Kosten geboortekaartjes

Wij zijn aan het rondkijken voor een geboortekaartje en nu hebben we er 1 gevonden die we heel graag willen, maar ik vraag me af wat een beetje normale prijs is?

Nu zouden we voor 60 kaartjes incl enveloppen en verzenden iets boven de 200 euro kwijt zijn.

wij waren ongeveer hetzelfde kwijt (zelfde aantal kaarten als jullie)



laten jullie het bij de drukker doen? als je online kaarten maakt ben je wel iets goedkoper uit maar ik vind de kaarten er minder mooi uit zien.

ik heb het bij de website van geboortepost laten doen en daar was ik voor 50 kaarten volgens mij iets meer dan 100 kwijt.

Wij ook via geboortepost, en was voor 90 kaartjes 235 euro kwijt. Dat was dan inclusief postzegels en enveloppen. Het hangt er wel vanaf wat voor soort kaart je kiest, daar. Glans / mat, groot / klein, dubbel / enkel etc.



Groetjes,

LaBruja

Wij doen het via een drukker, volgens mij kom ik voor 75 kaartjes op 230 euro ofzo uit, al denk ik dat we wat korting krijgen omdat het via een vriend gaat die daar werkt. We hebben dubbelzijdig gedrukt, in kleur gedrukt, dat kost wel extra. Bij onze zoon hadden we enkelzijdig bedrukt, gewoon in zwart, toen waren we minder kwijt.

Wij hebben ze zelf ontworpen via PostXL, zonder de postzegels waren wij iets van 235 euro kwijt, voor bijna 100 kaartjes. Dit is wel exclusief de 2 proefdrukken die we hebben laten maken, die zijn 6 euro de stuk.

Wij hebben een eigen ontwerp gemaakt en daarna als foto afgedrukt. Kosten €25 en dan de enveloppen er nog bij. We hebben ontzettend veel leuke reactie gekregen en hebben we voor diverse mensen de kaartjes ontworpen.

Vistaprint, 55 euro voor 100 kaartjes, bijpassende enveloppen, adresstickers (en nog wat gratis dingen :p)

buuf is grafisch ontwerpster, zij heeft het kaartje ontworpen, een kleine drukkerij heeft ze gedrukt. We hadden 100 kaartjes en waren 127 euro kwijt inclusief enveloppen.

Dit is ex postzegels want die heb ik gewoon vooraf gehaald bij de primera.

Wij hebben een kaartje op maat laten maken, oftewel is het geheel getekend naar onze wens, 't is dus ook een uniek kaartje.

Zijn daarbij 330 euro kwijt voor 60 kaartjes, exclusief de postzegels.

Wij hadden 55 kaartjes geloof ik en waren rond de 170/180 kwijt.

bij geboorte post…

eigen ontwerp grootste kaart, glans/wit 25 gelijk versturen plus postzegel, en dan nog 35 extra iets ook van nog geen 100 euro…



en ze hebben daar hele mooie kaarten en je kan eventueel je eigen ontwerp uploaden. en vind goeie service…

Thanks, zie dat het wel gemiddeld is.

We hebben een kaartje op internet gezien, bij JoJojanneke.

Dat zelf versturen via geboortepost hebben wij ook eens gedaan (heb nu voor de derde keer eigen ontwerp via geb.post gedaan). dat versturen ging mis. onze adreslijst werd verwisseld met die van een ander. dus de tel. stond niet stil een dag later (leuk dat we een geboortekaartje kregen, maar wie zijn jullie?, echt waar!)



ik verstuur dus nu zelf.

wij hebben ons kaartje besteld via geboortekaartjes nl en zijn voor 150 kaartjes €289.50 incl enveloppen kwijt (excl postzegels)

Hier bij multicopy gedaan (kaartje was van intercard ofzo dacht ik). Ik had geloof ik 120 kaartjes en was iets van 180 euro kwijt excl postzegels.

@rijstkorrel wrote:

Wij hebben een eigen ontwerp gemaakt en daarna als foto afgedrukt. Kosten €25 en dan de enveloppen er nog bij. We hebben ontzettend veel leuke reactie gekregen en hebben we voor diverse mensen de kaartjes ontworpen.




Zo hebben wij het bij L ook gedaan. Was precies wat we wilden en nog voordelig ook.



Bij B hadden we “kaartjes” via Geboortedorp. Erg mooi, maar wel een stuk duurder… 125 kaartjes en bedrukte enveloppen voor iets van 350 euro + verzendkosten.

Ik zie ook prijzen die ik best hoog vind, tussen 2.50-3 euro per kaartje :shock: :? . Loopt wel lekker op zo. En dan nog de postzegels erbij. Maar we vinden het al moeilijk genoeg om een leuk kaartje te kiezen, dus we zullen ons er uiteindelijk niet door laten weerhouden…

wij 100 kaartjes voor rond 200 euro ex postzegels



en trouwkaarten full collor ook hetzelfde ongeveer

Ik was de vorige keer zeker 250 Euro kwijt bij plaatselijke drukker (wat prijs betreft gemiddeld kaartje, maar 1 zijdig gedrukt).



Nu heb ik via internet een kaartje ontworpen. (bestaand kaartje zelf aangepast) en ben ik straks voor 80 kaartjes dubbelgedrukt (eventueel met foto) en gekleurde teksten rond de 110 Euro kwijt.

Wat een verschil!!