kosten peuterspeelzaal?

Hier is het een vast bedrag 42,50 pm voor 2 dagdelen

@Affie wrote:

Hier zouden wij 65 euro voor 2 dagdelen betalen :o , vergeleken bij 1 extra dag kdv óf 2 ochtenden speelzaal is de speelzaal 50 euro duurder :shock: ik vind dat heel wat, Dat is ook de reden dat Lenn niet naar een psz zal gaan…


Daar denken wij dus ook aan he?! Om Levi naar een KDV te doen ipv peuterspeelzaal.

Vind het best duur voor 2 dagdelen, hij zit in een heel klein groepje, ze spelen over het algemeen alleen maar buiten zoals de verhalen altijd gaan enz enz.

En daar betaal ik dan voor :think:

Dan hebben wij veel geluk gehad denk ik, wij betaalden voor 2 dagdelen €33,- en dat kregen we ook nog eens in zijn geheel vergoed.

@Cin. wrote:

@Affie wrote:
Hier zouden wij 65 euro voor 2 dagdelen betalen :o , vergeleken bij 1 extra dag kdv óf 2 ochtenden speelzaal is de speelzaal 50 euro duurder :shock: ik vind dat heel wat, Dat is ook de reden dat Lenn niet naar een psz zal gaan…


Daar denken wij dus ook aan he?! Om Levi naar een KDV te doen ipv peuterspeelzaal.

Vind het best duur voor 2 dagdelen, hij zit in een heel klein groepje, ze spelen over het algemeen alleen maar buiten zoals de verhalen altijd gaan enz enz.

En daar betaal ik dan voor :think:




Eli speelt nauwelijks buiten…alleen met mooi weer…ze hebben geen grote buitenplaats…dus echt lang spelen kan al niet,maar voor die 3 uurtjes vind ik dat ook geen must…

@mandy_d. wrote:

@Cin. wrote:
@Affie wrote:
Hier zouden wij 65 euro voor 2 dagdelen betalen :o , vergeleken bij 1 extra dag kdv óf 2 ochtenden speelzaal is de speelzaal 50 euro duurder :shock: ik vind dat heel wat, Dat is ook de reden dat Lenn niet naar een psz zal gaan…


Daar denken wij dus ook aan he?! Om Levi naar een KDV te doen ipv peuterspeelzaal.

Vind het best duur voor 2 dagdelen, hij zit in een heel klein groepje, ze spelen over het algemeen alleen maar buiten zoals de verhalen altijd gaan enz enz.

En daar betaal ik dan voor :think:




Eli speelt nauwelijks buiten…alleen met mooi weer…ze hebben geen grote buitenplaats…dus echt lang spelen kan al niet,maar voor die 3 uurtjes vind ik dat ook geen must…


Hier zitten ze bijna altijd buiten. Maar weet je? Ik denk dan (misschien geheel verkeerd) dat kan thuis ook me vriendjes, buiten spelen.

En dan spelen ze samen ipv op psz allemaal alleen!

Dit staat op de site van de psz hier:



Geldt voor peuterspeelzaalopvang ook dat je in aanmerking komt voor kinderopvangsubsidie?

Peuterspeelzalen worden bekostigd uit subsidies van gemeenten. De gemeente stelt ook een ouderbijdrage vast. Vaak gebeurt dit per dagdeel. Ouders kunnen geen kinderopvangtoeslag aanvragen.

Bij ons in de buurt hebben ze nu een peutersoos opgezet. Voor kinderen en hun ouders van 0-4, kosten zijn 2euro per keer voor 2 uurtjes spelen en koffie/thee staat klaar. De speelochtend wordt gehouden in de ruimte van de peuterspeelzaal. Ik denk wel dat ik er een keertje heen ga om te kijken of het wat is!

Wat een leuk en goed initiatief :thumbup:

@Affie wrote:

Bij ons in de buurt hebben ze nu een peutersoos opgezet. Voor kinderen en hun ouders van 0-4, kosten zijn 2euro per keer voor 2 uurtjes spelen en koffie/thee staat klaar. De speelochtend wordt gehouden in de ruimte van de peuterspeelzaal. Ik denk wel dat ik er een keertje heen ga om te kijken of het wat is!




Dit doe ik ook, op woensdagochtend… altijd leuk en gezellig hoor!



