Komt iemand dit bekend voor?

Onze Vera is 11 maart van dit jaar geboren, na een dramatische bevalling.

Toen ze 5 weken was, tot haar 20e week heeft ze een vorm van kinkhoest doorstaan, op het randje, maar ze is er nog godzijdank!

Nu ben ik absoluut niet snel ongerust, maar we constateren nu al een tijdje hetvolgende:

Vera krijgt ip volledige BV, maar af en toe een flesje friso met nutrix.

Ongeacht wat ze krijgt, tijdens het drinken vormen er zich dikke zweet druppels op haar hoofdje en gezichtje. Ze wordt helemaal klammig en dit gebeurd ook als ze enkel een rompertje aan heeft. Inmiddels raakt ze erg snel uitgeput tijdens het drinken, valt vlug in slaap en drinkt dus eigenlijk niet voldoende meer. Ik voel het zweet vaak over mijn arm stromen.

Na het drinken is ze echt helemaal moe, ze kijkt me als ze nog wakker is dan aan, lacht wel naar me maar doet verder weinig. Pas na een kwartiertje oid begint ze weer tot leven te komen zeg maar! Ik moet nu steeds vaker een washandje erbij halen om haar natte hoofdje en gezichtje op te frissen.

Hebben jullie kleintjes dit ook?

Weten jullie waar dit van kan komen?

Alvast bedankt.

Jeetje meis, ik wil je niet ongerust maken maar het eerste wat in me opkomt is" ga ermee naar de dokter" want ik vind dit toch niet echt normaal; tenzij ze de hele tijd te warm zou hebben of zweet van een te grote inspanning.

Sorry kan je niet helpen, ken het niet. :-*

kenhet ook niet, maar zou het zeker bij de huisarts aankaarten.

volgens mij zou ik er niet van wakker liggen, hier ook een dame die zeer rap zweet, bij het drinken, en dan even dromerig of slaperig is na haar fles, ik moet wel zeggen dat het sinds een paar weken verbetert is, want ze deed dit al sinds de geboorte. soms moest ik der wakker maken voor der boertje ook, kvond het best grappig soms, maar heb er nooit bij stil gestaan eigenlijk, en het feit dat ze haar flesjes soms niet helemaal uit dronk dan gaf ik de rest wat later aan der.

maar hoesten doet ze eigenlijk niet. dus hiermee zou ik nog even verder vragen. maar ik denk niet dat er een verband is, denk je van wel? :think: :think:

kabouter welke speen heb je op de fles zitten

misschien is ie te klein moet je maatje groter nemen als de gaatjes te klein zijn is dat ook een uitputtingsslag en drinken ze de fles ook niet leef

knuffel yvonne

Bij de borstvoeding gebeurd het ook en die speen vervangen is een beetje prijzig hihihi

ik zou er toch eens mee naar de huisarts gaan meid! liever een keertje te veel zou ik zo zeggen.

Ilse heeft soms ook wel eens zweetdruppeltjes tijdens het voeden, maar niet met elke voeding. :think:

Tjee, ik zou toch maar voor de zekerheid even bij de ha langs gaan hoor. Af en toe flink zweten en halverwege in slaap vallen lijkt mij niet vreemd,maar bij iedere voeding :think:

Heeft jou wha geen tel spreekuur of jouw cb?

Jee, dat klinkt wel heftig meid!

Ik zou inderdaad ook even ergens aan de bel trekken. De huisarts, de kinderarts of misschien een lactatiekundige. (Zelf zou ik de homeopatisch arts bellen, maar da’s niet zozeer om de homeopatie, maar meer omdat zij ook kinderarts is en ik nou eenmaal meer waarde aan haar oordeel hecht dan aan dat van de huisarts, want zij “voelt” goed. Dus dat heeft meer met de persoon dan haar medische richting (regulier/homeopatisch) te maken…)

Zeker ook omdat je het idee hebt dat ze doordat ze zo vermoeid raakt van het drinken te weinig binnen krijgt. Da’s voor even geen ramp, maar dat moet natuurlijk niet te lang duren.

Tja, ook ik denk gelijk ga even langs de HA of bel het CB even. Het lijkt me niet de bedoeling dat een baby erg uitgeput is na en tijdens het drinken. Tuurlijk kan je een grotere speen gebruiken.

Als kindjes slecht gaan drinken, is er meestal iets. Maar wat is het?

Doen hoor.

Ik zou idd ook naar de ha gaan. Misschien spruw en daardoor moeite? Is ze wel eens onderzocht op andere dingen dan kinkhoest enzo?

En hoe ziet ze er verder uit? Qua kleur in gezicht enzo?

Sterkte!!

Ze houdt haar goede kleur, dat wel, maar wordt al vrij snel klammig en dan komen de echte zweet druppels.

Ik heb er gisteren avond foto’s van geprobeerd te maken, maar de flits weerkaatste op haar natte hoofdje, ik zal eens proberen om de beste foto hier te plaatsen, maar ik moet ze eerst even van de mobiel halen.

Op de foto zie je het alleen niet zo duidelijk als het werkelijk is!

Ik plaats zo even de foto’s.

Hier een foto die ik gisteren avond heb genomen na ongeveer 5 minuten drinken aan de borst.

Op de foto valt het nog mee zeg maar, als je het “in het echie” ziet zeg maar, dan is het heftiger, dan zie je ook haar koppie onder het haar en haar hele haar is drijf nat. Maar op zich is de foto wel duidelijk.

Jeetje meis, ik blijf het maar herhalen " naar de dokter ermee" wanneer ga je ?

Hoi kaboutertje,

ik zou ook zo snel mogelijk naar een huisarts gaan hoor, desnoods bel je even met de HAP of het ziekenhuis. Je meisje is al zo ziek geweest ik zou geen enkel risico lopen.

Die zweet druppeltjes alleen zou niet zo erg zijn mijn jongens zweten ook altijd hel erg, maar dat ze uitgeput raakt tijdens de voeding dat vind ik wel weer eng.

sterkte!

Geef je ook flesvoeding? Krijgt ze dat ook vanuit de fles?

Hai rainbow,

Ja ze heeft het bij beiden, zowel fles als borst, las ik ergens hoger in deze topic.

De foto is echt wel duidelijk. En heeft ze dit al lang?

Hoe is ze verder met actief zijn? Als ze probeert te rollen ofzo, is ze dan ook snel uitgeput?

Mijn ha zei toendertijd (toen ik er was vanwege blauwig rond mondje) dat drinken DE peiler is voor de toestand van een kind. Dwz, of ze daar genoeg energie voor hebben en niet in slaap vallen.

Ik zou dus zeker naar ha gaan en eens verder laten kijken. Wil je niet bezorgd maken hoor, maar is er ook wel eens verder gekeken dan de kinkhoest? Naar longen en hart enzo?

Meis, ga naar de ha en laat het uitzoeken!!! :hug:

Misschien heeft ze van die kinkhoest toch een flinke conditie-knauw gehad.

Misschien is het wel verstandig om inderdaad haar longetjes ofzo eens na te laten kijken, ik kan me voorstellen dat die wel te lijden hebben onder die hevige hoestaanvallen die ze had…