Knuffel in bed

vanaf hoe oud?

Ik weet dat er ergens een topic is maar kan hem niet vinden…

Daphne wil graag der konijntje ( zonder knopen, opliggende ogen ect ) mee in bed maar ik vind het niet zo’n prettig idee, ik heb geen idee tot hoe oud dit gevraarlijk is, wat doen jullie en vinden jullie?

O dat kun je gewoon doen hoor.

Mijn dochter heeft echt al lang een tutteldoek in bed, kan me niet eens herinneren hoelang al. Maar denk al vanaf een maand of 6 hoor. Ze kan echt niet zonder die doek slapen, ze wrijft er altijd lekker mee in haar oogjes :inlove:

En een half jaar geleden had ze een knuffel van oma gekregen, en die wilde ze ook mee in bed.

En sinds haar geboorte heeft ze een heel zacht roze konijntje in bed :shifty:

Devano heeft een konijn van Ikea in bed al heel lang hoor.

we noemen hem nijn en als we hem in bed leggen dan knuffelt hij hem echt en sabbelt op zijn oortje en zo valt hij in slaap heerlijk toch :inlove:

Uhm, de bedjes van Luc en Stan liggen al maanden vol met knuffels, haha.

Ik heb vanaf de geboorte een rijtje knuffels aan het hoofdeind staan, maar nu ze groter worden (en bewegelijker) kunnen ze deze zelf pakken. Ze hebben ZetjeZebra (knuffel van CZ) en een grote groene rups (knuffel van de Rabobank) en nog een paar kleine knuffels.

Knuffel in bed gevaarlijk?

Ryan en Nina vanaf het begin een knuffel hoor…

hier hebben ze beide vanaf de geboorte een “tut”/knuffeldoekje van de hema, en de een heeft een bolleke (groen stoffen beertje van de kraamzorg) en de andere een zachte muis/koala

en dan praat ik nog niet over de andere knuffels bij het hoofdeinde…

Jinthe heeft vanaf dat ze een paar maanden was (ik weet niet meer precies hoe oud) een tut(schaap) om mee te slapen.

lammy_tuttle[1].jpg

Ik vond (en vind) dat al eng, een echte knuffel vond (en vind) ik nog enger…maar sinds ongeveer een maand krijgt ze ook een gewone knuffel mee naar bed, zodat ze nog even kan spelen als ze niet direct kan slapen. Gewone knuffel haal ik uit bed als ze slaapt en het tut(schaap) leg ik dan in ieder geval zo neer dat hij niet meer bij haar mondje en neusje ligt (doet ze soms zelf wel weer 's nachts, want ze sabbelt er op).

Verder geen knuffels in bed, vaak wel nog één of twee speeltjes (tegen mijn principes in, maar goed, ze weet inmiddels heel goed dat ze in bed hoort te slapen (iets te goed zelfs…want ergens anders - ook niet in een ander bed - slaapt ze niet)).

Hier ligt het hele ledikantje vol :mrgreen:

We zijn begonnen met 1 knuffeltje toen ze een klein babietje was, nu is het een peuter met een complete dierentuin in bed 8)

Hier ook 4 aapjes in zijn bed vanaf zijn geboorte. Nu ook mijn oude knuffelhond (die vind hij helemaal geweldig) beestje ziet er nog als nieuw uit, niet stuk geweest is denk ik 23 jaar oud.

Hier hebben ze ook vrij vroeg een knuffel mee in bed en onze jongste slaapt met 1 pootje van zijn muis in zijn mond. Hij heeft er 3 dus ik kan wisselen. Alledrie hebben ze inmiddels 2 platte voorpootjes :lol:

Heb hier 3 enorme knuffeljunks met ook een favo knuffel. Die moet ook mee met logeren etc.

@mayo28 wrote:

Hier ligt het hele ledikantje vol :mrgreen:

We zijn begonnen met 1 knuffeltje toen ze een klein babietje was, nu is het een peuter met een complete dierentuin in bed 8)

Pete heeft een complete boerderij in bed :lol:

Hier ook vanaf dag 1. Hij had toen al een grijs beest staan die je op kon winden en dus muziek maakte. Die deden we altijd al aan 's avonds, en dat zijn we blijven doen. Die is gewoon blijven staan zodra hij het zelf kon pakken. Hij lag wel altijd bij het voeteneind.

Nu ligt hij er na 1 minuut al naast, dan mikt hij hem zelf weg, maar als hij naar bed gaat leg ik hem bijna altijd bij hem neer.

Daniël en Nynke hebben allebei vanaf hun geboorte al een nijntje in bed, gekregen van mijn zusje toenze een paar uurtjes oud waren :inlove:

Die hebben ze altijd in bed, al staat die van Nynke wel zo dat ze er nog niet bij kan.

Ow ben ik dan zo’n angsthaas, sta versteld ervan :oops:

Ben bang dat ze stikken, doordat ze met gezichtje op beestje gaan liggen…

Bij ons gaat het ons haas en Nijn…

Dit is nijn…gekregen van Luuk!

Maar ze is inmiddels een jaar! Dan draait ze zich echt wel weg/om als ze erop zou rollen :thumbup:

Maar als het uiteindelijk voor jouw gemoedsrust niet goed voelt… en zij slaapt ook prima zonder… dan laat je haar toch vlak voor bedtijd even lekker knuffelen of een halfuurtje na bedtijd? En dan kan je over een tijdje alsnog kijken of je het fijn vindt of niet?

Vanmiddag is het goed gegaan, maar ze slaapt op der buikje en nu had ze nijn als knuffel. Ik probeer hem uit zicht te halen als ze gaat slapen, en anders mag het voor een keertje :angel:

hier gaat het om deze knuffels, allen rond 2 a 3 maand gebombardeerd tot favoriet.

de oudste heeft zo’n tutpop van Difrax (in andere kleuren, maar het zijn wel dezelfde poppen nog steeds). De middelste heeft een beer en de jongste heeft dus die muis met inmiddels platte pootjes :lol:

Inmiddels zien ze er allemaal niet meer helemaal zo uit na het vele knuffelen, wassen etc etc, maar ze zijn nog steeds even lief :inlove:

Onze oudste heeft haar knuffel in bed gekregen toen ze een half jaar was, voor die tijd zou ik het niet doen. De jongste heeft een knuffeldoekje in bed vanaf dat ze ongeveer 1 jaar was.

@mamaMarije wrote:

hier gaat het om deze knuffels, allen rond 2 a 3 maand gebombardeerd tot favoriet.

de oudste heeft zo’n tutpop van Difrax (in andere kleuren, maar het zijn wel dezelfde poppen nog steeds). De middelste heeft een beer en de jongste heeft dus die muis met inmiddels platte pootjes :lol:

Inmiddels zien ze er allemaal niet meer helemaal zo uit na het vele knuffelen, wassen etc etc, maar ze zijn nog steeds even lief :inlove:

Wat toevallig! Jesse heeft die beer ook (en een eend) en Thomas heeft die muis (en een nijntje)!!!

:shifty: Odin z? bed ligt “vol” met knuffel doekjes/popjes (zeker al een paar maanden geen id of hij eigenlijk ooit in een echt “leeg” bed heeft gelegen…

Luna heeft ook al sinds 6 maanden geloof ik haar knuffeldoekje/popje die heeft ze nu nog :lol: en die heeft volgens mij ook altijd wel een knuffel in d? bed gehad…

in begin wel helemaal aan het hoofdeinde hoor konden ze dus niet bij