Koffievraagje

@Nicje wrote:

Een ‘pruttelpot’ kom ik op internet tegen hahaha :lol:



Kun je hiermee ook 1 kopje koffie zetten?



Ik vind zo’n Nespresso zo duur… In aanschaf, maar dan ook nog eens per padje… :? :frowning:




je kan bij de ikea kleine ‘pruttelpotjes’ kopen…Wij hebben er ook een en kopen dan wel goede koffie erbij, niet van die douwe egberts koffie :sick:

Doen we vooral in de zomer als je in de ochtend al in de tuin kunt zitten en genieten van een heerlijk bakkie…



cups van nespresso zijn 31 cent per stuk. Dus 31 cent per bakje koffie.

Het is duurder dan de normale koffie of de koffiepads, maar het gewoon waard omdat je 10 van de 10 keer goede lekkere koffie hebt…

Dat is ook een reden dat ik geen Nespresso wil. Wij drinken zelf weinig koffie (alleen een kopje na het eten vind ik wel lekker), maar op dinsdag passen mijn schoonouders in ons huis op de kinderen (heel fijn natuurlijk!), maar er komt altijd wat bezoek (familie, vriendinnen van sm) en de koffie gaat er dan altijd flink doorheen. Vandaar dus de eis dat ik 1 kopje koffie wil kunnen zetten (voor mezelf), maar dat het geen fortuin kost op de dinsdag. Ik stel wel hele hoge eisen, he? :mrgreen:

Ik denk dat ik voor zo’n handset ga, scheelt ook mooi weer ruimte op het aanrecht als we hem niet gebruiken. Bedankt voor alle tips! :-*

@Nicje wrote:

Een ‘pruttelpot’ kom ik op internet tegen hahaha :lol:



Kun je hiermee ook 1 kopje koffie zetten?



Ik vind zo’n Nespresso zo duur… In aanschaf, maar dan ook nog eens per padje… :? :frowning:




Ik heb een kleintje van Alessi… Ik doe er wel echte espressomaling in…En dat is lekkerrrrrr!!!



Ik heb dan 2 espressokopjes… Dus 1 kleine koffie… :wink:

Ja, idd, een perculator…



Je kan er 1 kopje koffie mee zetten hoor! Alleen in italie staat 1 kopje gelijk aan espresso he! Je krijgt dus wel heel sterke koffie als je zet met zo’n pruttelpotje.



Idd, bij de ikea kan je ze ook kopen, ( volgensmij heb ik ze ook eens bij de hema gezien :think: ) maar de kwaliteit van deze potjes is niet echt super hoor! Maar om het uit te proberen zou je er zo een kunnen kopen. Ben je tevreden zou ik toch voor een betere gaan kijken, te koop bij de meeste koffie speciaal zaken!

Juist, ik ben meteen op Ikea aan het zoeken, voor een tientje heb je er daar al een.

De koffie mag niet te sterk zijn voor de baas :wink: Dus minder koffie erin lijkt me dan. Hoeveel scheppen en wat is goede koffie :angel:



Winnie, en als je een gewone koffiepot neerzet voor de dinsdag en jullie lekker zelf iedere avond een Nespresso??

Dan kun je duidelijk uitleggen dat die cups erg duur zijn en voor grotere hoeveelheden koffie je graag wil dat ze een volle pot zetten :shifty: Moet kunnen toch? :wink:

Ja, Nespresso is niet goedkoop maar zeker zijn geld waard!

Het is ongeveer €0,31 per cupje (= kopje)

Ik weet niet precies hoe lang wij met 200 cupjes doen :think:

Ik drink vrij veel koffie…

Mijn ouders en broer en schoonzus kunnen ook niet meer zonder de Nespresso, hahahaha :lol:

NESPRESSO, WHAT ELSE? :wink:

@Nicje wrote:

Juist, ik ben meteen op Ikea aan het zoeken, voor een tientje heb je er daar al een.

De koffie mag niet te sterk zijn voor de baas :wink: Dus minder koffie erin lijkt me dan. Hoeveel scheppen en wat is goede koffie




Tja…dat kan dus niet…minder koffie erin… Maar als je gekookt water bij je espresso doet wordt hij minder sterk…

Dat is de Cube he? Issie goed schoon te houden?

@miekske wrote:

@Nicje wrote:
Juist, ik ben meteen op Ikea aan het zoeken, voor een tientje heb je er daar al een.

De koffie mag niet te sterk zijn voor de baas :wink: Dus minder koffie erin lijkt me dan. Hoeveel scheppen en wat is goede koffie




Tja…dat kan dus niet…minder koffie erin… Maar als je gekookt water bij je espresso doet wordt hij minder sterk…




Dat kan wel hoor…wij hebben een aandrukkertje en je kan er in doen wat je wilt…Als je een schep doet en aandrukt wordt de koffie sterker als dat je een schep doet en het gewoon er ‘los’ in laat liggen…

@Nicje wrote:



Winnie, en als je een gewone koffiepot neerzet voor de dinsdag en jullie lekker zelf iedere avond een Nespresso??

Dan kun je duidelijk uitleggen dat die cups erg duur zijn en voor grotere hoeveelheden koffie je graag wil dat ze een volle pot zetten :shifty: Moet kunnen toch? :wink:




Is dat niet een beetje ongastvrij (is dat wel een woord, ha ha)? Ik vind het een beetje klinken van: het lekkere spul is voor ons en jullie mogen de drab drinken :mrgreen:



Iemand had het trouwens over Buisman. Wat is dat?

@Madre wrote:

@miekske wrote:
@Nicje wrote:
Juist, ik ben meteen op Ikea aan het zoeken, voor een tientje heb je er daar al een.

De koffie mag niet te sterk zijn voor de baas :wink: Dus minder koffie erin lijkt me dan. Hoeveel scheppen en wat is goede koffie




Tja…dat kan dus niet…minder koffie erin… Maar als je gekookt water bij je espresso doet wordt hij minder sterk…




Dat kan wel hoor…wij hebben een aandrukkertje en je kan er in doen wat je wilt…Als je een schep doet en aandrukt wordt de koffie sterker als dat je een schep doet en het gewoon er ‘los’ in laat liggen…




8) We hebben het over 2 verschillende dingen Madre… Bij een “doordrukkoffiemaker” (rechts) kun je met de koffiehoeveelheid varieeren… Bij een apparaatje was je gebruikt op het gas (links) niet…het bakje moet je gewoon helemaal vullen… :wink:

Winnie, vind je? :think: :shifty:

Ik niet eigenlijk haha Ben toch wel erg gastvrij en best bereid te delen, maar als ik iets heb wat ik heel erg lekker vind en het maar niet koop omdat anderen er dan ook van willen… :think:

Nee, dan laat ik dat niet in de winkel staan hoor!!



OF ik laat de gasten ook meegenieten van de lekkere koffie, of ik zeg erbij dat voor grote hoeveelheden de gewone kan gebruikt moet worden. In mijn ogen logisch :mrgreen: (deden wij in het begin ook nog met de senseo, omdat het anders zo lang duurde en er pakken tegelijk doorheen gingen)



Buisman is van die nepkoffie. Zo’n klein potje. Smaakversterker ofzo. Veel mensen die ik ken krijgen er hartkloppingen van. Te sterk ofzo :shifty:

@Nicje wrote:

Winnie, vind je? :think: :shifty:

Ik niet eigenlijk haha Ben toch wel erg gastvrij en best bereid te delen, maar als ik iets heb wat ik heel erg lekker vind en het maar niet koop omdat anderen er dan ook van willen… :think:

Nee, dan laat ik dat niet in de winkel staan hoor!!





:think: Daar heb je ook wel gelijk in. En jij bent erg gastvrij, daar weet ik alles van :-* :wink:
Buisman is van die nepkoffie. Zo'n klein potje. Smaakversterker ofzo. Veel mensen die ik ken krijgen er hartkloppingen van. Te sterk ofzo


Dit is idd een smaakversterker.. Net als sommigen een snufje zout of peper toevoegen.. of kaneel..

Sorry Mieksie, we hebben het niet over een ander ding.



Je kan toch zelf bepalen hoeveel koffie je op het gasding doet…



Soms doe ik een schep aandrukken, soms 2 scheppen los, soms 2 scheppen aandrukken, soms 1 schep los…



Allemaal andere sterktes…



Ik zou het eens proberen :wink:

@Madre wrote:

Sorry Mieksie, we hebben het niet over een ander ding.



Je kan toch zelf bepalen hoeveel koffie je op het gasding doet…



Soms doe ik een schep aandrukken, soms 2 scheppen los, soms 2 scheppen aandrukken, soms 1 schep los…



Allemaal andere sterktes…



Ik zou het eens proberen :wink:




Okee… :smiley: Nu snap ik wat je bedoelt!.. Ja…daarin kun je idd varieeren…maar dat is toch beperkter hoor… Tenminste dat is mijn ervaring… Je kunt niet het bakje maar tot de helft vullen…



(ben wel blij te lezen hier dat er meerdere kokkers van echte koffie houden… :wink: )

@miekske wrote:



(ben wel blij te lezen hier dat er meerdere kokkers van echte koffie houden… :wink: )




Dat brengt mij op de volgende vraag :wink: : welke koffie is het lekkerst? Ik neig nog steeds naar een cafetiere, maar met welke koffie krijg ik het beste resultaat?

@miekske wrote:

@Madre wrote:
Sorry Mieksie, we hebben het niet over een ander ding.



Je kan toch zelf bepalen hoeveel koffie je op het gasding doet…



Soms doe ik een schep aandrukken, soms 2 scheppen los, soms 2 scheppen aandrukken, soms 1 schep los…



Allemaal andere sterktes…



Ik zou het eens proberen :wink:




Okee… :smiley: Nu snap ik wat je bedoelt!.. Ja…daarin kun je idd varieeren…maar dat is toch beperkter hoor… Tenminste dat is mijn ervaring… Je kunt niet het bakje maar tot de helft vullen…



(ben wel blij te lezen hier dat er meerdere kokkers van echte koffie houden… :wink: )




Sorry, ga nog even door :oops:

Waarom zou je het bakje niet tot de helft kunnen vullen?

Ik doe dat gewoon hoor…Geen problemen hier… :wink:

Wij hebben zo’n pompdruk- espressoapparaat(mooi woord voor scrabble :wink: ) Wel echte espresso, alleen dan een kleiner apparaat dan die volautomatische machines(die bovendien gewoon niet te betalen zijn :shock: ) en met versgemalen koffie uit de koffiemolen net zo lekker :drool: Nou drink ik bijna alleen koffie verkeerd dus zal het mij niet zo veel uitmaken wat voor koffie erin zit, maar mijn vriend zweert hier dus bij :mrgreen: (NESPRESSO is in zijn ogen geen espresso :naughty: En Senseo vinden wij beiden :sick: )



Voor 20man ben je wel even bezig, maar voor 10 is het nog wel te doen.



Had nog een plaatje voor je

@Madre wrote:

@miekske wrote:
@Madre wrote:
Sorry Mieksie, we hebben het niet over een ander ding.



Je kan toch zelf bepalen hoeveel koffie je op het gasding doet…



Soms doe ik een schep aandrukken, soms 2 scheppen los, soms 2 scheppen aandrukken, soms 1 schep los…



Allemaal andere sterktes…



Ik zou het eens proberen :wink:




Okee… :smiley: Nu snap ik wat je bedoelt!.. Ja…daarin kun je idd varieeren…maar dat is toch beperkter hoor… Tenminste dat is mijn ervaring… Je kunt niet het bakje maar tot de helft vullen…



(ben wel blij te lezen hier dat er meerdere kokkers van echte koffie houden… :wink: )




Sorry, ga nog even door :oops:

Waarom zou je het bakje niet tot de helft kunnen vullen?

Ik doe dat gewoon hoor…Geen problemen hier… :wink:




Okee…mag… Wat ik geleerd heb in Italie is dat het water zich door de koffie perst… is nou dat bakje niet helemaal gevuld…blijft daar dus water in en dat komt niet ten goede van je espresso… Maar ik zal 'm ook eens tot de helft vullen… :wink: