Korte broek

Broes is naar school met een driekwart broek, tshirt met korte mouwen en een trui…

Hij wil gewoon niets anders en kan er zo goed tegen!

Hij is verzot op korte dingen,… echt soms niet normaal!

Morgen doe ik hem toch een lange broek aan hoor want het is idd maar frisjes maar dan komt hij sowieso toch met opgerolde broekspijpen naar huis! :doh: :mrgreen:

@Ilse81 wrote:

@Sweet-Love wrote:
Overigens commentaar vanmorgen op mijn zoon, waarom ik hem zo belachelijk warm aan had gekleed :wall:

Hij had romper, lange broek, truitje met lange mouwen, en jasje aan.

Ohja en sokjes enzo…

Zo is Jade ook gekleed (en zij is al enkele maanden ouder). Hé, het zijn nog kleintjes hé en ze liggen voornamelijk stil. Dus zich echt opwarmen kunnen ze niet. :wink:

Cas is ook zo gekleed! :thumbup:

Hier ook een kuitbroek vanmorgen. :mrgreen:

ik zag een meisje met een maillot, dat vind ik nou lachwekkend in juni :lol: :lol:

Maar goed, het is wel frisjes inderdaad. Hoewel het in de zon en uit de wind toch warm is hoor. En kinderen hebben minder snel last van kou dan volwassenen.

@Karin2 wrote:

@Sweet-Love wrote:
Overigens commentaar vanmorgen op mijn zoon, waarom ik hem zo belachelijk warm aan had gekleed :wall:

Hij had romper, lange broek, truitje met lange mouwen, en jasje aan.

Ohja en sokjes enzo…

Hij is 2 maanden (!), welke onverlaat waagt zich aan commentaar dan ?

Een oudere vrouw die zelf in haar winterjas liep.

Ik zeg zo, ‘Tja, het is mijn keuze als moeder om hem aan te kleden hoe ik wil, als hij in een romper mee zou gaan is het nog mijn keuze, en ik sta nu 100% achter de keuze want zo warm vind ik het niet.’/

@Ilse81 wrote:

@wwb wrote:
7/8 broek

Welk één is dat dan? :think:

Komt die dan net boven de kuit uit?

3/4 is tot ruim onder de knie

7/8 is tot boven de enkel

Ah zo, ik leer bij. Dan heeft Lucas een 7/8 aan. Maar hij heeft ook 3/4 in de kast hangen. Voor mij was alles wat langer is dan een korte broek en korter is dan een lange broek 3/4. Maar is dus niet zo. :mrgreen:

volgens mij niet hihi… ik heb dit altijd geleerd… maar goed, misschien dat meer modebewuste (want dat ben ik niet zo) mama’s dat beter weten dan ik hihi…

Zo ben toch blij dat ik echt niet de enige ben die zo denkt. Hier hebben de jongens en ik vandaag ook een longsleeve en spijkerbroek aan. En natuurlijk romper/ondergoed sokjes en jasjes aan, niks te warm vind ik!

(En nu ga ik dat allemaal uittrekken en ze in de douche dumpen :inlove: )

ik snap het ook niet vanmorgen op de peuterspeelzaal ook een kindje kort rokje en een shirtje met korte mouwen :frowning:

arm kind had het steenkoud en kreeg dus kleertjes van school aan

wij kijken hier elke avond op weer.nl dan kun je kijken op woonplaats wat voor weer het word :thumbup:

maar ik vind een mailot toch ook niet mer zo kunnen voor deze tijd van het jaar… :oops:

overigens vind ik het ook lastig om sophie aan t egeen, enkel en alleen omdat ik het nooit koud heb… ik ben zelfd dus geen goede graadmeter, dus we gokken altijd maar wat :smiley:

@knipoogje1983 wrote:

maar ik vind een mailot toch ook niet mer zo kunnen voor deze tijd van het jaar… :oops:

het gaat toch om hoe koud het is, niet welke tijd van het jaar het is. Als het in de winter 11 graden is dan heb je toch ook een mailloot aan?

