Kort geleden bevallen, nu opnieuw zwanger

Hallo Damens,

Ik ben 7 1/2 mnd geleden bevallen van een prachtdochter :smiley:

Nu onverwachts weer zwanger van de vierde, ik gok ong. 7 weken.

Wie heeft dit ook mee gemaakt en wat zijn jullie ervaringen?

Mijn familie en een aantal vrienden reageren allemaal zo negatief :cry:

Wij waren zelf ook geschrokken maar nu ook wel weer blij.

Ik heb dit min of meer meegemaakt. Ik ben tot twee keer toe 7 maanden na de bevalling weer zwanger geworden. De eerst keer was gepland, de tweede keer niet, maaar…wij wilden wel weer voor een derde gaan, maar dan een maand of 2 later, de shock was dus minder groot denk ik dan bij jullie. Ik heb gelukkig geen negatieve reacties gehad, wel zijn er veel mensen die er zelf niet aan zouden moeten denken 3 kids zo snel op elkaar, maar richting mij geen negatieve geluiden :slight_smile: .

hier geen ervaring mee maar wat rot zeg

snap dat het voor jullie ook ff schrikken was maar nu lekker genieten waarschijnlijk draaien ze wel bij… :slight_smile:

en zoniet… ach jullie zijn straks miss gezegend met 2 mooie kids:-)

Mijn enige ervaring is dat het lichamelijk behoorlijk zwaar is.

Negatieve reacties kan ik mij alleen voorstellen als de omstandigheden zo zijn dat je beter gewoon geen kind erbij kan hebben, als je begrijpt wat ik bedoel.

:think: Maar zelfs dan vind ik het nog niet om negatief te reageren, tenzij ze er zelf last van hebben :wink:

Gelukkig heeft de omgeving net als jullie nog wel een aantal maanden om aan het idee te wennen :smiley:

Gefeliciteerd in elk geval :thumbup:

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

hey,

ik ben ook zwanger van mijn 2de. mijn dochter is nu 6maand en half en ik ben alweer 18weken zwanger van mijn 2de.

mijn omgeving reageerd vrij possitif, ze zeggen wel allemaal dat het zwaar zal zijn en dat ik et niet mag onderschatten.

grtz

KK

Tussen mijn tweede en derde kindje zit straks 2 jaar leeftijdsverschil en ik krijg ook negatieve reacties, terwijl we alles super geregeld hebben. Mensen hebben altijd hun mening klaar. Niets van aantrekken en lekker genieten dus :-*

Tussen Broes en Senne zit 15 maanden en tussen Senne en Cas 20 maanden, ik vind het heerlijk maar ook wel druk.

Broes en Senne waren gepland, Cas niet maar uiteindelijk even welkom hoor.

Gefeliciteerd en een 4e rolt ook wel mee met je gezin :wink: :-* .

Wat fijn zo snel reacties :-*

Doet me erg goed THNX

En ja de ruimte hebben wij wel (groot huis)

Het is alleen iets sneller dan we dachten…

Maar we zijn er zo blij mee :inlove:

Kan haast niet wachten, 1 sep. mag ik komen voor de echo en dan hebben we meer zekerheid.

Ik denk zelf ook dat het straks wel ff wat zwaarder gaat worden.

De laatste loodjes en (dan inmiddels) mijn dreumes optillen…

Maar we vinden vast wel weer een oplossing.

En anders kom ik hier gewoon advies vragen :wink:

Dat is toch het allerbelangrijkste, dat jullie er blij mee zijn! En verder kan je inderdaad genoeg tips krijgen hier :wink: .

Je kan ook even hier kijken (al is het met dat topic een beetje hollen of stilstaan :slight_smile: .

lucas was 3,5 jaar toen iris kwam, en daartussen zit ook nog onze thomas hahahaha

hier werd ook wisselend gereageerd, als ik nu over een 4e begin, heeft iedereen zo’n schrik effect… :wall:

ach weetje geniet lekker van je zwangerschap, wss zal dit je laatste zijn??? zo niet moet je natuurlijk ook genieten haha

ik bedoel er mee te zeggen laat ze allemaal lekker zeuren, het is jullie gezinnetje en als jullie er blij mee zijn, maakt het verder niet uit!

Wat een byzondere gebeuren zeg ,

een nieuwe zwangerschap.

Vlot op de andere,en zoals al gezegt zal dat lichamelijk zwaar kunnen zijn en na de geboorte wat druk. Je moet in een ritme komen zoals je bij de 1e ook moet… of de 2e…

Ik wil je van harte feliciteren met je zwangerschap en heel veel geluk wensen dat alles goed loopt, en je je fit voelt zo ver kan.

Groetjes Bianca

Tussen Thomas en Sofie zit 16 maanden en tussen Sofie en Suus 14 maanden.

Voor Thomas ben ik ook nog 21 weken zwanger geweest, maar dat is helaas niet goed gegaan.

Na die zwangerschap was ik binnen 6 maanden weer zwanger.

Ik ben dus vanaf 2004 tot 2008 meer wel zwanger geweest dan niet :shifty:

De laatste was ook niet gepland en was een behoorlijke schok voor ons.

Uiteraard zijn we hartstikke blij met onze jongste meid, maar het heeft even geduurd voor we aan het idee gewend waren.

Ik ervaar het best wel als zwaar als ik eerlijk ben.

Ik hou van ze alledrie maar aandacht verdelen en geduld bewaren gaat helaas nog steeds niet zo makkelijk en dan is de jongste al weer 9 maanden :?

Ik hoop echt dat we onze draai weer snel vinden.

Ik vind het tegelijkertijd ook echt heel gezellig.

Vooral als we met zijn allen aan tafel zitten te eten en er 3 paar oogjes je aankijken en als ze zitten te clownen :inlove:

Maar een aanslag op mijn lijf is het zeker wel geweest en dat kan ik nu nog steeds merken.

Wat ik nog vergeten ben toe te voegen.

Trek je niets van de omgeving aan.

Wij hebben ook de nodige :roll: en :shock: en :eh: mogen aanschouwen…

Men is er van overtuigd dat wij binnenkort weer met het heugelijke nieuws komen, maar daarin zullen ze flink teleurgesteld worden :wink:

Ik heb het lekker naast me neer gelegd en uiteindelijk waren ze ook blij voor ons.

Iedereen heeft wel ergens een mening over, maar laat dat niet je blijdschap overschaduwen :hug:

Hoi, ik was destijds ook binnen een half jaar zwanger van de tweede. Inderdaad, lichamelijk zwaar, zeker als het je vierde wordt. Maar ik zou me niet veel aantrekken van je omgeving. Ik kreeg ook wel vreemde reacties. Vooral veel ‘was dat wel de bedoeling?’, bij ons was dat het wel, maar dat gaat niemand wat aan.

Nu ben ik zwanger van de zesde, daar krijg ik ook vreemde reacties op, ook van familie, mensen begrijpen niet dat je bewust kunt kiezen voor een groot gezin en een zesde kindje. Waar bemoeien mensen zich toch mee? Niets van aantrekken, maar gewoon genieten van weer een nieuw leventje in de maak :inlove:

En vooral, gefeliciteerd!

Bedankt voor jullie steun :smiley:

Erg fijn al die antwoorden, voel me alweer een stuk sterker :thumbup:

Ben zelf ook wel erg benieuwd hoe ik het straks ga ervaren.

Hoop dat alles goed gaat!

THNX Lady’s !

Hallo,

Ik kan hier (sinds afgelopen dinsgdag) ook over mee praten. Mijn zoontje is nu 9 maanden oud, en ik ben ongeveer tussen de 4 en 5 weken zwanger van ons tweede kindje. Ik ben er helemaal blij mee, maar ik heb ook een beetje mijn twijfels. Niemand weet het nog, alleen mijn man en ik. Maar ik ben wel bang voor negatieve reacties. ons zoontje wordt anderhalf als onze nieuwe baby in april wordt geboren.

We hebben er bewust voor gekozen de kinderen zo dicht op elkaar te krijgen, maar ik ben benieuwd wat de omgeving ervan vind.

Anyway, ik geniet van mijn zwangerscap en ons kindje is meer dan welkom!

mijn zus haar oudste is 7

haar middelste is 1 jr en 2 mnd…

haar jongste is 3 mnd…

allemaal gepland :wink:

jullie kunnen vast wel rekenen… maar hier alleen maar positieve reakties… na de eerste verbazing :mrgreen:

mijn zus wilt een groot gezin en is al 35+ dus dan maar alles achter elkaar :lol:

de jongste 2 zijn van haar 2e man :mrgreen:

ik vind dat zo :evil: als mensen negatief doen laat ze lekker op zich zelf letten :evil:

gewoon genieten meid :-*

hier zeiden mensen ook o als de 2e dan geboren is is nikki nog geen eens 2

NOU EN :naughty: wij zijn heel blij met dit nieuwe kindje en lekker dicht op elkaar heeft ook zijn voordelen en druk heb je het altijd met kinderen ik denk dat je het gewoon makkelijk voor jezelf moet maken en niet te hogen eisen moet stellen

Hoi meiden,

Bekend verhaal. Ikzelf heb een dochtertje van 8 maanden en ben 22 weken zwanger van nr 2 &3! We waren al heeeeel snel weer zwanger en het zijn er twee!! Heel bijzonder! We waren wel geschrokken, maar ze zijn ontzettend welkom! Ik vind het al heel bijzonder dat we weer zwanger konden worden! Tegenwoordig is dat helemaal niet meer zo gewoon.

De kinderen schelen straks nog geen 12 maanden. De reacties om ons heen waren heel wisselend, maar over het algemeen vertellen mensen je hoe druk je het wel niet gaat krijgen. (Tja, wat moet je met die info?? Dat weet je zelf ook wel) Eigenlijk heel vervelend. Ze kunnen je dan beter zeggen dat ze je in het begin zullen helpen met bijvoorbeeld het huishouden ipv al dat kritiek! Het belangrijkste is dat je zelf en je partner er blij mee zijn. Straks als je kindje er is, vind iedereen het weer leuk en schattig. En over die drukte… je maakt het zelf zo druk… Probeer te plannen en een structuur te creeeren, de eerste 3 maanden is even druk, maar je krijgt er zoveel moois voor terug! Lekker genieten dus!!!

Succes met je zwangerschap!

Groetjes

Ik heb er ook 2 snel achter elkaar, tussen de oudste 2 zit 1 jaar en 20 dagen 8)