Jayden gaat 2 dagdelen naar psz en laatst mocht ik een ochtendje meelopen om te kijken daar… En het is (hier dan iig) echt niet alleen maar buiten spelen hoor. In die ochtend dat ik daar was, zijn ze bezig geweest met de kleuren leren benoemen, vormen, groot en klein, liedjes zingen, plakken, kleuren… En natuurlijk ook gewoon spelen. Maar ze hebben elke twee weken (dacht ik) een nieuw thema, het thema nu is “verkeer”. En daar leren ze echt wel wat van…

R gaat nu ook naar de psz. Hier gaat het op inkomen en betaal ongeveer 25euro voor een ochtend en een middag. Inkomensspecificatie vragen ze pas vlak voordat ze mogen komen dus ze hebben echt het goede inkomen.

Verder moet ik het zelf betalen ondanks dat ik op het minimum inkomen zit (uitkering) zou ik r naar een kdv brengen krijg ik het wel vergoed! En hoef ik helemaal niets te betalen. Maar omdat mij de psz leuker lijkt als kdv betaal ik er liever voor.

68 per maand voor 2 ochtenden in de week



als je het rekent 4 weken in de maand dus gaat ze 8 keer

is 8.50 per keer

ik vind wel veel hoor weet nog niet hoeveel uur het is wordt ik nog over gebeld ze mag 4 nov voor het eerst

Jeetje wat een prijzen zeg.



Heb meteen even gekeken bij ons en het gaat ons voor een ochtend en een middag 100 of 110 euro kosten voor 2 peuters. 2 ochtenden is dan 120 euro :shock: Schrok daar eigenlijk best van…



Ik word hoogst waarschijnlijk afgekeurd en ga dus een stuk minder ‘verdienen’. Bij mij in de gemeente is de subside afhankelijk van opleidingsniveau en niet van inkomen… Tja en afgekeurd of niet hbo blijft hbo… Toch eens even in gaan lezen of er niet iets anders is aan potjes.



Naar het kdv kan dus ook niet, want ik werk dan niet meer… Anders zou dat inderdaad een stuk goedkoper zijn.

@angelbaby wrote:

Jeetje wat een prijzen zeg.



Heb meteen even gekeken bij ons en het gaat ons voor een ochtend en een middag 100 of 110 euro kosten voor 2 peuters. 2 ochtenden is dan 120 euro :shock: Schrok daar eigenlijk best van…



Ik word hoogst waarschijnlijk afgekeurd en ga dus een stuk minder ‘verdienen’. Bij mij in de gemeente is de subside afhankelijk van opleidingsniveau en niet van inkomen… Tja en afgekeurd of niet hbo blijft hbo… Toch eens even in gaan lezen of er niet iets anders is aan potjes.



Naar het kdv kan dus ook niet, want ik werk dan niet meer… Anders zou dat inderdaad een stuk goedkoper zijn.




Hier is voor beide een aparte regeling.

1 op basis van inkomen en 1 op basis van opleidingsniveau.

Waarbij het natuurlijk in sommige gezinnen zo kan zijn dat er op beide aanspraak gemaakt zou kunnen worden, maar dan weegt opleidingsniveau het zwaarst, dat dan weer wel (wat dus hele vreemde situaties kan geven van ouders die in principe ongeschoold zijn, maar wel goed opgeklommen zijn in een organisatie en een leuk salaris verdienen, maar vanwege het ontbreken van papiertjes hun kind voor praktisch nop naar de psz kunnen brengen).

Yari gaat vanaf 16 november en wij betalen 17,50 voor 4 dagdelen.

2 ochtenden en 2 middagen dat ivm voorschool die bij ons in de gemeente gehouden wordt.



Wij betalen zelf 2 dagdelen en de rest wordt door de gemeente betaald.

dat zijn betere prijzen

jeetje, dat zijn indd betere prijzen!

Wat een prijzen :shock:



Hier is het 27,50 in de maand en hij gaat dus 3 keer in de week = dus 12 keer in de maand heen.

hier toch echt 60 euro in de maand, voor 1x een ochtend en 1x een middag per week dan he

Krijg je eigenlijk geen korting voor een 2e? Iemand ervaring mee?

Hier gaat het op inkomen. Hoe meer je verdient, hoe meer je betaalt (met een boven- en ondergrens, uiteraard) Wij vallen in de hoogste inkomensgroep en betalen voor 1 ochtend en 1 middag €52 per maand. Toen ze nog op het kdv zat, waren we iets goedkoper uit…