Knikker.....nog wat vraagjes op pag 2...help?

Wie herkent dit???



In mijn linkerborst zit sinds de borstvoeding op gang is een soort “knikker”.

Ik check regelmatig mijn borsten en is mij echt niet eerder opgevallen.

Hij is tot een erwtje weg te masseren, maar moet dat wel fanatieker doen dan andere “harde”/gespannen plekken, waardoor ik nu wel een rode plek heb zitten, maar dat is meer van het stevige masseren.

Heb er al een paar keer warme compressen opgedaan, maar zodra ik stop met masseren, dan “groeit” ie weer.



Die linkerborst is zowiezo minder gespannen dan de rechter voor een voeding, maar of dat plekje er nou effect op heeft?



Ik ben elke keer bang dat het een “knobbeltje” is, maar dan valt ie toch niet kleiner te masseren???

Heb het bij de laatste controle aangegeven bij de vk en zij beaamde dit ook, maar ik krijg er toch een beetje de zenuwen van.

Zij gaf aan dat als je te stevig masseert, je een abces kan veroorzaken.

Ik wil m eigenlijk dus niet meer proberen weg te masseren en m te laten voor wat het is, maar het zit me niet lekker.



Wie herkent dit???

Ik durf niet zo goed naar de ha ermee, bang voor andere dingen en wil niet dat er nu gerommeld wordt nu de bv net zo goed gaat…



help…

Ik heb dit ook een keertje gehad,

Bleek een borstontsteking te zijn,

Zelf was ik doodsbang voor een knobbeltje.

Bleek voor mij een opluchting te zijn toen ik van de dokter hoorde dat het een opkomende borstontsteking was en weg te maseren was.

Voornamelijk voeden met de kin naar het bobbeltje is ook goed.

Sterkte meid!!! En als je het niet vertrouwd moet je morgen echt naar de dokter!!!

Heb je er verder geen koorts bij ofzo?Of een lichte verhoging? :hug:

Nee, geen koorts…, morgen nog eens kijken

(wel wat ontzwanger-darmgerommel :roll: )



Ik krijg m wel bijna weggemasseerd, maar floep…dan is ie zo weer terug…knettergek word ik er van.

Ik denk alleen maar; weg met dat ding…ga nou weg…



Oké, kinnetje richting knikker… aan die kant drinkt ze zowiezo beter op die manier.

Je moet je niet zo stressen, :hug:

Is ook niet goed, Krijg je ook gespannen lichaam/borsten van.

En als je borst leeg is? Is het knobbeltje dan ook weg?

Hou er anders een lekkere warme douche straal tegen aan of vul een warm kruikje en hou het er tegen aan als het pijn doet,

Heb je ook geen verhoging?

Ik had ook een keer een borstontsteking alleen geen koorts maar verhoging.



:hug: :hug:

Als je je zorgen maakt gewoon eens naar de HA gaan… de BV zal ongetwijfeld de oorzaak zijn… dat is voor mijn HA een constante oorzaak nl… :mrgreen: of ik nu tandpijn heb of hoofdpijn… komt allemaal door de BV… Maar geef aan dat de BV goed loopt en dat je niet wilt/gaat stoppen maar wel even wilt weten dat het knikkertje gewoon een kliertje is en niks anders… Je zult toch geen medicijnen of zo krijgen denk ik… zelfs al ik het een BO, vaak kom je daar doorheen met een paracetamol… :thumbup:



Ik heb ook een knikker gehad de eerste maanden… als ik er zachtjes in kneep deed ie: brrttttttttttttt… hahaha voelde em zo leeglopen… in mijn borst… gek joh… maarja nu met BV voel je je melk klieren ook veel beter… dus ikzelf denk dat het ‘gewoon’ maar een klier is die zich telkens vult… maar als jij je onprettig voelt erbij, gewoon even naar de HA… :thumbup:

@faizaa wrote:

Als je je zorgen maakt gewoon eens naar de HA gaan… de BV zal ongetwijfeld de oorzaak zijn… dat is voor mijn HA een constante oorzaak nl… :mrgreen: of ik nu tandpijn heb of hoofdpijn… komt allemaal door de BV… Maar geef aan dat de BV goed loopt en dat je niet wilt/gaat stoppen maar wel even wilt weten dat het knikkertje gewoon een kliertje is en niks anders… Je zult toch geen medicijnen of zo krijgen denk ik… zelfs al ik het een BO, vaak kom je daar doorheen met een paracetamol… :thumbup:



