Kosten grote beurt voor mijn auto..

De grote beurt bij ons was dit jaar rond 450 euro.

Ligt denk ook aan wat voor soort auto je hebt, qua kosten…?

@Danielle_M wrote:

Een grote beurt kan inderdaad al zo’n 300 euro zijn. Het ligt er echt aan wat er vervangen moet worden. Ik moest vorige keer 2 nieuwe banden en die zijn 200 euro per stuk. Dus dat was kassa!!

Je ook aan de garage vragen dat ze eerst bellen voordat er grote dingen gedaan worden. Dan kun je ja of nee zeggen.




2 nieuwe banden a 200 euro per stuk :shock:

zijn dat banen met gouden randjes???



onze banden kosten 50 euro per stuk

@Superbits wrote:

@Danielle_M wrote:
Een grote beurt kan inderdaad al zo’n 300 euro zijn. Het ligt er echt aan wat er vervangen moet worden. Ik moest vorige keer 2 nieuwe banden en die zijn 200 euro per stuk. Dus dat was kassa!!

Je ook aan de garage vragen dat ze eerst bellen voordat er grote dingen gedaan worden. Dan kun je ja of nee zeggen.




2 nieuwe banden a 200 euro per stuk :shock:

zijn dat banen met gouden randjes???



onze banden kosten 50 euro per stuk




Met 18 of 19 " velgjes ben je dat geld wel kwijt hoor!

@Karin2 wrote:

@Superbits wrote:
@Danielle_M wrote:
Een grote beurt kan inderdaad al zo’n 300 euro zijn. Het ligt er echt aan wat er vervangen moet worden. Ik moest vorige keer 2 nieuwe banden en die zijn 200 euro per stuk. Dus dat was kassa!!

Je ook aan de garage vragen dat ze eerst bellen voordat er grote dingen gedaan worden. Dan kun je ja of nee zeggen.




2 nieuwe banden a 200 euro per stuk :shock:

zijn dat banen met gouden randjes???



onze banden kosten 50 euro per stuk




Met 18 of 19 " velgjes ben je dat geld wel kwijt hoor!




:oops:



zie je wel dat ik ook echt geen verstand van wagens heb :shifty: ja de kinderwagen :wink: maar dan heb je het ook ver gehad denk ik :lol:

Jemig wat een bedrag lees ik hier. Wat ben ik blij dat mijn vriend alles en dan ook echt alles zelf kan en ook werkelijk doet.

Hij deed het ook veel voor anderen, maar door drukke baan wel steeds minder.

Als je iemand in de buurt hebt die er verstand van heeft kom je met slooponderdelen ook een stuk goedkoper uit.

Jemig wat een bedrag lees ik hier. Wat ben ik blij dat mijn vriend alles en dan ook echt alles zelf kan en ook werkelijk doet.

Hij deed het ook veel voor anderen, maar door drukke baan wel steeds minder.

Als je iemand in de buurt hebt die er verstand van heeft kom je met slooponderdelen ook een stuk goedkoper uit.

Wij waren 260 kwijt



stuk uitlaat vervangen

en nog iets

en dan alles ff bijgevuld en ververst enzo



uitlaat was het duurste anders was het heel erg meegevallen.



oja en onze band zat een spijker in :shifty: dacht al wat rijd ie raar :angel:



dus ook gefikst…



valt mij nog wel mee wat het kostte…

@Karin2 wrote:

@Superbits wrote:
@Danielle_M wrote:
Een grote beurt kan inderdaad al zo’n 300 euro zijn. Het ligt er echt aan wat er vervangen moet worden. Ik moest vorige keer 2 nieuwe banden en die zijn 200 euro per stuk. Dus dat was kassa!!

Je ook aan de garage vragen dat ze eerst bellen voordat er grote dingen gedaan worden. Dan kun je ja of nee zeggen.




2 nieuwe banden a 200 euro per stuk :shock:

zijn dat banen met gouden randjes???



onze banden kosten 50 euro per stuk




Met 18 of 19 " velgjes ben je dat geld wel kwijt hoor!




Nou waren dat voor onze nieuwe banden echt niet kwijt hoor! en die zijn ook 19" . En mocht de garage die dure banden onder onze auto hebben gezet dan mochten ze die er ook weer onder vandaan halen.

Dan ga ik zelf wel goedkopere regelen want ze zijn er echt veel goedkoper hoor en die zijn ook van goede kwaliteit.

De michelin of pirelli banden zijn inderdaad zo duur maar dan heb je ook wel de koning onder de banden en dat is echt bij lange na niet nodig.



Wat ik je wel zou advieseren is om even bij diverse garage’s naar hun prijs te vragen (incl arbeids uurloon!) en wat zo’n beurt voor hun inhoud, dat verschilt namelijk ook heel erg sterk.



En wat ook handig is, is om te vragen of de garage je eerst wil bellen voordat ze wat gaan doen.

Daar bedoel ik mee… Ze controleren eerst altijd de gehele auto en schrijven dat alles op wat er in hun ogen gedaan moeten worden.

Dat wordt hun werkorder en dan gaan ze aan de slag.

Het is handig om even te vragen of ze eerst willen bellen voor ze aan de slag gaan.

Zo kunnen ze jou al ongeveer een schatting geven van de aankomende rekening en soms kun je ook nog zeggen dat bepaalde dingen van jou niet hoeven te worden gedaan.



Wij hadden er b.v vervanging van 2 koplampen bij zitten, nou voor dat geld dat het ging kosten konden we wel 50 nieuwe lampen kopen.

Dus die hebben we thuis zelf vervangen.

Zo kun je al een hoop kosten besparen.

kwikfit is bij ons echt duurder dan onze vaste garage… een kleine garage aan een oude b-weg waar ze maar 2 auto’s per dag kunnen doen.

Maar super service, super prijs.



Laatst een apk-tje en een lamp vervangen, 81 euro.



Grote beurt afgelopen voorjaar was 180 euro.



Enne… of je dure banden “nodig” vind, dat ligt aan je auto.

Sommige auto’s maken bijvoorbeeld een takke herrie als ze op goedkope banden rijden.

Het scheelt ons dus enorme hoofdpijn op lange ritten van het gebonk als we bewust michelins eronder zetten :wink: Dan heb ik er wel wat geld voor over 8)