Koffievraagje

@~Marion~ wrote:

Dat is de Cube he? Issie goed schoon te houden?




Ja hoor prima :thumbup:

De opvangbakjes kan je er makkelijk uit halen en afwassen en ontkalken gaat ook makkelijk!

En hij stopt vanzelf (mijn moeder heft een andere en dan moet ze hem uit doen als het kopje vol is)

Zitten 2 standen op Espresso en Lungo.

Wij vinden hem super!!

Wij hebben er ook 6 glazen espressokopjes bij en die worden lekker warm op de warmhoudplaat :dance:

Ilonka, wij hebben hem als kado gekregen voor ons trouwen, anders was hij er niet gekomen hier hoor. Ik vind hem ook heel prijzig, maar hij is zoooo mooi en het is echt lekkere koffie.



Ik was van het weekend bij mij moeder, en die heeft perla (eigen merk ah) filterkoffie :sick: wat een bocht is dat dan he…



komend weekend gaan we weer koffie kopen. Het is soms net een uitje in de snoepwinkel als je daar komt hihi…



Na 3 weken oefenen kan ik nu een bijna perfecte capuccino zetten. Het melk opschuimen vind ik toch wel moeilijk. Zeker omdat de verhoudingen 1/3, 1/3, 1/3 moeten zijn en dan heb ik regelmatig te weinig schuim. (of ik ben gewoon te zuinig en wil niet zoveel warme melk overhouden hihi…

Tipje: melk die al een keer is opgewarmd en daarna weer afgekoeld, schuimt in mijn ogen beter. Bovendien moet de melk vooral niet te warm zijn. Als je van hete koffie en dus melk houd, kun je beter eerst een beetje opwarmen, dan schuimen en daarna nog ff 15sec in de magnetron(tenminste zo doe ik het hier thuis :oops: )



Succes!

Je moet de melk koud opschuimen :wink:



Die tip die Eisblume geeft kan ook, maar ijskoude melk uit de koelkast schuimt het beste.

hmm de koffie word kokend heet van de koffieopschuimer, dus dat is het probleem niet zo zeer. Ik wil alleen wat stevigere schuim hebben (waar de lepel op blijft liggen zeg maar), en dat lukt wel als ik een beetje schuim heb, maar als ik meer wil maken lukt het niet. Dan is het schuim niet stevig genoeg meer (snap je me nog).



In de gebruiksaanwijzingen staat overal dat je koude melk moet gebruiken, maar ik zal eens je tip toepassen eerst verwarmen, en dan afkoelen en dat gebruiken om op te schuimen.

ow tegelijkertijd…



dat deed ik Madre… volle melk rechtstreeks uit de koelkast.

@Madre wrote:

Je moet de melk koud opschuimen :wink:

Met zo'n stoom opschuimstukje wat bij veel apparaten zit, wordt het EN warm EN opgeschuimd. Dus vandaar dat ik het even zo zei. Als je dan al begint met schuimen als de melk nog lauw/koud is gaat het idd het beste :wink: Soms willen mensen de melk EERST warm maken en dan pas opschuimen en dat lukt niet :shifty:

(en ik dacht zo'n opschuimdinges aan haar espressoapparaat te zien, vandaar dat ik ervan uitging dat ze die gebruikte... :oops: )

ja er zit een stoompijpje aan het apparaat…



maar als ik jullie goed begrijp doe ik het al gewoon zoals het hoort, en moet ik nog ff oefenen hihi…



misschien ben ik ook gewoon te zuinig met melk, moet ik iets meer melk gebruiken… ik vogel nog gewoon ff verder…

Welke koffie gebruiken jullie? Ik ben nu aan het overwegen om het goedkope apparaat van Blokker aan te schaffen (59.95) om uit te proberen of we espresso lekker vinden en of het een beetje makkelijk gaat (want ook mijn schoonmoeder moet hem makkelijk kunnen bedienen :wink: ). Hebben jullie een speciaal merk wat jullie het lekkerst vinden (behalve dan die koffie van kattenuitwerpselen die echt het allerlekkerst schijnt te zijn :sick: :mrgreen: )?

wat zeg je, koffie van kattenuitwerpselen?? gadver dat lijkt me smerig.



Ik weet niet of ik merken mag noemen, maar aangezien de apparaatmerken wel genoemd werden doe ik gewoon een poging.



Wij gaan naar simon levelt. Ik vind er de benificio bio erg lekker, de fazenda lambari ook lekker, maar de benificio zachter, volller van smaak



de carazoin vind ik persoonlijk te sterk, maar mijn man vind die wel erg lekker.



Koffie is wel prijzig. Zo rond de 4 euro per 250 gr.

Van Wikipedia:


De duurste koffiesoort ter wereld - de Kopi Loewak of civetkoffie - wordt gemaakt van koffiebonen die door de loewak na het eten van koffiebessen zijn uitgepoept.


Ik heb het niet verzonnen hoor, echt niet! :mrgreen:

Dank je voor je reactie. Zaterdag gaan we met de familie naar de stad, dan gaan we eens bij een koffiewinkel kijken. Of kan je het ook online bestellen?

Ik las al dat je geen puc wilde! Heel goed! ik werk bij AH en daar hebben we ze verkocht! we hebben er enorm veel terug gekregen. dus inderdaad niet doen!

Dat is toch geen kat???



Anyway…Koffie van Lavazzo of Illy vind ik het lekkerste…

@Madre wrote:

Dat is toch geen kat???




Volgens mij wel…


Loewak
De loewak (ook wel: palmroller of koffierat) (Paradoxurus hermaphroditus) is een soort uit de familie van de civetkatachtigen (Viverridae) die van oorsprong voorkomt in Pakistan, India, Zuid-China en Zuidoost-Azië.


Maar goed, dat is een hele andere discussie :mrgreen:
Ik ga eens op zoek naar Lavazzo of Illy. Dank je voor de tip!

Sagefredo is ook lekkere espresso :wink: