Koemelkallergie, herkenbaar? CB wilt alleen maar afwachten..

Ik werk als doktersassistente en wij hebben formulieren liggen voor vergoeding voor geneesmiddelen en/of dieetpreparaten die de huisarts gewoon kan invullen.

Deze wordt echter pas ingevuld als de werking van Pepti gebleken is…

Je zou zelf Pepti kunnen aanschaffen en voor 4 weken kunnen proberen, mochten de klachten verdwenen zijn dan om een vergoeding vragen. De bonnetjes van Pepti bewaren, zodat je deze achteraf alsnog kan indienen.

Aan de andere kant, je hebt 14 mei een afspraak bij de kinderarts staan, dan zou ik dat eerlijk gezegd afwachten en met deze overleggen.

Mijn uk heeft vermoedelijk ook een koemelkallergie en wij hebben nu neocate en sindsdien hebben we een heel ander kind. En eindelijk is ze weer wat bijgekomen. Wij hebben tot nu toe niet geprovoceerd, de KA vond het belangrijker haar eerst wat bij te laten komen.

De symptomen die je noemt herken ik alleen niet allemaal, al weet ik uit de ‘lijstjes’ dat die er wel bij kunnen horen.

Maar ik ken de frustratie dat de HA niks doet enorm. Heel vervelend is dat. Je wilt dat het goed gaat met je kindje en je ziet dat hij/zij zich niet lekker in zijn vel voelt en dan moet je maar wachten en wachten. En elke minuut dat hij zich niet lekker voelt is er een te veel natuurlijk :hug: Ik ben zoooo vaak bij de HA geweest en ook bij de KA, tot ik op een gegeven moment weer bij de HA zat en zoiets had van nu ga ik niet weg voordat er iets gedaan wordt. De HA heeft de KA gebeld en de dieetvoeding was geregeld. Incl vergoeding.

Heb je nutriton geprobeerd om de melk in te dikken? Misschien helpt dat in ieder geval al tegen het spugen. Onze kleine krijgt er diarree van, misschien dat wat dunnere poep in jouw geval ook juist een positieve bijwerking is.

Sterkte ermee, ik weet hoe rot het is om niet verder te komen :hug: