve man, die van een idee een uitvoering maakt en dat knutselen we vervolgens samen in elkaar.



Bij de 5e verjaardag van de oudste heb ik 2 zakken met smarties gekocht en 24 gelpennen (4,95) Met gekleurd papier hebben we bloemen gemaakt, waar de pen aan vast zat als steel en het doosje smarties zat achterop geplakt.



De afgelopen verjaardag voor ieder kind een gekleurd bordje met een spekje en een koekje. In het spekje nog een ijsparapluutje gestoken en klaar.



Voor de jongste hebben we de laatste verjaardag (dat was op de psz) een ballon met een mandje (met daarop de tekst: hoera N… 4 jaar)eronder geknutseld, dus dat kostte wat ballonnen, papier en touw. In het mandje een spekje en een snoepje.

Gelukkig is er vanuit de MR een bericht gekomen dat het de spuigaten uitloopt met tractaties. Veel te veel en te veel snoep. Het voorstel is nu om iets kleins te geven of een gezamenlijk cadeau (boek voor de klas).



gelukkig hebben wij zo;n mail nog nooit gehad..
maar een boek voor de klas.... dat is toch geen feest om te geven aan je kinderen... of beter gezegd een gezamelijk kado. dat vind ik meer iets als afscheid ofzo.

onze oudste is 4 dus hebben alleen psz traktaties gehad. en zoals iemand al schreef valt het mij op dat het daar meer en uitbundiger is als op school..

ik ben zelf van de knutsel, dus ben al een tijd van te voren bezig met frobelen, weet dat het in de vuilnisbak gemikt wordt... maar het gezicht van de jarige die het uit mag delen is het mij de moeite (en tijd) waard.
heb tot nu toe kadootjes geknutseld, met daarin 2 kleine zakjes snoep en een stuiterbal en een keer een cakeje met in de bodem zakje snoep en dan een bloem van een rietje gemaakt met het idee een bloempotje.

wat ze zelf aan traktaties op school meehebben gekregen. fruitspies, cakejes, bakje popcorn, tasje met snoep erin

psz, manderijn in servet (spookje), zakje met daarin snoep, cakejes en nog veel meer, maar kan het niet allemaal onthouden (en meestal is het al op als ik ze ophaal... :lol:

Ik doe meestal een klein cadeautje en een doosje smarties of haribo mini zakje eraan…



daar heeft iedereen wat aan dacht ik zo, valt altijd goed in de smaak :thumbup: :wink:

ik hou ook niet van grote traktaties, maar heb nu toch wel een leuk idee wat mij eigenlijk iets teveel kost dus twijfel er nog over.



van die foam spuiters voor 70 ct stuk action, daaraan een lintje met een papiertje en 2 snoepsleutels met op het papier de tekst: De deur van de peuterspeelzaal gaat voor mij op slot want ik mag na de vakantie naar de basisschool.



kom dan uit op ongeveer 0,75 cent tot 1 euro per kind en eigenlijk vind ik dat best veel… maar vond het idee wel leuk van die sleutels en die spuit vind ze zelf zo leuk om te geven :think: (al hoeft het van mij eigenlijk niet eens, alleen een lintje met die sleutels in een leuke zakdoek verpakt is eigenlijk al prima, er nemen er nog meer afscheid dus kado en snoep in overvloed waarschijnlijk :shifty: )

zou voor die sleutels gaan zonder dat andere ding erbij.

Helemaal als er al meer afscheid genomen gaat worden… het wordt al snel overkill.



Hier zingen ze bij afscheid van een kindje dat naar de basisschool gaat een liedje en daar zit zwaaien met een handje in… dus ik heb een tijdje terug ergens in de uitverkoop een zakje met van die mini klaphandjes gekocht.

Heul irritant, maar ik ga ze weggeven toch? :angel: (en onze 3e vindt die dingen zelf ook geweldig, dus tja… die ene die thuis blijft zal ik toch naar moeten luisteren ben ik bang :lol:).

Kaartje eraan, met ik zwaai dag, ik ga naar de basisschool.



Gister was er getrakteerd bij onze 2e in de klas…

En weet je wanneer het echt teveel was? Als zelfs de kinderen in de klas uit zichzelf al tegen hun papa/mama komen vertellen dat het wel erg veel was… mijn zoon had al gedeeld met zijn grote broer en een juf op de overblijf, een lolly bewaard voor nummer 3 en vanmorgen bleek er dus ook nog een zakje chips in zijn tas te zitten van diezelfde traktatie :shock: .



Ben dan heel blij dat onze 2e niet zo’n snoeper is, bij de oudste was het geheid op school al op gegaan :roll: .



