Klitten in het haar

Iemand een tip voor het verminderen van klitten in krullend, half lang peuterhaar?

Borstelen doet nu zo zeer.

Hier geen krullend haar, maar wel zo nu en dan flinke klitten. Hier helpt van die babyhaarlotion heel goed. En ik spuit er ook wel eens van die antiklit voor volwassenen in na het douchen/haren wassen, maar dat is natuurlijk alleen een optie als het haar al nat is, babylotion werkt juist als het haar droog is.

Anti-klit van glisskur doet hier wonderen ook als het haar droog is spuit ik het er op en echt geen problemen mee! Zonder dit spul had ik haar haren moeten afknippen.

Anti klit smurfen spray (kruidvat heeft het wel, is van swarzkopf volgens mij)

Maar ook de tangle teezer borstel… (ff googlen, en volgens mij bij de grotere etos ook wel te krijgen)

Doet echt wonderen dat ding, heb al velen die hem hier probeerden en hem ook kochten

dochterlief is nu 7, heeft lang haar (tot op haar billen) met slag, dus vaak pluizig haar en wil met niets anders gekamd worden!

ik heb zelf heel veel krullen. ik was mijn haar 2x in de week, dan kam ik het uit met een zeer grove kam. voor de rest kam ik alleen de bovenlaag.

suzanne

@kaya wrote:

Anti-klit van glisskur doet hier wonderen ook als het haar droog is spuit ik het er op en echt geen problemen mee! Zonder dit spul had ik haar haren moeten afknippen.

Die bedoel ik ook, vind het ideaal spul. :slight_smile: Maar had het nog niet geprobeerd op droog haar. :slight_smile:

@mamy wrote:

Anti klit smurfen spray (kruidvat heeft het wel, is van swarzkopf volgens mij)

Deze gebruiken wij ook en het lijkt wel te helpen.

cremespoeling gebruiken

De meest geweldige uitvinding die er bestaat is een borstel kopen bij de kapper speciaal voor hairextensions. Je hebt echt nooit meer klitten en verwarde haren strijk je zo weer recht. Een jaar of 10 geleden kostte deze borstel iets van 7 of 8 euro. Echt een super uitvinding :thumbup:

Marijne heeft niet heel veel krul maar wel regelmatig klitten. Dit krijg ik eruit door onderaan te beginnen met kammen. Dus eerst de kam door de laatste 2 cm, dan door de laatste 4 cm en zo door naar boven.

Anders schuif je kleine klitten bij elkaar tot 1 grote, da’s niet fijn nee. :thumbdown:

idd cremespoeling in het haar en dan na het wassen en er in laten zitten gewoon een klein beetje in de puntjes.

Doe ik hier ook met alle 3 de kids

Ik heb laatst bij de kinderkapster een nieuwe borstel gekocht; een tangle teezer. Dure dingen, maar werkt echt perfect!

@Moon84 wrote:

Ik heb laatst bij de kinderkapster een nieuwe borstel gekocht; een tangle teezer. Dure dingen, maar werkt echt perfect!

Die ziet er ook goed uit.

Ik gebruik deze, ziet er uit als een gewone borstel maar echt super fijn.

foto

Edit beheer: link ingekort

Hier ook cremespoeling en niet elke dag wassen. Verder gebruiken we soms een soort ‘krullencreme’ van Andrelon meen ik (uit een pompje) om op het haar te doen voor het borstelen.

Die smurfen-spray hebben we ook geprobeerd, maar dat vond ik geen fijn spul, ik had het idee dat het er alleen maar erger van ging pluizen.

Anne krijgt conditioner erin en we borstelen ook met een tangle teezer, ze wilt met geen andere borstel geborsteld worden. De antiklitspray staat in de kast sinds we die borstel hebben, maar Anne heeft geen krullen dus dat kan schelen natuurlijk.

@mama van anne wrote:

Anne krijgt conditioner erin en we borstelen ook met een tangle teezer, ze wilt met geen andere borstel geborsteld worden. De antiklitspray staat in de kast sinds we die borstel hebben, maar Anne heeft geen krullen dus dat kan schelen natuurlijk.

Ziet er goed uit! Misschien dat maar eens aanschaffen

@kaya wrote:

@mama van anne wrote:

Ziet er goed uit! Misschien dat maar eens aanschaffen

Ze kosten 15euro en zijn verkrijgbaar via internet geloof ik, maar wij hebben hem bij de kapsalon gekocht waar ze geknipt wordt.

Bedankt voor alle tips!

Ik ga de borstel proberen. Etos had hem niet helaas.

We hebben nu antiklitspray van Lief! Helpt een beetje, anders ga ik een andere proberen. Cremespoeling na het wassen (en dan wel uitspoelen) deed niet zo veel. Conditioner (er in laten) kan ik ook prberen.

Ik heb welliswaar geen krullen maar wel haar dat klit bij vlagen. Henna Hair Wonder in de wit met rode tube vind ik echt heerlijk spul. Beschermd je haren in de zomer ook nog eens extra tegen uitdrogen door de zon en als je te maken hebt met dingen als veel zwemmen ivm zwemles en zomervakantie beschermd het ook tegen de hoeveelheid chloor. :thumbup:

ik heb een beetje slag in mijn haar en ook altijd het zelfde probleem

antiklit van palmolive (soort van 3hoekige fles met draaidop )

goed in laten trekken liefst paar min en dan uitspoelen

gebruik het al jaren en helpt perfect

(had vroeger ook haar tot over mijn billen)