Ik heb ook een knikker gehad de eerste maanden… als ik er zachtjes in kneep deed ie: brrttttttttttttt… hahaha voelde em zo leeglopen… in mijn borst… gek joh… maarja nu met BV voel je je melk klieren ook veel beter… dus ikzelf denk dat het ‘gewoon’ maar een klier is die zich telkens vult… maar als jij je onprettig voelt erbij, gewoon even naar de HA… :thumbup:




:-*



Oh oké, ben “blij” dat jij het ook had zoiets.

Heb geen verhoging, geen pijn, maar alleen dat ding.

Heb nu een paar keer gevoed met een warmte compres erop en met kinnetje richting knikker.

Het is nu een erwtje wat gewoon zich elke keer weer opvult.



Hier was net een vriendinnetje wat in het AvL werkt en zei zij ook als het een knobbeltje zou zijn, dan zou ie niet kleiner worden door stevig masseren en dan zouden we jou inhuren om zoveel mogelijk bij de patienten weg te masseren, maar helaas werkt dat niet zo.

Dat stelde mij wel weer gerust.



En morgen komt de wijkverpleegkundige, die nog even voorleggen…

Snap dat je je zorgen maakt, maar moet je niet doen meis… Heb dit ook gehad dan masseerde ik hem weg en daar was hij weer… Waarschijnlijk gewoon een kliertje dat zich daarna weer vult…



Je hoeft niet bang te zijn voor die ziekte met een K want dat zijn bultjes die vast zitten en NIET weg te masseren zijn…



Geniet gewoon lekker dat je bv kan geven aan je prachtige dochter! En probeer naast je neer te leggen… Moeilijk i know maar dit is echt niks ernstigs…



:-*

@Jolanda wrote:

@faizaa wrote:
Als je je zorgen maakt gewoon eens naar de HA gaan… de BV zal ongetwijfeld de oorzaak zijn… dat is voor mijn HA een constante oorzaak nl… :mrgreen: of ik nu tandpijn heb of hoofdpijn… komt allemaal door de BV… Maar geef aan dat de BV goed loopt en dat je niet wilt/gaat stoppen maar wel even wilt weten dat het knikkertje gewoon een kliertje is en niks anders… Je zult toch geen medicijnen of zo krijgen denk ik… zelfs al ik het een BO, vaak kom je daar doorheen met een paracetamol… :thumbup:



Ik heb ook een knikker gehad de eerste maanden… als ik er zachtjes in kneep deed ie: brrttttttttttttt… hahaha voelde em zo leeglopen… in mijn borst… gek joh… maarja nu met BV voel je je melk klieren ook veel beter… dus ikzelf denk dat het ‘gewoon’ maar een klier is die zich telkens vult… maar als jij je onprettig voelt erbij, gewoon even naar de HA… :thumbup:




:-*



Oh oké, ben “blij” dat jij het ook had zoiets.

Heb geen verhoging, geen pijn, maar alleen dat ding.

Heb nu een paar keer gevoed met een warmte compres erop en met kinnetje richting knikker.

Het is nu een erwtje wat gewoon zich elke keer weer opvult.



Hier was net een vriendinnetje wat in het AvL werkt en zei zij ook als het een knobbeltje zou zijn, dan zou ie niet kleiner worden door stevig masseren en dan zouden we jou inhuren om zoveel mogelijk bij de patienten weg te masseren, maar helaas werkt dat niet zo.

Dat stelde mij wel weer gerust.



En morgen komt de wijkverpleegkundige, die nog even voorleggen…






Ja hihi… idd een erwtje… en heb em nog lang gehad ook… naarmate de stuwing verdween en het hangzakjes werden verdween ook het erwtje… Heb je het nog gevraagd aan de wvpk? Wat zei ze…





wat een mooie naam zeg, NOOR… die staat op nr 1 mocht ik ooit nog een 3e kindje krijgen…

Thankx :-* !



Ze zei dat ik het een maandje aan moet kijken en dan er even naar moet laten kijken, maar eh…



IK BEN ZO TROTS!!!

ZE IS IN EEN WEEK RUIM 300 GRAM AANGEKOMEN :cry: :dance: !!!



Helemaal alleen door mij…heel apart… :mrgreen:

Faizaa;Hoef je niet te vertellen wat die naam betekent en dat vonden we gezien Liv :**: , dubbel zo mooi :inlove:

ga je niet een maand gek zitten maken he… Anders wel eerder aan de bel trekken als je het niet zeker weet…





Ik ben 2 weken na de geboorte van Jazz ook naar het ziekenhuis geweest, ik had ook bultje in mijn borst… Kreeg een echo en was gelijk gerustgesteld en dat is toch wel fijn, anders blijft het mss in je hoofd spoken! en dat is in deze tijd zonde…je moet volop kunnen genieten

zonder zorgen

:-*

@Jolanda wrote:

Faizaa;Hoef je niet te vertellen wat die naam betekent en dat vonden we gezien Liv :**: , dubbel zo mooi :inlove:






Owwww lekkerrrr ze wordt een spekkie… :drool: :drool: :drool: :inlove:

Heb je ergens foto’s staan? Wil haar eens zien… :inlove:



Ja een hele hele mooi betekenis en voor jullie helemaal… Noor… jullie ‘licht’… :inlove:

:inlove:

Ahhhh mooi! Wat is ze donker!!! :inlove: :inlove: :inlove:

En ‘here 2 stay’… 8)

@faizaa wrote:

Ahhhh mooi! Wat is ze donker!!! :inlove: :inlove: :inlove:

En ‘here 2 stay’… 8)




De “Noor”-en die ik tot die van ons kende zijn allemaal blond (Oke behalve NoortjeP dan ), dat klopt niet voor mijn gevoel niet een “Noor” hoort donker te zijn.

Net als een kindje wat Dominque heet of zo en lichtblond is…klopt niet :mrgreen: .



Oudste 2 zijn ook niet bepaald licht…papa heeft een onbekend mixje… :shifty: :inlove: .

Oww ik zie het… mooie meiskes zeg!!! de een krul en de ander stijl he? :think: En nu weer zo’n poppetje… :inlove:

Nog een paar vraagjes… :oops:



Borst links “loopt” denk ik een stuk minder dan rechts :shifty: .

Als ik haar rechts aanleg verslikt ze zich contstant en daar staat ook meer spanning op.

En dan heeft ze eigenlijk geen toetje nodig van links.

Maar als ik links aanleg, dan kan ze daarna rechts nog wel een compleet toetjesbuffet op :mrgreen: .

Help???

Heeft het zin om haar 2 voedingen links aan te leggen?

Of een keer links kolven of zo???

Of maakt het niks uit dat ze het nu zo doet???



Ook ben ik toch wel een uur per voeding onderhand kwijt, klopt dat??



En ze is nu iets meer wakker, maar kan dan slecht/niet in slaap komen.

Speentje helpt niet, maar nog eventjes een keer aan de borst…vertrokken…

Kan dat kwaad (bedoel straks kan ze alleen nog maar met een slokje in slaap vallen), of moet ik toch weer de inbakerdoeken uit de kast trekken???



Alvast bedankt dames… :-*

Jo, ik heb bij mijn borsten precies hetzelfde hoor, maar dan andersom. Links veel meer productie dan rechts. Bij Aron kolfde ik links met gemak 200 cc en rechts soms maar 50 en toch ruim 15 maanden kunnen voeden.

Zelf zou ik wel uitkijken met in slaap laten vallen met een slokje. Bij Aron deed ik dat ook en het was erg lastig om hem uiteindelijk zónder dat slokje in slaap te krijgen. Zelfs als hij 's avondds eventjes wakker werd (na enge droom ofzo) moest dat slokje eerst weer. Gelukkig is dat goed gekomen hoor, 5 dagen doorbijten! Maar met Merijn probeer ik dat niet te doen. Alleen wel lastig asl Noor de speen net wil :think:



Wb die bv: als Merijn links krijgt is dat genoeg, als ik rechts geef geef ik soms nog een toetje erachteraan. Ja, dan stimuleer ik links wel weer, maar ik heb rechts nou eenmaal minder. Geeft niks.

Hmmm hier voelt rechts wat sneller ‘gestuwd’ maar meneer heeft een voorkeur voor links. :think: Terwijl hij ook regelmatig ‘moppert’ op mijn borsten omdat volgens hem de TSR dan niet snel genoeg komt…dus logica? Hij voelt zich iig de ene dag wel totaal verzadigt en de andere dag wil hij wel ‘4’ borsten leegdrinken in 1 uur tijd. :silenced:

Ik kan er geen pijl op trekken, maar gek genoeg ben ik meer aan het kijken naar wat eruit komt (bij Casper dan, niet mijn borsten :angel: ) en zolang hij keurige poep en plasluiers maakt laat ik me door mijn (.)'s niet gek maken :wink:

Over het aan de borst in slaap vallen, de ene avond gebeurd dat wel en andere avonden weer niet. Is nog geen regelmaat in te ontdekken. Maar ik weet iig wel dat het ook zonder dus kan. En las geloof ik ergens bij de okt mama’s iets over een hydrofiel even in de magnetron die eerst in haar bedje zodat ze lekker warm ligt.

Mss helpt dat haar ook makkelijker en sneller in slaap te komen?



Klinkt iig alsof Noor het heerlijk doet op je mamamelk! :inlove: :thumbup:

hier vlg mij redelijk gelijk verdeeld qua productie (ik ben de uitzondering haha :wink: ). Ik heb wel veel vaker gelezen gehoord dat er verschil is tussen beide borsten, maar dat maakt niet uit hoor Jo. Je wisselt wel consequent af neem ik aan? dan wordt je linkerborst ook wel genoeg ‘gevraagd’ en kun je er denk ik weinig anders aan doen. misschien kun je nog borstcompressie toepassen op links: http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/al-even-bezig/borstcompressie.html



Vindt Noor dat verslikken vervelend Jo? dan kun je mss van tevoren de meeste druk eraf kolven met een kolf of met je handen in een hydrofiele luier. Waarschijnlijk zal ze zich daarna minder verslikken.

http://www.borstvoeding.com/kolvenenwerken/afkolven-van-moedermelk.html hier lees je hoe je met de hand kunt afkolven.



en dat ‘uur’ voeden, is dat echt voeden of incl luier verschonen, boertjes, rechtop houden etc? Valt Noor in slaap aan je borst? dat is niet de bedoeling. laat maar even weten. Leg je haar aan bij de eerste hongersignalen?



dat ‘slokje’ is hier ook wel eens nodig, dan lijkt het alsof ze opeens nog enorme honger heeft, leg ik haar aan valt ze na 3 slokken in slaap. het is hier geen regelmaat, maar soms kennelijk even nodig.



Is ze de hele dag door onrustig met inslapen of een bepaalde tijd van de dag? Leg je haar terug bij de eerste signalen van moe zijn? Heb je een vast patroon van voeden-even knuffelen/spelen evt even zelf in de box liggen- en dan weer slapen (wakker wegleggen) ? Hier doen we dat wel, bij Y ook zo gedaan, vaste structuur werkte hier goed, dus dat doen we nu ook bij R. Soms valt ze ook aan de borst in slaap hoor, dan leggen we haar meteen weg. Inbakeren lijkt me nog niet nodig, ik zou het als laatste redmiddel gaan gebruiken.



Structuur en ritme zijn in het begin ver te zoeken, hier begon madam ook onrustig te worden rond 14 dagen. Je moet elkaar nog leren kennen, haar darmpjes moeten nog volgroeien etc etc. Het zijn tropenweken op dit moment, soms denk ik dat ik de hele dag alleen maar met ‘voeden’ bezig ben. Mijn dag is verdeeld in ‘voor de voeding’, ‘tijdens de voeding’ en ‘na de voeding’. :roll: soms ook echt even niet leuk, maar kijk naar je kind. Is ze alert, goede plas en poepluiers? groeit ze goed? dan doe jij het helemaal prima meid. Na een week of 6 kwam hier bij Yvan wat meer ritme in de voedingen en kon ik ook zelf wat meer ‘andere dingen’ gaan doen 8) toen werd het stukken makkelijker allemaal en juist superhandig!



Als je weer vragen hebt, laat maar even weten en tip ook idd even het okt topic.



dikke :-* meis! gaat goed hoor!!