Koffievraagje

Hoi lieve KOKkers,



We hebben al jaren een Senseo, maar die dreigt het te begeven. We moeten binnenkort een nieuw apparaat aanschaffen, maar we komen er maar niet uit wat het moet gaan worden. Een dure espresso-machine zien we niet zitten, we willen geen Senseo meer (koffie vinden we niet heel erg smakelijk), we willen geen PUC, geen Nespresso (wel lekker, maar bestellen via internet vinden we onhandig) en met een gewoon koffiezetapparaat kunnen we niet even snel één kopje koffie zetten. Wie weet het ideale apparaat voor ons?



Alvast bedankt voor jullie reacties! :-*



Winnie

zo een glazen koffiepot, waar je koffie in doet, gekookt water erbij, dan de koffie naar beneden duwen met een zeef (zit erbij) en dan heb je heerlijke verse koffie :thumbup: te koop onder andere bij de hema.

en om het helemaal af te maken kun je er een beetje zout, en een beetje buisman bij doen :drool: :wink:

Geen apparaat… 8)



Ik kook water (tegenwoordig wel met de waterkoker) en heb gewoon een koffiekan en een filter. 1 kopje valt inderdaad niet mee, maar een kleine halve pot gaat wel hoor. En ik denk met een beetje ‘oefenen’ dat 1 kopje ook gaat :wink:

een percolator is dat toch?

oh en je hebt ook van die mini-perculators. Water erin, koffie erin en op het gas zetten totdat 'ie klaar is. Zitten dan geloof ik 2 of 3 koppen in ofzo.

NESPRESSOOOOOOOOOOOOO

@Drella wrote:

Geen apparaat… 8)



Ik kook water (tegenwoordig wel met de waterkoker) en heb gewoon een koffiekan en een filter. 1 kopje valt inderdaad niet mee, maar een kleine halve pot gaat wel hoor. En ik denk met een beetje ‘oefenen’ dat 1 kopje ook gaat :wink:




Ik ook niet… :mrgreen:



Water op een met koffie gevuld filter en opgieten maar… De lekkerste koffie!!



(ik heb wel een espressogeval voor op het gas…daar doe ik espressokoffie in…zaaaaaalig!!)

volgens mij heb je nu bij de blokker ook een “goedkoop” espresso apparaat, 5 tientjes ofzo? is zoiets niks?

wij hebben een “grote” ik vind hem perfect, geen spijt van :thumbup:

Ik weet niet wat je uit wilt geven aan een nieuw apparaat maar wij hebben via MP een 2e handse Saeco gekocht voor 200 euro. De koffie is echt heerlijk (versgemalen bonen). Sinds we dat ding hebben vind ik alle andere koffie :sick:

Wij hebben de Gustino van Bosch.



Geweldig ding. Hij is gelijk heet. Je hoeft dus niet te wachten tot het lichtje is uitgeknippert, zoals bij de Senseo.

Verder gaan alle pads erin.

Nespresso :dance:

Erg lekker en je kan gewoon 200 cups via Internet bestellen of via de telefoon.

En dan kan je wel even vooruit hoor! :wink:

@Greetje14 wrote:

Nespresso :dance:

Erg lekker en je kan gewoon 200 cups via Internet bestellen of via de telefoon.

En dan kan je wel even vooruit hoor! :wink:




Wij doen er iets meer dan een maand mee hoor…maar ik vind het het geld gewoon waard. Heb al 3 senseo’s versleten en vergeleken met de Nespresso drink je gewoon water met een kleurtje…



Voor goede koffie zijn er in mijn ogen 3 opties:
  1. ouderwets met gekookt water en filterhoudertje
  2. Saeco waar de bonen in gemaald worden
  3. Nespresso…



    Willekeurige volgorde :wink:

Ik lust zelf geen koffie, dus wij hadden altijd van die zakjes.

Ons bezoek vond dat echt niet lekker, dus voor hun een Senseo aangeschaft. :wink:

Nu blijken de meeste mensen Senseo niet zo lekker te vinden :roll:

Ik ga voor ons bezoek geen nieuw apparaat kopen, maar op het werk misschien wel.

Want mijn baas is de enige die koffie drinkt en blijkbaar Senseo niet lekker vindt (al verschillende pads geprobeerd)

Hij vind gewone koffie, niet te sterk het lekkerst. Zo’n opschenk-ding klinkt wel of hij dat lekker gaat vinden. Zal eens kijken :wink:



Ik volg dit lijntje vol spanning. :mrgreen:

Oh ik heb wel altijd geleerd dat je nooit kokend water op koffie mag gieten. Dan ‘verbrandt’ de koffie.

Het mag niet meer borrelen, dan verbrandt het inderdaad. Hier een cafetiere dus. Echt wel het lekkerst :mrgreen:

Zo´n ding!! Krijg je echt de allerlekkerste koffie uit! :drool:

En hoe heet ‘zo’n ding’ ?? :mrgreen:

Ik ken alleen de italiaanse naam: Macchina caffe. Letterlijk vertaald, koffie maker. Geen idee hoe ze het in nederland noemen :think:

volgens mij is dat een perculator :slight_smile:



Tenminste, als het zo werkt dat het water verwarmd wordt en door de druk naar boven borrelt, over de koffie heen. Als’ie niet meer borrelt is de koffie klaar.

Een ‘pruttelpot’ kom ik op internet tegen hahaha :lol:



Kun je hiermee ook 1 kopje koffie zetten?



Ik vind zo’n Nespresso zo duur… In aanschaf, maar dan ook nog eens per padje… :? :frowning: