Koemelkallergie, herkenbaar? CB wilt alleen maar afwachten..

Ik ben nu al 3 maanden aan het aanmodderen…

Mijn zoontje heeft last van het volgende:

*veel spugen, ik kan m 6x op een dag omkleden (ondanks nutriton)

*verstopping

*eczeem op zn bolletje

*constant hoesten, verkouden al weken

*veel huilen

*net redden met 1l KV.

*wel willen eten, maar als ik m tussentijds wil laten boeren, niet meer verder willen eten. Ook al doe ik dit bijv. al na 20cc.

*soms ineens gaan krijsen tijdens zn fles.

Het CB gaat mee in mijn vermoeden mee, maar wil niets doen voor 14 mei, dan moet ik naar de KA, bij de KA kan ik niet eerder terecht, en de huisarts schrijft alleen maar zantac voor omdat hij denkt aan reflux.

Het maakt me niet uit dat ik 'm 6x op een dag om moet kleden, maar ik vind het zoooo sneu voor het ventje zelf… :cry:

He bah meis… geen tips/herkenning alleen een :hug:

Wat rot dat je niet eerder naar de KA kan, wachten lijkt dan zoveel langer te duren he als ze zo klein zijn :frowning:

Het probleem is een beetje dat als je nu overschakelt op andere voeding zijn darmpjes daar ook weer aan moeten wennen.

Ik ben toendertijd op advies van het CB wel op andere voeding overgegaan.

Die vrij verkrijgbare van Friso.,

hypoallergeen intensief ofzo/…geen idee meer hoe het nou heette.

Na de eerste keer wat melk daarvan sliep mijn meisje 4 uur achtereen.

Wist niet wat me overkwam :shifty:

Welke melk geef je nu?

Heel veel herkenning.

En ook het machteloze gevoel als je ziet dat ie zich helemaal niet goed voelt. Vond het krijsen bij de fles ook echt erg. Je weet dat je kindje honger heeft maar niet wil drinken.

Vind 14 mei afwachten ook best lang hoor met een kleintje. Want als hij zoveel spuugt, krijgt hij dan wel genoeg binnen? Dat je het niet redt met 1 liter is denk ik ergens wel logisch als hij zoveel spuugt.

Komt hij wel goed aan? En hoeveel kilo weegt je zoontje.

Hoe is de zantac bevallen? Enig resultaat gezien? Ik zou gewoon je huisarts bellen en zeggen wat je bevindingen zijn met zantac en een andere oplossing willen.

Pepti zou je eventueel gewoon kunnen kopen bij de drogist maar ik weet niet of het slim is om nu te veranderen van voeding en dan misschien na 14 mei wel weer.

Eigenlijk dus niet echt tips behalve weer naar de huisarts gaan.

Hij krijgt nu nutrilon standaart.

Wat betreft de zantac… hij heeft misschien iets minder het zuur, maar spuugt nog wel net zoveel.

Volgens het CB groeit ie langzaam… ja deuh, doe er wat aan dan denk ik dan. (hij weegt nu 5.015kg, en is 59cm)

HA gebeld, en kreeg via de assisstent te horen: dan ga je toch een pak koemelkvrij halen bij de apotheek?

Om half 1 bel ik weer… dan krijg ik m zelf te spreken, ze blijven me niet van het kastje naar de muur sturen.

Ik vind een week ook veel te lang! Hun zitten er niet mee…

Als je huisarts dat nou ook zegt straks, vraag dan meteen of ie er een recept voor wil schrijven.

Pakken Pepti (van Nutrilon) zijn behoorlijk aan de prijs. En als het helpt maakt het natuurlijk niet uit hoeveel het kost maar volgens mij vergoeden de meeste van de verzekering koemelkallergie producten.

Het cb vind ik sowieso vreemd, als ze zien dat hij niet goed groeit en jij geeft ze de oorzaak vind ik dat ze sneller iets kunnen doen. Maar goed, dat was hier ook niet het geval.

Succes zo met het gesprek met de huisarts.

Kun je pepti ook indikken met nutriton? of zou dat niet meer nodig zijn als het echt een kma is…

Bedankt voor de recepttip, ga ik gelijk doen!

Nutriton kan er gewoon bij. Volgens mij dezelfde dosis als je normaal doet. Maar ik moet erbij zeggen dat ik pas nutriton ben gaan gebruiken toen ze al Pepti kreeg dus dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Apotheek weet dat gewoon.

Maar ik doe altijd één schepje minder dan de melkpoeder.

Dus 180cc + 6 pepti + 5 nutriton.

Maar vraag het voor de zekerheid even na.

Je krijgt het pas vergoed als een KA een allergie heeft vastgesteld.

Ergens snap ik je CB wel, je hebt al een afspraak bij een kinderarts en ze willen waarschijnlijk niet het risico lopen op verschillende en daardoor verwarrende adviezen.

Volgens t CZ als de HA een formulier invult, wordt het vergoed.

Ik bel de HA:

Ja mevrouw dat zou een KMA kunnen zijn.

Ik vraag of ie daar die artsenverklaring voor in wil vullen…

Ja maar mevrouw dat brengt zoveel papierenromslomp voor me mee, het zal wel geen KMA zijn, ga maar gewoon door met de zantac.

Einde gesprek.

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

@joseetje wrote:

.

Er is hier geen kinderarts aan te pas gekomen hoor. Heb het met de verzekring overlegd. Het moet voorgeschreven worden / verklaring worden afgegeven door een huisarts, kinderarts of wijkverpleegkundige. Misschien wisselt dat per verzekering.

Maar er moet inderdaad wel iemand zijn die vermoedt / weet dat het kma is. Anders zou iedereen zo voeding via de verzekering krijgen.

Cb en ik gaan niet zo goed samen en de tegenstrijdige adviezen gaven ze zelf al :wink:

@Kimmygirl wrote:

@joseetje wrote:

.

Er is hier geen kinderarts aan te pas gekomen hoor. Heb het met de verzekring overlegd. Het moet voorgeschreven worden / verklaring worden afgegeven door een huisarts, kinderarts of wijkverpleegkundige. Misschien wisselt dat per verzekering.

Maar er moet inderdaad wel iemand zijn die vermoedt / weet dat het kma is. Anders zou iedereen zo voeding via de verzekering krijgen.

Cb en ik gaan niet zo goed samen en de tegenstrijdige adviezen gaven ze zelf al :wink:

Echt?

Wij MOESTEN gaan provoceren om te kunnen vaststellen dat ze KMA had en anders geen vergoeding.

( hebben trouwens niet geprovoceerd, waren allang blij dat we een vrolijk meisje leerden kennen)

@Lala87 wrote:

Volgens t CZ als de HA een formulier invult, wordt het vergoed.

Ik bel de HA:

Ja maar mevrouw dat brengt zoveel papierenromslomp voor me mee, het zal wel geen KMA zijn, ga maar gewoon door met de zantac.

Einde gesprek.

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Ach maar dat is toch belachelijk!

Is je man in de buurt?

Kan hij wat harder zijn?

Het is gewoon veel he, zoveel ‘gedoe’ en zorgen en weten dat je kindje niet blij is.

Dan komen dit soort opmerkingen zo hard aan.

:hug:

( ik weet nog dat ik op een dag de lijn van het CB belde voor advies en dat ik toen afgewimpeld werd met de woorden dat ik me eroverheen moest zetten en dat alle baby’s weleens huilen, terwijl mijn dochter 15 uur per dag huilde)

@Lala87 wrote:

Einde gesprek.

:shock:

Als hij eerst zegt dat het een kma kan zijn en dan vervolgens geen verklaring wil geven omdat dat veel papierwerk is?

Is trouwens echt onzin, mijn huisarts schrijft gewoon een recept en daarmee is het klaar. Huisarts kwam er trouwens al zelf mee van de verzekering en recept dus dat was geen probleem.

Tja, je kan pepti gewoon kopen. Maar ik weet niet of het verstandig is i.v.m. je bezoek aan de kinderarts over 10 dagen.

@joseetje wrote:

@Kimmygirl wrote:
@joseetje wrote:

.

Echt?

Wij MOESTEN gaan provoceren om te kunnen vaststellen dat ze KMA had en anders geen vergoeding.

( hebben trouwens niet geprovoceerd, waren allang blij dat we een vrolijk meisje leerden kennen)

Ja, dat zei mijn huisarts dus ook. Dat daar eens kans op was. Ik ben thuis na dat gesprek gaan bellen met zilveren kruis en die vertelde dat een verklaring of recept genoeg was.

Hoe hebben jullie dat opgelost met de verzekering dan? Gewoon niet verzekerd? Want anders kan het toch niet aangetoond worden of wel?

Wij hebben het zelf betaald.

Lala kun je niet de assistente van de kinderarts bellen en vragen of het eerder kan?

:hug: vind het rot voor je.

Had ik in jullie geval ook gedaan hoor. Maar het is niet goedkoop.

Zou je eventueel geen telefonische afspraak kunnen krijgen met de kinderarts. Al zou je alleen maar kunnen vragen of het bijvoorbeeld kwaad kan om met koemelkvrije melk te beginnen.

En ook het verhaal aan die assistente uitleggen van je huisarts. Dat die je niet wil helpen.

KA kan de assistente me niet tussen stoppen zegt ze, dat moet via de SEH, en dan moet de HA een verwijzing geven… gaat niet lukken dus.

Manlief is ook niet in de buurt… echt ik de ogen uit mn kop gejankt vandaag. Is er misschien eindelijk duidelijk na 3 maanden wat er aan de hand is… wil niemand je helpen. :cry: Durf en ook niet zo goed zelf mee te beginnen, om wat jullie zeggen ivm, vrijdag advies KA.

:hug:

Heb je het gister nog met je man besproken. Vind dat je huisarts nog wel te horen mag krijgen dat dit niet de manier is om je patienten te behandelen.

maar goed, daar schiet je nu helemaal niks mee op. En daar zit je dan nog een week met een kindje wat zichtbaar niet lekker is. Zou willen dat ik dé tip voor je had maar helaas.

Hoe gaat het met je zoontje?

Gisteravond na zijn laatste fles is ie nog maar liefst 5x omgekleed… maar ja, alle baby’s spugen… :hand:

Maandag ben ik de eerste bij mijn eigen huisarts, en geloof maar dat die te horen krijgt wat ik van zijn vervanger vind.