Klopte de geslachtsbepalingsecho bij jullie?

Ik heb nu bij twee echo’s (18 wk en 20 wk) te horen gekregen dat wij weer een meisje verwachten. :inlove:

Bij onze oudste dochter wisten we het ook vanaf 20 weken, maar toch durfde ik er toen niet blindelings op te vertrouwen. We hebben de babykamer en de meeste babyspullen toen ook vrij neutraal gehouden.

Deze keer ben ik helemaal om, en nu wil ik het liefst alles ROZE. Ook wil ik van de babykamer deze keer graag een echte romantische meisjeskamer gaan maken.

Maar toch bekruipt me soms dat gevoel: “Wat als ze het nu toch fout hebben gezien?” :shifty: Of komt dat tegenwoordig bijna niet meer voor? :think:

Ik start dus even een polletje, want ik ben erg benieuwd wat de “statistieken” hierover zeggen.

Klopte de geslachtsbepaling bij jou?

En als het niet klopte, met welke termijn was dat dan?

En was dat bij een pretecho, of bij een medische echo?

Shoot! :mrgreen:

JA hier klopte het.

Bij de 20 weken echo werd gezegd dat we een jongetje verwachten.

Tyco is idd een jongen :inlove: :inlove:

Hier klopte t alledrie de keren :wink:

De eerste 2 keren bij n gewone echo en de laatste bij n medische echo :wink:

Bij de kleine nu hebben ze t echt op de foto kunnen zetten en daar is duidelijk geen jongen meer

van te maken :mrgreen:

Hier klopte het ook 3x. :smiley:

5 keer bevestigd :mrgreen: (maar eigenlijk wisten we het zelf ook wel al :lol: )

Van de eerste wilden we t niet wten…van de tweede wel,en dat was overduidelijk een jochie…

Wel ken ik mensen die dachten een jochie te krijgen,maar dat was dus een meid…met een blauwe kamer en kledingkast vol jongenskleren…pfffffffffff…

4x ja. Bij de oudste en de derde geen echo gehad.Bij de andere 4 klopte de geslachtbepaling mbv echo.

Hier ook goed voorspeld!

Ja hier klopte het ook, een meisje :inlove:

bij de 20 weken echo

gr melanie

20 weken echo… duidelijk te zien… zelfs voor een leek… :smiley:

bij de oudste geen 20wk echo gehad ( was toen nog niet standaart) maar een pretecho met 27wk …nou het was overduidelijk :mrgreen:

bij de jongste diverse echo’s gehad en ze zeiden allemaal het zelfde :mrgreen:

dus 2x was het goed voorspeld bij ons :mrgreen:

Klopte bij beide…

Mijn zoon had een joekel van een piemel op de echo…

Mijn zus was erbij en riep: zow hey, das een vent… :oops:

Zus had idd een koffieboon…

Bij Amélie was het bij 21 weken nog niet helemaal zeker, maar bij 31 weken wel, ze lag met de benen wijdt :mrgreen:

En nu lag het weer met de benen wijdt en het is weer een meid :mrgreen:

De eerste keer heeft een collega de 20 weken echo gedaan, want dat kwam toen net (januari 2006). Ik werkte toen bij de Hogeschool waar de opleiding zit waarbij je dat leert (MBRT). Zij vertelde toen ook dat als je goed echo’s kan maken je het altijd goed hebt en als je twijfelt moet je gewoon niks zeggen en het later nog eens proberen. Soms werkt de baby ook gewoon niet mee natuurlijk :wink:

De eerste keer heb ik ook niet veel roze voor het kamertje enzo gekocht hoor, wel kleertjes :inlove: Want ik dacht: stel dat de tweede een jongen is, dan kan ik het weer gebruiken. Maar nu heb ik allerlei dingen nieuw gekocht omdat ik toch roze wil :mrgreen:

Hier klopte het eerst niet…

Bij de 21 weken echo zeiden ze … een meisje!

En bij de 24 weken was het toch echt een jongen… en dat is tot op heden zo gebleven… :inlove:

Bij mij klopte het alle drie de keren, bij de jongens al met 16 weken gezien en bij Fleur met 18 weken. :inlove:

Wij krijgen een jongen en dat was op de 20 wkn echo duidelijk te zien :wink:

Hierna nog een 2D pret echo gehad 2 wkn geleden en het was nog steeds een jongen :mrgreen:

Een echo uitslag is eigenlijk nooit 100% vertrouwbaar, althans de echo wel maar het ligt aan de gene die deze moet beoordelen :wink:

Meestal als je verteld wordt dat je een jongen krijgt dan kun je daar over het algemeen wel van uitgaan omdat het wat duidelijker te zien is.

Echter bij een meid wil het nog wel eens verkeerd worden gezien :oops

Wij advieseerde dan ook vaak als je er echt 100% zeker van wilde zijn om nog een echo te laten doen in een later stadium.

Je kunt voor de zekerheid na je 20 wkn een geslachtsbepalingsecho laten doen.

(kosten zijn daar niet zo heel hoog voor) Zegt die echoscoopist dat jullie een meid krijgen dan weet je het echt zeker :wink:

Bij de oudste wisten we het niet wat het werd. 20 weken echo was er toen ook nog niet. Bij de jongste trouwens ook niet maar bij de pretecho was het overduidelijk een jongen en dat was ook zo.

Bij Juul wilde ik het met 36 weken pas weten ivm de jongensnaam… Toen was het zelfs voor duidelijk te zien dat het echt een jongetje was. Nu hebben ze 2 keer gezegt dat het een meisje zou zijn, de laatste keer met 31 weken was het blijkbaar overduidelijk, volgens de echoscopiste. Ik ga er maar vanuit dat ze gelijk heeft, ook omdat ik absoluut geen zin heb om moeite te doen om een leuke jongensnaam te verzinnen…

Hier een jongen… elk geval met de 20 weken echo wel, en daarna heel vaak bevestigd (me vriend die ineens aan de jongenskleding dacht dat het uitpuilde van jongens kleding en ineens zorgen ging maken of de bonnetjes er nog waren…)

Hier ook in ieder geval 1 x goed gezien, bij onze dochter. Bij de 20 wk echo zeiden ze “waarschijnlijk een meisje” maar ze wist het niet zeker, toen hebben we met 26 wk een pretecho gehad waarop het bevestigd werd en dat klopte 100% :inlove:

Nu hebben we met 17 wk een geslachtsbepalingsecho gehad en het was heel duidelijk een jongetje, ze had een compleet nieuw echo-apparaat waarop ze zelfs (in het geval van een 2d echo) de navelstreng van kleur kan voorzien en de rest niet, dan zie je de doorbloeding vd navelstreng en daar zag je ook duidelijk op dat dat “uitsteekseltje” geen stukje navelstreng was :wink: maar toch echt een mannelijk geslachtsdeel :mrgreen: Volgens haar is er echt geen twijfel mogelijk en dat hopen we ook zeker niet want we hebben de babykamer al grotendeels babyblauw :inlove: en jongenskleertjes in de kast! Hierbij ook een echofoto van onze geslachtbepalingsecho van 17 wk, kijk bij het pijltje!

:-* Jen