Kosten grote beurt voor mijn auto..

Door financiëel slechte tijden is onze auto twee jaar alleen maar APK gekeurd. :oops:

Deze maand zal hij weer moeten en gezien mijn man nu een baan heeft en elke dag 48 km rijdt, zal de auto nu toch wel een beurt moeten…

Maar ik maak me best zorgen om de kosten…



Wie weet wat ongeveer een grote beurt kostte van jullie auto??? Dat ik me kan voorbereiden op een joekel van een rekening :wink:

onze kleine beurt van 2 weken geleden was al € 169,-…dus een grote zal nog wel flink wat duiten meer kosten lijkt me :wall:

vorig jaar waren we ommenabij de 850 euro kwijt.

dus dit jaar gaat het erom spannen,



we moeten zowizo nieuwe remblokken, nieuweruitenwissers, maar ook een nieuw ruitenwissersysteem ( dat is kapot en draait op taierips :oops: )

en wat nieuwe lampjes …



dus het zal ons benieuwen …



verwacht dat we wel weer tussen de 750 -1000 kwijt zijn

Om de kosten in te kunnen schatten zul je even moeten vermelden om wat voor auto en wat voor motor het gaat.

In mijn geval (opel agilla uit 2001) komen de kosten voor een grote beurt + apk op ong. 160euro standaard. Als er dus helemaal niks aan extra’s bijkomt valt dat best wel mee dus

We hebben een opel astra station…



Ik heb geen idee wat eraan zou moeten gebeuren, weet wel dat we niet al te lang geleden nieuwe banden hebben laten plaatsen en weinig gereden en de remschijven zijn “pas” vernieuwd…



Ik hou mijn hart vast… Hoop ze in termijnen willen laten betalen…

Wat altijd een duur grapje is is de distributieriem die moet om de zoveel kilometer, of als een auto een bepaalde leeftijd heeft vervangen worden (bij een benzine auto eerder dan bij een diessel) dat is meestal terug te vinden in het boekje of op het net. Maar het moet echt anders kan je motor in de soep lopen als ie knapt. Banden en remmen heb je al gehad dus dat hoeft dan niet meer. Weet niet of je man handig is, anders kan hij zelf naar de olie en de bougies en filters kijken. Is niet zo heel moeilijk die zelf te vervangen en dan worden ook niet de dure Opel onderdelen gebruikt maar haal je zelf bij Brezan of zo. Wel even vermelden dat dat niet meer hoeft natuurlijk. Deed mijn man vroeger ook altijd. Ook kan je zelf remvloeistof, ruitenwisservloeistof bijvullen en even kijken of de ruitenwisserbladen nog goed zijn en die anders zelf vervangen. Dan blijft voor de garage het technische gedeelte over.

Wij hebben ook een Astra Station (2007)



Misschien heb je hier iets aan:

http://www.opel.nl/aftersales/nl/onderhoud.asp



Geldt volgens mij als alleen als je het onderhoudsboekje goed bijhoudt en zal natuurlijk exclusief onderdelen enzo zijn lijkt me…

Een grote beurt in jouw geval zou ik rekenen op 300 euro. Als de auto ook voor APK moet, krijg je deze bij een grote beurt gratis.

Alles wat ze tegen komen qua extra kosten, moeten ze je over bellen. Spreek dit in iede geval van te voren af.

kijk ook eens bij de kwikfit, die zijn AANZIENLIJK goedkoper



ik had via de airmiles een gratis apk beurt, heb dus ook maar gelijk een kleine beurt erbij gedaan! ben nu 70 euro kwijt (ex onvoorziene kosten voor de apk natuurlijk

Zo goedkoop is Kwikfit niet hoor… Wij hadden onze auto van de zomer van nieuwe remschijven en remblokjes voorzien door Kwikfit maar bij navraag bij een “gewone” garage was Kwikfit gewoon €80 duurder. Dus de volgende keer vragen we verschillende offertes aan.

:shock: dan is 80 euro idd wel heel veel! :shock:

Meestal hanteren ze een standaard bedrag + bijkomende kosten voor de onderdelen en arbeidsloon van het monteren. Maar dat gaat neem ik aan altijd in overleg bij een garage. Tenminste bij het autobedrijf waar ik werk wel.

Betalingsregelingen zijn bij ons ook nooit een probleem, maar we waarderen het altijd wel enorm als dat gelijk bij het afhalen even wordt overlegd. Regelmatig sturen wij een aanmaning en dan komen de klanten na 2 aanmaningen pas een keer met het verhaal dat ze liever een regeling willen treffen. Dat vinden wij altijd erg vervelend.



Open en eerlijkheid van klanten waarderen wij altijd enorm. Onderhoudsnota’s zijn regelmatig zo hoog dat het toch best vaak voorkomt dat mensen het in termijnen willen betalen.

Als het bij een grote beurt blijft is het niet erg, maar als er dingen zijn die kapot zijn dan ben je verder van huis…schokbrekers, hoezen bij je wielen enz enz… de dingen die je dus niet ziet.

volgens mij moet je idd op zo’m 300 euro rekenen



althans met onze Ford Focus Station bij de Ford garage waren we wel rond die prijs kwijt

En hoe is het afgelopen?? Viel het een beetje mee??

Hij is nog niet geweest :wink:



Moet nog even een afspraak maken, maar heb mijn man zijn agenda nodig, want die gebruikt de auto…



Ik hou jullie op de hoogte :wink:

Een grote beurt kan inderdaad al zo’n 300 euro zijn. Het ligt er echt aan wat er vervangen moet worden. Ik moest vorige keer 2 nieuwe banden en die zijn 200 euro per stuk. Dus dat was kassa!!

Je ook aan de garage vragen dat ze eerst bellen voordat er grote dingen gedaan worden. Dan kun je ja of nee zeggen.

Hier zijn we voor een grote beurt altijd 320 euro kwijt, mits er geen gekke dingen bij komen (de APK is dan wel gratis).