Hub is vanmorgen vroeg ( ) teruggekomen van een zakenreis. Voor M bracht hij een prinsessenkookboek mee, hartstikke leuk maar M wilde er natuurlijk meteen mee aan de slag.
Alleen voor de krokante cocoskoekjes had ik de spullen in huis, maar mèn wat zijn ze lekker (en simpel te maken :mrgreen: ):
Met deze hoeveelheden hadden we 20 koekjes:
100gr suiker
wit van 1 ei
65gr kokos
oven voorverwarmen op 190gr
eiwit stijf kloppen met mixer en dan de suiker erbij en opnieuw stijf kloppen.
dan de cocos er door scheppen. wordt een vrij droog en stevig ‘deeg’.
met 2 lepels hoopjes van scheppen op bakblik met bakpapier.
min of 10-12 in de oven, mogen lichtjes bruin worden. (op de foto is te zien dat deze iets te bruin zijn geworden, maar ze smaken prima :lol:
gebakken waren ze bij ons een cm of 5-6 in doorsnee en 1 cm dik.
De schaal is inmiddels al bijna leeg 8)
Ideetje voor iemand? Voor dat extra uurtje te vullen als je toch niet weet wat je moet doen?! 8)
Zien er idd wel errug lekker uit :drool:
20 koekjes van 1 ei :think: da’s nog eens voordelig :thumbup: geen bloem etc. aan te pas hoeven komen? dat ga ik ook eens proberen, ze zien er inderdaad :drool: uit…
Lijkt kwa recept een beetje op kokosmakronen, die vond mijn moeder vroeger heerlijk(nu nog ws ) maakten we vroeger standaard in december :mrgreen:
@eisblume wrote:
Lijkt kwa recept een beetje op kokosmakronen, die vond mijn moeder vroeger heerlijk(nu nog ws) maakten we vroeger standaard in december :mrgreen:
Ja, dat zijn ze! :dance: Kon niet op de naam komen :wall: Ik heb ze dus wat kleiner en dunner gemaakt (voor kindermondjes

Gebruik je gewoon geraspe kokos :drool: ??
Ga ik volgende week ook eens maken :drool:
@romata wrote:
Gebruik je gewoon geraspe kokos :drool: ??
Ga ik volgende week ook eens maken :drool:
Yep, zo’n goedkoop zakje van 45 ct. Vanmiddag nog maar eentje meegebracht 8) Volgende week nog eens naar de toko en echt lekkere inslaan :drool:
Oh, heb toevallig alle ingredienten in huis. Straks ook maar eens maken, nu tijd over, M was vroeg wakker, fijn klok verzetten.
Groetjes Moon.
@Moon78 wrote:
Oh, heb toevallig alle ingredienten in huis. Straks ook maar eens maken, nu tijd over, M was vroeg wakker, fijn klok verzetten
:lol: Ja, hier hetzelfde! :lol:
Zien er heerlijk uit,Ik ga ze ook eens proberen te maken
ziet er lekker uit.
maar standaard cocos in huis, datheb ik neit , helaas
Met kaneel erdoor heb je kaneelkoekjes :drool: . Kaneel ipv de kokos, hoeveelheid weet ik even niet, een theelepel lijkt me wel aardig…
Vroeger toen ik zelf klein was maakten we die ook wel eens, en op een gegeven moment zijn we gaan experimenteren met andere ingredienten, zoals kaneel. Gewoon met vanillesuiker kan trouwens ook, dan zijn het meer gewone schuimkoekjes.
2e baksel hebben we gemaakt met minder suiker (80gr) en de hoopjes hoger gemaakt. Temp op 180 en 12 min. Lukte beter! Minder bruin en droog. Even laten afkoelen op het blik en dan in trommeltje en :drool:
Gister gelijk gemaakt, heerlijk :drool:
hebben net onder andere, deze koekjes gemaakt en ze zijn heerlijk!!
alleen zijn ze bij mij wel een heel stuk lichter dan bij jou… :think:
Bij mij staan ze nu in de oven,ben benieuwd of het gaat lukken :mrgreen:
@Angela_84 wrote:
Bij mij staan ze nu in de oven,ben benieuwd of het gaat lukken :mrgreen:
:drool: :drool: Ze zijn lekker!!!
Ze zijn hier weer op en er werd gevraagd wanneer we weer nieuwe gingen maken :mrgreen: :mrgreen: Mayra heeft het recept al uitgebreid verteld in de klas; daar worden ze ook gemaakt in de huishoek en zo :lol: :lol: :lol:
Morgen maar weer eens aan de slag
Leuk dat er al zo veel mensen aan het bakken zijn geweest :thumbup:
er mogen dus best wel meer recepten it dat prisenssenboek komen hoor
Ik wil ze morgen gaan maken voor ons meidenavondje, maar hier bij de C1000 hadden ze alleen gemalen kokos… Kan ik dat ook gebruiken of moet het wat anders zijn??
En zo ja wat anders: wat dan en waar haal je dat???