kolven begint tegen te staan.. :(

jayden is vandaag 7 maanden… en dus alweer 7 maanden bv :dance: komen we bij het volgende, ik begin het kolven op het werk tegen te staan… heb er geen zin meer in… wil ook weer niet stoppen met bv… kolven gaat oook niet meer zo lekker. 3 weken geleden haalde ik zo 550 cc perdag op, vandaag maar 280cc :silenced: (ben 2,5 week thuis geweest) en gister ook al zo weinig… ga jayden vrijdag voor het eerst brood geven, dus dan krijgt hij dat tussen de middag. en om 3 uur wil ik dan diksap geven met een liga ofzo. hij drinkt dan 's ochtends nog bij mij (als hij wakker wordt), om 12 uur na zijn boterhammetje, om half 8 even als hij wil en na zijn papfles. gaat mijn bv dan alleen niet te hard achteruit lopen?



(ik moet di wo en do op werk kolven)



sorry als het een beetje een onsamenhangend verhaal is hoor :shifty:

Ik kan me voorstellen dat je geen zin meer hebt in kolven. Hoe vaak kolf je anders op je werk? Ik ben toen ik geen zin meer had langzaamaan het kolven af gaan bouwen, dus als ik in eerste instantie 2 keer per dienst kolfde deed ik het maar 1 keer. Tot onze Ralf ook niet meer zo vaak dronk en toen ben ik helemaal gestopt. En ik had altijd nog genoeg daarna.

eerst 4x een half uur, om te wennen en te leren op werk te kolven… en dan per x 1 borst. nu 2x een uur, van 10 tot 11 en van 2 tot 3. ben dan meestal 3 kwartier bezig. kolf dan links en rechts…

Oh ik was juist op zoek naar jouw topic over bijvoeden en bv…

Hier ook balen van het kolven, moet weliswaar niet zoveel op het werk kolven en gaat sneller, maar moet wel elke ochtend extra kolven voor de nutriton-spuitjes.

Ik heb de afgelopen dagen ongeveer jouw schema aangehouden, maar kolfproductie 's morgens loopt wel al terug :? .

En ik wil dat ze tot 12.00 uur zonder 2e keer bv redt, zodat ik als ik halve dagen werk niet hoef te kolven.



Dus nu;



7.00 bv (+ andere borst kolven)

9.00-9.30 fruit

12.15 bv

ongeveer 15.00 liga/sap (hier kolf ik nu maar even om de productie enigzins in stand te houden als het niet lukt zo)

18.30 groente

20.00 bv (toetje, dan geef ik mijn borst met minder productie)

22.00 bv





Euh schiet jij hier wat mee op…nee :mrgreen: :lol:

Maar ik hou je topic in de gaten :-*

Ik denk dat je moet doen wat voor jou het fijnste voelt.

Als het je tegen staat zal er waarschijnlijk ook minder uit komen.

( ik vind kolven helemaal niks en mijn borsten schenen dat goed te weten, want ik kreeg er geen druppel uit)



En je moet het helemaal zelf weten wat je hem te drinken geef, maar als ik je een tip mag geven.

Probeer eerst eens water :-*

Eef, ik kwam al lezend dit topic tegen: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=69233



Daarin schrijft Kiddo het volgende:



@Kiddo wrote:

Als je voedingen gaat vervangen door kunstvoeding, en je kolft niet op dat moment, dan zal je lichaam minder melk gaan aanmaken.

Houd er rekening mee dat de eerste maanden een soort blauwdruk wordt gelegd voor de melkaanmaak in je borsten. Als je al vroeg voedingen gaat vervangen door kunstvoeding, dan loop je het risico dat je daar later in de borstvoedingsperiode problemen door krijgt, omdat de blauwdruk dan niet goed gelegd kan worden. Het risico is dan dat de melk gaat opdrogen.



Als je op een later tijdstip (na een half jaar tot negen maanden) voedingen gaat vervangen dan zal je dat effect minder zien. De blauwdruk ligt er dan, en je borsten ‘weten’ dat ze melk moeten blijven maken.




Dus het lijkt er op of jouw blauwdruk al gemaakt is en je gewoon borstvoeding kan blijven geven. Ik was namelijk even op zoek naar hoe het kan dat ik zovaak om me heen hoor dat de borstvoeding snel afneemt maar er tóch vrouwen zijn die heel lang blijven voeden.

Ben pas in m’n vierde week aan t werk en ik begin er een beetje de sch*t van te krijgen. Maar t valt me op dat jullie zo lang kolven? :eh: Een half uur? Vaak komt er na 10 min al haast niets meer uit bij mij. Soms ga ik dan nog 5 min door, maar dat voelt een beetje nutteloos. Ik stop dan liever en kolf dan een keertje vaker. Ik heb trouwens wel een dubbbele electrische kolf…



Toen ik de VK een tijd terug belde met de vraag wat te doen bij teruglopende productie, zei ze vaker te kolven, niet langer.



Drie weken terug kolfde ik op t werk ong 180 cc, nu ong 380 cc. Ik had toen wel net een flinke borstontsteking achter de rug. Dus er zit wel verbetering in, maar dat t nu echt opschiet…

Ik kolfde ook nooit zo lang. Als ik eenmaal de tsr had dan ging het snel en was ik hooguit per borst 5 Ã 10 minuten per borst bezig. En ik had ook nooit heel veel, veel minder dan de kleine er zelf uit haalde, daar ben ik echt van overtuigd.

tedda, dat ziet er wel goed uit, bedankt :-*



elisss en femke; ik kolfde eerst altijd 4x een half uur wat ik zei, per x een borst. nu dus 2x een uur. maar vaak ook minder lang hoor… ligt er dan net aan of er nog wat uit komt…en hoe vol mijn borsten zijn, als ze vol zijn gaat het uiteraard ook sneller…



had vandaag 350 cc…

Elliss, ik kolf ook dubbel electrisch en ik kolf niet altijd heel lang. De eerste keer kolf ik het langst, omdat er dan het meeste uitkomt. Na de eerste keer bepaal ik hoe vaak ik die dag nog ga kolven (ik wil niet meer hebben dan er opgedronken wordt, dat heeft geen zin ;)). Ik merk wel dat als ik 15 minuten kolf dat daarna nog een keer het tsr komt. Dus het is niet geheel nutteloos om even te wachten als er niks komt. Het helpt bij mij ook wel om iets anders te doen tijdens het kolven, dan zit ik niet zo op de productie te letten :wink:

Ja, ik zit om mijn werk ook emails en verslagen te lezen. Anders wordt ik gek van ongeduld!



En idd, gisteren kwam er ook een tweede toeschietreflex. Dat had ik nog niet meegemaakt. Maar die duurde niet zo lang…

@Ellisss wrote:

Ja, ik zit om mijn werk ook emails en verslagen te lezen. Anders wordt ik gek van ongeduld!



En idd, gisteren kwam er ook een tweede toeschietreflex. Dat had ik nog niet meegemaakt. Maar die duurde niet zo lang…




Ik doe echt iets anders dan werken tijdens het kolven. Moet echt mijn werk even van me af zetten.

Wat doe je dan? Boek lezen gaat zo lastig. Dus ik ga verslagen lezen op de computer of ik zoek iets op via google. Het lukt wel om een paar handelingen tijdens het kolven te doen, maar een boek zo houden dat ik erin kan lezen, lukt mij (nog) niet. :smiley:



Amy, hoe gaat het met de productie?

Nou ik heb ‘geluk’, ik kolf in de behandelkamer van de bedrijfsarts. Ik zet een stoel tegen de behandeltafel aan en kan daar mijn kolfschelpen tegenaan drukken zodat ik mijn handen vrij heb :wink:

Ik had het ook heel erg getroffen met locatie, ik kon op onze slaapdienst kamer kolven, daar staat een tv, dus ik zat op m’n gemakje tijdens het kolven tv te kijken :mrgreen: .

ellisss, deze week max 350 per dag…



misschien moet ik bv toch maar afbouwen… ik weet het niet… bah!

Tja, is idd lastig. Begrijp ik het goed dat je wel altijd de ochtend (1e) voeding kan geven? Misschien een idee om alleen nog die dagelijkse momentjes te pakken dat je zelf kan borst voeden en het kolven achterwege te laten?



Ik vind 7 mndn al best lang, maar ik kan me voorstellen dat je nog even vooruit wilt. Hier zeggen ze (vrienden enzo) ook dat ze 4 mndn al lang vinden, terwijl ik een periode van ongeveer 9 maanden in mijn hoofd heb (vraag me niet waarom…)



soms scheelt het ook om er niet meer over te piekeren. Gewoon laten gebeuren allemaal. Door het gepieker maken je borsten ook minder aan.



:hug:

@Amy82 wrote:

ellisss, deze week max 350 per dag…



misschien moet ik bv toch maar afbouwen… ik weet het niet… bah!




Eef; als je mannetje op de dagen dat je niet werkt gewoon tevreden is maakt het toch niet uit en hoef je toch niet af te bouwen?

Dan hoef je toch alleen een gedeelte van je voedingen te vervangen op de dagen dat je werkt :think: .



Hier ook nog steeds geen kolf-succes…vanmorgen met hangen en wurgen 140 cc :roll: .

Als ik straks ook weer een hele dag ga werken en moet kolven, dan maak ik de voorraad in de vriezer op om het aan te vullen en daarna vul ik het aan met kv.

We zijn al zo’n eind op weg, heb besloten mij daar niet meer druk over te maken :snooty: :mrgreen: :-* .



Van de diksap + liga rond 15.00 uur liep het wel erg terug, maar ik zie het wel hoe het loopt.

Ze is nogal verslaafd, als ze een fles heeft gehad en ik kom 3 kwartier later thuis, dan moppert ze net zo lang totdat ik haar aanleg.

En ze wil ook geen groente meer 's avonds…eerst een flinke slok bv :roll: .



Hoe ik haar er überhaupt ooit vanaf moet krijgen :think: :shifty: ?

ellisss, ik werk dus op di wo en do. normaal krijgt hij om 8 uur pap, die geef ik dus niet zelf. maar als hij om bv 5 uur wakker is geworden, voed ik hem wel eerst zelf. dat hou ik dus gewoon.



's avonds als hij papfles heeft van 230, laat hij gerust 70 staan, begint dan helemaal te miepen… waarna hij helemaal enthousiast wordt als hij mijn borst ziet, en als ik ga liggen, dan draait hij al op zijn zij en gaan zijn armpjes meteen naar mijn borst :inlove: :inlove: :inlove:



denk dat ik me er maar bij neerleg dat ik gewoon niet meer kolf overdag als ik werk.



jolanda, nee zal dan ook proberen zo lang mogelijk zelf 's avonds en 's pchtends te voeden :slight_smile:



jij bent ook al lekker lang bezig met bv! :clap:

@Amy82 wrote:

.



's avonds als hij papfles heeft van 230, laat hij gerust 70 staan, begint dan helemaal te miepen… waarna hij helemaal enthousiast wordt als hij mijn borst ziet, en als ik ga liggen, dan draait hij al op zijn zij en gaan zijn armpjes meteen naar mijn borst :inlove: :inlove: :inlove:



denk dat ik me er maar bij neerleg dat ik gewoon niet meer kolf overdag als ik werk.



jolanda, nee zal dan ook proberen zo lang mogelijk zelf 's avonds en 's pchtends te voeden :slight_smile:



jij bent ook al lekker lang bezig met bv! :clap:




Wie had dat nou gedacht he :shifty: :smiley: , al 6 maandjes?



Jayden dus ook Boob-addicted :mrgreen: .



Nou eh, jij bent mijn test-case, dus ik ga je op de voet volgen.

Wel verslag uitbrengen he :mrgreen: ?