Kort knippen of niet?? >> Update bovenaan pagina 4!!!

Moet even reageren, smelt Bietje wat een lekker ding die Cas :inlove:

Ben meer van de korte koppies echt maar dit past echt bij hem :thumbup:

ALS we gaan dan show ik zeker een foto hoor :lol: :lol:

Als ik de andere foto’s in het boekje bekijk dan ziet het jongetje er ook niet geheel steil uit, dus wat dat aangaat zou het wel kunnen denk ik :think: En de foto die kort is van Valentijn van 2 maanden terug, het zou dan nog korter moeten worden en dan met name ook de zij- en achterkant… Ik ben in elk geval blij met al jullie reacties :thumbup: :thumbup:

Mijn eigen zus is overigens kapster is, maar zij is nu met vakantie :wall: Kan het haar dus niet vragen of het een beetje in dezelfde richting zou KUNNEN komen bij Valentijn. En als ik iets wil dan wil ik het wel op korte termijn, dus voor hij weer naar school gaat de 23e en dan moet ik ook bijtijds een afspraak bij de kapper maken :roll: :lol:

En er zijn ook al zoveel kindjes die zo’n standaard kapsel hebben (niet negatief bedoeld hoor!) en ik vind het juist wel leuk dat Valentijn een wat ander kapsel heeft, maar het moet wel verzorgd zijn en dat is nu dus een beetje het issue aan het worden :shifty:

@Smurf78 wrote:

Moet even reageren, smelt Bietje wat een lekker ding die Cas :inlove:

Ben meer van de korte koppies echt maar dit past echt bij hem :thumbup:

:oops: Dankjewel! :inlove: :-*

Bieke, ja ik snap wat je bedoelt hoor, maar denk dat het bij Cas ook verschilt omdat hij steil haar heeft, net als Joon :lol: Joon heeft precies zulk haar en dat heb ik vorige week zelf geknipt, die leek ook wel een zwerver :oops: (goh zou ik ook vakantie hebben :silenced: ).

Smurf78, het stylen an sich is ook het probleem niet hoor want dat zal idd met dat korte haar ook moeten gebeuren. Maar het gaat meer om het koppie onder de douche of kraan, stylingprut erin en dan fohnen :shifty: Dat vergt veel tijd maar is wel nodig om hem een mooie krullenbos te geven. Bij mezelf trek ik een borstel erdoor en doe een knot of staart in, lekker makkelijk :lol: En bij Joon is dat normaal ook zo, alleen heb ik laatst zelf de schaar erin gezet en heb ik gewoon alleen de te lange plukken uit ogen en nek weggeknipt en me er verder niet aan gewaagd :lol: Zat te wachten tot mijn zus haar arm weer beter zou zijn, maar dat duurde en duurde maar zij dacht zelf steeds nog maar een weekje :wink: Tsja dan plan ik ook geen kapper, maar ondertussen met het mooie weer groeien de haren wel sneller natuurlijk en leek het echt net een zwervertje :oops: Maar goed, zo vind ik het ook wel lekker kak :inlove: :lol:

Ik vind zelf het haar van je zoontje TEveel op zijn bolletje.

Ik zelf zou er dus een stuk vanaf halen.

Wij hebben het haar van Joost ook langer dan gemiddeld jongenskapsel.

Maar het wordt bij hem snel een dikke bos door de slag die hij erin heeft.

We hebben een kapsel laten knippen: kort in de nek, wat langer van boven in laagjes. Elke dag gel erin om het wat platter te houden en ik ben best tevreden!

Ik zal wat foto’s plaatsen!

Hierbij de fotootjes! Oh ja, en nu is het al weer wat langer dan gemiddeld.

Ja Pé, ben benieuwd :thumbup: Op zich vind ik het springerige van de krullen juist leuk en we hebben voorheen ook meestal in zijn nek korter gehouden en bovenop korter, net wat jij van Joost omschrijft. Punt is nu dat langzaam aan zijn krullen eruit gaan, gewoon de structuur verandert is niet zoveel aan te doen helaas :roll:

Beetje gelijk gepost :lol: Mooi mannetje heb je :inlove: dat ten eerste! En ik denk dat dit redelijk gelijk is aan wat Valentijn nu ook heeft (ietsjes langer) maar door de krullen en dan sommige plukken die gewoon bijna steil zijn :roll: valt het wat anders :lol: Maar bedankt voor het delen van de foto’s :thumbup:

Ik denk dat t voorbeeld kapsel Valentijn erg leuk zal staan

Doen !

Ik ben nog heel hard aan het nadenken :shifty: Hij is net vanavond terug gekomen van een logeerpartijtje van opa en oma, dus ik ga morgen weer eens even aan hem vragen of hij het ook echt wil :lol:

Wordt vervolgd dus :mrgreen:

@Kimmie1976 wrote:

Ik ben nog heel hard aan het nadenken :shifty: Hij is net vanavond terug gekomen van een logeerpartijtje van opa en oma, dus ik ga morgen weer eens even aan hem vragen of hij het ook echt wil :lol:

Wordt vervolgd dus :mrgreen:

Ik ga ook zeggen…meteen doen!

Maaaaaaaaaaaaaaaaar…die foto zoals hij het 2 maanden terug (toch?) had vind ik ook wel erg leuk hoor…je zegt wel dat het een dag later toch minder zat,maar vond dat wel meevallen aan die foto…juist leuk dat je het wat kan varieren van normaal tot stoer…

Maar snap je “ik wil geen gel/style mama!” argument ook wel een beetje hoor…

Heb Jo heeel lang lang haar laten houden…begin deze zomer was ik het zat…hij zag er soms zo vermoeid, bescheten uit…beetje vormloos gezichtje…uitdrukkingsloos…

Heb bij beide heren resoluut de schaar er in gezet…had ik veeeeeeeeeeeeeeeel eerder moeten doen.

Jo knapte er echt van op. Hij kreeg meteen een frisse uitstraling, zie er ineens uit als een grote, stoere jongen (uiterlijk dan, het blijft een zachte jongen). Eli idem…

Helaas lukt het niet er elke dag iets in te doen,maar ach…ook geen ramp…het zit dan wel iets braver.

Als ik het haar van je jongens zo zie,dan is dat binnen no-time weer lang. Je kan het denk ik makkelijk kort knippen en binnen 1 maand zit het weer zoals op die foto van zijn laatste kapsel…

Volgens mij kan proberen echt geen kwaad…

Wees je er wel van bewust dat het haar van die jongen op de foto echt gestyled is en zeer waarschijnlijk een andere structuur heeft. Het kapsel kan dus iets anders uitvallen OF…zijn krullen gaan juist sterker worden,omdat de zwaarte eruit is…maar dan kan ook weer leuk zijn.

Veel succes!

Hi Mandy, dankjewel voor je bericht :thumbup: Ik ben juist zelf zo weg van zijn krullen :shifty: en daarom vind ik de “dag na de kapper” foto wat minder :wink: Misschien omdat ik zelf vroeger ook zo’n dikke krullen bos had en nu alleen maar een hele dikke bos met haar met slag, dat ik het bij mijn zoon zo lang mogelijk wil behouden :oops: Een beetje het syndroom van mama kon het niet dus moet jij het doen :mrgreen: Nee, hij wil zelf ook zijn krullen graag houden… Ik heb hem vandaag het plaatje nog eens laten zien en meerdere keren voorgesteld naar de kapper te gaan enzo, maar hij wil echt niet :hand: Valentijn kan er hier ook zo zwerverig en moe uitzien doordat zijn haar te lang is (het groeit idd altijd erg hard :wink: ) en hij wil dus wel naar de kapper, maar dan moet ik beloven aan de kapper te zeggen dat ze er echt alleen maar een klein stukje afknipt zodat het niet in zijn ogen hangt :shifty: Het wordt dus wel kapper deze week en wie weet kan ik hem daar nog ompraten (samen met de kapster :lol: ) maar we zullen zien. Ik ben me er overigens bewust van dat het kapsel er bij Valentijn niet hetzelfde zal uitzien als op de foto hoor (schreef ik ook in mijn eerste post al :lol: ) maar op de andere foto’s in het blaadje zie je ook wel dat het jongetje in kwestie ook flinke slag in zijn haar heeft en stug haar (net als Valentijn). Het kan bij Valentijn ook ineens juist heel erg gaan krullen als het kort is en dat is ook waar ik dan een beetje bang voor ben :shifty: Vind krullen mooi, maar in lang haar en bij kort haar weer een stuk minder, maar er is gewoon maar 1 manier om erachter te komen of kort haar hem ook staat… :shifty: :shifty:

ik snap het wel hoor… Mies had ook zo’n mooi koppie met superlieve krulletjes…

Maar toen begon de zomer, ging hij springen op de trampoline en droop het zweet langs zijn krullen achter zijn oren.

Toen hebben we het kort geknipt en ik heb gejankt :shifty:

Maar het is nu zo’n ontzettend stoer mannetje dat ik nu denk… had het eerder moeten doen.

Oh Cell, hij is lief en stoer :inlove: :inlove: :inlove: En idd Valentijn loopt bij het minste of geringste al met een zweetpruik :frowning: Hij zei op vakantie in Turkije ook steeds of we alsjeblieft zijn haar eraf wilde scheren :shock: :shock: want hij had zo’n zweethaar :shifty: En dan liepen we gewoon van onze hotelkamer naar het zwembad :shifty:

Maarrrrrrrrrr… Ik heb een afspraak gemaakt bij de kapper voor hem… Morgenmiddag om 5 uur :shifty: We waren net spelen bij een vriendje uit zijn klas (hij en Joon spelen en de mama’s koffie leuten :lol: ) en bij het weggaan zegt ie “ik heb volgend jaar helemaal kort haar en dan mag ik ook elke dag “rechtopgel” in mijn haar naar school!!!” :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Dus moeder van vriendje zei gelijk "ik ben getuige, hij wil het zelf :lol: " uiteraard hebben we het erover gehad, dus het was wel grappig :wink: Net thuis nog even gevraagd of hij het echt wil of dat hij gewoon een klein stukje eraf wil, maar nee hij wil een heleboel haar eraf en dan net als het jongetje met “rechtopgel” erin :lol: Ik heb dus maar gelijk gebeld en morgen is de dag… Mama vindt het geloof ik erger dan Valentijn nu :oops: :oops: Morgenavond volgen de foto’s (tenzij het te erg is :silenced: nee hoor).

spannend hoor!1 Ik ben benieuwd naar do foto :inlove: .

En mocht hij het zelf toch niet zo mooi vinden, het groeit zo snel weer aan!

Ben erg benieuwd :inlove: :inlove: wel foto showen he

Uiteraard kom ik het showen, zal ook even VOOR foto’s rondom maken :wink:

mijn zoontje had dat ook. Hij wilde zelf op een begeven moment zoooo graag zijn haar er af dat we er voor zijn gezwicht. Hij is nog steeds leuk, ook met een korte kop :mrgreen:

:mrgreen: :mrgreen: En natuurlijk, hij blijft mijn lekkere jong :inlove: :inlove: :inlove: Maar hij zal wel een heel klein en smal koppie krijgen… Hij heeft een heel fijn getekend snoetje (voor een jongen helemaal vind ik) en nu heeft hij nog die bos krullen die het wat body geeft :lol: Maar goed, er is maar 1 manier om erachter te komen hoe het staat en als het echt niet leuk is (of ik het niet leuk vind :angel: ) dan is het met de winter wel weer aangegroeid tot acceptabele lengte :wink: