Klussershoekje Sept/Okt deel 17

Nieuw deel de lijst komt zo weer

Klussers lijst

Zwanger lijst

Bevallen lijst

Lekker nieuw fris deeltje zeg hopelijk deze ronde veel nieuwe zwangere dames onder ons er bij :!: :!:



Ben vanmiddag lekker vrij en ik heb nog niks uitgevoerd heerlijk even me gemakje houden met dit weer !!!



:-* :-* West

Weer even aanmelden op het nieuwe deeltje :lol:

Dat we deze maar weer snel vol mogen kletsen.

Hier inmiddels ook weer erg warm, en benauwd die onweersbui heeft het niet echt opgefrist.

Ben ik ook weer! Wat een hitte weer vandaag bij ons op het werk was het gewoon warmer dan buiten :shock: Vanmiddag is er iemand van de kraamzorg geweest voor een intake en die zou tussen 13.00 en 15.00 uur komen dus half dagje vrij genomen. Ze was er mooi al om 13.00 uur (stond al voor de deur toen ik thuis kwam!). Ik krijg 38 uur kraamzorg de eerste twee dagen 8 uur, al heb ik daar ook wel weer mijn twijfels over of dat niet te lang is zo’n hele dag… (anoniempje?) daarna nog 4 dagen van ongeveer 4 uur.



Verder eigenlijk niks gedaan, even naar het winkelcentrum en vast voor mijn neefjes 1e verjaardag (september) zo’n karretje gekocht waar ze op kunnen zitten en kunnen rijden van Winnie, ik vind hem errug leuk. Aangezien ik niet weet of we op zijn verjaardag kunnen zijn (ligt er aan wanneer ukkie hier komt en hoe ik me voel, neefje is 17 september jarig en mijn 42 weken eindigen op 13 september…)



Straks een dubbel les van de pufclub en dan 3 weken niks. Komt ook wel lekker uit, dat zijn net die 3 drukke weken voor mij op het werk, dus ik kan dan 's avonds lekker instorten!



Janine wat een superleuke verrassing van je mannetje zeg! Wat zal jij happy geweest zijn!



Bibi-Jane leuk kaartje hoor! Ik houd de mijne nog even geheim, maar die is inmiddels ook besteld!

He Suus: begrijp ik het goed en krijg je maar 6 dagen kraamzorg?

Normaal gesproken is het zo dat iedereen 8 dagen kraamzorg krijgt en dan in totaal 44 uur.

Alleen als mensen dus langer dan zeg maar 2 dagen ofzo in het ziekenhuis blijven gaan er dagen vanaf.

Wij doen nu meestal de eerste dag ( ligt eraan hoe laat en waar je bevalt) volledig dus zeg maar bij een thuisbevalling 8 uur en bij een ziekenhuis bevalling en je komt in de loop van de dag thuis dan tot 6 uur.

Dan meestal 3 dagen van 8 uur en dan 4 dagen van 4 uur.

Ja en je vraagt of 8 uur niet lang is, meestal heb je de eerste dagen best wel wat langer nodig hoor, alles is nieuw dus er wordt veel aan je uitgelegd, je bent zelf nog niet zo mobiel dus alles duurt wat langer :wink: 2x per dag worden er controles gedaan bij jou en de baby, hulp bij een aantal voedingen dus op zich is de dag snel om hoor.

En je kan dan zelf ook echt rustig aan doen, wat natuurlijk erg belangrijk is voor zo iemand als jij die maar door blijft gaan :lol: :wink:

Verder kun je altijd als het echt te weinig blijkt te zijn, bijv bij mensen met bekkenklachten of bij mensen met een keizersnede, met de verloskundige overleggen en dan krijg je meestal gewoon extra uren erbij geregeld, doen de verloskundigen hier in ieder geval niet moeilijk over.

Dan kun je dus zelfs elke dag 8 uur krijgen maar goed dat is gewoon even aankijken wat op dat moment nodig is.

Hoe was het op de pufclub?

Hier heel de dag maar een beetje gehangen, weinig gedaan met dat benauwde weer wilde eigenlijk gaan sporten maar vond het daar toch echt iets te warm voor.

Net als klussen met dit weer, :lol: maar goed we zitten in de klustijd he dus moeten er voor gaan :smiley:

Anoniempje ik krijg 38 uur omdat ik geen bv geef, anders 44 uur. Gaat dus alleen daarom meteen 6 uur af bv kost dan ook meer tijd natuurlijk…



Pufclub was weer leuk, we hebben echt een leuk ploegje. De volgende keer is met partner, ben erg benieuwd hoe dat gaat worden!

Alweer een nieuw deel…

Nou eigenlijk ben ik blij dat wij nu niet in DE periode zitten :oops: wl niet zeggen dat we niks doen, maar vind het er nu echt te warm voor :mrgreen:



verder weet ik eigenlijk weinig te melden…



Janine…leuke verassing joh :dance: :dance: Ik nap best dat je geschrokken bent…



ik ga zo weer naar beneden want hier is het echt niet uit te houden…

Lieke hebben ook wel een ventilator staan hoor op de slaapkamer :mrgreen:

Suus: heb nog nooit een gezin gehad waar uren afgingen voor flesvoeding maar het is idd officieel wel zo maar meestal kijken ze daar hier dus niet eens naar.

Wie zegt er dat je niet 1 dag geprobeerd hebt om borstvoeding te geven en toen over gestapt bent op flesvoeding :wink:

Wij zeiden ook al dat als ze daar echt uren voor afhalen of bijgeven is iedereen straks op papier aan de borstvoeding, is ingescheurd en geknipt dus veel hechtingen :frowning: labiel enz… om maar extra uren te krijgen maar goed dat is ook niet de bedoeling denk ik :lol:

Sprak vandaag een collega, het schijnt bij ons nu echt een gekkenhuis te zijn, superdruk.

Bij welk kraamcentrum zit je als ik vragen mag?

Heb je ook echt iets aan de pufclub of is het gewoon een gezellig kletsclubje, hoor er altijd nogal wisselende verhalen over.

Dus volgende week mag je hubbie mee, leuk hoor!

Even aanmelden weer hier!

ik heb het gevonden…, :dance: :dance: :dance: ben ik weer…

JanineB:

Gaaf zeg dat je ventje zo voor je neus stond, super leuk :dance:



Verder niks te vertellen.

Voelde me vandaag eigenlijk weer normaal :dance:

Dus heb mezelf beter verklaard.

Heb niet veel gedaan vandaag, veel ste warm.

Alleen de cavia’s een schoon hok gegeven (doe ik om de 2 dagen) en gestofzuigd.

Foto’s van de vakantie dag 5 en 6 online gezet

Thats it :shifty:

Maar het is nu zo heet dat ik niet kan slapen :frowning:

Toch maar eens proberen :wink:



-xxx-

Owja mijn nog is 30 juli

Angel: je moet wel slapen hoor s’nacht, om half 3 nog achter de computer :naughty:

Fijn dat je weer opgeknapt bent hoor.

Idd erg lastig hoor om met dit weer te slapen, je krijgt het gewoon niet meer afgekoeld in je slaapkamer.

En heel de week wordt mijn vriend al midden in de nacht gebeld door zijn werk, ook erg prettig, is echt een zooitje daar op het moment doordat zijn collega ziek is komt alles nu op hem neer.

En als je dan eenmaal wakker bent duurt het weer een poos voordat je in slaap valt.

Goedemorgen meiden 8)

Zo, ik heb ook het nieuwe deeltje weer gevonden.

Het is hier nog steeds erg warm. Van mij mag die beloofde afkoeling nu toch echt wel even komen, hoor. Ik zag net dat het wel maar voor een paar dagen is, want begin volgende week geven ze alweer 26, 27 graden af.

Ik ben ook wel heel blij dat we nu niet in DE periode zitten :mrgreen: Hoop toch dat het over ongeveer anderhalve week echt wat koeler is :lol: :lol:



@Tante Soesa wrote:

Komt ook wel lekker uit, dat zijn net die 3 drukke weken voor mij op het werk, dus ik kan dan 's avonds lekker instorten!


:naughty: Dat is niet de afspraak. Jij gaat in die weken goed op jezelf passen en op tijd aan de bel trekken, zodat je 's avonds niet hoeft in te storten :-* :wink:



Chelleke, fijn dat je je weer goed voelt. Ziek zijn met dit weer is echt helemaal niks.



Janine, hoe is het??? Nog geen :evil: :evil:

Ik :pray: zo dat je ons snel goed nieuws kan vertellen.



En Lenie, hoe is het bij jou?



Anoniempje, daar wordt je inderdaad niet vrolijk van om elke nacht wakker gebeld te worden. Het is al zo moeilijk om in slaap te komen met dit weer.

Hier alles okee… Nog niets te voelen of ien maar ik ga er niet constant aan denken hoor… we zien wel maar spannend is het toch wel weer…



heb slecht geslapen vanwege de warmte en gisteren wel verkoeling gehad doordat er iemand op mijn werk een pan water naar mij gooide…

Hallo,



hier nog steeds niks.

Ik heb besloten morgenochtend te testen.



Lenie, ook voor jou is het spannend zeg!!



Ik heb het druk vandaag, ben hier niet veel te vinden.

Morgen lees ik bij!!



Groetjes!!

@anoniempje wrote:

Angel: je moet wel slapen hoor s’nacht, om half 3 nog achter de computer :naughty:

Fijn dat je weer opgeknapt bent hoor.

Idd erg lastig hoor om met dit weer te slapen, je krijgt het gewoon niet meer afgekoeld in je slaapkamer.

En heel de week wordt mijn vriend al midden in de nacht gebeld door zijn werk, ook erg prettig, is echt een zooitje daar op het moment doordat zijn collega ziek is komt alles nu op hem neer.

En als je dan eenmaal wakker bent duurt het weer een poos voordat je in slaap valt.




Daar word je inderdaad ook niet vrolijker van :wall:

Hier begon het te plezen, echt super hard. Ik ben denk ik rond 5 uur in slaap gevallen.

Maarja geeft niet, vind voor vriendlief erger dan voor mij. Hij had het zelfde en moest er om 6 uur uit om te werken.

Janine en Lenie :pray: :thumbup: