Knobbeltjes nek?

Meiden, ik zag net bij Arwen een flinke knobbel in haar nekje (rechtsachter). Dit voelt ook hard aan. Eronder voelde ik een kleiner bobbeltje, en aan de linkerkant op die plek ook kleine bobbeltjes. De ha-praktijk is al dicht. Ik maak me toch best zorgen.

Wat kan dit zijn??? :think:

Veer, geen idee??? Zou zeker even langs de HA gaan.

Succes en laat gauw wat weten :-*

Gr. CLaudia

Zit het echt in haar nek of meer achter aan de haargrens in de nek? Eva heeft namelijk heel snel opgezette klieren daar achterin haar nek aan haargrens en dan aan de zijkanten. Dat zijn dan echt bobbeltjes, Vaak met virus infecties kan ik ze weer voelen. Maar als je het niet vertrouwd gewoon even bellen!

oeh, jeetje :frowning:

Ik zou morgen meteen naar de HA gaan!

:hug: :-*

Ze heeft nu nl. de HVMZ en dat is een virusinfectie, maar ik vind het lang duren. Het is de 2e x dat ze het heeft, en het is alweer bijna een week. Ze ziet ook pips uit, en haar ogen staan niet goed. Ik maak me toch wel zorgen. Morgen moet ik werken en gaat ze naar mijn sz. Maar ik bel wel meteen naar de ha en zal het vragen. Afhankelijk van wat ze daar zeggen kunnen we dan vroeg of laat een afspraak maken. Als het dringend is, dan maak ik voor laat in de middag een afspraak, dan komt hubbie eerder naar huis.

lieve Vera,

Inderdaad: best zo snel mogelijk laten naar kijken.

Geen idee wat het is meis !

:hug: voor jou

:hug: voor Arwen !

liefs

Gerda

Veer niet schrikken, mik heeft dit ook en soms ten grote van een bikkel (grote knikker) Mik heeft dit als va dat hij een week oud is en ik was destijds ook al elk rampscenario aan het bedenken.

Het zijn opgezette lymfeklieren, die bij een virus wat meer op zwellen als doorgaans.

Ze raken ze nooit helemaal kwijt, ik laat ze wel altijd ff checken bijd e ha als ik er voor iets anders ben.

Ik heb ze zelf ook en het klinkt en voelt heel eng maar is echt onschuldig.

Als je verder op onderzoekl uit gaat zul je waarschijnlijk ook merken dat ze de lymfeklieren in haar liezen en inm haar hals opgezet heeft en daar ook knobbeltje heeft.

Mik heeft dit nl ook.

Mik is destijds (ook omdat hij zo vaak ziek was) uitgebreid getzets dmv bloedafname en ook getest op leukemie.

Ik schrok daar wel van maar dat was dus gewoon zekerheidshalve.

Ga voor je eigen gerusstelling even langs de ha, je zult zien dat het haar lymfeklieren zijn.

:-*

Try, ik zou inderdaad even voor de zekerheid langs gaan!! Meis :hug:

Ze is net in bad geweest en heeft op haar buikje en rugje allemaal rode vlekjes. Kan van het bad zijn, maar trekt vooralsnog niet weg. Ik vind het maar niks. :?

Spreek dan met je zelf af dat als die vlekjes om 21 uur nog niet weg zijn, dat je dan gaat bellen.

Al is het maar voor jezelf joh.

Daar is niet echt een optie, ze ligt nu in bed.

Hubbie hangt nu aan de telefoon met z’n zus, die is verpleegkundige. Even afwachten wat ze zegt, anders bel ik sowieso ff de hap.

@Joy wrote:

Veer niet schrikken, mik heeft dit ook en soms ten grote van een bikkel (grote knikker) Mik heeft dit als va dat hij een week oud is en ik was destijds ook al elk rampscenario aan het bedenken.

Het zijn opgezette lymfeklieren, die bij een virus wat meer op zwellen als doorgaans.

Ze raken ze nooit helemaal kwijt, ik laat ze wel altijd ff checken bijd e ha als ik er voor iets anders ben.

Ik heb ze zelf ook en het klinkt en voelt heel eng maar is echt onschuldig.

Als je verder op onderzoekl uit gaat zul je waarschijnlijk ook merken dat ze de lymfeklieren in haar liezen en inm haar hals opgezet heeft en daar ook knobbeltje heeft.

Mik heeft dit nl ook.

Mik is destijds (ook omdat hij zo vaak ziek was) uitgebreid getzets dmv bloedafname en ook getest op leukemie.

Ik schrok daar wel van maar dat was dus gewoon zekerheidshalve.

Ga voor je eigen gerusstelling even langs de ha, je zult zien dat het haar lymfeklieren zijn.

Hier heeft Thije het ook. Achter 1 oor altijd als die ahngerig.ziek is.

Ook bij huisarts geweest en die zei het zijn lymfeklieren die opgezet zijn.

En als je een bobbel die je voelt kan bewegen is het vaak iets onschuldigs.

Maar zit het je niet lekker dan zou ik gewoon hap bellen hoor,al is het maar voor je eigen gemoedsrust.

dikke :hug: :hug: :hug:

Ik heb zitten googlen, maar de 6e ziekte ligt het meest voor de hand :think:. Ze heeft vrijdag t/m zondag koorts gehad, zij het niet zo hoog. Maandag had ze nog wat verhoging. Nu, 2 dagen later, krijgt ze die vlekjes. :think:

De zesde ziekte is een licht besmettelijke infectieziekte die voorkomt bij kinderen in de leeftijd van 6 maanden tot ongeveer 3 jaar. De aandoening wordt veroorzaakt door het Herpes Simplex Virus of het Humaan Herpes Virus. De incubatietijd, dat is de tijd tussen het moment van besmetting en het moment waarop de eerste verschijnselen ontstaan, is 7 tot 17 dagen. De wijze van besmetting is grotendeels onbekend. Het virus verspreidt zich waarschijnlijk via kleine, in de lucht zwevende vochtdruppeltjes die afkomstig zijn uit de neus- en keelholte van het zieke kind. De ziekte is besmettelijk vanaf het moment dat de koorts opkomt, totdat de vlekken zijn verdwenen.

Verschijnselen

De zesde ziekte gaat gepaard met hoge koorts, gedurende 3 tot 5 dagen. Vervolgens lijkt het kind genezen maar 1 tot 2 dagen na het zakken van de koorts verschijnt de eerste uitslag. Er ontstaan kleine rode vlekjes op de romp; meestal niet op armen, benen en gezicht. De uitslag jeukt niet en trekt binnen enkele dagen vanzelf weer weg. Vaak gaat de ziekte gepaard met gezwollen klieren in de hals en op het achterhoofd.

De zesde ziekte is een onschuldige ziekte die spontaan geneest. De besmettelijkheid is niet groot en complicaties komen nauwelijks voor.

Behandeling

Het is belangrijk zelf een aantal maatregelen te nemen als een kind de zesde ziekte heeft. Zolang het kind duidelijk ziek is, hoort het thuis; als het kind beter is, mag het weer naar buiten. Zorg voor ventilatie en het regelmatig luchten van de ruimten. Leer kinderen dat ze hun hand voor de mond moeten houden als ze hoesten of niezen en vertel bezoek van tevoren dat een kind een besmettelijke ziekte heeft.

Raadpleeg de huisarts bij plotselinge temperatuurstijging en koorts boven de 40 graden. Als een kind koortsstuipen krijgt, vraag dan de huisarts om hulp. Koortsstuipen gaan meestal binnen 10 tot 15 minuten over.

Op een andere site las ik weer dat het gepaard kan gaan met een loopneus en hangerigheid (check, check!) en dat de vlekjes beginnen met rozerode uitslag achter de oren en de in de nek (check, check, dat had ze dus vanmorgen!).

Ik denk dat we ervan uit kunnen gaan dat dit het is. Ik legde de link eerst niet, omdat de koorts niet echt hoog is geweest (alleen zaterdag 39,1). Ik bel morgenvroeg wel de ha.

de 6e ziekte gaat op dit moment heel erg rond. Dus dat kan het best zijn hoor.

Het is idd onschuldig en het is meestal ook snel over als de vlekjes eenmaal in zicht zijn.

Ja, ze heeft het al een keer gehad, maar toen had ze dus wel hoge koorts. Maar goed, ik laat het toch maar ff checken door de ha morgen :think:. Maar ik ga nu niet bellen, we houden haar wel in de gaten.

Thanx meiden! :-*

och meissie… Kan me voorstellen dat je het een beetje eng vind… Morgen gewoon even naar de ha en haar vannacht lekker in de gaten houden

En als je het echt niet vertrouwd… daar is de hap voor, hoor!!!

heel veel sterkte :hug:

daffie

Alles is al gezegd en meer tips heb ik niet, maar wel even een dikke :hug: voor mama en Arwen :-*

Hier ook van die bobbels, al sinds de geboorte. Bij iedere snotneus zwellen ze op. Het zijn echt van die bultjes die wegspringen zeg maar als je erop drukt. Inderdaad klieren volgens verschillende artsen, heb er al vaker naar laten kijken als ik toch bij de arts was. Ik hoop voor je dat het "dezelfde"zijn.

In ieder geval S6 met de zieke :thumbup:

En hoe zijn jullie da nacht doorgekomen?