Kort knippen of niet?? >> Update bovenaan pagina 4!!!

Ik plaats deze vraag hier omdat ik het een een vraag voor papa’s en mama’s vindt :wink: Mochten de modies het vinden horen bij kleutervragen dan merk ik het wel :shifty:

Onze oudste zoon Valentijn had altijd een schitterende bos met dikke blonde krullen :inlove: Maar nu hij wat ouder wordt zakt het her en der een beetje uit, helaas heel herkenbaar, want ik had vroeger ook zo’n dikke bos en nu nog wel dik haar maar geen krul meer te zien :roll: Je moet het echt elke ochtend nat maken en er dan iets in doen om de krullen een beetje in te knijpen zeg maar. Hij wil dit zelf niet elke ochtend en zeker op schooldagen is er wel eens tijd tekort en dan gaat ie met een beetje wild kapsel naar school :shifty: Nu heb ik op de voorpagina van de nieuwe Bon’a Parte boys/girls een onwijs leuk kapsel gezien en ik vraag me zoooo af of het hem zou staan :think: Ik vind het doodeng, want als het niet staat loopt ie voor joker :oops: En ik vind zijn krullen en wat langer haar ook gewoon bij hem horen/passen. Hij zelf wil het ene moment ook wel zulk leuk kort haar, maar het idee dat dan zijn mooie krullen er afgeknipt worden… daar wordt ie niet vrolijk van :wink:

Nu dus hierbij 2 fotootjes, 1 van Valentijn (met Jonathan :wink: ) en 1 van het jongetje van de Bon’a Parte. En 1dan graag jullie advies hierover :lol: Ik weet dat elk haar anders is en dat het nooit identiek aan het plaatje wordt hoor, maar gewoon een beetje dit idee gaat het om :wink:

Nou…Als het om jouw haar ging had ik hem laten staan :-*

Ja sorry hoor, ik zat al te twijfelen maar ik heb af en toe wat moeite met het zoeken van een juist topic :shifty: Komt denk ik ook door dit zinnetje wat onder de papa en mama vraagjes staat :

Deze rubriek is hoofdzakelijk voor ouder en kind gerelateerde vragen.

En ik vind dit toch ook een ouder en kind gerelateerde vraag :think: :wink:

Maar goed, daar gaat deze vraag verder niet over :angel:

Doen!

Vind het een leuk en fris kapsel, en ik denk dat het wel staat bij Valentijn’ gezichtsvorm.

En joh…als het toch minder mooi uitpakt groeit z’n haar toch wel weer aan!

Wat vind Valentijn er zelf van?

@Kimmie1976 wrote:

Ja sorry hoor, ik zat al te twijfelen maar ik heb af en toe wat moeite met het zoeken van een juist topic :shifty: Komt denk ik ook door dit zinnetje wat onder de papa en mama vraagjes staat :

Deze rubriek is hoofdzakelijk voor ouder en kind gerelateerde vragen.

En ik vind dit toch ook een ouder en kind gerelateerde vraag :think: :wink:

Maar goed, daar gaat deze vraag verder niet over :angel:

Jawel maar dat slaat meer op kinderkamers, kinderwagens en de hele zut he, zoals dat altijd al was, evenals sommige opvoeddingen die op meerdere leeftijdsgroepen kunnen slaan.

Peuter en kleutervragen gaan altijd over peuters en kleuters :-*

Een betere term hebben we daar niet voor al ga ik het uiteraard in de groep gooien dat dit voor verwarring zorgt.

Vind dit niet direct een kleutervraag… Daar verwacht ik meer opvoedingsvragen ed. Maar dat is mijn mening.

Ik ben geen kapster, maar ik denk dat Valentijn wel een heel ander gezicht krijgt van dit haar en ik vraag me af of het hem staat. Het is ook zó anders. Ik zou persoonlijk kiezen voor wat korter haar, zodat je rustig kunt wennen aan wat korter haar en van daaruit verder kijken. Misschien komen zijn krullen bij wat korter (dus lichter) haar weer wat meer terug.

Ik denk wel dat het korte kapsel ook behoorlijk gestyled moet worden om zo pittig omhoog te staan, dus of je er qua tijd op vooruit gaat betwijfel ik.

Maar ik vind het wel een heel leuk kapsel en ik denk dat het hem heel vlot staat :thumbup:

Misschien kan je ook zijn haar wat uit laten dunnen zodat zijn krullen terugkomen? Als het te zwaar wordt krult het natuurlijk ook niet zo makkelijk (en hij heeft zo te zien een beste bos :inlove: )

Knippen!

ik zeg

doen :thumbup:

ik zeg ook DOEN

:lol: :lol: :lol: De resoluut knippen dames, is het zo erg die lange haren :lol: :lol:

Even wat antwoorden, hij twijfelt zelf dus ook heel erg, hij vindt het naar eigen zeggen :shifty: “echt een fantastisch leuk kapsel bij dat jongetje… maar ik wil zelf niet zulke haren als mijn krullen er dan af moeten!” :eh: Vanavond weer even gevraagd en toen keek hij nog eens goed en zei hij zelf dat hij dat ook wel wilde :lol:

We hebben het half juni laten knippen en toen heeft de kapper het voor ons onbedoeld erg kort geknipt :shock: Bij de kapper vandaan en gestyled stond het best leuk, maar de volgende dag wilde Valentijn er niks aan laten doen en zag het er een heel stuk minder uit vond ik :shifty:

Uitdunnen hebben we ook al gedaan en ook de plukken bovenop wat luchtiger en korter in laten knippen heeft helaas niet gewerkt om de krullen goed terug te laten keren. Ik denk dat we ons er bij neer moeten leggen dat ook zijn krullen er op den duur gewoon uitgroeien :frowning:

Beebiebeer, wat jij zegt klopt wel hoor er zal ook met kort haar veel gestyled moeten worden, alleen vanwege de krullen moet ik het nu 's morgens echt nat maken en met kort haar kun je het gewoon de avond ervoor onder de douche wassen en de volgende ochtend kammen en gel erin plurken :lol: Als je hem nu uit bed ziet komen terwijl hij met nat haar is gaan slapen :silenced:

Romi, het is dus “onlangs” kort geknipt en de foto die ik als eerste heb geplaatst (in mijn 1e post) is van afgelopen woensdag, precies 2 maanden later. Ik ben dus ook bang dat hij door het korte haar en omhoog enzo een heel ander koppie krijgt en mijn twijfel is dus ook echt of het hem wel zal staan :think: Maar anderzijds ben ik ook gewoon onwijs benieuwd hoe zulk kort haar hem zal staan (en met mij meerdere mensen :lol: ). Over de vraag ben ik het met je eens, ik heb ook bij de kleutervragen meer opvoeddingen in mijn hoofd, vandaar ook mijn vraag eerst niet daar :wink: Maar goed regels zijn regels he :wink:

Hier ook even de foto’s van het frisse kapperkapsel 2 maanden terug en de dag erna :wink:

Ik vind zijn krullen echt heel mooi maar ben meer van de korte koppies :oops:

Ik keek naar de foto’s ‘Vers geknipt en gestyled bij de kapper vandaan’ en dacht meteen, NIET knippen!

Maar toen ik de day after zag dacht ik wel… beter toch knippen…

Hij heeft duidelijk jammer genoeg zijn krullen niet meer dus het lijkt me idd onbegonnen werk om alle dagen die krullen er in te stylen…

Ik zou het dus ook eens kort knippen… succes, ik heb ook altijd een klein hartje bij de kapper met Cas! :wink:

ja ik vind toch echt dat langere haar leuker :oops:

ik vind het een heel leuk kapsel wat je hebt uitgezocht, maar ik denk dat het wel heeeeeel anders word omdat Valentijn krullen heeft.

En het kapsel wat je hebt uitgezocht, dat jongetje heeft echt wel veel gel of wax in zijn haren en kost echt even tijd smorgens.

ik heb zelf geen krullen dus geen ervaring mee, maar ik denk dat het echt een heel ander kapsel word door de krullen :think:

misschien zitten hier kappers op kok?

Ik zou het korter doen, dan verdwijnen wel wat krullen denk ik.

Ik verwacht wel dat je er elke dag gel in zal moeten doen, gezien de “day after” foto.

Maar zal hem wel vlot staan denk ik!

Show je nog een foto als je naar de kapper bent geweest?

Doen!

(denk ik :shifty:)

Ik zeg ook DOEN :thumbup:

Het zal hem veel pittiger staan en zijn mooie fijne gezichtje komt ook meer naar voren. Nu verdwijnt dat een beetje in zijn volle haarbos. Ben wel jaloers op zijn krullen overigens :smiley:

En tja dat je het iedere ochtend even moet stylen vind ik eigenlijk normaal…Ga zelf ook de deur niet uit zonder gel oid dus mijn kids ook niet. Of ze nu willen of niet er gaat gel in :wink: Gelukkig al van baby af aan dus ze weten niet beter. Y,uri kiest nu vaak wel hoe hij het wil, dus stekels, hanekam of plukkerig etc.

Denk trouwens dat kort bovenop bij Jonathan ook top zal staan, geeft hem denk een nog ondeugendere blik :mrgreen:

@Bietje wrote:

Ik keek naar de foto’s ‘Vers geknipt en gestyled bij de kapper vandaan’ en dacht meteen, NIET knippen!

Maar toen ik de day after zag dacht ik wel… beter toch knippen…

Hij heeft duidelijk jammer genoeg zijn krullen niet meer dus het lijkt me idd onbegonnen werk om alle dagen die krullen er in te stylen…

Ik zou het dus ook eens kort knippen… succes, ik heb ook altijd een klein hartje bij de kapper met Cas! :wink:

Even een toevoeging… :wink:

Ik zou het ook niet meteen zo kort knippen als op jouw voorbeeldfoto, lekker lang en wild laten maar toch wat ‘properder’ knippen.

Cas had het ook onverzorgd lang maar ik heb het verzorgd lang laten knippen en toch niet te kort, even een voorbeeldje:

Ervoor:

Geknipt: