kleuterpuber

Heb je de peuterpuberteit gehad, blijkt er ook nog een kleuterpuberteit te bestaan.

Of is die van mij gewoon vervelend :inlove:

Smijt met deuren, als ze uit school komt gooit ze haar tas lukraak ergens neer, haar schoenen trapt ze uit, ze ploft op de bank en gaat daar zitten mokken.

Dat soort dingen.

Hoort er zeker ook weer bij?

Ik zie haar al helemaal als echte puber, dat wordt nog leuk dan.

haha heeeel herkenbaar.

ik denk ook dat het weer mee speelt; dan weer warm en dan weer regen.

en elk jaar rond deze tijd, zijn kinderen moe, moe moe.

zijn toe aan vakantie.

op school gaan de laatste weken vaak wat rommelig.

jan is nu ook “anders”.

het ene moment is hij blij om 2 tellen later van boosheid te gaan huilen.

ik merk het op het werk ook; kinderen hebben een kort lontje.

het is lastig, maar je moet er door heen.

ik heb hier ook zo’n monster rond lopen

heel leuk die pubertijd allemaal :smiley:

vraag ook wel eens aan mn moeder of ik ook zo was :smiley:

dan zegt ze viel wel mee

dus heb ze van dr vader :smiley: :smiley:

maar goed op school zeiden ze ook al we moeten dr echt kort houden

ze neemt een loopje met je

en dat is thuis wel eens heel gezellig

ik vraag me ook wel eens af zou ze in de (gewoone)puberteit dan wat milder zijn :smiley:

Hier ook een kleine puber van 4, denk dat we pas er vanaf zijn van die puberteiten als ze 20 zijn ofzo!!! :roll: :wink:

hier nog een… gisteren ruzie over haar kleren… ik mag er toch wel uitzien zoals ik dat wil… het is mijn kleding ik vind ook niet alles van jou moooi!!!



kort lontje en veel moe…

Oh jeetje…wat herkenbaar zeg! Ik heb er ook zo eentje…maar hij gaat gewoon gelijk over van de peuterpuberteit in de kleuterpuberteit…vanaf ongeveer 2 jaar is hij al niet echt altijd even gemakkelijk…en dan druk ik me nog mild uit… :lol:

even gemeen hoor maar soms hoor ik moeders met babies zuchten en steunen en dan denk ik … wacht maar :mrgreen: t wordt nog erger hahahaha



maar zonder gekheid… met het risico dat ik mensen tegen het hoofd stoot… ik merk dat ik veel van mijn meningen over ouderschap en opvoeding en andere ouders ( want iedereen heeft wel een mening over andere ouders) flink bij heb moeten stellen vanaf dat het grut in de peuter/kleuter en wat nog meer voor pubertijden kwam…

Heeft een van jullie ook te maken met vaak en hard schreeuwen? Ik weet namelijk niet meer wat ik eraan moet doen. Thom wordt vanuit het niets ontzettend boos en schreeuwt dan ontzettend! En het is dan ook best brutaal wat hij schreeuwt. Bovendien begint Thies nu ook met schreeuwen omdat hij het zo vaak hoort van zijn broer dat hij ws denkt dat het erbij hoort. Misschien heeft iemand tips?

Groetjes,Monique.

Het boze gedrag van Thom heeft volgens mij vaak met moeheid te maken…Thies is snachts veel wakker en smorgens om 5 uur gaat het feest echt beginnen.

misschien kan je hem laten uitrazen op de gang of zijn kamer… dat werkt bij emma wel… die kan ook heel boos worden ineens… ( meestal is ze dan ook oververmoeid,.,) Willemijn brengen we dan meestal naar bed… die wordthelemaal wild… ook al is het dan etenstijd of wat dan ook maar… ze gaat dan naar bed,

Wij brengen Thom idd ook naar de gang…alleen schopt hij dan enorm tegen de deur en slaat tegen het raam. Maar we blijven het wel proberen.

Ik vind dat schreeuwen zo ontzettend vervelend.Thom gilt ook als hij niet boos is best vaak…al vanaf dat hij baby was…en met geen mogelijkheid houdt het op. Daarom denkt Thies ws nu dus ook dat het zo hoort…we kunnen vaak niet eens met elkaar praten.

Groetjes,Monique.

Ja hier ook zo’n draak.

Ze luistert uberhaupt niet nu. :roll:

Wil alleen maar dingen doen die niet mogen. :x

Als ze ziet dat ik Fay de fles geef ofzo, moet ze er ook bij. :evil:

Op de gang help ook de laatste dagen niet.

Af en toe kan ik er echt achter het behang plakken.



Ik loop soms maar weg, anders ben ik bang dat ik d’r wat aan doet. :shifty:

En als zij niet naar mij wil luisteren luister ik ook niet naar haar. :stuck_out_tongue:

Ik vind dit echt een verschrikkelijke periode :cry: .

Hoop dat het snel over gaat.

@jamothothi wrote:

Wij brengen Thom idd ook naar de gang…alleen schopt hij dan enorm tegen de deur en slaat tegen het raam. Maar we blijven het wel proberen.

Ik vind dat schreeuwen zo ontzettend vervelend.Thom gilt ook als hij niet boos is best vaak…al vanaf dat hij baby was…en met geen mogelijkheid houdt het op. Daarom denkt Thies ws nu dus ook dat het zo hoort…we kunnen vaak niet eens met elkaar praten.

Groetjes,Monique.




daarom doen we ze ook naar bed op zo’n moment ofin ieder geval de eigen kamer… dan mollen ze hun eigen spulen en dat doen ze minder snel//.



er is ook een heel goed boek over boos zijn… het heet Boze Bui… is vertaald uit het frans en het gaat over een groot rood ding…

Ja dat boek heb ik wel eens geleend uit de bieb.

Oh dat is een goede tip…ik ga eens op zoek naar het boek.

Pfff…wat ben ik blij dat de kids op bed liggen! Ik schaam me dat ik er zo over denk…maar zo nu en dan…!

Zoë is vqanmiddag in slaap gevallen, dus die heb ik nu even uitgebreid in bad gezet. Die is lekker aan het spelen.

Maar af en toe denk ik er precies het zelfde over hoor.

O ja dat boekje ja, dat heb ik ook uti de bieb gehad, erg leuk boek!!



Enne hier lopen twee van die mormels rond, de een is 5 en kan verbaal zeer brutaal en betweterig en op het schunnige af uit de hoek komen.



Nummertje twee is 3 en schreeuwt enorm, meestal uit pure onmacht… :frowning:



Je hebt van die dagen dat je de klok wel vooruit kan kijken naar 7 uur :smiley:

daarom is het bij ons neutraal bedtijd en niet om 19.00 naar bed… hebben we van die erge dagen dan liggen ze al om 18.30… ons record is 18.00 kids op bed, toen waren ze de hele dag erg!!! :mrgreen:

Die van mij is nu heel erg lief… Luistert goed en helpt mee… Maar dat is ook wel eens anders geweest hoor, :doh: hij is volgende maand jarig… :doh: :wink:

@Kaar wrote:

Die van mij is nu heel erg lief… Luistert goed en helpt mee… Maar dat is ook wel eens anders geweest hoor, :doh: hij is volgende maand jarig… :doh: :wink:




Daar heeft Zoë maling aan, en die is over 2 weken jarig. :wink:

Maar kan wel merken dat ze heel moe is, en mss daarom zo tegen de draad. En sinds kort een klein zusje dus niet meer de aandacht voor haar alleen. Kan het ook wel een beetje begrijpen. Nog 1 weekje school en dan heeft ze vakantie.