ja klopt klavertje, maar dat is denk ik mijn gevoel erbij… vind het ook gewoon geen gezicht meer, ook omdat de jurkjes of rokjes er een stuk luchtigere uitzien.

hier dus nu vooral leggings en geen dikke maillots meer

@knipoogje1983 wrote:

Ik heb nog maillots voor Jade die in heel dunne stof zijn, dus eigenlijk speciaal voor dit weer. :wink: Makkelijk hoor en dan hoef je idd die hele dikke niet aan te doen. Voor Jade vind ik het nu zowiezo te koud om met blote billen rond te huppen. :wink:

Hier kind hetzelfde als ik heb ook, zeker vandaag…brr…heb aan het einde van de dag zelfs mijn laarzen aangetrokken ipv zomerschoentjes waar ik alleen met blote voeten in kan en een dunne zomersjaal bij mijn jasje voor de leuk en ik had het echt niet warm hoor!

Dochter had ook spijkerbroek, rompertje spaghetti en truitje lange mouw. Maillots doe ik nu ook niet meer aan bij haar, vind ik toch wat winters, maar dat is ook meer omdat ik het onder haar zomerrokjes niet vind staan. Hier dus leggings met sokjes eronder.

Ik snap dat ook niet, van die mensen in korte broeken, 7/8 kan ik dan nog wel inkomen hoor, dat gaat best denk ik. Kinderen hebben het vaak wel minder snel koud, zeker als ze flink spelen en in een volle klas. Hoe vaak wij als juf niet zeggen, nee je houdt je jas maar aan…maar die kids trekken m dan toch uit. Als ze t echt koud hebben geven ze dat zelf wel aan.

Enne mevrouw met dikke winterjas??? :shock: Dat vind ik dan weer te, want dan kun je straks helemaal niks meer als het wel echt winter is! :shock:

Mijn kids liepen ook allemaal in 3/4 broeken vandaag, met sokken overigens. En een t-shirt met korte mouwen. Oudste heeft het nooit koud, middelste wel en die had een vest aan voor onder haar jas buiten (in de school blijft de warmte inderdaad hangen en kan ze het vest uittrekken als ze wil). Oudste 2 kiezen hier zelf hun kleren en jassen en de jaskeuze was vandaag gevallen op de winterjas :mrgreen: . Ikzelf loop altijd zo snel mogelijk zonder sokken maar vandaag heb ik me er toch maar even ingehesen, vond het ook koud (misschien als reactie op de eerdere temperaturen want echt heel koud was het toch niet?).

@knipoogje1983 wrote:

ja klopt klavertje, maar dat is denk ik mijn gevoel erbij… vind het ook gewoon geen gezicht meer, ook omdat de jurkjes of rokjes er een stuk luchtigere uitzien.

Maillots worden hier ook altijd in april vervangen voor leggings. De maillots mogen pas in oktober weer :mrgreen: .

mijn meissie was vandaag in een kuitbroek met een t-shirt met lange mauwen en een paar gympjes.

maar ook bij haar op de psz liepen er kindjes met blote benen en armen :shock:

Pffff geen maillots ? Dat is not done en moet perse een legging zijn ? :roll: Koud is koud hoor, waarom zijn er nu weer regeltjes voor maillots of geen maillots. Belachelijk.

@Karin2 wrote:

Pffff geen maillots ? Dat is not done en moet perse een legging zijn ? :roll: Koud is koud hoor, waarom zijn er nu weer regeltjes voor maillots of geen maillots. Belachelijk.

Nou moe, het is gewoon een kwestie van smaak. Net zoals ik jassen met bontkraagjes niets vind in de zomermaanden…Om dat nou meteen als ‘belachelijk’ te bestempelen. Ieder het zijne (hare) hoor…

Y.ara krijgt morgen een maillot aan (bruin) met een winterrokje (rib) en dan met creme en bruin en een bruine longsleeve.

Ik zit zelfs nog te denken om haar haar laarsjes aan te doen.

Ik vind het rete koud en ze is een kou kleum.

Dus vandaar mijn keus voor wel de maillots weer uit de kast te halen :mrgreen: