Ben wel benieuwd wat jullie doen met Koninginnedag? :mrgreen:
Ga je naar een markt, zit je zelf achter een kraam of op een kleedje met de kinderen of zoek je een feestje op?
Bij ons in 't dorp hebben ze open podium voor de kinderen met wat spelletjes, zes-kamp voor de volwassen smiddags met vooral veel bier :lol: en een rommelmarkt. We zullen wel even gaan kijken, maar vertrekken naar vrienden voor een gezellig drankje in de stad en een hapje eten bij hun thuis.
En jullie?
Ik heb nog geen flauw idee! :roll: Het moet wel leuk voor Katie zijn en niet te druk. Misschien naar A.dam.
@Mariiyelle wrote:
Ik heb nog geen flauw idee! :roll: Het moet wel leuk voor Katie zijn en niet te druk. Misschien naar A.dam.![]()
denk dat je niet te druk en A’dam elkaar uitsluiten :lol: . Volgens mij is het daar juist grote gekte op Koninginnedag.
Hier weten we het nog niet… of even het centrum in of hier in de wijk op een kleedje. De kids dan. Papa of mama zal dan wel chaperonnen nog

Nog geen idee. Misschien met een vriendin de stad in.
Moet nog even zoeken naar wat er te doen is.
@mamaMarije wrote:
@Mariiyelle wrote:Ik heb nog geen flauw idee! :roll: Het moet wel leuk voor Katie zijn en niet te druk. Misschien naar A.dam.![]()
denk dat je niet te druk en A’dam elkaar uitsluiten :lol: . Volgens mij is het daar juist grote gekte op Koninginnedag.
Hangt echt af met waar je naartoe gaat. Wij gaan denk ik naar Osdorp. Nee de stad en bij de olympische stadion moet je echt vermijden ja :lol:
Als het droog blijft ga ik samen met mijn sz op de rommelmarkt in de binnenstad staan. Moeten alleen wel heel vroeg op staan om een leuk plekje te krijgen :mrgreen:
Hier gaat de oudste, na een hele poos zeuren (ze vindt het zooo leuk, denkt ze ) voor 't allereerst op de kleedjesmarkt staan bij ons op 't dorp. Ze snapt het principe van geld wel en kan goed tellen en redelijk rekenen, maar toch hoop ik dat ik erbij mag blijven :shifty: (op 't aanmeldingsformulier staat heel duidelijk dat papa’s en mama’s en opa’s en oma’s van harte welkom zijn, maar alleen om te kopen, niet om te verkopen… vorig jaar kwam ik toch echt wel een verdwaalde mama en ook een opa tegen die de kinderen aan het helpen was… nahja we zien wel!)
Ik moet werken. En Roel gaat denk ik ook niet de drukte op zoeken met de kinderen. Bovendien dag ervoor Nena’s verjaardag gevierd en dag erna gaan de kids uit logeren. Dus ik voorzie een chill dag voor man en kinderen en een werkdag voor mezelf.
Misschien dat Roel wel even op de teevee aan Lasse laat zien wie de koningin is en wat ze op zo’n dag doet.
Mijn jongens willen de stad in, compleet met alle oude spulletjes en kleed…
En gister hoorde ik van iemand die daar vorig jaar om 6u 's morgens zat :shock:
Daar heb ik toch echt heeeeel weinig zin in. Gelukkig zijn ze groot genoeg om ze daar ook een poosje alleen te laten. Ik vind het zelf altijd wel leuk om daar even rond te struinen.
@Mariiyelle wrote:
@mamaMarije wrote:precies. Er zijn heel veel mensen in amsterdam op koninginnedag, maar amsterdam is ook best wel groot :angel: er zijn maar een paar plekken die je echt moet vermijden. (zo kwamen wij jaar of 4 geleden doro een stommiteit op het leidseplein terecht met mijn 2 jarige. Dat wil je niet. Als je nog geen angst voor enorme mensenmassa's hebt, dan krijg je het daar wel.@Mariiyelle wrote:Ik heb nog geen flauw idee! :roll: Het moet wel leuk voor Katie zijn en niet te druk. Misschien naar A.dam.![]()
Hangt echt af met waar je naartoe gaat.
Maar bv vondelpark is wel druk, maar echt niet hutjemutje.
ik ben zelf niet zo'n koninginnedagvierder, dus hier beperken we ons denk ik tot de kleedjesmarkt hier in de buurt (n is al maanden zijn zakgeld ervoor aan het sparen). misschien dat we daarna nog met vrienden naar utrecht gaan, maar misshcien ook helemaal niet.
ik vind kinderen die vals op hun blokfluit spelen eigenlijk het ultieme koninginnedaggevoel, meer hoeft van mij niet.
Als het droog is gaan we met vrienden lekker de stad in, als het regent gaan we met diezelfde vrienden bij elkaar wat eten en drinken.
's Morgens zet ik al lekker thuis de tv aan ben altijd benieuwd hoe Maxima er uit ziet. En vind het ook leuk om te zien wat er allemaal gedaan wordt voor de koningin en haar familie in de steden of dorpen waar ze is.
Wij krijgen de koningin op de koffie :mrgreen:
hier in het dorp is een commissie die organiseert vanalles…
fiets versieren, en daarna spelletjes doen,
rond rijden met paard en wagen, ijsje eten, frietjes eten.
kinderen treden op, er is een loterij. vanallerlei vermaak…
ze zijn van 10 tot een uurtje of 2 hier zoet mee.
@Judith75 wrote:
Wij krijgen de koningin op de koffie :mrgreen:
je goeie servies al afgewassen en klaar staan?

@Vlinder75 wrote:
Als het droog is gaan we met vrienden lekker de stad in, als het regent gaan we met diezelfde vrienden bij elkaar wat eten en drinken.
's Morgens zet ik al lekker thuis de tv aan ben altijd benieuwd hoe Maxima er uit ziet. En vind het ook leuk om te zien wat er allemaal gedaan wordt voor de koningin en haar familie in de steden of dorpen waar ze is.
Ja dat doe ik inderdaad ook altijd wel, even de tv aan, altijd wel leuk om even te kijken.
Ik hoop maar dat het droog is, vind dat altijd zo sneu voor die kids,kijken vaak al zo lang uit naar het zitten op een kleedje en de spulletjes verkopen en dan regen

@mamaMarije wrote:
@Judith75 wrote:Wij krijgen de koningin op de koffie :mrgreen:
je goeie servies al afgewassen en klaar staan?![]()
Uiteraard :lol:
Hier voor het huis en om de hoek is een rommelmarktje. Lopen we 's ochtends meestal even overheen. (Ik al eerst héél vroeg want dan heb je nog kans om mooie spullen te vinden)
's middags is het vaste prik, dan zetten we voor het eerst weer de bbq aan. Al zie ik het dit jaar somber in qua weer.
Ehm, bevallen denk ik :mrgreen: Koninginnedag is mijn uitgerekende datum
@janneke1981 wrote:
Ehm, bevallen denk ik :mrgreen: Koninginnedag is mijn uitgerekende datum![]()
Ik persoonlijk zou een andere kiezen

Wij gaan of de vrijmarkt op, of voor het eerst zelf staan met enorm veel babyspeelgoed.
Ik probeer altijd een vast aantal spullen op de vrijmarkt te scoren, zoals boeken, verkleedkleding, kaplaarzen en schaatsen.
Ik vind de vrijmarkt altijd geweldig! :inlove:
Genieten van de kraamweek en klein beetje Odin zn verjaardag vieren
En verder balen dat ik niet ff lekker de stad in kan :shifty: :oops: