Koemelkallergie test

Ik weet niet of mijn vraag hier goed staat maar ik ben even benieuwd naar jullie visie en misschien ervaring.



Ons kleinste meisje Pip heeft waarschijnlijk koemelkallergie.

Ik merkte af vrij snel op dat ze onrustig werd aan de fles, weigeren, speen dr uit duwen, overstrekken, mondjes en golfjes terug en algeheel onrustig ook kreeg ze uitslag en constant met haar tongetje bewegen en belletjes blazen. Ik had contact opgenomen met de dokter dat ik dacht aan koemelkallergie of reflux gezien haar complete onrustigheid. Ook sliep ze slecht na een half uur wakker en huilen.

De dokter dacht ook koemelkallergie (zit in de familie en ook hub en ik hebben last gehad van bronchites en dergelijke), Anyway na wat onduidelijkheden moest Pip aan de pepti. Dat doen we nu bijna twee weken en Pip is Pip weer. Drinkt weer goed is rustig en relaxed. Slaapt tienduizend x beter. Maar nu moeten we dus weer beginnen met gewone melk om te kijken of de klachten terug komen. Op zich snap ik dat want zekerheid moet je hebben maar wat er gister gebeurde maakte me toch enigsinds huiverig.

Lilly dronk yoghi en ga een enorme natte yoghi kus aan Pip.Na een paar minuten werd die hele helft van haar gezicht rood en opgezet van de huiduitslag haar oogje begon als een gek te tranen.

Wij vandaag de dokter gebeld om het uit te leggen en dan we daardoor wel wat huiverig waren om te beginnen met de gewone melk.



We moeten dat dus wel gaan doen want zo beredeneerd de dokter in yoghi zitten allerlei shitty stoffen die die reactie kan aanwakkeren dus het is niet zeggen of dit van de kma zou kunnen komen. Ik zet hier ernstig mijn vraagtekens bij maar goed. Hoe denken jullie hierover en hebben jullie ervaring met het opsporen van kma. Hoe ging dat ?



Nou had Pip ten tijde van de onrustigheid ook spruw ze werd daarvoor behandeld maar dat hielp niks. Ik heb een vierde kuur afgeslagen omdat het waarschijnlijk toch niet zou helpen en het misschien vanzelf over zou gaan. Nou is de spruw met het geven van de pepti ook overgegaan.



nou ben zeeeeeeeeeeeeeer benieuwd wat jullie hier van denken.



alvast heeel erg bedankt



xo taliet

hier nog even een foto van de uitslag

Ik zou persoonlijk wel proberen om haar eens een normale fles te geven ipv pepti. Of anders maar 30 a 50 aanbieden in een flesje en dan een reactie afwachten. Je kunt ook proberen om een aantal druppels in haar mondje te druppen en over haar lippen en 30 minuten wachten op een reactie en daarna pas een klein flesje geven.



Mijn dochtertje zit ook al vanaf haar 4 weken aan de pepti, ook vanwege het slechte drinken/fles weigeren/krijsen bij elke slok en extreme eczeem. Spugen herken ik dan weer niet.



Je kunt niet met 100% vast stellen dat het echt om een koemelkallergie gaat, vooral het eerste levensjaar niet. Bloed prikken is niet betrouwbaar. Dubbel blind test vind ik echt belachelijk !!!



Mijn dochtertje heeft een ernstige koemelkallergie moeten altijd op pad met een Epipen, zelfs al eens een anafylactische shock gehad door melk.



Jenna krijgt ook direct vlekken in haar gezicht rondom haar mond als ze maar een beetje koemelk binnen krijgt. Daarbij heeft ze ook een contact allergie, als ze iets in haar handjes heeft waar melk inzit krijgt ze ook rode handjes of vlekjes met vocht erin. Dit trekt dan ook altijd weer binnen 30 minuutjes weg.



Bij enige reactie zal ik meteen aan de bel trekken bij een kinderarts, en niet na tig andere artsen laten sturen. We staan nu onder behandeling van een kinderarts en echt zo ontzettend fijn, iemand die er echt iets vanaf weet, en regelmatig contact met ons heeft.

Als ik haar gezichtje zie dan denk ik ook meteen aan KMA.



T. is getest in het ziekenhuis op KMA. daar beginnen ze met een drupje op de lippen om daarna de dosering steeds iets te verhogen en blijven ze in de gaten houden of er een reactie komt. Als ik jou was zou ik bij de huisarts een doorverwijzing eisen naar de kinderarts. Gewoon op je strepen staan!



Erg sneu voor P.ip, dikke knuff voor haar en voor jou!

Ik zou ook vragen om een doorverwijzing naar de kinderarts!

Heel veel succes en strekte met je kleine meisje! :hug:

ik kan je helaas (en gelukkig) geen tips geven over KMA…

Maar wou je ff een :hug: komen brengen…

Heey Dames,



bedankt voor jullie reactie.

De enige reden dat ik een beetje huiverig ben het hier thuis te doen is dat er zoiets als een shock kan optreden zoals jij verteld Romata. Ik weet dat dat niet vaak gebeurd maar het zal j maar gebeuren.



Ik denk dat ik eerst een paar druppeltjes geef om te kijken of er iets gebeurd. De dokter adviseerde een flesje van 50ml ongeveer maar dan doe ik daarna pas wel… dat durf ik niet zonder medici in de buurt.



Ben al me John aan het bespreken of we inderdaad misschien beter de kinderarts in kunnen schakelen. Ik vind onze dokter eigenlijk een beetje laks. Pip hoeft nooit langs te komen alles gaat via de telefoon. Das toch raar??



Ik denk dat ik maar eens even de eisende moeder ga uithangen daar want zelfs 10000 telefoontjes naar de praktijk doet bij hen geen belletje rinkelen om ons uit te nodigen.



De reactie dat er in yoghi allerlei stoffen zitten waar die uitslag van kan komen vind ik dikke vette bullshitt…das toch met haar enorme arversie tegen gewone voeding toch 1 en 1 is 2…

pfffffffff ik ga maar eens bellen.



thanks ladiessss



dikke tut

Geen idee hoe je tegen alternatieve geneeswijze staat. Je zou ook eens naar een Homeopaat kunnen gaan.

Hier zit een homeopaat die zelf HA is geweest en echt een hele goeie.

:thumbup:

homeopaat zou natuurlijk ook nog kunnen!!

sta voor alles open



heb vanmiddag wat druppels gewone standaard flesvoeding rond dr mondje gesmeerd en een paar druppeltjes in dr mondje. Er was niet echt een enorme reactie…wel twijfelde ik even of die bultjes er al zaten dus ik probeer morgen gewoon weer.



Had nog wel een kinderarts gebeld om te horen wat zij vondt. Zij vertelde dat inderdaad de testen meestal in het ziekenhuis werd gedaan en dat ze begreep dat ik er niet om stond te springen dit thuis te doen.

Ze adviseerde ook de druppeltjes op de huid en afwachten wat er gebeurd.



misschien probeer ik morgen eens een klein beetje uit de fles te laten drinken.



hoe lang duurt het meestal voor dat er een reactie komt?



Ik zit me nu wel af t vragen wat als het geen kma is? de pepti verdraagd ze goed en drinkt stukken beter en is ook rustiger.



zucht…



maar gelukkig dat ze niet meteen rood aansloeg…thank god.

Ik vind het een heel vreemd advies om zo’n jong kindje wat zó heftig reageert op huidcontact met een melkproduct melk te gaan geven hoor. Zeker gezien het feit dat jullie heel duidelijk merken dat zij het beter doet op de pepti dan ervoor, ik zou er niet over peinzen, echt niet. Stel dat je nu melk zou geven, en er komt een reactie, weet je dan méér dan je nu weet? Heeft dat meerwaarde voor jullie en dus op de lange termijn voor haar?



KMA is bij zulke jonge kindjes lastig vast te stellen, hier was een ziekenhuisopname noodzakelijk waarbij een provocatietest niet meer nodig bleek nadat kindlief acuut stopte met bloed poepen toen hij kma-vrije voeding kreeg.



Ik zou doorgaan met de pepti, weg blijven van koemelkeiwitten, een verwijzing naar een kinderarts vragen en van daaruit verder handelen. Succes!

Bedankt voor je reactie D.

Bij deze de knoop doorgehakt morgen hang ik aan de telefoon voor een doorverwijzing.



Ik lijk wel gek te overwegen thuis om te kloten zit er ook de hele tijd mee in mijn hoofd. Ik heb ook gewoon behoefte aan iemand die de tijd neemt om naar mijn kind te kijken en rustig te kijken wat er aan de hand is.



Dames echt allemaal bedankt voor de reacties. Had echt even ruggespraak nodig!!





ik houd jullie op de hoogte!!





xoxo

hier met negen maand een dubbel blind test gedaan in het ziekenhuis. Tot op heden blij dat we het hebben gedaan, we konden nog een tandje meer koemelk vrije voeding geven die ontzettend duur is en toen hadden we een heel ander kindje, zonder rode wangen env oroal een kindje wat niet meer spuugde en rustiger werd.

Die dubbel blindtest wordt gedaan onder toezicht van kinderartsen op een kinderafdeling in het ziekenhuis.

Toen hij anderhalf was bloed geprikt om vast te stellen of het een allergie was, wat je kan zien in het bloed, of een intolerantie wat niet te zien is, en waar ze overheen groeien met vaak 1-2 jaar. We geven hem o pdit moment weer yoghurt ed, melk lust hij neit, net als veel producten waar veel melk inzit!



DUs… direct verwijzing vragen naar kinderarts! een uitslag van dit formaat is niet normaal.

Ik zou zelf thuis ook niet van alles gaan proberen., doorgaan met pepti en echt aan de bel trekken, hopelijk kan je met spoed terecht!!

:thumbup: :thumbup: Goed dat je de knoop heb doorgehakt… Hopelijk krijg je een verwijzing.

Ik vind het nog zo’n vreemd advies niet. Omdat van de 100 kindjes maar werkelijk 1 echt koemelkallergie heeft. Het is juist niet goed om 100% met koemelk te stoppen, hoe langer ze geen koemelk binnen krijgt hoe erger de reactie gaat worden. Hoe meer het lichaampje dit als vergif gaat zien. De meeste mensen krijgen het advies om thuis te testen, wij liepen eerder bij een dietist en moesten toen opbouwen bij elke voeding wat meer in het flesje, helaas liep het bij ons uit tot een shock en is het voor mijn meisje te gevaarlijk om thuis te testen met koemelkallergie.



Een dubbel blind test kan levens gevaarlijk zijn voor een kindje met een ernstige koemelkallergie. Kindje krijgt namelijk gewoon een flesje koemelk zonder dat jij of de arts het weet. En je wilt echt niet expres zo’n reactie gaan uitlokken bij je kleintje. Zoiets vergeet ik nooit meer, ik zag mijn mopje steeds verder weg zakken, en daarbij heeft ze daar echt nog een tijdje last van gehad, heel erg angstig niet alleen durven slapen etc.



Maar indd gewoon contact opnemen met een kinderarts. Ohw en je zou binnen 30 minuten een reactie moeten zien.

Nou dames…eigenlijk heb ik hier mijn antwoord al wel een beetje. Ik had gister dus drupjes rond dr mondje gedaan en een beetje dr in. eerst niet zo snel een reactie maar net zoals na de yoghi de nacht superrrr onrustig ook de laatste fles was weer een hel. Alsof ze een mond vol spelden heeft…durf bijna niet te zuigen en toch wel honger hebben dus wel weer proberen… super zielig. Overstrekken en ultra onrustig.

Ook weer kleine bultjes langs dr oogjes…



Ze werd vannacht dus om het uur wakker echt hard huilen… gelukkig stopte ze meteen toen ik dr oppakte en trooste. Ik ga zo de huisarts bellen.

arme Pip… :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Vraag idd gewoon om een doorverwijzing naar een kinderarts.

Dan krijg je een dubbelblindtest in het zh.

Hier is die echt niet zo gevaarlijk hoor, ze beginnen met 5 cc melk en een half uur later 10 cc enz. Er zit continu een arts en verpleegkundige bij die ze volledig in de gaten houden. Is er een reactie dan stoppen ze gelijk met de provocatie. En moet je hier de rest van de dag te observatie blijven, is de reactie nog te heftig wordt het een opname.

Kindje kan echt alleen een reactie krijgen van de eigen melk met een toevoeging van een melkeiwit (poeder). Ze krijgen dus niet "gewone melk!

Het is dubbelblind omdat er veel ouders die van alles bij het kindje zien als ze weten wanneer ze de toevoeging krijgen.

@dolfijntje12 wrote:

Vraag idd gewoon om een doorverwijzing naar een kinderarts.

Dan krijg je een dubbelblindtest in het zh.

Hier is die echt niet zo gevaarlijk hoor, ze beginnen met 5 cc melk en een half uur later 10 cc enz. Er zit continu een arts en verpleegkundige bij die ze volledig in de gaten houden. Is er een reactie dan stoppen ze gelijk met de provocatie. En moet je hier de rest van de dag te observatie blijven, is de reactie nog te heftig wordt het een opname.

Kindje kan echt alleen een reactie krijgen van de eigen melk met een toevoeging van een melkeiwit (poeder). Ze krijgen dus niet "gewone melk!

Het is dubbelblind omdat er veel ouders die van alles bij het kindje zien als ze weten wanneer ze de toevoeging krijgen.




Dat is geen dubbel blind test… Wat jij zegt is gewoon een provocatie die hebben wij 2 weken terug gehad in het ziekenhuis.

Dubbel blind test zijn voedingen waarvan zelfs de kinderarts niet weet of er koemelk inzit. En dan de reactie moet doorgeven en dan krijgen ze pas te horen in welke fles nu werkelijk melk zat.

Dit is wel met de dubbelblindtest hoor. Je zit dan 2 keer een dag in het zh. De ene dag met toevoeging en de andere zonder. Maar omdat niemand weet wanneer de toevoeging er in zit, is de controle bij beide keren hetzelfde.

Alleen heeft je kindje niet bij allebei de dagen een reactie :wink:

Misschien verschilt het per zh hoe ze het doen. Hier zit je met max 4 kindjes, een arts en een verpeegkundige op een “afgesloten” kamer. Zo is het dus ook niet mogelijk dat ze door andere kinderen een reactie krijgen.



Jij zegt dat het “gevaarlijk” is, een dubbelblindtest. Maar ik wil alleen maar aangeven dat dat dus niet overal zo is. Hier staat zelfs een crash-car klaar mocht er een zeer ernstige reactie komen.

En volgens mij kan je dan beter in een zh zitten dan thuis provoceren…

Ah oke, dan zal het indd wel verschillen per ziekenhuis.