Konijn vraagje buiten /binnen ?

Hier is het rijden trouwens andersom… het vrouwtje doet het mannetje :wink:



een maatje is idd belangrijk, bij de opvang eerst goed kijken of ze samen willen, niet gelijk in het hok erbij kwakken hoor :wink:

haha zeer dominant vrouwtje dus :wink: Ons vrouwtje is inderdaad ook zo hoor.



Dat is zeker een goede ja niet meteen bij elk kaar in het hok zetten!

Maar ongeveer en week aan elkaar laten wennen.

Dat kan b.v door het hok in 2e te delen zodat ze elkaar wel kunnen zien en ruiken maar elkaar niets kunnen doen.

Je kan ook een kleiner hok (zo’n gaas hok) in het kleiner hok zetten om te wennen. het konijn dan wel dagelijks even goed zijn pootjes later strekken he! :wink:

O, ik dacht ik ga naar de opvang en dan samen kijken of het klikt :oops:

waar moet ik nog meer op letten ?

@melanie wrote:

Hoi,



Ik ben aan het dubben, zal ik het konijn binnen halen ja of nee.

Ik vondt hem zo zielig buiten alleen :cry:

Hij zit alleen (is ook al zielig) en heeft een dubbel hok beneden en boven.

en oud en nieuw komt eraan en kerst :think:




Zou hem met Kerst binnen halen :mrgreen:

Nee hoor!!!

GRAPJE!!! :lol: :lol: :lol: :lol:



Ik heb geen idee,m heb binnen gestemd maar dat heb ik alleen gedaan omdat ik buiten zielig vind :?

gestemd buiten

ons konijn is vanaf het begin buiten en laat hem buiten

scheelt weer stank

Ja,



dat het zielig is dat is ook mijn idee, maar als ik hem de dood in (kan) jagen omdat ik hem perse binnen wil hebben is dat eigenbelang en niet in het belang van het konijn :wink:

en ik dacht ook al aan de kerst :?

Wij zijn al heel wat jaar fokkers van konijnen en cavia’s,bij ons zitten de mannetjes cavia’s vaak bij een mannetjes konijn en nooit geen problemen gehad.



Het advies over buiten of binnen heb je al gehad en sluit me aan bij het buiten laten,een konijn hoort buiten of in de schuur maar niet binnen vind ik.



En mannetjes kunnen wel samen mits ze nog nooit een vrouwtje hebben gezien of geroken,pas dan krijgen ze last van hun hormonen,wij verkopen vaak 2 broertjes samen met dit advies van laat niet 1 van de mannen het konijn van de bhuren dekken want dan gaat het niet meer samen.

@melanie wrote:

O, ik dacht ik ga naar de opvang en dan samen kijken of het klikt :oops:

waar moet ik nog meer op letten ?




Tsja je kan nergens opletten :slight_smile: Als je naar de opvang gaat is het verstandig om te vertellen dat je al een konijn hebt en dat je een maatje zoekt. Zij kennen de konijnen daar meestal erg goed en weten meestal wel hoe een knijn in elkaar zit.

Als jou konijn b.v erg dominant is dan is het niet verstandig om daar nog een dominant konijn bij te zetten.

Meestal gaat een wat ouder konijnen goed samen met een jonger knijntje.

Maar over het algemeen klikt het vrijwel altijd tussen een ram en voedster. Dat is het heel wat anders dan ram + ram of voedster + voedster.

Maar konijnen zijn teretorium beestjes en die staan ze niet zomaar af aan een vreemde vandaar dat ze altijd moeten wenen.



En buiten in absoluut niet zielig, ze leven normaal ook buiten en vinden het heerlijk hoor. Daar kunnen ze erg goed tegen en vooral al ze met zijn tweeen zijn houden we elkaar meer dan lekker warm.



http://www.knaagdierencentrum.nl en dan links in het menu “verzorging” kiezen daar staat de wenning precies geschreven. (en leuke knijntjes :wink: )

Melanie, ons konijn zit al 8 jaar buiten. Denk eerlijk gezegd dat je nu al een beetje laat bent om hem binnen te halen, hij heeft vast al een wintervachtje gekweekt.

Tot -5/-10 graden heeft een konijn absoluut geen last van de kou.

als het kouder wordt geven wij hem een extra dikke laag stro in zijn (binnen)hok. ( we hebben overigens zo’n zelfde hok als jullie)

Als het gaat vriezen een plaid er voor. (of zeil wat ik al las)

Om de drinkcontainer doen wij alu folie en een skisok er om heen. Dan bevriest het minder snel. :wink:



En van het zielig vinden. Dat is typisch “mens”. Beestje heeft er geen last van hoor! :wink:



Oh, ja zorg er voor dat het hok niet op de wind staat! Dáár gaan ze nl dood van!

hoi



ons konijn is nu bijna 5 en woont in zijn dubbele konijnenkooi gewoon buiten. als het echt koud wordt vul ik het hok dagenlijks bij met extra hooi en strooi en alst het echt vriest doe ik er zeil tegen aan voor de kou.

maarja opzich zel ie het niet koud hebben want hij heeft nu al een hele dikke wintervacht aan het krijgen.

Hoi,



Ik heb het asiel gebeld, en je kunt een voedster niet bij een ongecastreerde man zetten, omdat hij dan blijft rijden , dat dacht ik al, dus vlekkie moet eerst aan zijn klokkenspel geholpen worden en dan gaan we daarna naar 2 a 3 weken pas voor een vrouwtje kijken.





Vlekkie zit op zich in een mooie kooi, met bubbel plastic ervoor en onderin het buiten hok ligt ook nog stro, en kan zeker zijn pootjes strekken, maar ik vindt hem zo eenzaam, dus nu gaan we het dus anders doen :thumbup:





Allemaal bedankt voor jullie adviezen :-* :-* :-*

2 of 3 weken is te kort hoor. Een konijn kan 5 weken na castratie nog kleintjes verwekken. ''t Is maar dat je het even weet, haha :wink:



6 weken aanhouden is dus wel het advies!

O, ik had juist 2 a3 weken gelezen, maar bedankt voor de tip :mrgreen:

Ik vindt kleine konijntjes erg schattig, maar beter van niet anders zit het hier wel erg vol met dieren, kan nooit wat weg doen :oops:





Ik kocht vlekkie als vrouw, bleek een man

en kocht een cavia die zwanger bleek hup weer 2 kleintjes erbij, mannetje zat alleen hup dus er nog een bij .

gerbil waren er ook 2 maar 1 is er overleden en nu heb ik alleen de blinde nog :wink: (ik tref trouwens altijd dieren die wat mankeren )

een zeeaquarium en nog 1 kat en 2 honden :mrgreen:



gr melanie

@melanie wrote:

Hoi,



Ik heb lekker stro in zijn hok, bobbel plastic ervoor, hij staan tegen een muur aan hier tegen het huis aan, vorig jaar zat hij binnen (zomer had hij buiten gezeten)

een konijn er bij plaatsen is niet zo makkelijk helaas, het is ook nog eens een ongecastreerd mannetje (kocht hem als vrouw :mrgreen: )




Als je hem laat castreren kun je er zowiezo veel makkelijker een vrouwtje bij gaan zetten. En uiteraard moet je eerst de nijnen aan elkaar laten wennen, jij wil toch ook niet ineens met een vreemde vent in een kamertje gedumpt worden? :wink:



Kijk maar eens op deze site:

http://www.konijnen.nl/indextot2.htm

Helemaal links op “aanschaf en verzorging”

en dan op: “2 konijnen koppelen” klikken.



Op deze manier heb ik dus 2 keer 2 konijnen gekoppeld.



Persoonlijk zou ik kiezen voor binnen zetten of in ieder geval een vrouwtje erbij. Want je komt zelf ook niet veel buiten met dit weer en dan kunnen konijnen vereenzamen.



Helaas heb ik dat hier dus ook meegemaakt.

Hoi,



Ik ga er ook een vroeuwtje bijzetten , maar hij moet geholpen worden, anders heeft dat vrouwtje geen leven,

binnen kan wel, maar kan nu op dit moment funest zijn voor vlekkie en dat wil ik niet houd hem graag in leven :wink:

de kans is groot dat hij anders dood gaat, vanwege het temperatuur verschil, hij heeft een prachtig winter pelsje, mooier als toen hij binnen zat :thumbup:



bedankt voor je link ga zeker kijken :thumbup:

Ik lees nu pas dat jij ook een blinde hebt gehad. Helaas is mijn blinde nijn een half jaar geleden overleden, die had ik uit de opvang. Niemand wilde haar en ik kon haar daar niet laten zitten, ik vond dat zo zielig voor haar.



Gezellige dierenboel bij jou thuis! Het is dat mijn man niet wil, maar anders hadden er hier ook nog wel wat meer dieren gezeten, behalve mijn konijn, onze katten en het aquarium ( met guppen en platys).

Nou, ik hoor mijn man wel eens mopperen :mrgreen:

maar het is een blinde gerbil die ik heb :mrgreen:

en hij heeft ook nog een kronkel in zijn staart :wink:

Wat een scheetje zeg! :inlove: :inlove:



Dit is mijn koppeltje. Helaas lag het bovenste konijntje dus ineens dood in de kooi. Ik ben nu veel met het andere konijn bezig, want hij zat te vereenzamen en at bijna niet meer.



Gelukkig gaat het nu een stuk beter met hem. Hij staat ( met kooi uiteraard) tegen de muur, maar wel midden in de kamer, zo kan ik hem van alle kanten in de gaten houden.

Ja dit is rattaplan :inlove: heeft me nog nooit gebeten, nou zijn gerbil,s toch geen bijters, maar , ze zijn desondanks niet geschikt voor kinderen :wink:

grappige naam zeg. :inlove: