Kosten per maand gas/stroom

Ik lees net een andere topic over de Nuon en kwam meteen op de volgende vraag: wat betalen jullie per maand aan gas/electriciteit?

Wij hebben een eensgezinswoning met twee volwassenen en een kind en betaalden 180 euro per maand.

Wij wonen hier pas sinds begin 2008, dus de eindafrekening was ook niet van een heel jaar berekend.

We kregen rond de 200 euro terug en ze hebben ons nu op 136 euro per maand ingeschat.

Ik ben bang dat dit echt te weinig is, aangezien de kosten van Nuon weer gestegen zijn en je eindafrekening uiteindelijk ook omhoog gaat.

Maar goed, ik ben erg benieuwd wat jullie kosten gemiddeld zijn…

ik was ingeschaald op 275 euro in eerste instantie… na de eindafrekening teruggeschroefd naar 145… dat zou voldoende moeten zijn…

wij betalen per maand 150 (eneco)

we waren berekend op 124,- maar heb het omhoog gegooid

vin dhet wel een fijn idee om iets meer te betalen en je krijgt het toch

weer terug

wij betalen 200 euro in de maand! wonen hier nog geen jaar dus geen idee of we bij moeten betalen of terug krijgen

na de eindafrekening begin van het jaar waren we geschaald op 120 per maand heb het zelf opgeschroefd naar 132.



dus wij zijn in de loop der jaren gigantisch gedaald in energie en gas, we betaalden het eertse jaar 275 per maand :shock: (nu is alles geisoleerd en we hebben cv dus dat scheelt heeeel veel!)

400 euro terug, betekent per maand bijna 40 euro teveel betaald. Als je dat afhaalt van 180 wat je betaald hebt, dan kom ik op 140 euro. Dus 134 kan dan wel kloppen.



Ik zou het echter weer wat omhoog laten zetten, omdat ze zeggen dat de gasprijs weer 10% omhoog gaat en als de winter heel streng wordt, dan verbruik je vanzelf meer. Ik krijg liever iets terug, dan dat ik bij moet betalen.



Wij betalen per maand185 euro en krijgen deze maand 35 euro terug.

Het was heel wisselend: we zaten eerst bij green choice, en betaalden 128verbruik en nuon 35 levering (zeg dus 160)



Daarna Essent, alles tegelijk, zaten we ineens op 220 :shock: . Dat heb ik voor de zomermaanden teruggeschroefd naar 150, maar wil het weer omhoogschroeven (grappig woord :stuck_out_tongue: ) voordat we weer moeten bijbetalen…

@jewel wrote:

Ik lees net een andere topic over de Nuon en kwam meteen op de volgende vraag: wat betalen jullie per maand aan gas/electriciteit?

Wij hebben een eensgezinswoning met twee volwassenen en een kind en betaalden 180 euro per maand.

Wij wonen hier pas sinds begin 2008, dus de eindafrekening was ook niet van een heel jaar berekend.

We kregen rond de 200 euro terug en ze hebben ons nu op 136 euro per maand ingeschat.

Ik ben bang dat dit echt te weinig is, aangezien de kosten van Nuon weer gestegen zijn en je eindafrekening uiteindelijk ook omhoog gaat.

Maar goed, ik ben erg benieuwd wat jullie kosten gemiddeld zijn…




Wij hadden hetzelfde als jullie. We betaalde ook 180 euro en kregen ook veel geld terug en betalen nu 138 euro per maand. We willen nog wel even bellen of ze ons maandbedrag iets omhoog kunnen zetten want ik heb liever terug aan het einde van het jaar als dat ik moet bij betalen.

Hier 125 euro voor het gas en 65 euro voor de elektra.

Hoi,





Voor de aanslag was het 160,- nu naar 187,- p/maand (eneco)

2 volwassenen met 1 kindje.





gr mel

Wij betalen meer dan ingeschaald om bijbetalen te voorkomen en heb het bedrag op 165 euro gezet. Met de verhogingen ed dekt dat de lading denk ik wel.

Wij zitten bij Essent en hebben geen bijzonder goed geisoleerde woning. Een 2-1 kap uit 1967.



Trouwens die actie van Nuon en Wij jonge ouders vind ik echt nergens op slaan. Ze hebben me een berekening gemaakt dat we 700 euro per maand zouden besparen tov Essent. En die berekening maakten ze op basis van het aantal personen. Thats it.

Ik heb ze voor gek verklaard dat ik daar ja tegen zou zeggen. Ik wil eerst wat op papier zien wat hun actie nu precies in houdt en heb het net per mail ontvangen. Volgens mij bespaar ik niets, heb mezelf dan voor 3 jaar vastgelegd en krijg enkel een cadeaubon van de Prenatal van 50 euro.



Blij dat ik er niet ingetrapt ben.




Edit : Per maand moet natuurlijk per jaar zijn :wink:

wij betalem bij essent 127 euro … en kregen 200 euro terug

Wij betaalden 187 euro en moesten u hoger naar 223 euro :shock: (NUON :roll: )

Hier werden wij ingeschaald op… jawel… 37 euro :lol: Heb Eneco toen maar gebeld om te zeggen dat ik zo rond de 150 euro wilde betalen. Ik denk en neem aan dat dit genoeg is. We betaalden namelijk in ons oude huis met 3 verdiepingen iets van 150 euro. En nu wonen we gelijkvloers en ik zit nog steeds zonder verwarming aan. Het is hier een constante temperatuur van rond de 20 a 21 graden. Een warm huis dus en dat voor een appartement uit 1940 :lol:

Wij betalen 204 euro. Dat is voor een gezin van 4 personen. Wij wonen in een tussenwoning.



Ik denk dat het wat aan de hoge kant is, maar liever straks wat terug, dan dat ik moet bijbetalen.

Wij zijn ingeschaald op €205, maar dat is denk ik aan de hoge kant.

Wij wonen (nu nog) met 2 volwassenen en een peuter in een volledig tip-top high-tech geïsoleerde woning, een nieuwbouw tussenwoning.

Reden van hoge inschaling is volgens de Essent dat de eindafrekening in fabruari komt en dus gelijk het hoge verbruik van de wintermaanden meerekent. En wij wonen hier vanaf 1 september.

Maar goed, wordt dus even afwachten, zelf denk ik dat het aan de hoge kant is.

€ 195,00 per maand bij Eneco. En bij de eindafrekening is het dan altijd een paar tientjes bij betalen of terug krijgen. Verwaarloosbaar dus. Zal volgend jaar wel ietsje omhoog gaan denk ik. Betaal liever iets teveel per maand inderdaad dan dat je aan het einde een boel moet gaan bijbetalen.

Wij betalen in een apartement op de bovenste verdieping met aan de voorkant dubbelglas en aan de achterzijde enkelglas €116,- per maand voor 2 volwassenen en 1 kindje. Bij Essent.



We hadden afgelopen jaar een aardig bedrag terug ontvangen en zouden dit jaar volgens mij iets van €94,- per maand moeten geen betalen, maar dat heb ik dus meteen teruggezet op die €116,-



Volgende maand gaan we verhuizen naar een rijtjeswoning met alleen in de woonkamer dubbelglas, dus ik ben zeer benieuwd wat het daar wordt.

96 euro



we wonen met twee volwassenen en beepje, we wonen in een rijtjeshuis

132 euro



2 volwassenen en 4 kinderen in een tussenwoning