kosten peuterspeelzaal?

@angelbaby wrote:

Krijg je eigenlijk geen korting voor een 2e? Iemand ervaring mee?

Geloof dat ze hier pas korting geven bij 3e kind uit het gezin… waarmee ze ‘heel handig’ de mensen met een tweeling omzeilen in de kortingsregeling… (of er moet kort na of voor de tweeling nog een eenling zitten natuurlijk).

Hell no.

Dit betalen wij dan als Katie hele dag of halve dagen naar kdv/peuterspeelzaal gaat voor als ze 2 jaar is:

Tarieven

Hele dagen: € 302,68 per dag per maand, € 6,35 per uur.

Halve dagen: € 158,49 per dag per maand, € 6,65 per uur.

Het tarief is inclusief voeding en luiers.

Knipkaart voor incidentele opvang:

€ 7,15 per uur

€ 39,33 per halve dag

€ 78,65 per hele dag.

@Mariiyelle wrote:

Hell no.

Dit betalen wij dan als Katie hele dag of halve dagen naar kdv/peuterspeelzaal gaat voor als ze 2 jaar is:

Tarieven

Hele dagen: € 302,68 per dag per maand, € 6,35 per uur.

Halve dagen: € 158,49 per dag per maand, € 6,65 per uur.

Het tarief is inclusief voeding en luiers.

Knipkaart voor incidentele opvang:

€ 7,15 per uur

€ 39,33 per halve dag

€ 78,65 per hele dag.

Dit zijn de kosten van een kinderdagverblijf. Niet die van een peuterspeelzaal :wink: Dat zijn 2 verschillende dingen.

Lekker handig als de korting inderdaad pas vanaf 3 geldt. Zal toch eens een mailtje sturen denk ik… Onder het mom van “nee heb je…” etc

ken best zijn dat het ergens anders weer anders is he?

Want ik lees dus ook van gemeentes die sowieso de psz nog subsidieren… dat doen ze hier dus ook niet meer.

Alleen nog voor uitzonderlijke situaties op basis van inkomen en in geval van laagopgeleide ouders.

Maar een standaard subsidie om het betaalbaar te houden voor alle kinderen/gezinnen eh nee…

En het dan gek vinden dat er mensen zijn die er voor kiezen hun kind dan maar naar het kdv brengen en er dus weeeeeeer groepen dicht moeten op de psz.

@angelbaby wrote:

Dit zijn de kosten van een kinderdagverblijf. Niet die van een peuterspeelzaal :wink: Dat zijn 2 verschillende dingen.

Je hebt gelijk!

Wij betalen dan aan onze inkomen voor 1 kind per maand 45 euro per maand voor ochtend en middagdeel per week..
Er stond idd ook bij dat kind 2 goedkoper is..

Hier betaal je na inkomen.

Wij zitten in de hoogste groep, er zijn 4 groepen, en betalen 56,50 voor 2 dagdelen.

Zelf hebben we nooit 2 kinderen op de psz gehad, maar ik weet wel dat er bij ons 25% kortingsregeling is bij 2 kinderen tegelijk op de psz.

Met goed weer spelen ze hier buiten, er staat een mooi speeltoestel met glijbaan er is een zandbak en er zijn verschillende fietsjes ed, hartstikke leuk! Maar ze doen ook andere dingen, tekenen, kleuren, knutselen, binnen spelen, liedjes zingen, er wordt voorgelezen, eens in de zoveeltijd behandelen ze een thema en dit wordt vaak leuk afgesloten. Wij vinden de psz erg belangrijk en kiezen daarom dus wel voor de psz, ondanks dat ik de prijs hiervoor ook behoorlijk vind.

@angelbaby wrote:

Hier wel, de helft korting voor het tweede kindje.

Dat komt voor ons mooi uit want volgend jaar gaat Desmée wel meteen met 2 jaar naar de psz.

Yari zit dan een halfjaar samen met zijn zusje.

Vind het systeem wel scheef, nu zitten wij natuurlijk gunstig met een wat lager inkomen, maar kennisen van ons hebben hun dochtertje eraf moeten halen omdat ze 80 euro p/m moesten gaan betalen.

Mamma werkt ook een paar uur dus meer inkomsten maar wel meer uitgave ivm dure hypotheek.

Enkel hier op de psz zijn er dus al 6 kindjes weggegaan vanwege de hoge kosten.

Dat kan niet de bedoeling zijn volgens mij.

@mamma van sharondenise wrote:

@angelbaby wrote:

Hier wel, de helft korting voor het tweede kindje.

Dat komt voor ons mooi uit want volgend jaar gaat Desmée wel meteen met 2 jaar naar de psz.

Yari zit dan een halfjaar samen met zijn zusje.