De oudste neemt morgen cakejes mee naar school.

Staan vers gebakken klaar, rondje fondant erop en morgen lekker trakteren. Voor de juffen heb ik mini cupcakes gebakken.

Hij heeft een keertje eerder cakejes getrakteerd en wou dat toen ook voor de juffen… en toen had de helft niet aangenomen, want op dieet… echt neem dan aan en eet niet op, maar :twisted: .

Maar hij wilde graag voor de juffen hetzelfde ook dit jaar weer… dus ik heb voor mini cc gekozen… als ze dat nog weigeren ga ik geloof ik eens een babbel over pedagogiek houden op die school.

Ben zelf ook van de voordelige tractaties. Met zijn verjaardag (PSZ nog) heeft hij van die ijsbekertjes getracteert met popcorn. De kids hebben genoten en alles opgegeten ondanks dat diezelfde dag er een juf tracteerde op versierde muffins. Brood is uiteraard wel overgeslagen die dag.

Voor zijn vertrek naar de basisschool mocht het van mij wel wat minder voordelig al is dat relatief. Heb 2 dozen met uitdeelboekjes gekocht (Sesamstraat) dus per boekje is dat 50 cent. En het is NIET eetbaar want er wordt natuurlijk in de laatste week voor de vakantie begint enorm vaak getracteert. Dat gaat in een zakje met daaraan een papieren (geprint) handje en de tekst moet ik nog verzinnen. Leukste is dat er voor de juffen ed dus hetzelfde getracteert krijgen en kunnen kiezen of ze het houden of op de psz laten.

Jesse heeft bij het afscheid nemen van de psz getrakteerd op knijpfruitjes, met daaraan een briefje met de tekst; “Ik knijp er tussenuit, want ik ga naar de basisschool!”



Het jaar ervoor had ik knapzakjes gemaakt van een kinderzakdoekje, met daarin iets lekkers (weet alleen niet meer wat :shifty: ).

oei die is ook heel erg leuk van die knijpzakjes…!!! Denk dat ik dat ga doen :shifty: :mrgreen:

even uitgerekend maar dan ben ik wel even ‘veel geld’ kwijt zonder dat het meteen zo overdreven lijkt :lol: Nu dochterlief nog even warm maken voor dit idee, die heeft nogal een eigen willetje en had dat andere idee al ‘besproken’ maar dat zal best lukken :slight_smile:

bijelkaar? voor school en de bso was ik 3x 0.79 cent kwijt.



hij heeft gewoon dubbellikkers (ijsjes) getrakteerd. iedereen vond het helemaal super.



niet zoet, toch lekker en weinig geld



maakt mij niet uit dat anderen er misschien giga veel tijd in stoppen. ik weet dat ik vroeger als enigste ook altijd ijs trakteerde en dat was altijd heel groot feest

Hier is het af en toe ook wel behoorlijk overdreven, maar ik weiger er aan mee te doen.

Die goedkope speel-dingetjes zijn bijna al kapot voor ze thuis zijn, zonde van het geld.



Justin wilde twee weken geleden pannekoeken trakteren. Ik heb een pak kant en klare pannekoeken gekocht, warm gemaakt, suiker erop, een halve pannekoek per kind in aluminiumfolie gewikkeld en een parapluutje erop. Voor de juffen heb ik toen een schaal met fruit gedaan, aangezien het bureau in deze tijd overloopt van de chocolade en cake.



Mischa was gisteren jarig en hij heeft festini-ijsjes getrakteerd en voor de juffen een soort muesli/cruesli notenreep.

Anne heeft dit jaar toevallig ijsjes uitgedeeld, ze mocht zelf kiezen welke. Dat werden 3D twisters a 2.50euro per doos. Ik had 5 dozen nodig, dus 12.50euro voor de hele klas en een paar ijsjes over.



Eigenlijk let ik niet op de prijs, denk dat ik meestal tussen de 10 a 20euro kwijt ben.



De juf doet altijd gewoon mee met de traktaties die uitgedeeld worden. Morgen krijgt ze iets speciaals omdat het voor ons de laatste dag is, dan begint de zomervakantie!!!



Kosten van dat speciale is 5euro.

Alles staat klaar, Gezellig geworden met foto en lintje, knijpfruitjes en alles in een leuk bijpassend kleur mandje (roze natuurlijk :mrgreen: )



5 pakken knijpfruit a 4 st voor totaal 13,95, lint, papier en inkt had ik nog dus op zich valt het nog mee. Al waren voorgaande traktaties stukje goedkoper volgens mij. Tis gezond, lekker (vinden mijn kinderen in elk geval) en ziet er leuk uit, wat wil je nog meer :lol: