kosten peuterspeelzaal?

ik ben vandaag met Alaina wezen kijken bij de peuterspeelzaal hier. erg leuk en er is al plek op de woensdag als alaina volgende maand 2 word. nu kreeg ik wel een bedrag mee wat het maandelijks gaat kosten, maar klopt het dat je hiervoor nog een soort vergoeding kan krijgen als je een laag inkomen hebt? ik kan er niets over vinden op het internet.

Naar mijn weten krijg je voor een peuterspeelzaal geen vergoeding :think:

Hier wordt het berekend naar je inkomen,

hoe meer je verdient hoe meer je betaald.



gr Lydia

dat dacht ik eerst ook, maar iemand wees me erop. nu ik wat meer gespeurd heb zie ik dat het ook echt bestaat, maar het is de site van een andere gemeente. en op de site van mijn gemeente staat natuurlijk weer niks.

Is ovberal anders. Eerst betaalde we naar inkomen. Bijna 90 euro per maand voor 2 dagdelen! Nu betalen we 8 euro in de maand voor 2 dagdelen!

wow das een verschil.

hier betaal ik 27.50 voor alleen de woensdag. maar dat is zonder evt aftrek. niet dat ik het zonodig moet hebben om het te kunne betalen. maar aangezien ik erover hoorde, wil ik toch wel weten wat het nou inhoud :think:

wij betalen 40 euro in de maand voor 2 dagdelen… als fenna 3 is mag ze 4 dagdelen dan kost het 5 euro meer per maand

@lydia27 wrote:

Hier wordt het berekend naar je inkomen,

hoe meer je verdient hoe meer je betaald.



gr Lydia




hier net zo :slight_smile:

@blue rose wrote:

@lydia27 wrote:
Hier wordt het berekend naar je inkomen,

hoe meer je verdient hoe meer je betaald.



gr Lydia




hier net zo :slight_smile:




Hier ook…

Hier 60.50 voor 2 ochtenden

oke,

dus ip is dit de ‘basis betaling’… en dan zou naar inkomen gekeken worden of je minder gaat betalen? maar dan moet ik denk ik bij de gemeente hier zijn? of gaat dat via de belasting?

Hier wordt ook naar inkomen gekeken. Ik heb emma al ingeschreven toen ze 1 was en toen was ons inkomen veel lager en daardoor is ons maandbedrag voor de psz gelukkig ook veel lager als dat we anders zouden moeten betalen. We betalen nu voor 2 ochtenden per week 8,40 in de maand. Echt heel weinig dus.

hier moesten we bij inschrijven een jaaropgave mee doen (mannetje werkte toen ik was thuisblijfmoeder.) en daarop werden de kosten gebaseerd.

Ik kreeg voor 2 dagdelen per week over 2009 de kosten in zijn geheel terug via de bijzondere bijstand bij de gemeente.

Bij ons was dat omdat wij in de wsnp zitten maar als je 110% van het sociaal minimum verdient, heb je er gewoon recht op in onze gemeente.

In 2008 heb ik €115,- terug gekregen in het kader van het Sociaal Cultureel Fonds maar dat is nu veranderd vandaar dat de bijzondere bijstand er zich nu mee ging bemoeien.



Ik weet wel dat elke gemeente anders werkt en dat er gemeenten zijn die hier geen tegemoetkomingen of vergoedingen voor geven.

hier wordt in eerste instantie naar inkomen gekeken en als je in de bijstand zit bijv. betaal je max 10 euro per maand voor meerdere dagdelen.



Daar is echter nu ook nog een regeling bijgekomen. Als de beide ouders laag geschoold zijn kan je kind echt bijna met geld toe naar de psz… ze gaan er hier blijkbaar vanuit dat als je laaggeschoold bent je kind ook niet goed terecht komt ofzo :?



Wij vielen onder geen van beide regelingen en betaalden 80 euro per maand voor 2 ochtenden :o Echt gewoon te bizar zoveel als dat kost… (er ken serieus een stel die er voor gekozen hebben om hun kind 3 ochtenden naar het kdv te laten gaan! Zij is werk gaan zoeken in de avonden zodat ze verder overdag thuis kan zijn ook voor de jongste, maar wel recht heeft op een tegemoetkoming in de kosten van het kdv… ze waren stukken voordeliger uit… hoe krom allemaal).



Gun het de jongste straks ook een psz tijd, maar vind het wel enorm veel geld hoor.

@Rivella wrote:

Ik kreeg voor 2 dagdelen per week over 2009 de kosten in zijn geheel terug via de bijzondere bijstand bij de gemeente.

Bij ons was dat omdat wij in de wsnp zitten maar als je 110% van het sociaal minimum verdient, heb je er gewoon recht op in onze gemeente.

In 2008 heb ik €115,- terug gekregen in het kader van het Sociaal Cultureel Fonds maar dat is nu veranderd vandaar dat de bijzondere bijstand er zich nu mee ging bemoeien.



Ik weet wel dat elke gemeente anders werkt en dat er gemeenten zijn die hier geen tegemoetkomingen of vergoedingen voor geven.


Hier in Den Helder is dit ook zo.

Zo ook met het kdv, betaal ik niets.

hier betaal je naar inkomen, boven de 30.000 per jaar zit je aan het maximum…dan geldt het tarief van 80 euro voor 2 dagdelen…schokkend hoog,maar hebben het toch gedaan.

ik weet niets van tegemoetkomingen…ik denk dat je dat alleen kan aanvragen als je in een afwijkende situatie zit.

je kan een formulier ophalen voor bijzondere bijstand…



ik ben helaas koos werkeloos,

en alles wordt door de gemeente vergoed !

Hier zouden wij 65 euro voor 2 dagdelen betalen :o , vergeleken bij 1 extra dag kdv óf 2 ochtenden speelzaal is de speelzaal 50 euro duurder :shock: ik vind dat heel wat, Dat is ook de reden dat Lenn niet naar een psz zal gaan…

Wij betalen allemaal evenveel, 80 euro per maand, voor 2 ochtenden. Ook enorm veel, maar goed.