Vind het systeem wel scheef, nu zitten wij natuurlijk gunstig met een wat lager inkomen, maar kennisen van ons hebben hun dochtertje eraf moeten halen omdat ze 80 euro p/m moesten gaan betalen.

Mamma werkt ook een paar uur dus meer inkomsten maar wel meer uitgave ivm dure hypotheek.

Enkel hier op de psz zijn er dus al 6 kindjes weggegaan vanwege de hoge kosten.

Dat kan niet de bedoeling zijn volgens mij.

Idd ik begrijp ook niet waarom mensen met hogere inkomsten zoveel meer moeten betalen, toen ik het lijstje thuis kreeg van onze psz had ik ook wel zo iets…’‘o leuk wij kunnen het hoogste bedrag betalen, en dat is me nogal wat’’. Ik moet zeggen dat ik het eerlijker zou vinden als iedereen hetzelfde zou moeten betalen.

Iedereen hetzelfde laten betalen is misschien niet haalbaar.

Mensen met lagere inkomens zullen hun kinderen dan snel al niet meer naar een psz brengen.

Het is juist voor die groep, (vaak allochtonen kindjes die thuis niet of weinig nederlands praten) erg belangrijk om wel naar de psz te gaan.

Hier bij ons hebben ze het omgebogen naar een voorschool, 4 dagdelen dus.

Om juist deze groep kinderen een betere start op de basisschool te kunnen geven.

Maar het is natuurlijk van de zotte dat de mensen met meer inkomen eigenlijk de rekening van de lagere inkomens moeten betalen.

Dat behoort de gemeente natuurlijk gewoon te doen, en daar zijn zat potjes voor lijkt me.

Ik snap gewoon niet dat je er überhaupt voor moet betalen. Ik vind de psz al een vorm van onderwijs en dat hoort door de overheid betaald te worden. Vooral ook omdat veel psz al een zelfde methode gebruiken als basisscholen doen, er vaak overleg is met basisscholen etc etc.

En ik vind het al helemaal van de zotte dat op deze manier de psz duurder is dan je kind naar een kdv brengen…

Maar goed, helaas verandert er niets met mijn mening…

Hier gaan ze per 1 januari ook over naar een berekening op basis van inkomen. Kom dan ook boven de 80 euro uit. zit nu op 60 euro.

Soms denk ik echt aan om te stoppen met werken. meerd dan de helft van mijn salaris gaat naar de opvang! ( neem ook nog twee dagen bso en kdv af).

Wij betalen ook naar inkomen, we zitten in de hoogste groep en betalen €48,-. Wat een verschillende bedragen heb ik hier al gelezen!

Angelbaby, ik vind het ook belachelijk dat we voor de psz moeten betalen, idd om de redenen die jij aangeeft.

Straks op de basisschool betaal je een vrijwillige eigen bijdrage van nog geen €50,- per jaar!

Jorien, waarom gaat W. naar het kdv en naar de psz? Kan me voorstellen dat de kosten dan erg hoog worden.

Hoe is het verder met jullie?

hier is alles gelijk en betaal je 46 euro per maand voor 5 uurtjes per week.

@Sophia wrote:

Wij betalen ook naar inkomen, we zitten in de hoogste groep en betalen €48,-. Wat een verschillende bedragen heb ik hier al gelezen!

Angelbaby, ik vind het ook belachelijk dat we voor de psz moeten betalen, idd om de redenen die jij aangeeft.

Straks op de basisschool betaal je een vrijwillige eigen bijdrage van nog geen €50,- per jaar!

Jorien, waarom gaat W. naar het kdv en naar de psz? Kan me voorstellen dat de kosten dan erg hoog worden.

Hoe is het verder met jullie?

off topic, het gaat erg goed met ons! wessel gaat twee dagen naar het kdv en twee ochtenden naar de psz omdat ik op die dagen ook werk. Eest ging hij drie dagen naar het kdv ,maar voor de extra uitdaging gekozen voor psz.

Hier valt de peuterspeelzaal onder de kinderopvang en betaal je ook het tarief van kinderopvang. Het is hier wel aftrekbaar van de belasting. Dat hebben ze tenminste gezegd bij de aanmelding.

@cees77 wrote:

Hier valt de peuterspeelzaal onder de kinderopvang en betaal je ook het tarief van kinderopvang. Het is hier wel aftrekbaar van de belasting. Dat hebben ze tenminste gezegd bij de aanmelding.

Dat klopt hoor, hier in enschede beginnen ze ook voorzichtig met peuterspeelzaal in kinderopvang, je hebt dan recht op de toeslag, de uren zijn wel hetzelfde als een KDV…

Hier is het 25 euro per maand gewoon vast bedrag dat voor elk kind betaald word ongeacht het inkomen

DIe 25 euro geld voor 2 dagdelen per week

26 euro per maand voor 2 dagdelen per week.

Hier een whopping 60 euro per maand voor 2 dagdelen. :silenced: