kolven begint tegen te staan.. :(

Tjongejonge, daar staat me nog wat te wachten! Het is toch ongelofelijk dat ze net zo lang kunnen zeuren totdat ze toch aan borst kunnen. :mrgreen:



Amy, ik zou idd lekker trots zijn dat je al zover bent gekomen en ik zou dan ook niet meer met zulke grote tegenzin gaan kolven op t werk. En wie weet heeft het haast geen gevolgen voor je productie op de andere dagen (omdat je ‘blauwdruk’ al is gemaakt :think: ). En anders idd op je vrije dagen ook maar overdag kv geven. Dan geef je nog steeds voor een deel bv. Is ook gezond. :slight_smile:

jolanda, ik jouw testcase? :shifty:



heb inmiddels redelijk wat flesjes bv in de koelkast staan. jayden krijgt tegenwoordig gewoon 's ochtends papfles, ook als ik vrij ben.ben toch beetje aan het afbouwen geloof ik. daardoor kan ik de papfles voor 's avonds al kolven. Heb nu ook al de flesjes voor dinsdag en woensdag overdag bijna klaar staan, dus weer minder druk voor het kolven dinsdag :slight_smile:



Ellisss; nee heb besloten me er niet meerdruk om te maken. zie wel wat er uit komt :slight_smile:



zal eens kijken of ik filmpje van mijn mobiel kan halen van enthousiaste Jayden die mama ziet aankomen :inlove:

Ik krijg het ook nog steeds niet voor elkaar om alleen maar bv te geven. Als ik kolf, dan is het nog niet genoeg voor hem, dus er komt altijd nog kv bij. En zoals vandaag de hele dag live bv :inlove: gegegeven, maar zo rond een uur of zes krijsen! Verschrikkelijk. En t werd ook niet beter als ik m aan de borst legde. Nij was gewoon helemaal overstuur. Dus toen maar weer naar de kv gegrepen. :doh: En toen was het goed…pfft. Als ik in m’n borst kneep om er wat melk uit te laten komen, zodat hij kon ervaren dat daar ook melk in zat, toen kwam er ook maar bar weinig :cry: uit…

Dus misschien moet ik maar accepteren dat de productie in de avond gewoon niet optimaal is. Iets bv is beter dan helemaal geen, denk ik dan maar…maar t is wel kl*te…

Elliss, rond de vier maanden ervaren heel veel vrouwen een dip in de productie. Ik heb volgens mij toen ook een dip gehad, daarna is het gewoon weer goed gekomen. Blijf volhouden! :wink:

Ellisss, volgens mij had Karin1981 ook een topic geopend of ze nog wel door wilde gaan met bv, omdat haar productie achteruit liep. En Ivan is ook iets meer dan 4 maanden, zij heeft dus ook last van de 4 maanden dip. Zou proberen aan te blijven leggen, komt vanzelf goed!! :hug: :hug: En goed hoor, al 4 maanden bv!!! :clap:



Heb hier trouwens besloten om Jayden om 3 uur geen bv meer te geven (sowieso als hij bij so is, als ik vrij ben dan wel als ik gewoon thuis ben). Dus ik hoef nu nog maar 1 flesje te kolven op werk, voor 12 uur na zijn boterhammetje. Dus weer een stuk minder druk erop! Ben nu dus geleidelijk het kolven aan het afbouwen en dus ook de bv. Nou ja ook niet helemaal, want hij krijgt 's avonds na zijn papfles nog steeds mamamelk :inlove:

Wat krijgt hij dan om 15:00?

drinken met een koekje :slight_smile: water, diksap (althans, poging tot), thee…



of als ik vrij ben gewoon bv :slight_smile:

Dank jullie wel voor jullie lieve hart-onder-de-riempjes :smiley: . Ik dacht dat men over het algemeen een dip had rond de 3 mndn, maar dit klinkt idd veelbelovend. Ik heb al zoveel drmpels moeten overbruggen (niet willen toehappen, steeds in slaap vallen, kloven en borstontstekingen) dat ik het nog zonde vindt van al die energie om ermee te stoppen.



Amy: lekker dat je nu wel een goed gevoel hebt over je ritme. Het lijkt me prima zoals je het nu doet. En je borsten vinden het blijkbaar ook goed, want als je om 15.00 uur voedt dan heb je gewoon genoeg melk?

ellisss, ja heb dan gewoon genoeg melk :slight_smile:



Jayden begint trouwens wel steeds vaker de borst te weigeren. kan ook zijn omdat hij misschien geen honger heeft, maar ja. vanmorgen wilde hij hem echt niet, vannacht ook niet. en 's avonds moet ik er soms ook moeite voor doen om hem aan de borst te krijgen… :frowning:



misschien gaan we nu toch wel een beetje naar het einde toe…

:hug:



Hier wilde ik er van de week ook weer de brui aan geven, maar het loopt weer…

Ze heeft inmiddels ook een tand, dus of die dwars zat :think: .

Ik ben wel wat relaxter qua voeding inmiddels.

Wil ik de deur uit en ik red het niet qua kolven (en ik ontplof niet) of ontdooien, dan maar kv, jammer dan :mrgreen: .

Zo ben ik iets vrijer in mijn doen en laten, voor zover dat lukt dan met al die dames…

Maar zal blij zijn als de voeding van 15.00 uur eraf is.

Eigenlijk is het 's morgens ook niet handig als ik moet werken en/of kids naar school moet brengen, maar goed wel weer handig als ze vroeg of 's nachts komt.

:hug:



hier is de voeding van 3 uur er inmiddels af. blijft nu nog wel weinig over zo…



noor 1e tand? :inlove: van Jayden komt nu de 6e door :shock: ineens 4 in 3 weken :eh:

Misschien dat hij juist door het tandenkrijgen wat minder geïnterresseerd is :think: .

Merkte dat dat bij Noor ook verschil maakt.

Het is misschien wat pijnlijker om aan de borst te drinken dan uit de fles.



En als je 's avonds eerst de borst geeft en dán nog een papfles aanbiedt?

Dan drinkt hij 'm in ieder geval goed leeg (de borst dus…)

Of doe je hetzelfde als ik, net zo lang laten lurken totdat ze vertrokken is :inlove: ?

dan drinkt hij zijn papfles weer niet, terwijl daar ook 200 bv in zit… Misschien toch maar íets kleinere papflessen maken :slight_smile: Leg hem daarna ook altijd nog aan, om ‘af te tanken voor de nacht’ :inlove: idd net als jij, tot hij in slaap valt :inlove:



en minder bij mij willen door tandjes? :think: ja zou misschien kunnen :think: afgelopen 2 weken zijn er toch 4 (ok 3, 1 op komst) tandjes bijgekomen…

@Amy82 wrote:

dan drinkt hij zijn papfles weer niet, terwijl daar ook 200 bv in zit… Misschien toch maar íets kleinere papflessen maken :slight_smile: Leg hem daarna ook altijd nog aan, om ‘af te tanken voor de nacht’ :inlove: idd net als jij, tot hij in slaap valt :inlove:



en minder bij mij willen door tandjes? :think: ja zou misschien kunnen :think: afgelopen 2 weken zijn er toch 4 (ok 3, 1 op komst) tandjes bijgekomen…




Waar haal jij toch elke dag 200 cc bv vandaan :shock: :shock: :clap: .

Ik krijg bij lange na niet de hoeveelheid eruit die ze drinkt.

Ik krijg echt maar nét mijn productie voor haar bij elkaar.

Eén borst functioneert gewoon een stuk minder :wall: .

Nu werk ik nog 2 halve dagen, maar vanf 1 juni komt er een hele dag bij.

Dan moet ik toch serieus gaan kolven :roll: .

Wil de voding van 3 uur toch eigenlijk ook gaan vervangen, maar als ik voedingsschema’s zien, dan heeft ze 'm toch nodig :think: .

Maar volgens mij kregen de oudste 2 een beker/fles yoghurt op het kdv 's middags rond die tijd, of was dat dan toch later???

Misschien die voeding gewoon door kv gaan vervangen, zo lang is dat dan toch niet meer.

Ik maak ook gewoon niet genoeg aan tussen 12 en 3…dan is ze ook niet zo tevreden, daar baal ik van.

En ik vind het gewoon niet leuk dat ze mij alleen maar als melkmachine ziet.

Gewoon knuffelen of troosten is er niet meer bij, huppekee, mevrouw gooit zich gewoon naar achter en trekt aan mijn shirt :cry: .

ik kolf sowieso altijd 's ochtends als ik wakker ben. Jayden drinkt 's nachts niet meer bij me, dus dan willen mijn borsten nog wel redelijk vol zitten. 's avonds kolf ik meestal ook nog even.



Jayden drinkt nu alleen nog maar on half 1 na zijn boterhammetje bj me, en soms 's avonds na papfles, zoals nu dus :inlove:



mijn rechterborst is ook veel productiever, links komt er echt veeeeeeeel minder uit… leg hem ook alleen nog maar aan op rechts, kolf wel beide kanten.



leuk he, als melkmachine gezien worden :wall: :wall: je moet kleine man eens zien als hij mijn borsten ziet, trappel trappel! :inlove: :inlove:

@Amy82 wrote:



leuk he, als melkmachine gezien worden :wall: :wall: je moet kleine man eens zien als hij mijn borsten ziet, trappel trappel! :inlove: :inlove:




Jong geleerd… :mrgreen:





Heb nu al twee dagen na de voeding van 15.00 /15.30 uur 100 cc kv bijgegeven :cry: .

Ze werd zó boos…en na dat halve flesje zó vrolijk…

Misschien krijgt ze al die tijd al te weinig :think: :cry: .

Het is zo’n verschil als ze m op heeft.

Ik vraag mij af als ik alleen nog 's morgens en 's avonds zou voeden of ik dat zou redden qua productie…of dat dan niet instort.

Hoe gaat dat bij jou?

jeetje, dan heeft ze idd toch misschien steeds te weinig gehad om 3 uur :hug: wanneer laat je die voeding vallen dan en ga je over op iets van thee met een koekje? ik redde het op een gegeven moment niet meer om ook voor dat tijdstip genoeg te kolven, dus ben toen maar daar afgegaan…



En alleen 's ochtends en 's avonds voeden? Bij mij gaat productie wel achteruit. Ik heb tot nu toe alleen vanmorgen om half 10 gekolfd, heb nu helemaal geen stuwing ofzo. ja mijn borsten zijn wel vol, maar nog geen last ofzo… terwijl dat paar weken geleden wel zo was! :frowning: En vanmiddag om 12 uur wilde ik hem weer bv geven, wilde hij mijn borst niet :frowning:



Jayden heeft mijn rechtertepel met zijn tandjes ook al een paar keer behoorlijk beet gehad :silenced: Moet zeggen dat ik er niet heel ontspannen bij ga zitten, als ik hem ga voeden, ben steeds ‘bang’ dat hij mij weer gaat bijten…



Ergens heb ik zoiets van het is goed zo geweest, maar ergens wil ik nog niet stoppen met bv…



Het kolven is verder geen probleem, ik red een flesje voor overdag (als ik werk), en de papfles bijelkaar krijgen lukt ook nog wel…



pff waar kan een mens allemaal mee in haar hoofd zitten he :eh:

:hug:



Het holt hier echt achteruit :cry: , voeding van 12.00 uur was ook niet meer genoeg :cry: .

:hug: :hug:



gaan we dan samen gelijk stoppen? :eh: Jayden wilde om 12 uur ook niet meer bij mij drinken… Nu al 2 dagen niet meer live gevoed :cry:



vanochtend wel weer een hele papfles kunnen kolven. Ondanks dat ik gisteravond nog had gekolfd, toch vanmorgen rechts weer stuwing :slight_smile: